Mies valinnut

sormuksen morsiamelle

Onko teillä muilla ollut tilannetta, että mies on käynyt ostamassa sormuksen ilman, että nainen on saanut itse valita?

Meillä on semmoinen tilanne, että ollaan menossa maistraatissa naimisiin ja hääjuhla pidetään vasta myöhemmin kavereille ja osalle sukulaisista. Teemme tämän avioon astumisen ihan intiimeissä merkeissä ja mies haluaa ikuisena romantikkona, että hän valitsee ja käy ostamassa minun sormukseni itse, yllätyksenä minulle. Ja sitten saan vasta naimisiin mennessämme nähdä sormuksen.

Ihan romanttinen idea, ei siinä mitään, mutta nyt on alkanut pelottaa, että mitä jos en tykkääkään miehen valitsemasta sormuksesta. Se kuitenkin on toivon mukaan kauan sormessani, joka päivä.
Tiedän, että jos koko ei ole täysin sopiva, se voidaan käydä pienennyttämässä/suurennuttamassa, mutta niin.
Miten voin sanoa miestä loukkaamatta, että tahtoisin itse valita sormuksen?

Olen kyllä sanonut, etten halua keltakultaa, kun en sitä muutenkaan käytä ja toivon, että mies otti tän tosissaan..
Tuleva sormus on kuitenkin ainut sormukseni ja hyvin tärkeä toki minulle.
Kihlasormuksia emme halunneet hommata ollenkaan.
Mies haluaa siksi ostaa sormuksen minulle yllätyksenä, että "niin kuuluu tehdä" ja että se on romanttista jne.

On toki joo, ehkä mä turhaan valitan :)
Hieman vaan jännittää, millainen sieltä tulee..

11

3551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saako vaihtaa

      Jos sormusasia on niin tärkeä sinulle (ja ymmärrän sen), niin sano miehellesi, että jos hän vaatii että saa sormuksen hankkia sinun sitä näkemättä niin sinä vaadit vaihto-oikeuden siltä varalta, että se ei miellytä tai sovi sinulle.
      Toinen vaihtoetho on että vaadit olla mukana hankkimassa sormusta. Sano hänelle, että hän voi sen valita valmiiksi ja sitten käytte kultasepällä vielä katsastamassa ja sovittamassa sen yhdessä, pitäähän sen olla sitten jo maistraatissa sopivan kokoinenkin - mikäs on tyhmempää kuin se, että mies on lykkäämässä sormusta sormeen eikä se sitten mahdu tai on aivan liian iso...

      Kolmas (vähiten suositeltava...) vaihtoehto on vaihtaa mies sellaiseen, joka antaa sinun olla mukana valitsemassa sormusta.. :-)

      • etanaeeee

        Voitte myös tehdä niin, että käytte yhdessä katselemassa sormuksia ja valitset liikkestä vaikka kolme sormusta, joista pidät kaikista ja niiden kolmen joukosta mies saa sitten valita ihan ominpäin ja valinnat näät sitten hääpäivänä. Samalla kannattaa varmistaa koko.


      • kuvailla
        etanaeeee kirjoitti:

        Voitte myös tehdä niin, että käytte yhdessä katselemassa sormuksia ja valitset liikkestä vaikka kolme sormusta, joista pidät kaikista ja niiden kolmen joukosta mies saa sitten valita ihan ominpäin ja valinnat näät sitten hääpäivänä. Samalla kannattaa varmistaa koko.

        miehellesi minkälaisista sormuksista pidät. Ei sinun tarvitse kertoa hänelle tasan tarkkaan minkälaisen sormuksen haluat hänen ostavan, mutta juttelet vähän niinkun "muuten vaan". Kyllä hän sinua kuuntelee ja ostaa oikeanlaisen sormuksen kun muistaa mitä sinä olet sanonut.


    • kaikista tärkein

      Tämä ei todellakaan ole normaali ja yleinen käytäntö ainakaan suomessa!!! En esim. itse tunne yhtään naista, joka ei olisi valinnut itse vihkisormustaan (miehen kanssa tietysti). En myöskään suostuisi itse tuollaiseen vaan sanoisin miehelle, että minun on tärkeä olla mukana valitsemassa sormusta. Ei sen sormuksen pitäisi olla mikään elämää suurempi asia, joten etköhän sinä pystyisi elämään miehesi valitseman sormuksen kanssa, mutta toisaalta miksi sormuksen valinta saa olla tulevalle miehellesi niin tärkeä, että sinun mielipiteesi ohitetaan kokonaan...

      Kihlasormuksen mies joskus ostaa, mutta sen kanssahan ei ole niin kauheasti väliä, koska se on yleensä yksinkertaisempi, mutta väittäisin että useimmiten nainen on mukana sitäkin valittaessa.

      • tässäkin asiassa

        Eikös se nyt kuitenkin ole niin päin, että kihlasormukset ostetaan yhdessä, koska silloin ostetaan sormus molemmille osapuolille (kirjoitan nyt siis suomalaisesta tavasta kihlautua ja avioitua).

        Vihkisormuksen ostaa mies omien mieltymystensä ja ennen kaikkea KUKKARONSA eli varallisuutensa mukaan.

        Ehkä aloittajan tapauksessakin on kyse siitä, ettei mies halua naisensa tietävän, minkä hintainen sormus on (jos ei satu olemaan mikään Kroisos Pennonen, eikä voi ostaa sormusta katsomatta hintaa). Mies voi pelätä, että nainen haluaa ostaa kalliin sormuksen, johon miehellä ei ole varaa.


      • sing dong klin
        tässäkin asiassa kirjoitti:

        Eikös se nyt kuitenkin ole niin päin, että kihlasormukset ostetaan yhdessä, koska silloin ostetaan sormus molemmille osapuolille (kirjoitan nyt siis suomalaisesta tavasta kihlautua ja avioitua).

        Vihkisormuksen ostaa mies omien mieltymystensä ja ennen kaikkea KUKKARONSA eli varallisuutensa mukaan.

        Ehkä aloittajan tapauksessakin on kyse siitä, ettei mies halua naisensa tietävän, minkä hintainen sormus on (jos ei satu olemaan mikään Kroisos Pennonen, eikä voi ostaa sormusta katsomatta hintaa). Mies voi pelätä, että nainen haluaa ostaa kalliin sormuksen, johon miehellä ei ole varaa.

        Näin meillä =)
        Kihlauduimme 06 ja tämä oli ihan ylläri mulle =) Oli hankkinut sormuksen ja saa valita myös vihkisormuksen minusta se on ihana tapa että onko mies kuunnellut... =) vai saako sakastissa huutia seremonian jälkeen =) heh

        Kaverit meni 05 naimisiin mies valitsi vihkisormuksen =)

        Jokainen tavallaan ja katalogeista voit varmaan "(vihjeeksi)" ympyröidä jos tuntuu että sormus maku miehelläsi ei olisi loistava =)


      • rahaa...
        tässäkin asiassa kirjoitti:

        Eikös se nyt kuitenkin ole niin päin, että kihlasormukset ostetaan yhdessä, koska silloin ostetaan sormus molemmille osapuolille (kirjoitan nyt siis suomalaisesta tavasta kihlautua ja avioitua).

        Vihkisormuksen ostaa mies omien mieltymystensä ja ennen kaikkea KUKKARONSA eli varallisuutensa mukaan.

        Ehkä aloittajan tapauksessakin on kyse siitä, ettei mies halua naisensa tietävän, minkä hintainen sormus on (jos ei satu olemaan mikään Kroisos Pennonen, eikä voi ostaa sormusta katsomatta hintaa). Mies voi pelätä, että nainen haluaa ostaa kalliin sormuksen, johon miehellä ei ole varaa.

        ...niin kannattaako edes mennä naimisiin. Perus tusinatuotantosormukset näyttävät kuvissa hienoille, mutta meneppä katsomaan kauppaa. Painoltaa ja kestoltaan täysin olemattomia rimpuloita saa kyllä 100 e ja halvemmallakin.


    • mitattava.

      Itse tilasin juuri sellaisen sormuksen kun halua suoraa kultasepältä www.midaankulta.fi

      Maksoi 350 e ja kestää takuulla normaali käytässä. Riviroinat ovat melko surkean painoisia aina, joten ne eivät kestä normaali käyttöäkään.

    • naishenkilö

      Osatathan sinäkin sitten miehesi sormuksen hänen näkemättä sitä etukäteen? Koska teillä ei ollut kihlasormuksia, molemmille tulee siis vihittäessä sormukset, eikö niin? Varmistathan tämän mieheltäsi?

    • tehkää kartoitus

      Kultasepänliikkeeseen.Kun minä menin 4 vuotta sitten naimisiin en halunnut nähdä sormusta kuin vasta alttarilla. Yhdessä kävimme mieheni kanssa katsomassa vaihtoehtoja. Koska olen hoitoalan ammattilainen ei kruunuistutus tullut kyseeseen. Timanttien määrää en rajoittanut. Sain todella kauniin timanttisormuksen joka oli kultasepän itsensä tekemä ja näin ollen uniikki.10 pientä timanttia ja 1 kohinoor timantti keskellä.

    • näinkin

      Minä sain aikanani valita kihlasormukseni itse kun maksoinkin sen itse. Vihkisormukseksi sitten sain ihan tavallisen sileän sormuksen. Ne ovat varsin kauniit ja sirot yhdessä, vaikka eivät taatusti olleet kalliit. Minusta paksu sormus ei ole kaunis, joten halpa siro sormus ei ole aina merkki siitä että ei olisi varaa muuhun.

      No miljoäärimieystävältäni olisin varmasti saannut teetetyn sormuksen.. mutta olisiko se yhtään kauniimpi. Makuja on monia ja se kai on ongelmasi.. kannattaa kertoa mitä ei ainakaan halua sormukselta ja toivoa parasta, jos et todellakaan saa sitä valita. Mutta sormus on myös rakkauden symboli ja on hyvä, että mies osaa kuunnella rakastaan :)

      Onnea.. toivottavasti miehesi valitsee oikein

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      67
      2904
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      411
      2798
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      99
      2237
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      87
      1984
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1904
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1830
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      9
      1821
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      151
      1775
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1592
    Aihe