Erehdyin ensimmäistä ja viimeistä kertaa ostamaan Motorolan kännykän. Eri valmistajien malleja pitkään vertailtuani päädyin valitsemaan lapsilleni lahjaksi kaksi Moton W375-kännykkää.
Koska yksi keskeisistä kriteereistä valinnassa oli kyky kyetä synkronoimaan puhelimen tietoja tietokoneelle, varmistin asian etukäteen Motorolan Suomen asiakaspalvelusta. Ystävällinen asiakaspalvelija kertoi puhelimen perusominaisuuksiin kuuluvan vain toiminnan USB-muistitikkuna. Synkronisointi onnistuisi kuitenkin Motorola Phone Tools 5.0 -ohjelmalla, tieto jonka Moton Suomen internet-sivusto myös puhelimen osalta vahvisti.
Noh... ...ostin puhelimet ja hankin kyseisen ohjelman. Epäilys tietojen luotettavuudesta heräsi siinä vaiheessa, kun ohjelman hankittuani huomasin sen olevan versioltaan 4.6 - ja ettei 5.0 versiota edes ole olemassa. Tietokoneyhteys varmisti sitten lopullisesti asian - W375 ei kuulu tuettujen puhelimien piiriin.
Hauskuus alkoi siinä vaiheessa kun soitin Motolle aiheesta ja pyysin korjaavia ehdotuksia - uusi ohjelmaversio(?), puhelimien korvaaminen, puhelimien lunastus. Reilun kahden viikon pohdinnan ja usean seurantasoiton jälkeen sain lopulta vastineen:
Motorola myöntää antaneensa verkkosivuillaan virheellistä tietoa kyseisestä puhelimesta - tämä oli selvää jo alusta lähtien. Verkkosivuille präntätyn pienen tekstin mukaan Motorola ei kuitenkaan katso olevansa minkäänlaisessa vastuussa antamansa tiedon oikeellisuudesta tai velvollinen korvaamaan mitään kuluja tiedon pohjalta hankittujen tuotteiden osalta.
Yhteenvetona viesti oli siis: paska juttu, että satuit luottamaan verkkosivuillemme laittamaamme tietoon. Älä ole niin naivi jatkossa. Kiitos asioinnistasi ja hyvää jatkoa!
Kertokaapa aihetta paremmin tuntevat, vastaako tämä myös teidän käsitystänne valmistajan tuotevastuusta ja vastuun ottamisesta virheellisestä tiedosta?
Asiakaspalvelua amerikkalaisittain
4
971
Vastaukset
- as0dfio+0e,c
Meidän käsityksellämme ei ole sinänsä merkitystä, käänny kuntasi kuluttajaneuvojan puoleen ja anna palaa!
- Huiputettu
...yksittäisen kuluttajan mielipiteellä oikein ole virkaa muissakaan asioissa - tähän tuntuu ainakin Moto luottavan. Kuluttajasuojaan olen ollut jo yhteydessä - katsotaan mitä sieltä aukeaa. Sinänsä ironista oli, että samaan kannusti myös Moton oma henkilökunta: nähtävästi firman sisälläkään ei jaeta yhtäläistä mielipidettä siitä että vastuun pakoilu ja jenkkityyppinen "jos rahat on jo meillä, asia ei voisi vähempää kiinnostaa" mentaliteetti ei ole tapa jolla haluaisivat toimia. Selkärangaton paikallisorganisaatio ja asiakkaista etääntynyt globaali sellainen.
- marig
Ennen kuin teet mitään, kts. kuitenkin
http://ringtones.mobilefun.co.uk/search.php?term=download mobile phone tools 5.0 w375&ref=mfsearch- kbjewb
Ihmeellisiä nuo valittajat. Vaikka netti on edessä, ladataan ohjelmasta neuvoista huolimatta kuitenkin joku ihan eri versio ja sehän onkin sitten jonkun muun, nyt amerikkalaisten, vika kun puhelin ei sillä toimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712963
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792138
- 951956
- 321702
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191195