Tämän Suomi-setelin arvo

Kuka tietää?

Minulta löytyy erittäin hyväkuntoinen viiden markan seteli vuodelta 1909, eli Suomen autonomian ajalta. Setelin pohjaväri on valkoinen ja muilta osin se on sininen. Siinä on merkintä Litt. A.

"Suomen Pankki maksaa tästä setelistä viisi markkaa kullassa" - teksti on isolla sekä suomeksi että ruotsiksi. Setelin sarjanumero on 0113374. Osaako kukaan kertoa, että minkä arvoinen tuo seteli on, ja että minne voisin myydä sen parhaaseen mahdolliseen hintaan?

6

2173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kajaanin mies
      • Kuka tietää?

        Kiitos linkeistä, mutta en löytänyt samanlaista noilta sivuilta. Osaako joku kertoa kyseisen setelin arvoa ja minne sitä kannattaisi tarjota?


      • Kajaanin mies
        Kuka tietää? kirjoitti:

        Kiitos linkeistä, mutta en löytänyt samanlaista noilta sivuilta. Osaako joku kertoa kyseisen setelin arvoa ja minne sitä kannattaisi tarjota?

        Heidän huutokapassa 364 oli kohde 854.

        http://snynumis.fi/huutokaupat/hk364/images/09.htm

        Eipä ole kovin arvokas, kannattaa säästää mustona kultakannan ajoilta.

        Voit myös katsoa Huuto.net palstan setelimyyntiä, mutta se teksti kannattaa aina lukea pienellä varauksella.


      • auktionissa
        Kajaanin mies kirjoitti:

        Heidän huutokapassa 364 oli kohde 854.

        http://snynumis.fi/huutokaupat/hk364/images/09.htm

        Eipä ole kovin arvokas, kannattaa säästää mustona kultakannan ajoilta.

        Voit myös katsoa Huuto.net palstan setelimyyntiä, mutta se teksti kannattaa aina lukea pienellä varauksella.

        eikö nuo linkin hinnat ole jotain lähtöhintoja joiden päälle voi tarjota huutokaupassa? sanokaa nyt joku täällä mikä se oikea arvo on? eikö jossain rahaluettelossa lue? kuka noita ostaa hyvään hintaan? mullakin on muutama vanha raha joita voisin kaupata.


      • Kajaanin mies
        auktionissa kirjoitti:

        eikö nuo linkin hinnat ole jotain lähtöhintoja joiden päälle voi tarjota huutokaupassa? sanokaa nyt joku täällä mikä se oikea arvo on? eikö jossain rahaluettelossa lue? kuka noita ostaa hyvään hintaan? mullakin on muutama vanha raha joita voisin kaupata.

        Jos hintoja haluatte katsoa, menkää lähimpään markettiin niitä tiirailemaan.
        Kolikoiden ja seteleiden kanssa on niin että ei keräilyarvoa pysty sanomaan mikäli ei niitä näe.
        Mutta on tuollaisen setelin arvo nyt ihan huipussaan kun on kullan hintakin, tai ei sittenkään. Nipputavaraa normaalikuntoisena, joten älä liikoja havittele. Laita edes kuva, kuvaile kunto, ja vastaus on 28 euroa. Parantakaa tarjousta paremmin asioista perillä olevat.


    • arvioida näkemättä. Mutta Esim. tuon kuntoisen: http://i10.photobucket.com/albums/a115/cevy/Setelit/5mk19090087200.jpg
      ostin muutama vuosi sitten 19 eurolla.
      Setelisi on painettu kansalaissodan jälkeen, eli vuoden 1918 toukokuussa. Tätä ko. mallia on painettu vajaat 1,4 miljoonaa kappaletta, eli suhteellisen paljon. Mutta sarjanumeron perusteella setelisi on kuitenkin ensimmäistä painosta joten se hieman nostaa hintaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe