Tympiikö

muita?

Menetpä mihin tahansa mystisempään piiriin mukaan, niin saat kuulla aamusta iltaan enkeleistä ja karman laeista. Yksi ei syö lihaa kun se on epäeettistä, toinen ei salli kenenkään mieleen vaikuttamista magian keinoin, kolmas ei hyväksy puiden energioiden lähettämistä kenellekään kysymättä puilta ensin lupaa.

Kun luet jotain näihin juttuihin liittyvää kirjoitusta, niin on ihme ellei jo viimeistään viidennellä rivillä hyppää esiin sana; eettinen.

Kun jo parikin tuntia on viettänyt tuon kaltaisessa seurassa, tuntuu että enkeleitä ja etiikkaa tulee jo korvista p.rseestä ulos.

Missä on ihmisten realismin taju. Eikö tällaisiin piireihin hakeudu muita kuin vegaaneita "kettutyttöjä" ja hihhuloivia mystisiä "viherpiipertäjiä"?

Olen itse kiinnostunut okkultismista yleensä, mutta säilyttänyt rationaalisen perustan ajatuksissani. Olen suuntautunut näiden voimien hyötykäyttöön hihhuloinnin sijasta. Esim. magia ja shamanistiset käytännöt ovat mieleeni.

Miten on teidän toisten mietteet....?

5

1164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noidan tytär

      kun nämä niinsanotut vegaanit. Olipa kiva lukea juttusi. Olet ihan oikeassa. Itse en lukeudu vegaaneihin vaan syön ihan mielelläni lihaa, eikä se ole minua mitenkään haitannut. Olen sekasyöjä, eli kasviksia menee ja lihaa.

      Sinulle sanon neuvoksi. Kuuntele itseäsi magia asioissa, älä kuuntele muita. Paljon on eri polkuja ja kullekkin on omat polkunsa. Jonkun toisen polku voi olla oikea sille jollekkin toiselle, mutta ei välttämättä sinulle. Sinun on itse löydettävä oma tiesi, tehtävä omat valinnat, kannettava mahdolliset seuraukset, tunnettava vastuusi jne. Vain sinä tiedät oman tiesi ja vain sinä voit itse sen löytää. Kun löydät oikean tien, löydät myös itsesi. ;>)

      • Lihansyöjä

        Antamasi neuvo: ”kuutentele itseäsi, älä muita” on minusta kaiken perusta. Kaikki oppi on ihmisen keksimää, keksijän viitetaustan, kulttuurin, omien ominaisuuksien ja ajatusten värittämää. Helposti myös lukija/kuntelija muuntaa vastaanottaessaan viestin sisältöä. Etsi siis itse polkusi! – Kaikki eivät vain valitettavasi kykene siihen. Varsin monet tarvitsevat uskoonsa auktoriteetteja, ehkä kolmannes ihmisistä. Joillekin hengellisillä asioilla ei ole merkitystä, he elävät puhtaassa materialismissa kuvitellen onnen tulevan omaisuudesta ja vallasta. Pienempi osa ihmisistä kyseenalaistaa kulttuurimme valtauskontojen aatemaailman ja etsii yhteyttä luontoon ja omaan sisimpäänsä.

        Minusta nuo henkisyyttä lihansyönnin kieltämisestä ja naurettavuuksiin menevästä, eläinperäisen materiaalin käyttökielloista etsivät ovat todella hakoteillä. Yhtä lailla se on henki heinällä kuin nilviäiselläkin. Eli jos kunnioitat tuolla periaatteella luontoa, syöt vain hiekkaa ;-)

        Ei kuollut eläin ole varmasti heinää henkevämpi! – Ja kuoleminen on tässä maailmassamme yksi perustotuuksista. Koska ja missä ja kenen tai minkä toimesta kuolemme, sillä ei oikeastaan ole kauhean paljon väliä. Minusta tappaminen ravinnoksi on yksi perusoikeuksista maailmassamme. Sitä se niin lehmä kuin vegaanikin tekee nyhtäessään ruohoa ravinnokseen.

        Tappaminen huvittelumielessä, tarpeettomasti, siis ei kenenkään ravinnoksi onkin sitten toinen juttu. Mutta kiistaton totuus lienee, ettei ihmistä olisi olemassa, siis ei olisi kehittynyt ilman lihansyöntiä ynnä muita eläinperäistä ravintoa ja tuotteita.


      • Peikonhäntä
        Lihansyöjä kirjoitti:

        Antamasi neuvo: ”kuutentele itseäsi, älä muita” on minusta kaiken perusta. Kaikki oppi on ihmisen keksimää, keksijän viitetaustan, kulttuurin, omien ominaisuuksien ja ajatusten värittämää. Helposti myös lukija/kuntelija muuntaa vastaanottaessaan viestin sisältöä. Etsi siis itse polkusi! – Kaikki eivät vain valitettavasi kykene siihen. Varsin monet tarvitsevat uskoonsa auktoriteetteja, ehkä kolmannes ihmisistä. Joillekin hengellisillä asioilla ei ole merkitystä, he elävät puhtaassa materialismissa kuvitellen onnen tulevan omaisuudesta ja vallasta. Pienempi osa ihmisistä kyseenalaistaa kulttuurimme valtauskontojen aatemaailman ja etsii yhteyttä luontoon ja omaan sisimpäänsä.

        Minusta nuo henkisyyttä lihansyönnin kieltämisestä ja naurettavuuksiin menevästä, eläinperäisen materiaalin käyttökielloista etsivät ovat todella hakoteillä. Yhtä lailla se on henki heinällä kuin nilviäiselläkin. Eli jos kunnioitat tuolla periaatteella luontoa, syöt vain hiekkaa ;-)

        Ei kuollut eläin ole varmasti heinää henkevämpi! – Ja kuoleminen on tässä maailmassamme yksi perustotuuksista. Koska ja missä ja kenen tai minkä toimesta kuolemme, sillä ei oikeastaan ole kauhean paljon väliä. Minusta tappaminen ravinnoksi on yksi perusoikeuksista maailmassamme. Sitä se niin lehmä kuin vegaanikin tekee nyhtäessään ruohoa ravinnokseen.

        Tappaminen huvittelumielessä, tarpeettomasti, siis ei kenenkään ravinnoksi onkin sitten toinen juttu. Mutta kiistaton totuus lienee, ettei ihmistä olisi olemassa, siis ei olisi kehittynyt ilman lihansyöntiä ynnä muita eläinperäistä ravintoa ja tuotteita.

        että joku muukin on törmännyt samaan asiaan. Olen käynyt kaksilla "hörhömessuilla". Joo - ekoilla oli ihan kivaa, mutta toislla sitten jo silmäni aukenivat.
        Ne olivat aivan silkkaa ja pelkkää rahastusta. Siellä ei rahastettu kettutyttöjä, vaan hyysättiin meitä keski-ikäisiä naisia. Ja hieman miehiäkin.
        Se oli niin amerikkalaista, että oikein vilutti! Siis palelsi ihan sisältä asti.
        Matkalla messuilta kotiin minulla oli aikaa ajatella (ajomatka kesti kolmisen tuntia).
        Mitä minä etsin? Mihin minä uskon? Mistä minut on tehty ja mikä on minun omaa perimääni? Kumpi on juurissani enemmän maahinen vaiko enkeli? Pitääkö minun maksaa siitä, että saan uskoa ja voimaa jostakin. (Kun minusta siellä messuilla alkoi tuntua, että vähintään lasinen tuulikelloenkeli on ihan must!)
        Onko uskonnon jotenkin näyttävä, onko minun pukeuduttava jotenkin erilaisesti, onko minun kannettava jotain tiettyä korua tai merkkiä uskonsisarille merkiksi että he tunnistavat minut?
        Jos haluan harjoittaa jotain uskontoa, pitääkö minun kuulua johonkin ryhmään? Kuuluuko uskontoon aina rituaaleja?

        Ja paskat! Kotiin palattuani vedin Nokian pitkävartiset kumisaappaat jalkaan, pistin pipon päähäni, otin koiran mukaan ja painuin metsään. Sytytin nuotion kallion laelle ja paistoin rasvaista makkaraa, join kuumaa kahvia, nautin kauniista maisemista ja luonnon rauhasta: en minä tarvitse muuta - minä olen metsäsuomalainen!


      • lihansyöjä
        Peikonhäntä kirjoitti:

        että joku muukin on törmännyt samaan asiaan. Olen käynyt kaksilla "hörhömessuilla". Joo - ekoilla oli ihan kivaa, mutta toislla sitten jo silmäni aukenivat.
        Ne olivat aivan silkkaa ja pelkkää rahastusta. Siellä ei rahastettu kettutyttöjä, vaan hyysättiin meitä keski-ikäisiä naisia. Ja hieman miehiäkin.
        Se oli niin amerikkalaista, että oikein vilutti! Siis palelsi ihan sisältä asti.
        Matkalla messuilta kotiin minulla oli aikaa ajatella (ajomatka kesti kolmisen tuntia).
        Mitä minä etsin? Mihin minä uskon? Mistä minut on tehty ja mikä on minun omaa perimääni? Kumpi on juurissani enemmän maahinen vaiko enkeli? Pitääkö minun maksaa siitä, että saan uskoa ja voimaa jostakin. (Kun minusta siellä messuilla alkoi tuntua, että vähintään lasinen tuulikelloenkeli on ihan must!)
        Onko uskonnon jotenkin näyttävä, onko minun pukeuduttava jotenkin erilaisesti, onko minun kannettava jotain tiettyä korua tai merkkiä uskonsisarille merkiksi että he tunnistavat minut?
        Jos haluan harjoittaa jotain uskontoa, pitääkö minun kuulua johonkin ryhmään? Kuuluuko uskontoon aina rituaaleja?

        Ja paskat! Kotiin palattuani vedin Nokian pitkävartiset kumisaappaat jalkaan, pistin pipon päähäni, otin koiran mukaan ja painuin metsään. Sytytin nuotion kallion laelle ja paistoin rasvaista makkaraa, join kuumaa kahvia, nautin kauniista maisemista ja luonnon rauhasta: en minä tarvitse muuta - minä olen metsäsuomalainen!

        Hienoa, että olet kokenut tuon olennaisen yhteenkuulumisen tunteen luonnon kanssa. Ihminen on syntynyt kehittynyt osana luontoa ja on tähän asti osannut käyttää sitä oikein. Nyt se on valitettavasti muuttunut luonnon riistoksi ja raiskaamiseksi.

        Ihminen, joka on oivaltanut olennaisen, ei tarvitse mitään merkkiä, riittiä, uskontoa tai lahkoa. Vastaukset löytyvät oman mielen sisältä ja omasta ympäristöstä. Rauhan ja tyyneyden tuo yhteys luontoon, kun sen on oppinut vastaanottamaan. Elämän tarkoitus löytyy hyvästä elämästä. Mitä se kullekin sitten on, siihen löytyy vastaus ihmisestä itsestään. Ei siihenkään tarvita, gurua, pappia tai saarnamiestä.

        Valitettavasti vain liian harva ymmärtää tuon, mitä Sinä olet ymmärtänyt: - olemme ”metsäsuomalaisia”, ihan samanlaisia kuin ihmiset 5000 vuotta sitten! – Ehkä tiedämme jostakin asioista enemmän kuin ihmiset silloin, mutta taas joistakin paljon vähemmän.


      • Nokia-pakana
        Peikonhäntä kirjoitti:

        että joku muukin on törmännyt samaan asiaan. Olen käynyt kaksilla "hörhömessuilla". Joo - ekoilla oli ihan kivaa, mutta toislla sitten jo silmäni aukenivat.
        Ne olivat aivan silkkaa ja pelkkää rahastusta. Siellä ei rahastettu kettutyttöjä, vaan hyysättiin meitä keski-ikäisiä naisia. Ja hieman miehiäkin.
        Se oli niin amerikkalaista, että oikein vilutti! Siis palelsi ihan sisältä asti.
        Matkalla messuilta kotiin minulla oli aikaa ajatella (ajomatka kesti kolmisen tuntia).
        Mitä minä etsin? Mihin minä uskon? Mistä minut on tehty ja mikä on minun omaa perimääni? Kumpi on juurissani enemmän maahinen vaiko enkeli? Pitääkö minun maksaa siitä, että saan uskoa ja voimaa jostakin. (Kun minusta siellä messuilla alkoi tuntua, että vähintään lasinen tuulikelloenkeli on ihan must!)
        Onko uskonnon jotenkin näyttävä, onko minun pukeuduttava jotenkin erilaisesti, onko minun kannettava jotain tiettyä korua tai merkkiä uskonsisarille merkiksi että he tunnistavat minut?
        Jos haluan harjoittaa jotain uskontoa, pitääkö minun kuulua johonkin ryhmään? Kuuluuko uskontoon aina rituaaleja?

        Ja paskat! Kotiin palattuani vedin Nokian pitkävartiset kumisaappaat jalkaan, pistin pipon päähäni, otin koiran mukaan ja painuin metsään. Sytytin nuotion kallion laelle ja paistoin rasvaista makkaraa, join kuumaa kahvia, nautin kauniista maisemista ja luonnon rauhasta: en minä tarvitse muuta - minä olen metsäsuomalainen!

        "hörhömessuilla". Ne olivat aivan silkkaa ja pelkkää rahastusta."

        "Ja paskat! Kotiin palattuani vedin Nokian pitkävartiset kumisaappaat jalkaan, pistin pipon päähäni, otin koiran mukaan ja painuin metsään."

        Yllä olevassa kirjoittaja on mielestäni oivaltanut loistavasti asian ytimen ja tuossa on ehkä se ero, minkä näen ns. new age hömpän/muun kristallinkilistelyhengellisyyden (sori jos loukkaa jotakuta) ja pakanuuden välillä.

        Edellinen on kallista, ei anna mitään ja on niitä varten, jotka eivät osaa/halua/jaksa/viitsi/tajua ajatella itse, mikä on oman elämän juju ja mistä saa omat hengelliset kiksit. Ne on niitä lampaita, jotka seuraavat lies mitä guruja ja uskovat, kun toinen väittää tämän 150 euron kristallin auttavan työnsaannissa.

        Jälkimmäiset ottavat itse asioista selvää, opiskelevat eri maailmankatsomuksia, tutkivat itseä ja suhdettaan maailmaan, miettivät mitä haluavat ja mikä puhuttelee omaa sydäntä ja kulkevat omaa polkuaan. Toki pakanoidenkin joukkoon mahtuu kristallinkilistelijää ja lammaslaumoja, mutta useimmin pakanaporukoissa törmää ajatteleviin oman tien kulkijoihin. Ja monen tie vie juuri sinne metsään, luonnon rauhaan, jossa voi käydä omaa sisäistä dialogiaan jumalan/alitajuntansa kanssa, miksi sen sitten mieltääkin ja Oppia.

        Se on sitä paitsi halvemaa. :)

        "Kysy neuvot eläimiltä, kysy suunnat tuulilta.."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      328
      3048
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2253
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      194
      1588
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1385
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe