Hyvä ja edullinen side?

Very nice a

Hei!

Nyt olisi mielenkiintoista kuulla, minkämerkkisiä siteitä käytätte? Myös kokemukset pikkuhousunsuojista olisi tervetulleita.

Meitä on kolme naista huushollissa. Itselläni ja tyttärilläni on runsaat kuukautiset ja siteitä menee...

En kaipaa mitään neuvoja tamponeista tai kuukupeista, ne eivät tällä hetkellä ole ajankohtaisia.

Mielestäni Libressen yöside on aika hyvä. Ja Alwaysilla on myös hyviä siteitä ja pikkuhousunsuojia, mutta hintavia ovat. Nyt ollaan käytetty Lidlin Extra long siivellisiä siteitä ja ovat kohtalaisen hyviä päiväkäytössä ja edullisia! Myös Lidlin ph-suojat on ihan ok mulle, mutta tytöt ei tykkää.

Nyt ostin myös euroshopperin siteitä, olivat aika ok.

Joissain halpismerkeissä tarttuu liimat pikkareihin, mikä on huono homma. Olikohan just Pirkka tai Vuokkoset tällaisia?

Paksuja siteitä ei haluta käyttää, ovat epämukavia.

Kiinostaisi kovasti, että olisiko teillä kokemusta hyvin imevistä normaalia pidemmistä edullisista siteistä? Ja ostopaikoista?

Menee euro poikineen, kun tälle porukalle siteitä ostellaan, mutta tosiaan tytöt on neitsyitä ja itellä laskeuma, joten tamponit ja kuukupit eivät nyt ole ajankohtaisia. Juu ja tiedän kyllä, että tamponia ja kukuppeja voivat käyttää myös neitsyet, mutta ei nyt. (Itsekin käytin nuorena tamponeja, vaikka olinkin neitsyt, mutta vasta joskus 15-vuotiaana.)

Keskustelua siteistä toivon.

27

3836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alwaysia ja Libressejä

      tarjouksista. Ja ne on kyllä parhaita. Halpismerkeissä on aina jotain vikaa. Ja pakko saada varma olo.

    • vaihtoehto

      Jos vuoto on runsasta, eli tarvitsee paljon siteitä, kertissiteitä edullisemmaksi voi tulla kestositeet ja -pikkuhousunsuojat. Niiden kanssa välttyy niin ikäviltä liimaongelmilta kuin ihoärsytykseltäkin, mitä monille tulee kertissiteistä.

      Edullisimmalla kestositeet saa tietysti itse tehden (ovat tosi helppoja tehdä kertissiteistä sovelletuilla kaavoilla vaikkei mikään käsityöihme olisikaan) mutta ei ostositeetkään ole paha vaihtoehto kun huomioi että ne kestävät kuitenkin vuosikausia ja niitä voi hankkia pikkuhiljaa lisää. Hinnoissa on useamman euron eroja valmistajien välillä.

      Kestositeiden valmistajien listaa löytyy täältä: http://www.kuukuppikunta.net/ala.php?sivu=muut

      • kestositeet

        jos on runsaat kuukautiset. Testattu on.

        Kestositeet sopii paremmin sellaisille, joilla on niukempi vuoto.

        Libresse ja Always on merkit, joita käytän. Ei mitään edullisia, mutta parhaimmiksi havaittu.


    • kun et halua

      oikeasti keskustelua vaihtoehdoista. Siemerkkejä on tasan kaksi toimivaa Always ja Libresse. Se siitä keskustelusta sitten. Tamponivastaisuuden ymmärrän, mutta miten kuukuppi sopii tähän yhtälöön? Sehän on "laskeumaystävällisin" suoja ja tyttäresikin pääsisivät paljon paljon vähemmällä, jos he tutustuisivat kuppiin ajoissa.

      • ljlkjö

        On se niin vaikeaa pitää se päänsä kiinni ja olla vänkäämättä asiasta, johon on jo selvästi sanottu "EI KIINNOSTA!" Todella vittumaista ja ärsyttävää.


      • toista
        ljlkjö kirjoitti:

        On se niin vaikeaa pitää se päänsä kiinni ja olla vänkäämättä asiasta, johon on jo selvästi sanottu "EI KIINNOSTA!" Todella vittumaista ja ärsyttävää.

        Onkohan pipo vähän liian kireällä. Mitähän ihmettä teet keskustelupalstalla?


      • halpiksetkin

        Esim. Vuokkoset(keltainen paketti siivekkeillä) on ihmeen hyvä ja halpa, yhtä hyvä kun libressen vaaleanpunainen siivekkeillä varusteltu side. Minä tykkään! Käytän myös vuokkosten pikkuhousunsuojia, halpoja ja hyviä!!


      • ljlkjö
        toista kirjoitti:

        Onkohan pipo vähän liian kireällä. Mitähän ihmettä teet keskustelupalstalla?

        Keskustelen, entäpä sinä?


      • on ihan hanurista

        Siitä tulee järkyttävä hiiva!


      • ap.

        keskusteluja kestosuojista. Itse olisin halunnut keskutelua kertakäyttöisistä suojista.

        Tyttäret saavat itse tehdä valintansa, kunhan häipyvät tästä huushollista. En tosiaan ala katteleen mitään kestositeitä pyykkien seassa. Aika monta vuotta naisilla näitä kuukautisia riittää, että en jaksa neitsyeille suositella kuukuppeja enkä tamponenja. Kyllähän heillä tietoa on.

        Terveydelle parasta on käyttää sidettä ainakin öisin.

        En myöskään usko, että perheen miesväki olisi hirveän innostunutta pyykinpesusta, jos näitä kestorättejä tosiaan pyörisi muun pyykin seassa.


      • kysymykseni
        ljlkjö kirjoitti:

        Keskustelen, entäpä sinä?

        entäpäs mielipiteeni? Mitä se on jos ei keskustelua? Keskustelua ei minusta ole huutaminen isoin kirjaimin ja ala-arvoisten kommenttien heitto, mitä sitä teet.


      • minusta tuntuu
        ap. kirjoitti:

        keskusteluja kestosuojista. Itse olisin halunnut keskutelua kertakäyttöisistä suojista.

        Tyttäret saavat itse tehdä valintansa, kunhan häipyvät tästä huushollista. En tosiaan ala katteleen mitään kestositeitä pyykkien seassa. Aika monta vuotta naisilla näitä kuukautisia riittää, että en jaksa neitsyeille suositella kuukuppeja enkä tamponenja. Kyllähän heillä tietoa on.

        Terveydelle parasta on käyttää sidettä ainakin öisin.

        En myöskään usko, että perheen miesväki olisi hirveän innostunutta pyykinpesusta, jos näitä kestorättejä tosiaan pyörisi muun pyykin seassa.

        keskustelua seuranneena, että olet vähän kaavoihin kangistunut, tai ehkä otat vähän liikaa omaksi asiaksesi valita tyttäresi kuukautissuojat.

        En itsekään kestositeitä käyttäisi, ne ovat ällöttäviä, mutta esim. terveydellisesti kertissiteet eivät ole ihan parhaasta päästä, ne kun lisäävät ikävästi hiivaa. Ja jos on nuori tyttö, pukeutuu vartalonmyötäisesti, rapiseva paketti persvaossa ei tunnu hyvälle, se saattaa näkyä, kuulua ja valitettavasti se jopa haisee. Ei ainakaan lisää naisena olemisen gloriaa.

        Itse käytin tamponia heti ensimmäisestä kuukautisvuodestani alkaen, koska se oli ainoa tapa sietää inhottavat päivät muuten. Nuorella tytöllä ei välttämättä ole rahaa eikä uskallusta shoppailla kaiken maailman välineitä, joten ehkä äidin olisi hyvä ainakin se tamponipaketti raijata kaappiin.

        Oma tyttäreni (7v) on nähnyt käyttämäni kuukupin jo, ja olen sanonut, että saa itse valita suojansa sitten kun se aika tulee. Eipä tuossa mitään, jos itse tykästyy vaikka siteisiinkin, mutta päätöksen olisi hyvä lähteä hänen tarpeistaan.


      • ihan itse
        ap. kirjoitti:

        keskusteluja kestosuojista. Itse olisin halunnut keskutelua kertakäyttöisistä suojista.

        Tyttäret saavat itse tehdä valintansa, kunhan häipyvät tästä huushollista. En tosiaan ala katteleen mitään kestositeitä pyykkien seassa. Aika monta vuotta naisilla näitä kuukautisia riittää, että en jaksa neitsyeille suositella kuukuppeja enkä tamponenja. Kyllähän heillä tietoa on.

        Terveydelle parasta on käyttää sidettä ainakin öisin.

        En myöskään usko, että perheen miesväki olisi hirveän innostunutta pyykinpesusta, jos näitä kestorättejä tosiaan pyörisi muun pyykin seassa.

        otit esim. kuukupin puheeksi jo aloituksessa. Silloin usein saa vastakysymyksiä, koska ihmiset omaavat erilaisia kokemuksia. Kysy ensi kerralla vain, että mikä on hyvä side, niin saat haluamaasi keskustelua.


    • ap.

      Käytänhän minä paksujakin siteitä! Yösiteenä Dailyn paksu yöside, on kyllä kuin vaippa.

      Minua ei kiinnosta rättien peseskely. Olen jo sen ikäinen, että ajattelin nauttia näistä nykyaikaisista, hyvistä siteistä. Tyttäret sitten tehköön itse valintansa.

      Pakko on myöntää, että minua kyllä jotenkin myös ällöttää ne kestositeet. Samoin kuukupit ja kuukautissienet. Voi olla, että tuntemani kestosuojien käyttäjät ovat jotenkin epäsiistejä ja ennakkoluuloni ja vastenmielisyys johtuu siitäkin.

      Eikä tuo Euroshopper kyllä ollut mikään hyvä.

      Mistään siteistä ei ole hiivaa tullut, eikä muitakaan tulehduksia.

      • nalle22

        siis ihan tyhmää ruveta keskustelemaan muista jutuista, jos aloittaja haluaa puhua kertakäyttöisistä suojista!
        mulla ei kävis mielessäkään käyttää jotain kestoja tai kuppeja...okei, jotkut niitä haluaa käyttää, se on ihan ok. mutta mun mielestä kestositeet kyllä kuulostaa tosi inhottavalta...

        sulle ap, mä käytin ennen vain alwaysia...mutta nyt ne siivekkeet on mun mielestä niin pitkällä matkalla sidettä, että ne ei pysy pikkuhousussa kiinni, kun siiveke ei leviä samalla tavalla kun pikkuhousu...jos ymmärrät mitä tarkotan...
        se on jotenkin mun mielestä myös kauhean muovinen koko side, varsinkin se pinta joka tulee ihoa vasten.
        olen siis siirtyny takasin libresseen, jota joskus käytin kun menkat ekaa kertaa tuli. niissä on mun mielestä hyvä pehmeä ja puuvillan tuntuinen pinta, eikä ole sellanen olo, että se päästäis ohi, vaikka tosin niinkin voi käydä.
        muita siteitä en oikeastaan sitten edes käytä. ja suurimmaksi osaksi vuotopäivinä joudun kyllä käyttämään yösidettä myös päivällä...sitä libressen ohutta versiota. ainoa ero sillä on päiväsiteisiin, että se on pidempi...ja siten siis imee enemmän...kai...


      • mielipidettä:

        "Minua ei kiinnosta rättien peseskely. Olen jo sen ikäinen, että ajattelin nauttia näistä nykyaikaisista, hyvistä siteistä."

        Noin ei voi sanoa kuin henkilö, joka ei ole ikinä kokeillut kestositeitä. Kaikenlaista kannattaa aina kokeilla, ennen kuin antaa omalle mielikuviin perustuvalle ällötykselleen periksi, ja kangistuu vanhoihin kaavoihin. Kannattaa myös muistaa, että kaikki nykyaikainen ei aina ole automaattisesti parempaa kuin vanhanaikainen.

        Pesukone hoitaa muuten "rättien peseskelyn" erittäin kätevästi, ja kun teitä kerran on taloudessa useampia naisia, niin kestositeille voi aina silloin tällöin varata koko koneen, ettei tarvitsemuiden pyykkien seassa pestä, jos se ällöttää.


      • yäkkk
        mielipidettä: kirjoitti:

        "Minua ei kiinnosta rättien peseskely. Olen jo sen ikäinen, että ajattelin nauttia näistä nykyaikaisista, hyvistä siteistä."

        Noin ei voi sanoa kuin henkilö, joka ei ole ikinä kokeillut kestositeitä. Kaikenlaista kannattaa aina kokeilla, ennen kuin antaa omalle mielikuviin perustuvalle ällötykselleen periksi, ja kangistuu vanhoihin kaavoihin. Kannattaa myös muistaa, että kaikki nykyaikainen ei aina ole automaattisesti parempaa kuin vanhanaikainen.

        Pesukone hoitaa muuten "rättien peseskelyn" erittäin kätevästi, ja kun teitä kerran on taloudessa useampia naisia, niin kestositeille voi aina silloin tällöin varata koko koneen, ettei tarvitsemuiden pyykkien seassa pestä, jos se ällöttää.

        sehän vasta inhottavaa olisikin, jos olisi koko koneellinen käytettyjä kestositeitä!! yäk!
        kyllä mä oon sen verran mukavuudenhaluinen, et käytän tamponeja :)


      • ällöttävää onkin...
        yäkkk kirjoitti:

        sehän vasta inhottavaa olisikin, jos olisi koko koneellinen käytettyjä kestositeitä!! yäk!
        kyllä mä oon sen verran mukavuudenhaluinen, et käytän tamponeja :)

        ...että alapäästä vuotaa joka kuukausi jotain verta! yöööhks!

        Miten paljon voikaan ihminen vieraantua luonnosta ja luonnollisista asioista kuten kuukautisista?


    • bongailla

      tarjouksista Libresseä tai Alwaysia.

      Mua ällöttää kestositeet! Eikä ne kyllä mitenkään hygieenisiä voi olla.

      • Miten..

        niin eivät ole hygieenisiä?


    • ei enää siteitä

      No kun kerran keskustelua siteistä toivoit, niin tässä mielipiteeni: en ole itse hyviin siteisiin törmännyt. Kyllähän ne asiansa ajavat, mutta siteet eivät kyllä tee kuukautisista mitenkään miellyttävää kokemusta.

      Libresset, Alwaysit, Vuokkoset, Dailyt, Euroshopperit sun muut on tullut kokeiltua, ja suoraan sanottuna kaikki ovat samanlaisia haisevia ja kutittavia perseen hiostajia. Päivällä siteitä on vaikea käyttää, kun koko ajan pelottaa, tuleeko ohivuotoja. Ja jos ei muutaman tunnin välein ole sidettä vaihtamassa, tulee se hirveä haju ja kutina. Öisin siteet eivät vaan pysy paikoillaan ja ohivuotoja tulee, vaikka housuihin olisi taiteltu rullallinen vessapaperia lisäsuojaa antamaan. Siteitä käyttäessä pitää sitä paitsi aina miettiä vaatetuskin niin, ettei side vaan mitenkään näy tai ohivuotojen sattuessa ei veriläntit näy. Näin kesän koettaessa uiminen tai auringonotto bikineissä ei side pöksyissä tule kuulonkaan, eli siteet kyllä rajoittavat elämää.

      Mielestäni käytetyt kertakäyttösiteet ovat kaiken lisäksi erittäin ällöttäviä verisiä rättejä, maksavat aivan liikaa ja tuleehan niistä kauheasti jätettäkin. Tämä oli vain minun mielipiteeni siteistä, joku voi niihin olla ihan tyytyväinen, mutta onneksi minun ei siteitä tarvitse enää käyttää, kun olen paremman suojan löytänyt.

      • samaa mieltä

        ja sen hajun huomaa muutkin ihmiset :/. siteiden käyttäjät ovat vaan luultavasti niin tottuneet siihen, etteivät edes itse huomaa sitä! en ymmärrä, miksei tamponit voisi olla vaihtoehto tyttärillesi?


      • samaa mieltä!

        Haisevat jo kauas ja kaikkein pahin hiostaja on tuo Always. Jos naisvaltaisella työpaikallani menee vessaan jossa joku on juuri vaihtanut siteen, ei siellä voi hengittääkään. Olen muutaman kerran joutunut kääntymään ovelta ja menemään toiseen vessaan.


      • haitoista
        samaa mieltä kirjoitti:

        ja sen hajun huomaa muutkin ihmiset :/. siteiden käyttäjät ovat vaan luultavasti niin tottuneet siihen, etteivät edes itse huomaa sitä! en ymmärrä, miksei tamponit voisi olla vaihtoehto tyttärillesi?

        Tuo on ihan totta, että jotkut kertakäyttöiset siteet haisevat ihan järkyttävälle jo pakettia avatessa. Puhumattakaan sitten kun side vähänkin kostuu esim. hiestä! Kestositeet on siitä hyviä että niissä ei itsessään ole mitään ominaishajuja, joten jos ei ole mitään tulehduksia, ne eivät yleensä haise likaisinakaan nenään ellei varta vasten ala nuuskimaan niitä.

        Mutta olen samaa mieltä kuin muutkin: Aloittajan kannattaisi kysyä tyttäriltään mitä suojia he haluaisivat käyttää. Se että äiti tykkää kertakäyttösiteistä ei tarkoita sitä että tyttäretkin automaattisesti tykkäisivät tai että heille esim. ei tulisi iho-ongelmia ja kutinoita siteistä kun äidillekään ei tule. Ehkäpä jompikumpi olisikin kiinnostunut muistakin vaihtoehdoista, jotka saattaisivat myös olla noita siteitä halvempia pitkällä aikavälillä.


      • Toi..
        samaa mieltä! kirjoitti:

        Haisevat jo kauas ja kaikkein pahin hiostaja on tuo Always. Jos naisvaltaisella työpaikallani menee vessaan jossa joku on juuri vaihtanut siteen, ei siellä voi hengittääkään. Olen muutaman kerran joutunut kääntymään ovelta ja menemään toiseen vessaan.

        oli hyvä! Itse käännyn vain, jos joku on just käynyt paskalla, mutta en ole kyllä tajunnut verenkin hajua haistella.:D


      • hajuaistissasi
        Toi.. kirjoitti:

        oli hyvä! Itse käännyn vain, jos joku on just käynyt paskalla, mutta en ole kyllä tajunnut verenkin hajua haistella.:D

        olla vikaa. Eihän se veri itsessään haise, mutta muhiessaan oikein kunnolla tiiviissä ja hengittämättömässä siteessä, on haju tyrmäävä.


      • Anonyymi
        hajuaistissasi kirjoitti:

        olla vikaa. Eihän se veri itsessään haise, mutta muhiessaan oikein kunnolla tiiviissä ja hengittämättömässä siteessä, on haju tyrmäävä.

        Jokos siel on tyttäret munaa saanu vai tullu jo paksuksikin??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe