bora vetää oikealle. Ilmoitin huolossa asiasta ja siellä säädettiin ohjaus- ja aurauskulmat. Mokoma homma maksoi 60 ekee. Sit sanos et sen kuuluu hiukan vetää oikealle turvallisuus syistä ja kuulemma riippuu myös tiestä miten auto ohjautuu.
Eli korjauksesta ei ollut apua. Autoa joutuu ohjaa kokoajan hiukan keskiviivaan päin. Missä vika? Autolla ajettu 45 tkm. Rengaspaineet ok.
Boran ohjaus
7
1610
Vastaukset
- Minä
Kuule, renkaat on kulunut vinoon
Vaihda renkaat uutena!
Tai vahda sivulta sivuun! - kaapo
Mulla oli Audissa sama ongelma. Paineet ja kulmat oli ok. Vika korjaantui, kun vaihdoin eturenkaat keskenään.
- Golf IV
Tyyppiominaisuus. Golfit niinkuin Bora kampeaa oikealle tai tienkallistuksen suuntaisesti. Ei voida mitään. Huollossa olisivat tuon kertoa eikä rahastaa 60 euroa. Oikealle vetäminen turvallisuus syistä täyttä pötyä! Suoraanhan sen pitäis kulkea jos turvallisuudesta on kyse!
- 330d ja hajis
Mulla ei vedelly yhtään mihinkään. Meni aivan suoraan ja oli todella hyvä. Epäilen, että kulmia ei ole mitattu/säädetty. Tyyppivika, pöh.
- siitä raportista
minkä todennäköisesti sait suuntauksesta, että camber- ja caster-kulmien erotus (oik/vas) ei ole liian suuri. Se on ainoa syy suuntauspuolella, joka vaikuttaa puoltamiseen! Joissakin automerkeissä jo tehtaalla laitetaan toisenpuolen camber-kulma suuremmaksi kompensoimaan tienkallistuksia.
Joskus puoltamisen aiheuttaa tosiaankin rengas ja se on helppo todeta vaihtamalla etupyörät keskenään. Jos nyt puoltamissuunta vaihtuu on senpuoleinen rengas viallinen, jonne puoltaa.- borari
Mulla ei ainakaan vedä yhtään mihinkään suuntaan vaan menee kun juna. Täytyy olla jotain vikaa...
- Mikko
Eipä tullu omasta Ventostakaan puoltaminen kuriin, kun säätelivät kulmia Volkkariliikkeessä. Niillä näytti olevan aikalailla vanhanaikasen näköiset laitteet. Kun sitten säädätin Euromasterilla kunnon lasermittalaitteilla, niin jopa tuli ratti suoraan ja myös kulki suoraan. Eli kannattaa säädättää kulmat jossain asiantuntevassa rengasliikkeessä. Kun vielä itse seuraa vieressä, niin eipä viisti kaveri oikoa hommassa. Esim. sivukallistuman säädön kanssa joutui Ventossa tappelemaan aikansa. Siinä kun ei ole varsinaisesti mitään säätöä, vaan pultit löysätään iskarin alapäästä, jonka jälkeen erilaisilla kiiloilla kammetaan rengas oikeaan asentoon. Ei arvatenkaan mene ekalla kerralla kohdalleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52742Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv172291Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948