Elikkä siis saako openofficen "powerpointtiin" muuta kun 5 taustaa?
Openoffice
7
843
Vastaukset
- Nirk
"PowerPoint" on ihan syvältä, eikä toimi juuri lainkaan. Jos tiedostokoko pysyy ihan pienenä, niin juuri ja juuri toimii, mutta kun tehdään ISOJA esityksiä, niin ei ole siitä mihinkään.
Itse en ole huomannut mitään tuollaista, mutta eipä kait ne ole olleetkaan ISOJA esityksiä, mitä olen Impressillä väsännyt. Eli onko sinulla antaa jotain tiedostoko, diamäärä tms. rajaa, mistä haitat alkavat? Ehkä ongelmatapauksen käyttöjärjestelmä- ja muista ympäristötiedoistakin olisi apua niille, joilla ei ole mahdollisuutta vaihtaa ohjelmaa.
- kokoon vaikuttaa
se, mitä kaikkea siihen esitykseen yrittää tunkea. Yksinkertainen on selkein. Esityksessä yleensä on tarkoitus tuoda joku asia esiin, eikä suinkaan näyttää, miten hyvä joku on väsäämään vaikka mitä kuvaa ja muuta tilpehööriä.
- Nirk
tuttumies kirjoitti:
Itse en ole huomannut mitään tuollaista, mutta eipä kait ne ole olleetkaan ISOJA esityksiä, mitä olen Impressillä väsännyt. Eli onko sinulla antaa jotain tiedostoko, diamäärä tms. rajaa, mistä haitat alkavat? Ehkä ongelmatapauksen käyttöjärjestelmä- ja muista ympäristötiedoistakin olisi apua niille, joilla ei ole mahdollisuutta vaihtaa ohjelmaa.
kokemukseni OO:sta rajoittuu Ubuntuun. Voi olla, että siitäkin löytyy syytä ongelmiin. En tiedä, missä kohtaa raja tulee vastaan, mutta olen tehnyt muutaman pitkän esityksen (dioja ehkä n. 250 kpl, musat ja muut äänet päälle). Kyllä tässä rauta pitäisi riittää hyvinkin, mutta nuo MS-PP:lla tehdyt taimaukset eivät pelaa ollenkaan OO:ssa ja muutenkin homma on hyvin jähmeää. W:n puolella pelittävät sillä ilmaisella PP-Viewerilläkin. En siis missään nimessä halua mollata mitään järjestelmiä; nämä ovat vain omia kokemuksia.
Nirk kirjoitti:
kokemukseni OO:sta rajoittuu Ubuntuun. Voi olla, että siitäkin löytyy syytä ongelmiin. En tiedä, missä kohtaa raja tulee vastaan, mutta olen tehnyt muutaman pitkän esityksen (dioja ehkä n. 250 kpl, musat ja muut äänet päälle). Kyllä tässä rauta pitäisi riittää hyvinkin, mutta nuo MS-PP:lla tehdyt taimaukset eivät pelaa ollenkaan OO:ssa ja muutenkin homma on hyvin jähmeää. W:n puolella pelittävät sillä ilmaisella PP-Viewerilläkin. En siis missään nimessä halua mollata mitään järjestelmiä; nämä ovat vain omia kokemuksia.
Vastauksestasi hahmottuikin vähän niitä rajoja.
Itseltäni menisi tuollaisen 250 dian esityksen tekemiseen jo niinpaljon aikaa, ettei sitä esitystä tulisi ainakaan ajoissa ulos.
En ollenkaan epäile kokemustasi. Toivotaan parempaa tulevaisuudessa, tuleehan noita versioitakin OO.o:n kohtuullista kyytiä.
Asiaa sivuten: netissä olen törmännyt PP-esityksiin, jotka on tehty uusimmalla tiedostomuodolla (.pptx vaimikäseon). Tuleva Impress 3.0 avaa ne. Sitä en osaa sanoa, jääkö joku ihme-efekti näkemättä, mutta ainakin tekstit näkyy ja diat vaihtuu.Nirk kirjoitti:
Oletko koittanut tallentaa standardimuotoon niitä tiedostoja?
- ennemmin,
miten siihen oo:n esitysgrafiikkaan voi itse tehdä taustan, jota voi sitten eri esityksissä käyttää. Jos ei valmista ole, niin itse pitää voida tehdä oma mallinsa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024437Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821168- 1861042
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091022Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83893Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64881
- 64846
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10837Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816