tahdon kosia miestäni

kesällä naimisiin?

vauvamme syntyy pian. Haaveeni on ollut, että menisimme naimisiin viimeistään kun vauva on syntynyt. En vain ole saanut kerättyä rohkeutta eikä mieheltä ole kuulunut kosintaa=/ Onko muutaman kuukauden aikaraja liian kiire järjestää häät?

8

1793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monsack

      Oletteko koskaan aikaisemmin keskustelleet asiasta? Voi olla aika järkytys poikaystävälle, että haluat naimisiin, kun kerran seurustelu on sujunut tähän asti ilman rekisteröintiä. Avoliitto on jo melkoinen askel monelle miehelle eikä monikaan halua sitoutua vaan etsiä aina vaan sitä parempaa ja parempaa.

      Kysymällä asia ratkeaa!

    • sen kannalta

      kumpi olisi sinulle tärkeämpää, sitoutua toiseen ihmiseen menemällä naimisiin...vai järjestellä massiiviset prinsessajuhlat, jotta kaverit, tutut ja sukulaiset näkisivät kuinka komeaksi kaikki on laitettu?

      Jos keskustelun tuloksena mieskin haluaa naimisiin, niin eiköhän siinä muutamassa kuukaudessa ehdi häät järjestää, ainakin, jos ei ole tärkeintä, että kaiken pitää olla viimeistä myöten tiptop ja fantasioiden mukaista. Pienet häätkin voivat olla kauniit, itse haluan mahdollisimman intiimin tilaisuuden, vain pakolliset todistajat ja sitten vapaus juhlia kahdestaan miten halutaan ilman velvollisuuksia järjestellä sitä sun tätä, kestää vieraita ja maksaa siitä itsensä kipeäksi päälle päätteeksi.

      No, kukin tavallaan, tuo ei tietty ole se kaikille se omin tapa mutta eräs vaihtoehto mikäli häät on "pakko" saada tiettyyn aikaan mennessä. Olisiko teillä esim. aikaa ja rahaa järjestää kaikki tarvittava? Miehesi saattaa pelästyä sitäkin, jos sinulla massiiviset suunnitelmat, joihin olisi pitänyt osata varautua kauemman aikaa?

      • Tiugu

        Tuskinpa kukaan menee naimisiin saadakseen olla "prinsessana"..!! Eiköhän suurin osa mene naimisiin oikeista syistä eli, kruunataan seurustelusuhde, sitoudutaan kunnolla toiseen niin hyvässä kuin pahassa, ylä- ja alamäessä...

        Mutta ymmärrän täydellisesti naisia, jotka haluavat suuret häät, mutta ymmärrän myös naisia, joille välttää pienet häät. Jos on isommat häät, niin onhan se aivan ihana juttu, että kerrankin koko suku saa kokoontua yhteen jonkin asian takia ja juhlia sitä. Mikäs sen ihanampaa? :) Toisaalta ymmärrän, jos joku haluaa, vain pienet ja sitäkin intiimmimmät häät, eikä tule maksamaan niin paljoa ja vain ne läheisimmät on paikalla.


    • ----

      Mies kosi helmikuun lopussa, häät ovat toukokuun puolessavälissä. Ehdin vielä teettää häämekonkin. Ainakin tällaiset pienet intiimit häät pystyy järjestämään mainiosti kahdessa kuukaudessa.

    • aloittaja

      En suinkaan haaveile mistään prinsessa juhlista, ihan lähimmät sukulaiset ja ystävät jotka kuuluvat elämäämme. En muutenkaan ole kauhean sukukeskeinen eikä ole laajaa ystäväpiiriä. Olisi mukavaa rekisteröidä suhde nyt kun pienikin on tulossa. En tietenkään pety kamalasti jos tämä ei toteutuisi, olemme perhe jokatapauksessa ja yhdessä ilman aamentakin! Olemme keskustelleet naimisiin menosta jonkin verran mutta emme varsinaisesti milloin se tapahtuisi. Minulla on myös häämekko valmiina kun löysin kerran todella kauniin ja edullisen mekon, oli pakko ostaa se=) miehestä se oli ihan ok eikä kuvitellut että nytkö se on heti naimisiin menossa! Miehellä taitaa olla kuvitelma niistä massiivisista häistä jotka maksavat paljon niin sillä luulen ettei hän niitä tälle vuodelle kuvittelisi kun vauvakin on tulossa vaikka voi kai ne pienelläkin rahalla järjestää ja itse paljon laittamalla.

      • pienen lapsen äidille

        Miksi ihmeessä ette anna papin vihkiä teitä samassa tilaisuudessa kun lapsen ristiäiset ovat (sikäli mikäli kuulutte kirkkoon)? Paikalla ovat silloin varmaan kaikki läheisimmät ihmiset muutenkin ja juhlapaikka ja tarjoilut on varattu. Mitään kermakakkuhääpukua ei siinä tilanteessa kyllä taida olla ihan fiksua pitää...


      • epäprinsessa
        pienen lapsen äidille kirjoitti:

        Miksi ihmeessä ette anna papin vihkiä teitä samassa tilaisuudessa kun lapsen ristiäiset ovat (sikäli mikäli kuulutte kirkkoon)? Paikalla ovat silloin varmaan kaikki läheisimmät ihmiset muutenkin ja juhlapaikka ja tarjoilut on varattu. Mitään kermakakkuhääpukua ei siinä tilanteessa kyllä taida olla ihan fiksua pitää...

        Raskauden loppuaika voi olla hankalaa aikaa minkään suunnitelmien kannalta ja sitten ihan pikkuvauva-aika on monilla pareilla suhteen vaikeinta ja raskainta aikaa, kun ensimmäisen lapsen synnyttyä elämä menee ihan uusiksi, joten en kyllä siinä vaiheessa alkaisi mitään isoja häitä järjestämään. Suosittelen pienehköjä häitä ennen lapsen syntymää, vihkimistä ristiäisten yhteydessä tai sitten kermakakkuprinsessahäät parin vuoden päästä.


    • hö!

      Itse en vois edes kuvitella tehdä lasta ennenkuin olen naimisissa. En halua lapsestani äpärää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1836
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      270
      1354
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1275
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1057
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      922
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      68
      916
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      162
      914
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      818
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      57
      762
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      725
    Aihe