Tuli tuossa vaan mieleen, että onnistuuko Linuxeilla tehdä kopiosuojattua CD-levyä joka ei toimi Tietokoneessa.
Ajatus olisi kokeilla tehdä ihan testi mielessä mp3 dataa sisältävä levy, joka suojauksen ansiosta olisi vaikea kopioida Tietokoneella tai kuunnella ylipäätään sillä. Kuitenkin olisi hyvä homma, että se toimisi stereoissa ongelmitta.
Eli löytyyköhän mitään keinoa tehdä tuollaista levyä? Wintöötille on kyllä tuhansia ohjelmia, mutta Linuxeille en ole vielä moista löytänyt.
Käytössä on Fedora 8, polttava DVD-asema ja kasa tyhjiä cdr-levyjä.
Ehkä tyhmää, mutta testi mielessä mennään ;)
Kopiosuojattun/kuuntelusuojatun cd
4
400
Vastaukset
- Projekti sinänsä
"Ajatus olisi kokeilla tehdä ihan testi mielessä mp3 dataa sisältävä levy, joka suojauksen ansiosta olisi vaikea kopioida Tietokoneella tai kuunnella ylipäätään sillä. Kuitenkin olisi hyvä homma, että se toimisi stereoissa ongelmitta."
Helposti pysyt salaamaan datan, mutta sen toiminen stereoissa (CD/DVD -soitin) onkin jo sitten mahdotonta.
DRM (MS) on metodi, jota on käytetty, mutta kaikki soittimet eivät sitä siis tietenkään hallitse.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Käyttöestojen_hallinta
Sivuilta löytyy sitten lisääkin infoa ko. aiheesta.
Lähtökohta on kuitenkin se, ettei mikään salaus ole idiottivarmaa - ja pahimmillaan tuollaiset ovat vain haitaksi käytettävyyden kustannuksella. - miksuh.
Itse en ainakaan antas ohjetta tommosen tekoon vaikka oiskin mahdollista.
Sellasta musiikkia ei edes osteta mikä on pilattu DRM:llä tai jollain muulla virityksellä. Musiikkia pitää voida kuunnella siellä missä itse haluaa.- vaivan näöstä mutta...
en oikeastaan tarkoita mitään DRM juttuja vaan, että levylle tehdään erillinen raita joka estää DVD/CD-aseman toiminnan. Onnistuin vuosia sitten tekemään kyseisellä toiminnolla olevan CD-levyn (pilattu Audio-cd-levy)joka toimi stereoissa mahtavasti, mutta jumitti tietsan, niin että ainut lääke oli töpseli pois seinästä jne...
Eli varmaan pikkasen parempi suojaus oli kuin joku DRM kökkö? Ohjelmaa en kuollaksenikaan muista, mutta sen muistan, että se toimi ainakin Windowssissa. ja imagen piti polttaa anycd jutulla.
Tarkoitus on vaan tehdä huvin vuoksi data-cd ämppäreistä ja todeta silmin kuinka suojaukset pilaa käyttönautinnon. Ja miksi en hommaa valmiiksi suojattua matskua on, että haluan tehdä kaiken alusta asti.
se data siellä CD-levyllä tietää onko se tietokoneen VAI DJ-soittimen pesässä?
;-)
Ja kerro YKSIKIN asia mitä ihmisen tekelettä ihminen EI OLISI "purkanut" ennemmin TAI myöhemmin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175394