Hei taas kaikki! Tuolla alkuvuodesta oli vähän tilanne päällä ja purkauduin tänne opiskelu-/työ-/yms stressistäni. Kirjoittaminen tosiaankin helpotti ja kiitos kannustavista viesteistänne! Nyt on elämä pikkuisen enemmän raiteillaan. Uusi työ on alkanut sujumaan paremmin, kun olen oppinut kaikenlaista uutta ja ihmeellistä, otin hieman väljemmän lukujärjestyksen loppukevääksi ja olen myös oppinut ottamaan itselleni hiukan omaa aikaa. Ensimmäinen vuosi ammattikorkeakoulussa alkaa olla lopuillaan ja opintopisteitäkin kasassa ihan kivasti.
Uusi ihmeteltävä asia on tällä kerralla tuo opiskelu ulkomailla. Onko täällä aikuisia, jotka ovat lähteneet puoleksi vuodeksi kansainvälistymään? Miten meni? Otettiinko "vanha" opiskelija hyvin vastaan? Kuinka saitte asiat kotona järjestymään niin, että pääsitte lähtemään?
Tällaisia asioita nyt näin alkuun pyörii mielessä, olisi ihanaa jos täällä olisi joku joka osaisi kertoa kokemuksista!
Myös työharjoittelukokemukset ulkomailla kiinnostavat!
Aikuisopiskelija ulkomaille vihtoon?
3
670
Vastaukset
- -poks-
Otsikossa pitäisi lukea: Aikuisopiskelija ulkomaille vaihtoon. Ei siis vihtoon... :)
- Antalya here I come
Löysin hyvän harjoittelupaikan tuttujen kautta. Viivyn kolme kuukautta ja otan lapset mukaan. Olen onnekas, koska sain lapsille hoidon järjestymään myös tuttujen kautta.
Hieman kauhistuttaa ajatus niin pitkästä aikaa vieraassa kulttuurissa, mutta toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Otin palkatonta lomaa työstäni ja saan toivottavasti Erasmus-harjoittelurahaa koulultani.
Järjestelyt menivät yllättävän hyvin, mutta asiaa auttoi tietty kovasti, kun on tuttuja siellä. En varmaan muuten uskaltaisikaan lähteä lasten kanssa moiseen rumbaan.
- minä
Hei,
onko vinkkejä, kokemuksia: Aikuisopiskelu aiheena. Onko yleensäkään mahdollista (järkevin kustannuksin - virkavapaa etc) työelämän keskeltä päästä opiskelemaan kieliä englannin kieliseen maahan, ilman että on jonkin koulun/opinahjon kirjoilla. Aikarajoite olisi 3-6 kk.
Tulen kysymään asiaa myös avoimesta yliopistosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!851828- 821670
- 501329
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471265Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481172- 1161140
- 39935
Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!23932Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen59922Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket23903