Elikkä siis saako openofficen "powerpointtiin" muuta kun 5 taustaa?
Openoffice
7
826
Vastaukset
- Nirk
"PowerPoint" on ihan syvältä, eikä toimi juuri lainkaan. Jos tiedostokoko pysyy ihan pienenä, niin juuri ja juuri toimii, mutta kun tehdään ISOJA esityksiä, niin ei ole siitä mihinkään.
Itse en ole huomannut mitään tuollaista, mutta eipä kait ne ole olleetkaan ISOJA esityksiä, mitä olen Impressillä väsännyt. Eli onko sinulla antaa jotain tiedostoko, diamäärä tms. rajaa, mistä haitat alkavat? Ehkä ongelmatapauksen käyttöjärjestelmä- ja muista ympäristötiedoistakin olisi apua niille, joilla ei ole mahdollisuutta vaihtaa ohjelmaa.
- kokoon vaikuttaa
se, mitä kaikkea siihen esitykseen yrittää tunkea. Yksinkertainen on selkein. Esityksessä yleensä on tarkoitus tuoda joku asia esiin, eikä suinkaan näyttää, miten hyvä joku on väsäämään vaikka mitä kuvaa ja muuta tilpehööriä.
- Nirk
tuttumies kirjoitti:
Itse en ole huomannut mitään tuollaista, mutta eipä kait ne ole olleetkaan ISOJA esityksiä, mitä olen Impressillä väsännyt. Eli onko sinulla antaa jotain tiedostoko, diamäärä tms. rajaa, mistä haitat alkavat? Ehkä ongelmatapauksen käyttöjärjestelmä- ja muista ympäristötiedoistakin olisi apua niille, joilla ei ole mahdollisuutta vaihtaa ohjelmaa.
kokemukseni OO:sta rajoittuu Ubuntuun. Voi olla, että siitäkin löytyy syytä ongelmiin. En tiedä, missä kohtaa raja tulee vastaan, mutta olen tehnyt muutaman pitkän esityksen (dioja ehkä n. 250 kpl, musat ja muut äänet päälle). Kyllä tässä rauta pitäisi riittää hyvinkin, mutta nuo MS-PP:lla tehdyt taimaukset eivät pelaa ollenkaan OO:ssa ja muutenkin homma on hyvin jähmeää. W:n puolella pelittävät sillä ilmaisella PP-Viewerilläkin. En siis missään nimessä halua mollata mitään järjestelmiä; nämä ovat vain omia kokemuksia.
Nirk kirjoitti:
kokemukseni OO:sta rajoittuu Ubuntuun. Voi olla, että siitäkin löytyy syytä ongelmiin. En tiedä, missä kohtaa raja tulee vastaan, mutta olen tehnyt muutaman pitkän esityksen (dioja ehkä n. 250 kpl, musat ja muut äänet päälle). Kyllä tässä rauta pitäisi riittää hyvinkin, mutta nuo MS-PP:lla tehdyt taimaukset eivät pelaa ollenkaan OO:ssa ja muutenkin homma on hyvin jähmeää. W:n puolella pelittävät sillä ilmaisella PP-Viewerilläkin. En siis missään nimessä halua mollata mitään järjestelmiä; nämä ovat vain omia kokemuksia.
Vastauksestasi hahmottuikin vähän niitä rajoja.
Itseltäni menisi tuollaisen 250 dian esityksen tekemiseen jo niinpaljon aikaa, ettei sitä esitystä tulisi ainakaan ajoissa ulos.
En ollenkaan epäile kokemustasi. Toivotaan parempaa tulevaisuudessa, tuleehan noita versioitakin OO.o:n kohtuullista kyytiä.
Asiaa sivuten: netissä olen törmännyt PP-esityksiin, jotka on tehty uusimmalla tiedostomuodolla (.pptx vaimikäseon). Tuleva Impress 3.0 avaa ne. Sitä en osaa sanoa, jääkö joku ihme-efekti näkemättä, mutta ainakin tekstit näkyy ja diat vaihtuu.Nirk kirjoitti:
Oletko koittanut tallentaa standardimuotoon niitä tiedostoja?
- ennemmin,
miten siihen oo:n esitysgrafiikkaan voi itse tehdä taustan, jota voi sitten eri esityksissä käyttää. Jos ei valmista ole, niin itse pitää voida tehdä oma mallinsa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010380Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523555Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543301- 642875
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2072243- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252033Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221456Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386