Hei!
Minulla menossa ivf hoidot, synarela suihke ja puregon pistoksia...saako hoitojen aikana ottaa yhtään alkoholia? Juhlat tulossa ja tarjolla juomaa, lähinnä kyse siis alku maljasta...sotkeeko pieni määrä hoitoa?! Harva ihminen tietää tilanteestani joten tähän asti olen pystynyt "huijaamaan" millon milläkin verukkeilla että en voi juoda tai olen ottanut juomia ja antanut miehelleni..heh.
Saako
7
2365
Vastaukset
- vai tyhmyyttä
Kannattaisi opetella nyt siihen että ihmisellä on valinnanvapaus ja voi tehdä ihan mitä haluaa. Vaikkei olisi raskaanakaan. Ilmeisesti et uskalla olla ilman viinaa niin vedä sitten sitä vaikka pullollinen! Ettei vain kaverit luule mitään.
- tiipii
Asilliseen kysymykseen toivois tällä palstalla asiallisempia kommentteja ja vastauksia.
Ihan samaa tuon alkuperäisen kysyjän kanssa olen minäkin ennakkoon pohtinut. Usein meidän lapsettomien kohdalla alkoholikysymykset saattavat liittyä juuri vain pieneen määrään eli onnittelumalja tyyppiseen "ottamiseen". Jos otat pommacia saat kertoa olevasi autolla tai jollain antibioottikuurilla...
Miten se on niin vaikea ymmärtää, että harva ainakaan prosessin alkuvaiheessa olevista haluaa asiaa kaikille julistaa. Itse olen vasta nyt, yli vuoden hoitokuvion jälkeen (leikkaukset, inssit ja nyt edessä ivf) pystynyt puhumaan ilman itkua asiasta lapsettomuus. - tavallaan
tiipii kirjoitti:
Asilliseen kysymykseen toivois tällä palstalla asiallisempia kommentteja ja vastauksia.
Ihan samaa tuon alkuperäisen kysyjän kanssa olen minäkin ennakkoon pohtinut. Usein meidän lapsettomien kohdalla alkoholikysymykset saattavat liittyä juuri vain pieneen määrään eli onnittelumalja tyyppiseen "ottamiseen". Jos otat pommacia saat kertoa olevasi autolla tai jollain antibioottikuurilla...
Miten se on niin vaikea ymmärtää, että harva ainakaan prosessin alkuvaiheessa olevista haluaa asiaa kaikille julistaa. Itse olen vasta nyt, yli vuoden hoitokuvion jälkeen (leikkaukset, inssit ja nyt edessä ivf) pystynyt puhumaan ilman itkua asiasta lapsettomuus.Jos on kokoajan juomatta alkoholia ja muut siihen tottuvat tyyliin "hei-ei se ollutkaan raskaana vaikka ei juo" niin seuraamiset häviää aika äkkiä. En ymmärrä itsekään miksi pitäisi huijata ja juoda vaan siksi ettei muut ala epäillä.
- alkuperäinen kyselijä
tiipii kirjoitti:
Miten se on niin vaikea ymmärtää, että harva ainakaan prosessin alkuvaiheessa olevista haluaa asiaa kaikille julistaa. Itse olen vasta nyt, yli vuoden hoitokuvion jälkeen (leikkaukset, inssit ja nyt edessä ivf) pystynyt puhumaan ilman itkua asiasta lapsettomuus.Mahtavaa että sain asiallisiakin vastauksia.
Kyseessä tosiaan alkumalja eikä mitään perseitä.
Minulla eka ivf menossa ja asia todella herkkä aihe ja en kaipaa yhtään kyselyitä mistään koska olen aivan paniikissa joko hoidon suhteen...en pysty puhumaan asiasta itkemättä ja en kaipaa itkukohtauksia kesken toisten juhlien.
Kiitoksia vastauksista. - Anonyymi
Urpo
- määrä ei
sotke hoitoa ollenkaan, kysyin gynekologilta asiaa itsekin. Eikä ole turha kysymys, kun on hoidoissa, viimeinen mitä silloin haluaa on juhlissa typerät "oletkos raskaana" -utelut.
- minä sain
Minulla myös ensimmäiset hoidot menossa ja kysyin asiaa suoraan lääkäriltä, koska myös minulla on juhlia hoidon aikana menossa, joita haluan juhlistaa muutamalla lasillisella punaviiniä.
Lääkärin mukaan ennen siirtoa voi elää niin sanottua normaalia elämää, joten alkoholia saa nauttia. (Tietenkin siinä määrin, ettei unohda ottaa lääkkeitä.) Siirron jälkeen alkoholia ei suositella yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244222Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132948Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141229Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43925Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22920PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117753- 37744
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37735- 107689
- 135657