Ulla Sanelma vai Hilja Matleena?

Maanantaina syntyi meille pikkuinen tyttö, jolle nyt mieheni kanssa olemme miettineet nimeä. Mieheni on vahvasti Hilja Matleenan puolella, mutta minä olen pikkutytöstä asti halunnut lapselleni nimen Ulla. Sanelma on myös kaunis nimi, jonka toivoisin lapsen toiseksi nimeksi. Riitelemään en kuitenkaan ala lapsen isän kanssa, mutta kertokaapa te mielipiteenne, kumpi sopisi paremmin lapselle. Kovin vanhanaikaisia nimiähän nuo ovat, mutta kauniita mielestämme.
12752
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 12

Vanhimmat

ulla matleena?
hiljasta en pidä.. mitäs naapurit sanovat kun muutaman vuoden kuluttua huutelet ovella: HILJAAA!
hilda olisi parempi.
sanelmakaan ei oikein kuulosta hyvältä, tulee mieleen sanelu.

Äänestä

Ulla Matleena.

Ulla on kyllä "haukkumanimien aatelia", ja Ulla saa kuulla aina olevalla Ulla-Pulla :-(

Hilja nimestä en kyllä tykkää. Liian vanha, eikä erityisen nättikään mielestäni.

Tsemppiä valinnoille, toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen!

Äänestä

Minä olen Hilja Matleenan kannalla. Molemmat ihan nättejä nimiä. Sanelma menee myös. Mutta Ulla on kyllä aika ruma.

Äänestä
  • ...Ullan tilalle Ulpu?

Äänestä

Unelma Sirpa-Leena tai Pasi-Anssi

Äänestä
  • "Unelma Sirpa-Leena tai Pasi-Anssi"

Kai-Veli
    Vieno Helinä
    Kaino Kumina

Äänestä

Hilja Matleenakin on kaunis, mutta Sanelmasta en pidä.

Äänestä

Hilda Sanelma, sillä Hiljasta en tykkää. Ulla ja Matleena ei ole makuuni.

Äänestä
  • Ulla Matleena kuulostaa korvaan ihan hyvältä ja miehenikin tykkäsi. Ja eikä tule ongelmia nimen lausumisen kanssa, jos lapsi sattuu olemaan s- tai r-vikainen. Kiitos.

Äänestä

Laittakaa vaikka Hilja Matleena nimeksi tälle ensimmäiselle ja sopikaa, että parin vuoden päästä teette sitten sen Ullan. Tai päinvastoin.

Äänestä

Ulla on yks kauneimmista tytön/naisen nimistä ja Matleena toisena nimenä sille ihan kertakaikkiaan mainio!
(Mulla asuu muuten erittäin rakas Ulla-ystävä ulkomailla ja aina kun kirjoittaa sieltä, laittaa allekirjoitukseksi kotoisasti Ulla-Pulla.. se on vaan hellyttävä lemppari lapsuudesta, ei mikään haukkumanimi)
Tehkää siis kompromissi ja nimetkää tyttärenne Ulla Matleenaksi!

Äänestä

Ulla Sanelma on hyvä koska tarvittaessa sen voi kääntää Salla Unelma

Äänestä

Kommentoi aloitusta

funkki kirjoitti:

Maanantaina syntyi meille pikkuinen tyttö, jolle nyt mieheni kanssa olemme miettineet nimeä. Mieheni on vahvasti Hilja Matleenan puolella, mutta minä olen pikkutytöstä asti halunnut lapselleni nimen Ulla. Sanelma on myös kaunis nimi, jonka toivoisin lapsen toiseksi nimeksi. Riitelemään en kuitenkaan ala lapsen isän kanssa, mutta kertokaapa te mielipiteenne, kumpi sopisi paremmin lapselle. Kovin vanhanaikaisia nimiähän nuo ovat, mutta kauniita mielestämme.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu