SULOINEN UNI

♥_¤"Q"¤_¤"Q"¤_¤"Q"¤_♥


Ei se kuu valvottanut
niin kuin luulin
Uneen se tuuditti
ja siellä kuulin

Kuinka kaksi
sydäntä keskusteli
Ei niin kuin päivisin
sanoin salailevin

Vaan onnesta
toisiaan kiitteli
Solisi rakkaus
kuin keväinen purovesi

Aamuun kuu kantoi
ja huomasin heti
Hymyn jätti huulillein
niin se teki

Näin tunteista kerroin
sanoin salailevin
Unessa kaiken kauniin
näin siis elin


♥_¤"Q"¤_¤"Q"¤_¤"Q"¤_♥

16

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *runo64*

      ..suloinen uni
      ja htkeksi herkistyn
      haaveilemaan
      ja aamussani
      päiväuntako näen
      uneksien..

      taas on pikkuinen sanataituri,
      sinä se suurisydäminen
      kauniita sanoja kirjoittanut,
      unen kaltaisia luonut

      kaunista,kaunista kullanmuru_ni!!!

      • *MURUKULTA*

        Aamuinen aurinkoinen tervehtii,
        Unet on eletty ja ikkuna aukaistu uuteen
        Kiitokset sinulle ja vilkutukset viik.loppuusi

        Mukavaa elämäsi tätä päivää, runo_ni ! :)


    • padme_amidala

      ..ihana runo, voi että.. : )
      en meinaa keksiä nyt mitään, mitä kirjoittaisin palautteeseen kuvaamaan sitä kaunista ja herkkää tunnelmaa, jonka runosi sai aikaan. "sanoin salailevin", näihän se on. Vanha viisauskin sanoo "kell onni on se onnen kätkeköön".
      Kiitos ihanasta lukuhetkestä : )

      • *MURUKULTA*

        Kieltämät tunne oli vähän pirskahtelevan poksahteleva..
        Senhän hymykin kielii..unessa kaikki on niin kaunista..:)

        Ja vanhat viisaudet - on todella viisaita!

        Aurinkoista viik.loppua,padme_ ja kiitos ! :)


    • silkkis

      ihana runosi herätti minut
      aamuun, kirkas auringonpaiste
      ulkona toivon että se tuo
      ihanan päivän kaikille..
      mukavaa päivää sinulle ja
      kaikkea hyvää elämää..*HYMY*

      • *MURUKULTA*

        Sinun silkkiset sanasi tuo aamuun sitä ihanaa pehmeyttä! :)
        Kaikki on niin kauniin hiljaista, aurinkoa ja jotain....hyvää!

        Ihanaa viik.loppua, silkkis ja kiitos! :D


    • kaaru

      Kauniita unia
      olet nähnyt

      ei valvottanut kuu
      hymyili ehkä aamulla

      Ehkä erilaista Murua, kuitenkin sinua:)

      • *MURUKULTA*

        Alkaa oleen jo niin 'valoisaa',
        että kuu meinaa jäädä huomaamatta
        Se kaunis sininen hohde mikä talvella oli
        siirtyy hiljalleen kesälomalle,
        palatakseen syksyllä jälleen..
        Mutta kauniita unia se voi vaikka näyttää
        muutaman hartaan toiveen täyttää..unissa ainakin..

        Iloista keväistä lauantaita, Kaaru ja kiitos käynnistäsi! :)


    • TöllinLiisa

      Kuulla oli upee sumuharso
      katselin suoraan petiini.

      Unensiivet koko yön kantoi
      aamun rannalle hellästi laski.

      Aurinkoista päivää Sinulle sinne
      suunnistan mökille kylvän siementä...Liisa

      • *MURUKULTA*

        Aitiopaikalla -
        Mikäs siinä on uneen keinua,
        kun kuu peittelee ja vartioi unta
        Kumartaa auringolle ja liukuu pois :)

        Kaunista aurinkoista pvää, Liisa ja kiitos ! :)


    • Sinä sen osaat.
      Taitaja monen kätösen.
      Ihanaa viikonloppua.
      Olet ihana ystäväni.
      Ja tässäkohtaa pitäisi olla halit ja ojentaisin Gerbera-kimpun,,,,ole hyvä.

      • *MURUKULTA*

        Sinä ihana! :D

        Sanojesi sydämellisyys ja puhtaus tekee niistä niin paljon enemmän! :)

        Lämmin ja voimakas halaus sinulle, Gitta ja kiitos!
        T. Muru ja Murun pieni ilonkyynel...:´)


    • Yölintu**

      Jos tää runojen maailma on ihmmeelisen kiehtovaa, niin vasta ne unet on,
      sitä kyllä näkee nykyään varsinkin jos jomminmoisii unosii, mutta sun unesi,,hhmmm,,,suloinen,,
      mutta ketkähän siinä oli nää kaksi sydäntä,,sä ja ?, vai,,,kerro vaik sit s-postiin,,

      kyllä sieltä taas sanat soljuen
      solissut, sanataituri, lainatakseni runomiestä,,

      oikein ihanaa lauantaiehtoota
      pulun hali**

      • *MURUKULTA*

        Malttamattomana annoin kynäni juosta,
        iloisena ja jännittyneenä odotin, mitä tuleman pitää..
        Ja tuli 'suloinen uni' ja... hymy!

        Kiitos että viivähdit pihapuuni keinuvalla oksalla, Yölintu ! :D

        Iloista kevättä ja lintujen viserrystä..;) !


    • Kalle K.

      Minullekkii näätti sulosta unta viime yönnä
      Olj komia kesäilta ja myö poejjat istuttiin
      kuusen juurella lauleskeltiin että ee tippa
      tapa ja nii etelleen ja lausuttiin arkistosta
      essiin kaevettuja Murun runoloeta ja välilla
      tulta kohennettiin
      Sitten uamusella heräsin kun kissa nauku ja
      pyys aakasemmaan lihapurkin

      • *MURUKULTA*

        Vuai unt! Oikee toiveunt tais nyt olla..Olko niih tojentuntust, jotta kielell maistu kun uaamull heräsit?
        Tiiäkkö ois se elämys, joskus kuull, ko työ siell mehtäs lausutta runoloit.
        Niih, kuvattas enss alaku ja keskivaihell matineaa ja mikä mielenkiintoist, loppuss!

        Luulen, jotta siin ois taas ulukolaisill ihmettelemist, ett kaikkii sitä suomen mehtiss nousoo... :))))

        Joh! Eipä ne tiiä, mitä hauskoo sitä voikaan olla ja löytöö sielt syrjäst 'ei mistään'.
        Juuh! Kalle K ja kumppanit sielt nousoo eli käyttee sammaleita mattona ja Murun runot huulill
        syvämest asti lausuttuna!

        Mie en tiiä parempoo! :D

        Koht siel oh varmaan 3 piäväset runonlausunta seminaarist ja kaik.. Uattele ko ois heinoo!

        Vuaan nyt annetaa noil kissoloill sitä apetta ja siin sivus kahtellaan kaanista aarinkonpaistetta, vai mittee, Kalle! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      664
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      485
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe