silmänpaine

huolestunut..

Kävin tänään optikon näöntarkastuksessa. vasen silmä -0,75, oikea -0,50. silmänpaine kummassakin silmässä yli kolmekymmentä!!! optikko mittasi useaan kertaan ja tulos pahimmillaan jopa 35. Optikko 'passitti' silmälääkärille. Kuinka huolissani tässä oikein pitäisi olla??? Luin netistä että yli 30 paine on jo aika merkittävä riskitekijä!!! :( ottakaa joku kantaa, please!!

8

1371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saattaisit saada
    • 17-20

minulta mintattu vuosien ajan ja aina korkeintaan n 20 ja siitä silmälääkäri sanonut että vielä normaalin rajoissa ja minulla kova likinäkö. Eli kyllä tuo 35 lukema on kova, kannattaa tutkituttaa ja seurata.

• ei hengenhätää

normaali silmänpaine vaihtelee 12 ja 20 välillä joten on tuo 35 syytä tutkia. korkea painehan vaurioittaa näköhermoa ja saattaa kohotessaan aiheuttaa kipujakin. mutta ei sinulla pitäisi mitään paniikkia olla kyllä silmä kestää vielä paljon korkeammatkin paineet.

• Huolestunut myöskin

Mulla vähän sama tilanne. Kävin lääkärissä silmätulehduksen vuoksi reilu kuukausi sitten ja silloin lääkäri mittasi toisesta silmästä paineet 22 ja toisesta 24. Tänään kävin optikolla kun piti uusia piilarit ja optikko mittasi toisesta 18 (normaalin rajoissa) ja toisesta 24 ja jopa 28! Että huolestuneena odottelen myös minä silmälääkäriin pääsyä. Kerrohan, jos olet jo käynyt slmälääkärissä ja mitä sanottiin! Aurinkoista kevättä!

• huolestunut..

..huoli ei kyllä helpottanut juurikaan :( päänsärkyjä on ollut ja toukokuussa vasta menossa silmälääkärille. Olen tosin kuullut, että joidenkin silmät kestävät jopa yllättävänkin kovia paineita, toivottavasti omalla kohdallani on juuri niin..

• Huolestunut myöskin

Moi!
        Joko sinä olit silmälääkärissä? Minä olin tänään. Paine toisessa silmässä laskenut normaaliin, eli 18. Toisessa oli koholla, 22. Lääkäri totesi näköhermojen olevan erilaiset (mahdollista, että toinen vioittunut) ja passitti näkökenttätutkimuksiin. Lääkäri ei varsinaisesti todennut glaukoomaa, mutta ei myöskään pois sulkenut sen mahdollisuutta. Todennäköisenä piti kuitenkin glaukoomaa. Että näin minulla.

• huolestuttaa..
        Huolestunut myöskin kirjoitti:

Moi!
        Joko sinä olit silmälääkärissä? Minä olin tänään. Paine toisessa silmässä laskenut normaaliin, eli 18. Toisessa oli koholla, 22. Lääkäri totesi näköhermojen olevan erilaiset (mahdollista, että toinen vioittunut) ja passitti näkökenttätutkimuksiin. Lääkäri ei varsinaisesti todennut glaukoomaa, mutta ei myöskään pois sulkenut sen mahdollisuutta. Todennäköisenä piti kuitenkin glaukoomaa. Että näin minulla.

en ole vielä käynyt, ens viikon tiistaina olen menosssa.
        Kävin mittauttamassa paineet uudestaan viime perjantaina ja ne oli 24/25, eli laskeneet edellisestä mittauksesta.Paineethan vaihtelee vuorokauden aikana, aamuisin kuulemma korkeimmalla. Ensimmäinen mittaus oli juuri aamulla, kun paineet yli 30. Toinen tehtiin iltapäivällä ja paineet alhaisemmat. Jännittää se lääkärille meno :( Mitä siellä tehdään???kirveleekö tipat? kuinka 'sokeiksi' niistä tulee?? kertokaa joku, joka tietää!! :)
        Kertoilen tilanteestani lisää, kun olen käynyt silmätohtorin luona!
        Aurinkoista kevään jatkoa :)

• Huolestunut myöskin
        huolestuttaa.. kirjoitti:

en ole vielä käynyt, ens viikon tiistaina olen menosssa.
        Kävin mittauttamassa paineet uudestaan viime perjantaina ja ne oli 24/25, eli laskeneet edellisestä mittauksesta.Paineethan vaihtelee vuorokauden aikana, aamuisin kuulemma korkeimmalla. Ensimmäinen mittaus oli juuri aamulla, kun paineet yli 30. Toinen tehtiin iltapäivällä ja paineet alhaisemmat. Jännittää se lääkärille meno :( Mitä siellä tehdään???kirveleekö tipat? kuinka 'sokeiksi' niistä tulee?? kertokaa joku, joka tietää!! :)
        Kertoilen tilanteestani lisää, kun olen käynyt silmätohtorin luona!
        Aurinkoista kevään jatkoa :)

www.glaukooma.com

Sieltä löytyy tietoa juuri niistä toimenpiteistä, mitä lääkäri tekee. Eikä mikään ainakaan minulla sattunut yhtään. Lähinäkö oli pari tuntia heikko ja senkin jälkeen tuntui vähän hassulta silmissä, mutta ei muuta. Et älä turhaan jännitä sitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      356
      3974
    2. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      132
      2897
    3. Ammattiliittojen jäsenmaksut valtion maksettavaksi

Ammattiliitot neuvottelvat jäsenilleen paremmat palkat, jotka lisäävät valtio verotuloja. Tästä syystä valton tulee maks
      Maailman menoa
      4
      2475
    4. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      98
      2327
    5. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      114
      2095
    6. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      63
      2047
    7. Särkyneelle sydämelle

Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂
      Suhteet
      35
      1802
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      131
      1647
    9. Tulli ja Poliisi HAZMAT-suojauksin varustettuna omakotitaloa tutkimassa.

Todennäköisesti kysymyksessä huumelaboratorio, jossa käsitellään tappavia ja vaarallisia kemikaaleja. Tulli ja poliisi
      Savonlinna
      25
      1503
    10. Nainen sä olet

Ihailtava ihminen siinä mielessä että teet miten sydän käskee ja toisaalta taas pidättäydyt kaikesta. Pakenet ja lähest
      Ikävä
      77
      1408
    Aihe