Hei!
Minulla menossa ivf hoidot, synarela suihke ja puregon pistoksia...saako hoitojen aikana ottaa yhtään alkoholia? Juhlat tulossa ja tarjolla juomaa, lähinnä kyse siis alku maljasta...sotkeeko pieni määrä hoitoa?! Harva ihminen tietää tilanteestani joten tähän asti olen pystynyt "huijaamaan" millon milläkin verukkeilla että en voi juoda tai olen ottanut juomia ja antanut miehelleni..heh.
Saako
7
2443
Vastaukset
- vai tyhmyyttä
Kannattaisi opetella nyt siihen että ihmisellä on valinnanvapaus ja voi tehdä ihan mitä haluaa. Vaikkei olisi raskaanakaan. Ilmeisesti et uskalla olla ilman viinaa niin vedä sitten sitä vaikka pullollinen! Ettei vain kaverit luule mitään.
- tiipii
Asilliseen kysymykseen toivois tällä palstalla asiallisempia kommentteja ja vastauksia.
Ihan samaa tuon alkuperäisen kysyjän kanssa olen minäkin ennakkoon pohtinut. Usein meidän lapsettomien kohdalla alkoholikysymykset saattavat liittyä juuri vain pieneen määrään eli onnittelumalja tyyppiseen "ottamiseen". Jos otat pommacia saat kertoa olevasi autolla tai jollain antibioottikuurilla...
Miten se on niin vaikea ymmärtää, että harva ainakaan prosessin alkuvaiheessa olevista haluaa asiaa kaikille julistaa. Itse olen vasta nyt, yli vuoden hoitokuvion jälkeen (leikkaukset, inssit ja nyt edessä ivf) pystynyt puhumaan ilman itkua asiasta lapsettomuus. - tavallaan
tiipii kirjoitti:
Asilliseen kysymykseen toivois tällä palstalla asiallisempia kommentteja ja vastauksia.
Ihan samaa tuon alkuperäisen kysyjän kanssa olen minäkin ennakkoon pohtinut. Usein meidän lapsettomien kohdalla alkoholikysymykset saattavat liittyä juuri vain pieneen määrään eli onnittelumalja tyyppiseen "ottamiseen". Jos otat pommacia saat kertoa olevasi autolla tai jollain antibioottikuurilla...
Miten se on niin vaikea ymmärtää, että harva ainakaan prosessin alkuvaiheessa olevista haluaa asiaa kaikille julistaa. Itse olen vasta nyt, yli vuoden hoitokuvion jälkeen (leikkaukset, inssit ja nyt edessä ivf) pystynyt puhumaan ilman itkua asiasta lapsettomuus.Jos on kokoajan juomatta alkoholia ja muut siihen tottuvat tyyliin "hei-ei se ollutkaan raskaana vaikka ei juo" niin seuraamiset häviää aika äkkiä. En ymmärrä itsekään miksi pitäisi huijata ja juoda vaan siksi ettei muut ala epäillä.
- alkuperäinen kyselijä
tiipii kirjoitti:
Miten se on niin vaikea ymmärtää, että harva ainakaan prosessin alkuvaiheessa olevista haluaa asiaa kaikille julistaa. Itse olen vasta nyt, yli vuoden hoitokuvion jälkeen (leikkaukset, inssit ja nyt edessä ivf) pystynyt puhumaan ilman itkua asiasta lapsettomuus.Mahtavaa että sain asiallisiakin vastauksia.
Kyseessä tosiaan alkumalja eikä mitään perseitä.
Minulla eka ivf menossa ja asia todella herkkä aihe ja en kaipaa yhtään kyselyitä mistään koska olen aivan paniikissa joko hoidon suhteen...en pysty puhumaan asiasta itkemättä ja en kaipaa itkukohtauksia kesken toisten juhlien.
Kiitoksia vastauksista. - Anonyymi
Urpo
- määrä ei
sotke hoitoa ollenkaan, kysyin gynekologilta asiaa itsekin. Eikä ole turha kysymys, kun on hoidoissa, viimeinen mitä silloin haluaa on juhlissa typerät "oletkos raskaana" -utelut.
- minä sain
Minulla myös ensimmäiset hoidot menossa ja kysyin asiaa suoraan lääkäriltä, koska myös minulla on juhlia hoidon aikana menossa, joita haluan juhlistaa muutamalla lasillisella punaviiniä.
Lääkärin mukaan ennen siirtoa voi elää niin sanottua normaalia elämää, joten alkoholia saa nauttia. (Tietenkin siinä määrin, ettei unohda ottaa lääkkeitä.) Siirron jälkeen alkoholia ei suositella yhtään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64165Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952303Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61999Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38861Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186860- 47854
- 34831
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119785- 36776
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772