Ulla Sanelma vai Hilja Matleena?

funkki

Maanantaina syntyi meille pikkuinen tyttö, jolle nyt mieheni kanssa olemme miettineet nimeä. Mieheni on vahvasti Hilja Matleenan puolella, mutta minä olen pikkutytöstä asti halunnut lapselleni nimen Ulla. Sanelma on myös kaunis nimi, jonka toivoisin lapsen toiseksi nimeksi. Riitelemään en kuitenkaan ala lapsen isän kanssa, mutta kertokaapa te mielipiteenne, kumpi sopisi paremmin lapselle. Kovin vanhanaikaisia nimiähän nuo ovat, mutta kauniita mielestämme.

12

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annakka

ulla matleena?
      hiljasta en pidä.. mitäs naapurit sanovat kun muutaman vuoden kuluttua huutelet ovella: HILJAAA!
      hilda olisi parempi.
      sanelmakaan ei oikein kuulosta hyvältä, tulee mieleen sanelu.

• äitee

Ulla Matleena.

Ulla on kyllä "haukkumanimien aatelia", ja Ulla saa kuulla aina olevalla Ulla-Pulla :-(

Hilja nimestä en kyllä tykkää. Liian vanha, eikä erityisen nättikään mielestäni.

Tsemppiä valinnoille, toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen!

• ela

Minä olen Hilja Matleenan kannalla. Molemmat ihan nättejä nimiä. Sanelma menee myös. Mutta Ulla on kyllä aika ruma.

• hatuntekijä

...Ullan tilalle Ulpu?

• kikkelinkarva

Unelma Sirpa-Leena tai Pasi-Anssi

• hiuskarva

"Unelma Sirpa-Leena tai Pasi-Anssi"

Kai-Veli
        Vieno Helinä
        Kaino Kumina

• Suvi

Hilja Matleenakin on kaunis, mutta Sanelmasta en pidä.

• miija

Hilda Sanelma, sillä Hiljasta en tykkää. Ulla ja Matleena ei ole makuuni.

• funkki

Ulla Matleena kuulostaa korvaan ihan hyvältä ja miehenikin tykkäsi. Ja eikä tule ongelmia nimen lausumisen kanssa, jos lapsi sattuu olemaan s- tai r-vikainen. Kiitos.

• Ullan sisko

Laittakaa vaikka Hilja Matleena nimeksi tälle ensimmäiselle ja sopikaa, että parin vuoden päästä teette sitten sen Ullan. Tai päinvastoin.

• Kati

Ulla on yks kauneimmista tytön/naisen nimistä ja Matleena toisena nimenä sille ihan kertakaikkiaan mainio!
      (Mulla asuu muuten erittäin rakas Ulla-ystävä ulkomailla ja aina kun kirjoittaa sieltä, laittaa allekirjoitukseksi kotoisasti Ulla-Pulla.. se on vaan hellyttävä lemppari lapsuudesta, ei mikään haukkumanimi)
      Tehkää siis kompromissi ja nimetkää tyttärenne Ulla Matleenaksi!

• Anonyymi

Ulla Sanelma on hyvä koska tarvittaessa sen voi kääntää Salla Unelma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2473
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1753
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1084
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      297
      1040
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      982
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      864
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      759
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      745
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      728
    Aihe