Saako

hoidon aikana..

Hei!

Minulla menossa ivf hoidot, synarela suihke ja puregon pistoksia...saako hoitojen aikana ottaa yhtään alkoholia? Juhlat tulossa ja tarjolla juomaa, lähinnä kyse siis alku maljasta...sotkeeko pieni määrä hoitoa?! Harva ihminen tietää tilanteestani joten tähän asti olen pystynyt "huijaamaan" millon milläkin verukkeilla että en voi juoda tai olen ottanut juomia ja antanut miehelleni..heh.

7

2634

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai tyhmyyttä

Kannattaisi opetella nyt siihen että ihmisellä on valinnanvapaus ja voi tehdä ihan mitä haluaa. Vaikkei olisi raskaanakaan. Ilmeisesti et uskalla olla ilman viinaa niin vedä sitten sitä vaikka pullollinen! Ettei vain kaverit luule mitään.

• tiipii

Asilliseen kysymykseen toivois tällä palstalla asiallisempia kommentteja ja vastauksia.

Ihan samaa tuon alkuperäisen kysyjän kanssa olen minäkin ennakkoon pohtinut. Usein meidän lapsettomien kohdalla alkoholikysymykset saattavat liittyä juuri vain pieneen määrään eli onnittelumalja tyyppiseen "ottamiseen". Jos otat pommacia saat kertoa olevasi autolla tai jollain antibioottikuurilla...

Miten se on niin vaikea ymmärtää, että harva ainakaan prosessin alkuvaiheessa olevista haluaa asiaa kaikille julistaa. Itse olen vasta nyt, yli vuoden hoitokuvion jälkeen (leikkaukset, inssit ja nyt edessä ivf) pystynyt puhumaan ilman itkua asiasta lapsettomuus.

• tavallaan
        tiipii kirjoitti:

Asilliseen kysymykseen toivois tällä palstalla asiallisempia kommentteja ja vastauksia.

Ihan samaa tuon alkuperäisen kysyjän kanssa olen minäkin ennakkoon pohtinut. Usein meidän lapsettomien kohdalla alkoholikysymykset saattavat liittyä juuri vain pieneen määrään eli onnittelumalja tyyppiseen "ottamiseen". Jos otat pommacia saat kertoa olevasi autolla tai jollain antibioottikuurilla...

Miten se on niin vaikea ymmärtää, että harva ainakaan prosessin alkuvaiheessa olevista haluaa asiaa kaikille julistaa. Itse olen vasta nyt, yli vuoden hoitokuvion jälkeen (leikkaukset, inssit ja nyt edessä ivf) pystynyt puhumaan ilman itkua asiasta lapsettomuus.

Jos on kokoajan juomatta alkoholia ja muut siihen tottuvat tyyliin "hei-ei se ollutkaan raskaana vaikka ei juo" niin seuraamiset häviää aika äkkiä. En ymmärrä itsekään miksi pitäisi huijata ja juoda vaan siksi ettei muut ala epäillä.

• alkuperäinen kyselijä
        tiipii kirjoitti:

Mahtavaa että sain asiallisiakin vastauksia.
        Kyseessä tosiaan alkumalja eikä mitään perseitä.
        Minulla eka ivf menossa ja asia todella herkkä aihe ja en kaipaa yhtään kyselyitä mistään koska olen aivan paniikissa joko hoidon suhteen...en pysty puhumaan asiasta itkemättä ja en kaipaa itkukohtauksia kesken toisten juhlien.
        Kiitoksia vastauksista.

• Anonyymi

Urpo

• määrä ei

sotke hoitoa ollenkaan, kysyin gynekologilta asiaa itsekin. Eikä ole turha kysymys, kun on hoidoissa, viimeinen mitä silloin haluaa on juhlissa typerät "oletkos raskaana" -utelut.

• minä sain

Minulla myös ensimmäiset hoidot menossa ja kysyin asiaa suoraan lääkäriltä, koska myös minulla on juhlia hoidon aikana menossa, joita haluan juhlistaa muutamalla lasillisella punaviiniä.

Lääkärin mukaan ennen siirtoa voi elää niin sanottua normaalia elämää, joten alkoholia saa nauttia. (Tietenkin siinä määrin, ettei unohda ottaa lääkkeitä.) Siirron jälkeen alkoholia ei suositella yhtään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      170
      4821
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      106
      3979
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3569
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3370
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      55
      3341
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      34
      2771
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2569
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2276
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      21
      1919
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      36
      1788
    Aihe