Openoffice

Ei tiä

Elikkä siis saako openofficen "powerpointtiin" muuta kun 5 taustaa?

7

805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nirk

"PowerPoint" on ihan syvältä, eikä toimi juuri lainkaan. Jos tiedostokoko pysyy ihan pienenä, niin juuri ja juuri toimii, mutta kun tehdään ISOJA esityksiä, niin ei ole siitä mihinkään.

• tuttumies

Itse en ole huomannut mitään tuollaista, mutta eipä kait ne ole olleetkaan ISOJA esityksiä, mitä olen Impressillä väsännyt. Eli onko sinulla antaa jotain tiedostoko, diamäärä tms. rajaa, mistä haitat alkavat? Ehkä ongelmatapauksen käyttöjärjestelmä- ja muista ympäristötiedoistakin olisi apua niille, joilla ei ole mahdollisuutta vaihtaa ohjelmaa.

• kokoon vaikuttaa

se, mitä kaikkea siihen esitykseen yrittää tunkea. Yksinkertainen on selkein. Esityksessä yleensä on tarkoitus tuoda joku asia esiin, eikä suinkaan näyttää, miten hyvä joku on väsäämään vaikka mitä kuvaa ja muuta tilpehööriä.

• Nirk
        tuttumies kirjoitti:

Itse en ole huomannut mitään tuollaista, mutta eipä kait ne ole olleetkaan ISOJA esityksiä, mitä olen Impressillä väsännyt. Eli onko sinulla antaa jotain tiedostoko, diamäärä tms. rajaa, mistä haitat alkavat? Ehkä ongelmatapauksen käyttöjärjestelmä- ja muista ympäristötiedoistakin olisi apua niille, joilla ei ole mahdollisuutta vaihtaa ohjelmaa.

kokemukseni OO:sta rajoittuu Ubuntuun. Voi olla, että siitäkin löytyy syytä ongelmiin. En tiedä, missä kohtaa raja tulee vastaan, mutta olen tehnyt muutaman pitkän esityksen (dioja ehkä n. 250 kpl, musat ja muut äänet päälle). Kyllä tässä rauta pitäisi riittää hyvinkin, mutta nuo MS-PP:lla tehdyt taimaukset eivät pelaa ollenkaan OO:ssa ja muutenkin homma on hyvin jähmeää. W:n puolella pelittävät sillä ilmaisella PP-Viewerilläkin. En siis missään nimessä halua mollata mitään järjestelmiä; nämä ovat vain omia kokemuksia.

• tuttumies
        Nirk kirjoitti:

kokemukseni OO:sta rajoittuu Ubuntuun. Voi olla, että siitäkin löytyy syytä ongelmiin. En tiedä, missä kohtaa raja tulee vastaan, mutta olen tehnyt muutaman pitkän esityksen (dioja ehkä n. 250 kpl, musat ja muut äänet päälle). Kyllä tässä rauta pitäisi riittää hyvinkin, mutta nuo MS-PP:lla tehdyt taimaukset eivät pelaa ollenkaan OO:ssa ja muutenkin homma on hyvin jähmeää. W:n puolella pelittävät sillä ilmaisella PP-Viewerilläkin. En siis missään nimessä halua mollata mitään järjestelmiä; nämä ovat vain omia kokemuksia.

Vastauksestasi hahmottuikin vähän niitä rajoja.

Itseltäni menisi tuollaisen 250 dian esityksen tekemiseen jo niinpaljon aikaa, ettei sitä esitystä tulisi ainakaan ajoissa ulos.

En ollenkaan epäile kokemustasi. Toivotaan parempaa tulevaisuudessa, tuleehan noita versioitakin OO.o:n kohtuullista kyytiä.

Asiaa sivuten: netissä olen törmännyt PP-esityksiin, jotka on tehty uusimmalla tiedostomuodolla (.pptx vaimikäseon). Tuleva Impress 3.0 avaa ne. Sitä en osaa sanoa, jääkö joku ihme-efekti näkemättä, mutta ainakin tekstit näkyy ja diat vaihtuu.

• M-Kar
        Nirk kirjoitti:

Oletko koittanut tallentaa standardimuotoon niitä tiedostoja?

• ennemmin,

miten siihen oo:n esitysgrafiikkaan voi itse tehdä taustan, jota voi sitten eri esityksissä käyttää. Jos ei valmista ole, niin itse pitää voida tehdä oma mallinsa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ässät feikki ero

Stefanhan se siellä Sonjan ja Sofian juhannus kuvien taustalla. Kaksi tyhmää naista ja vielä tyhmempi mies. Oliko tämä ero vain epätoivoinen yritys sa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      2356
    2. Miksi vanhat äijät

Luulee, että nuori nainen haluaisi niiden homeista munaa? Saati että joku nuori nainen pitäisi heistä muuten? Voi reppanat. Jos sulla on paljon rahaa,
      Sinkut
      136
      1323
    3. En haluaisi uskoa että miehet ajattelee vain munallaan,

mutta taas sain olla väärässä. Eli.. törmäsin männäviikolla puolituttuun mieheen työmatkalla. Hän kertoi, että viettäisi juhannusta minun kotikaupun
      Sinkut
      313
      1304
    4. Ärsyttävimpiä ihmistyyppejä

Itselleni yksi ärsyttävimmistä ihmistyypeistä on takertujat. Sellaiset, joille on kohtelias, ei tuomitse heitä niin kuin monet muut tuomitsee jne. Ärs
      Sinkut
      184
      1122
    5. Somalisulhanen syö Sara Siepin suosiota

Ei kelvannut Sara Sieppi enää kummankaan iltapäivälehden juhannustytöksi. muutenkin tykkäysmäärät näyttävät laskeneen ja ilmeisesti myös Saran seuraa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1040
    6. Nyt päästän sinusta irti nainen. Minun olisi pitänyt tajuta tämä jo paljon aikaisemmin.

Et ole kenenkään oma. Hyvästi jää.
      Tunteet
      58
      918
    7. Kuulispas se oikea

henkilö mun anteeksipyynnön tään. Tajuis, että tämä aloitus oli just multa, pystyis ymmärtää mua edes jollainlailla. Turhaa sanojen helinää tääkin, lu
      Tunteet
      33
      855
    8. Juhannuksen pilaaminen ruohonleikkurilla

Vois naapuriki ajatella onko pakko juhannusaattona leikata nurmikkoa samaan aikaan kun muut naapurit köllöttelee pihalla ja pelaavat krokettia ja naut
      Kokkola
      77
      809
    9. Eri ikäiset parit

Tämän ajankohtaisen lapsia ahdisteleva setä-keskustelun innoittamana aloitan vähän laajemman ikäkeskustelun. Oma kantani on, että kunhan kumpikin on
      Sinkut
      111
      789
    10. Yhden viestin päässä

Voisit juuri tälläkin hetkellä olla tässä vieressäni. Silittelisin ja paijaisin sinut puhki.
      Ikävä
      41
      771
    Aihe