Ulla Sanelma vai Hilja Matleena?

funkki

Maanantaina syntyi meille pikkuinen tyttö, jolle nyt mieheni kanssa olemme miettineet nimeä. Mieheni on vahvasti Hilja Matleenan puolella, mutta minä olen pikkutytöstä asti halunnut lapselleni nimen Ulla. Sanelma on myös kaunis nimi, jonka toivoisin lapsen toiseksi nimeksi. Riitelemään en kuitenkaan ala lapsen isän kanssa, mutta kertokaapa te mielipiteenne, kumpi sopisi paremmin lapselle. Kovin vanhanaikaisia nimiähän nuo ovat, mutta kauniita mielestämme.

12

657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annakka

ulla matleena?
      hiljasta en pidä.. mitäs naapurit sanovat kun muutaman vuoden kuluttua huutelet ovella: HILJAAA!
      hilda olisi parempi.
      sanelmakaan ei oikein kuulosta hyvältä, tulee mieleen sanelu.

• äitee

Ulla Matleena.

Ulla on kyllä "haukkumanimien aatelia", ja Ulla saa kuulla aina olevalla Ulla-Pulla :-(

Hilja nimestä en kyllä tykkää. Liian vanha, eikä erityisen nättikään mielestäni.

Tsemppiä valinnoille, toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen!

• ela

Minä olen Hilja Matleenan kannalla. Molemmat ihan nättejä nimiä. Sanelma menee myös. Mutta Ulla on kyllä aika ruma.

• hatuntekijä

...Ullan tilalle Ulpu?

• kikkelinkarva

Unelma Sirpa-Leena tai Pasi-Anssi

• hiuskarva

"Unelma Sirpa-Leena tai Pasi-Anssi"

Kai-Veli
        Vieno Helinä
        Kaino Kumina

• Suvi

Hilja Matleenakin on kaunis, mutta Sanelmasta en pidä.

• miija

Hilda Sanelma, sillä Hiljasta en tykkää. Ulla ja Matleena ei ole makuuni.

• funkki

Ulla Matleena kuulostaa korvaan ihan hyvältä ja miehenikin tykkäsi. Ja eikä tule ongelmia nimen lausumisen kanssa, jos lapsi sattuu olemaan s- tai r-vikainen. Kiitos.

• Ullan sisko

Laittakaa vaikka Hilja Matleena nimeksi tälle ensimmäiselle ja sopikaa, että parin vuoden päästä teette sitten sen Ullan. Tai päinvastoin.

• Kati

Ulla on yks kauneimmista tytön/naisen nimistä ja Matleena toisena nimenä sille ihan kertakaikkiaan mainio!
      (Mulla asuu muuten erittäin rakas Ulla-ystävä ulkomailla ja aina kun kirjoittaa sieltä, laittaa allekirjoitukseksi kotoisasti Ulla-Pulla.. se on vaan hellyttävä lemppari lapsuudesta, ei mikään haukkumanimi)
      Tehkää siis kompromissi ja nimetkää tyttärenne Ulla Matleenaksi!

• Anonyymi

Ulla Sanelma on hyvä koska tarvittaessa sen voi kääntää Salla Unelma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2538
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      132
      2385
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      1931
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1733
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1287
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1282
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1244
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      977
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      136
      901
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      20
      883
    Aihe