Ei elämää raiskauksen jälkeen

epäluuloinen

Jokainen mies,joka katsoo minua on potentiaalinen raiskaaja.Raiskauksesta on yli vuosi ja ammattiapua olen saanut, mutta pelkään edelleen liikkua ulkona. En halua puhua miesten kanssa enkä kestä heidän kosketusta. Onko vastaavassa tilanteessa olevia? Miten voi saada luottamuksen ihmisiin takaisin? Vai voiko?

4

1887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiuku

minä olen samassa tilanteessa kanssasi; olin lapsena pedofiilin uhri, parikymppisenä minut raiskattiin ja vaikka siitäkin on jo kymmenisen vuotta aikaa, vihaan/pelkään miehiä yli kaiken ja näen laillasi jokaisen vastaantulijan potentiaalisena raiskaajana tai pedofiilina; mutta tiedätkö,kyllä siitä pääsee yli, ei ihan ennalleen,mitä oli ennen tapahtunutta, mutta uskon että sille tasolle kuitenkin,että uskaltaa taas normaalisti liikkua ja jonakin päivänä taas edes vähän luottaa ihmisiin. Sinä käyt terapiassa,se on hyvä, joten uskon sinun pääsevän "ylitse" asiasta ja taas itsesi herraksi nopeammin kuin minä,sillä minä tein sen virheen,että hain ammattiapua liian myöhään. Nyt teen vapaaehtoistyötä muiden, vastaavaa kokeneiden parissa, ja siellä olen onnekseni huomannut,että juuri terapian ja ystävien avulla tuosta olotilasta pääsee pois,toiset ennemmin,toiset vähän myöhemmin.Minä olen päässyt jo sille tasolle,että ymmärrän negatiivisen ja agressiivisenkin käytöksen olevan väärin kaikkia niitä miehiä kohtaan,jotka ovat syyttömiä. Täytyy vain koittaa muistaa koko ajan,että onneksi kilttejä miehiä on kuitenkin paaaaljon enemmän kuin raiskaajia ja pedofiilejä.. Voimia,et ole yksin asiasi kanssa ja koko ajan menet parempaan päin!

• Jussi

..vain että tsemppiä, selviät kyllä sen yli, vaikka se vaatii aikaa ja työtä sen eteen.

Terveisin: Jussi, ei raiskaaja vaan naisen kunnioittaja.

• olkinainen

Kyllä se jossain vaiheessa helpottaa. Vuosi on kuitenkin niin lyhyt aika "parantua" siitä. Minullakin oli tosi vaikeaa suhtauta vieraisiin miehiin. Ja sanoinkin aina äidilleni että isäni oli ainut kunnon mies koko maailmassa. Anna itsellesi aikaa huomata että täällä on vielä hyviäkin ihmisiä. Sillä täällä on. Tsemppiä sinulle!

• nyt onnellinen

Joku päivä huomaat että aurinko paistaa ja hymyilee sinulle. Ihmiset ovat ihmisiä ja jokaisella heillä on oma tarinansa sinulle kerrottavana.
      Pelolle ei silloin ole enään sijaa..

Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      127
      3426
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      35
      1958
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1209
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      94
      979
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      922
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      827
    Aihe