Asiakaspalvelua amerikkalaisittain

Huiputettu

Erehdyin ensimmäistä ja viimeistä kertaa ostamaan Motorolan kännykän. Eri valmistajien malleja pitkään vertailtuani päädyin valitsemaan lapsilleni lahjaksi kaksi Moton W375-kännykkää.

Koska yksi keskeisistä kriteereistä valinnassa oli kyky kyetä synkronoimaan puhelimen tietoja tietokoneelle, varmistin asian etukäteen Motorolan Suomen asiakaspalvelusta. Ystävällinen asiakaspalvelija kertoi puhelimen perusominaisuuksiin kuuluvan vain toiminnan USB-muistitikkuna. Synkronisointi onnistuisi kuitenkin Motorola Phone Tools 5.0 -ohjelmalla, tieto jonka Moton Suomen internet-sivusto myös puhelimen osalta vahvisti.

Noh... ...ostin puhelimet ja hankin kyseisen ohjelman. Epäilys tietojen luotettavuudesta heräsi siinä vaiheessa, kun ohjelman hankittuani huomasin sen olevan versioltaan 4.6 - ja ettei 5.0 versiota edes ole olemassa. Tietokoneyhteys varmisti sitten lopullisesti asian - W375 ei kuulu tuettujen puhelimien piiriin.

Hauskuus alkoi siinä vaiheessa kun soitin Motolle aiheesta ja pyysin korjaavia ehdotuksia - uusi ohjelmaversio(?), puhelimien korvaaminen, puhelimien lunastus. Reilun kahden viikon pohdinnan ja usean seurantasoiton jälkeen sain lopulta vastineen:

Motorola myöntää antaneensa verkkosivuillaan virheellistä tietoa kyseisestä puhelimesta - tämä oli selvää jo alusta lähtien. Verkkosivuille präntätyn pienen tekstin mukaan Motorola ei kuitenkaan katso olevansa minkäänlaisessa vastuussa antamansa tiedon oikeellisuudesta tai velvollinen korvaamaan mitään kuluja tiedon pohjalta hankittujen tuotteiden osalta.

Yhteenvetona viesti oli siis: paska juttu, että satuit luottamaan verkkosivuillemme laittamaamme tietoon. Älä ole niin naivi jatkossa. Kiitos asioinnistasi ja hyvää jatkoa!

Kertokaapa aihetta paremmin tuntevat, vastaako tämä myös teidän käsitystänne valmistajan tuotevastuusta ja vastuun ottamisesta virheellisestä tiedosta?

4

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • as0dfio+0e,c

      Meidän käsityksellämme ei ole sinänsä merkitystä, käänny kuntasi kuluttajaneuvojan puoleen ja anna palaa!

      • Huiputettu

        ...yksittäisen kuluttajan mielipiteellä oikein ole virkaa muissakaan asioissa - tähän tuntuu ainakin Moto luottavan. Kuluttajasuojaan olen ollut jo yhteydessä - katsotaan mitä sieltä aukeaa. Sinänsä ironista oli, että samaan kannusti myös Moton oma henkilökunta: nähtävästi firman sisälläkään ei jaeta yhtäläistä mielipidettä siitä että vastuun pakoilu ja jenkkityyppinen "jos rahat on jo meillä, asia ei voisi vähempää kiinnostaa" mentaliteetti ei ole tapa jolla haluaisivat toimia. Selkärangaton paikallisorganisaatio ja asiakkaista etääntynyt globaali sellainen.


      • kbjewb

        Ihmeellisiä nuo valittajat. Vaikka netti on edessä, ladataan ohjelmasta neuvoista huolimatta kuitenkin joku ihan eri versio ja sehän onkin sitten jonkun muun, nyt amerikkalaisten, vika kun puhelin ei sillä toimi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2963
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1195
    Aihe