undu yksin

mitä mieltä

Mitä mieltä olette undulaatin pitämisestä yksinään? En itse oikeastaan tiedä linnuista mitään, enkä ole sellaisia hankkimassa. Kyse on koulutoverini yksinäisestä undulaatista. Tietääkseni undulaatit ovat tiukasti parvilintuja eikä niitä saisi pitää yksinään. onko näin?

4

427

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksin!

kyllä aivan oikeasssa olet! undut ovat parvilintuja ja masentuvat helposti yksinään, pahimassa tapauksessa alkavat nyppimään itseään joka voi olla kohtalokastakin. eli ei missään tapauksesaa unduja yksin tai muita parvilintujakaan.

on aika itsekästä ottaa ilman kaveria koska silloin ei ole hankittu edes tietoa linnuista ja se heijastuu juuri linnun kustannuksella=(

..eli koitappa kehoittaa ottaa vaikka kolme lintua lisää niin niin on paljon onnellisempi ja voi paljon paremmin, mutta yksikin on parempi kuin ei mitään.

nyt varmasti on aika apaattinen, ehkä sirkuttelee välillä tai sitten ei joka jo kertoo yksinäisyydestä.

on se aika surullista kyllä. koska undut tarvitsevat tosiaan sitä muitten seuraa ja ihminen ei voi sitä antaa..

• -M-

Undu on tosiaan hyvin sosiaalinen ja seuraa kaipaava eläin siinä missä lähes kaikki papukaijat. Yksin sitäkin voi joissain tapuksissa pitää, mutta mieluiten vain jos jokus on lähes koko ajan kotona sen kanssa seurustelemassa. Käytännössä jos joku perheenjäsen ei tee töitä kotona tai muuten ole suurimman osan aikaa paikalla linnun seurana, on normaalitaloudessa linnulle paras hommata se lintukaveri (oli kyseessä sitten undu tai neitsikka tai moni muu papukaija).

Eli kyllä yhdenkin undun voi alkuun ottaa esim helpottamaan kesytystä ja alkukontaktin luomista lintuun, mutta kyllä viimeistään muutaman kuukauden kuluttua on useimmiten syytä kaverikin sille ottaa, eli suosittelehan vaan koulutoverillesi toista undulaattia (vaikka samaa sukupuolta jos jostain syystä ei halua oikeaa pariskuntaa).

Huomatkaa kuitenkin kaikki vastaavassa tilanteessa olevat, että yleensä nätisti sanomalla ja järkevästi perustelemalla ja keskustelemalla viesti menee paremmin perille kuin vaan "hullu eläinrääkkäjä, nyt sun on heti haettava toinen tai se kuolee ikävään"-vaahtoamisella... (edelleenkään en ole eläissäni kuullut yhdestäkään tapauksesta jossa lintu oikeasti olisi pelkkään ikävään kuollut...) Ja linnutkin ovat yksilöitä ja silloin tällöin jopa unduissakin on yksilöitä jotka viihtyvät paremmin yksinään kuin porukassa, vaikka hyvin harvinaista sellainen on.

• kekkonen96

Minun undulaattini kuoli n. 2 vuotta sitten yksinäisyyteen! kannattaa hankkia kaveri

• minäminä.

Meillä on ollut YKSI undulaatti jo 7 vuotta ja se on hyvin terve, iloinen ja hyväkuntoinen! Ei ollenkaan masentunut tai mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5203
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      560
      2658
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2392
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2220
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      2027
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1654
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1545
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      127
      1261
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      128
      946
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      899
    Aihe