Onnettomuus bussikuskin vika?

Kysyn vaan

On jo ehditty tuomita syypääksi maastoauton kuljettaja joka puhalsi vain 0.5 promillea joten ei hän ollut humalassa, pari kaljaa ottanut. Sensijaan ihmetyttää bussikuskin toiminta. Ei hallitse bussiaan ja saa sen kaadettua kohtalokkain seurauksin. Eikö ajoneuvo tule hallita kaikissa olosuhteissa, vaikka ei kuolleita tulisi saa syytteen liikenteen vaarantamisesta jos ajaa ulos?

Sinänsä ikävä juttu tuo yhdeksän suomalaisen kuolema bussiturmassa Espanjassa. Osanottoni kaikille uhrien omaisille. Tapaus on tutkittava pohjamutia myöten ja etenkin bussikuskin osuus on selvitettävä.

37

3202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas yksi juoppojen

puolustaja vauhdissa !!!!
      Tottakai ihminen on juovuksissa jos puhaltaa 0,5.
      Nyt ei kyllä kannata alkaa puolustelemaan juopuneita lainkaan, kuskeja ei ollenkaan.
      Ihminen voi ajaa muista piittaamattomasti toki muutenkin, mutta nollatoleranssi pitäisi olla alkoholin suhteen liikenteessä . Ugh, olen puhunut

• Kysyn vaan

Ei puoli promillea ole humalatila, pari kaljaa ottanut. Verikokeessa voi vielä laskea alle puolen promillen. Ei alkoholin löytyminen verestä tee ihmisestä automaattisesti syyllistä. Ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan!

• kemisti-jurristi
        Kysyn vaan kirjoitti:

Ei puoli promillea ole humalatila, pari kaljaa ottanut. Verikokeessa voi vielä laskea alle puolen promillen. Ei alkoholin löytyminen verestä tee ihmisestä automaattisesti syyllistä. Ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan!

Saattaa viikon päästä laskea jopa nollaan. Mutta kysymys kai on siitä paljonko tekohetkellä oli.

• idiootteja

oikein riittää?

• Kysyn vaan

Siltä tuntuu kun heti mennään henkilökohtaisuuksiin. Voi jättäytyä pois keskustelusta, se on järkevämpää kuin lähettää alatyylisiä kommentteja.

• poisjättäytyminen
        Kysyn vaan kirjoitti:

Siltä tuntuu kun heti mennään henkilökohtaisuuksiin. Voi jättäytyä pois keskustelusta, se on järkevämpää kuin lähettää alatyylisiä kommentteja.

on puoleltasi hieno idea.

• kuiteskii
    • yli...

1 promille veressä!
      Ilkeätkö vielä väittää,ettei ollut humalassa?
      Montako rattituomiota itselläsi,kun puolustelet rattijuoppoja?Mielestäni kaikki rattijuopot elinikäiseen ajokieltoon jo ensimmäisestä kärystä.Lisäksi auto tai sen arvo valtiolle.
      Kunnon tuomioita,panisi ajattelemaan.

• Ravintolan pitäjä kertoi, että Espanjassa promilleraja on 0,25.

Kysyn vaan, että millaista salaliittoa epäilet? Ketään ei tiettävästi vielä ole tuomittu. Eiköhän taaskin odotella tarkempia uutisia kaikessa rauhassa ja jätetä huhut ja mutut levittämättä.

• soyyo

Täällä lehdissä sanotaan että, se maasturin kuljettaja oli alkoholin vaikutuksen alaisena (0.5). Toisissa lehdissä sanotaan että, ohitti bussin vasemmalta, toisissa taas oikealta. Onnettomuus hetkellä satoi vettä ja tuuli. Espanjalaisten kommenttien mukaan tuo tie A-7 on kuulemma todella vaarallinen ja onnettomuus paikka on alamäessä oleva mutka. Vaikka kuinka hyvä bussikuski olisi niin ei kai siinä voi mitään tehdä jos toinen ajaa kylkeen, mahdollisesti kaksi kertaa. Yksi lehti sanoi että, törmäsi ensin bussiin sitten aitaan ja taas uudestaan bussiin, jonka seurauksena bussi kaatui.

Surullista! Toivottavasti Espanjalaiset kuskit oppivat tästä jotain! Itse ajan täällä (kataloniassa) ja voin kahdeksan vuoden jälkeen sanoa että, noita hulluja kuskeja näkee joka päivä liikenteessä :(

Osanottoni uhreille, ja omaisille.

• vastoin periaatteitani

Vaikka tapanani on ollut, etten vastaa typerien ihmisten viesteihin teen poikkeuksen. Ensiksikin: kyllä tuollainen 0.5 promillea alkoholia veressä on humalatila, joka vaikuttaa ihmisen suoritumiseen liikenteessä. Toisaalta maastoautonkuljettaja ajoi silminnäkijöiden todistuksen mukaan huomattavaa ylinopeutta. Kolmanneksi sääolosuhteet olivat ilmeisesti erittäin huonot.

Kaikella kunnioituksella, parahin Kysyn vaan, et vaikuta miltään ruudinkeksijältä. Tyhmä saa olla, mutta sitä ei saa näyttää! Toivottavasti Sinulla ei ole ajokorttia etkä ikinä eksy autonrattiin. Hirvittää, että tuollaisella asenteella oleva typerys tulisi vastaan tiellä...

Osanottoni onnettomuuden uhrien omaisille ja ystäville. Loukkaantuneille voimia toipumiseen.

• Kysyn vaan

Parista kaljasta ei känniin tule, se on fakta. Vaikka maasturi olisikin ajanut ylinopeutta on bussikuskin vastuulla pitää ajokkinsa tiellä! Mikäli sääolosuhteet ovat huonot olisi bussikuskin pitänyt sovittaa ajonopeutensa siihen.
        Sinä "ruudinkeksijä" kun ennen mitään tutkimuksia olet sitä mieltä että bussikuski ei ole tehnyt mitään virhettä vaikka kaatoi bussinsa?!
        Minulla kortti on ollut yli 20 vuotta, kilometrejä tullut reilu puolisen miljoonaa. Yhtään kolaria tai muutakaan mälliä ole tullut, varovainen ajoapa.
        Kukakohan tässä on typerä, minä joka pysyn asialinjalla vai sinä joka menet henkilökohtaisuuksiin? Eipä silti, jatka vain valitsemallasi linjalla. Netissä ihmisen todellinen luonne ja kotikasvatus tulevat esiin.

• "¤%&//())?=)
        Kysyn vaan kirjoitti:

Parista kaljasta ei känniin tule, se on fakta. Vaikka maasturi olisikin ajanut ylinopeutta on bussikuskin vastuulla pitää ajokkinsa tiellä! Mikäli sääolosuhteet ovat huonot olisi bussikuskin pitänyt sovittaa ajonopeutensa siihen.
        Sinä "ruudinkeksijä" kun ennen mitään tutkimuksia olet sitä mieltä että bussikuski ei ole tehnyt mitään virhettä vaikka kaatoi bussinsa?!
        Minulla kortti on ollut yli 20 vuotta, kilometrejä tullut reilu puolisen miljoonaa. Yhtään kolaria tai muutakaan mälliä ole tullut, varovainen ajoapa.
        Kukakohan tässä on typerä, minä joka pysyn asialinjalla vai sinä joka menet henkilökohtaisuuksiin? Eipä silti, jatka vain valitsemallasi linjalla. Netissä ihmisen todellinen luonne ja kotikasvatus tulevat esiin.

provo, ei tollaista mielipidettä voi kellään oikeasti olla

• että...
        Kysyn vaan kirjoitti:

et puolustele näitä parin kaljan humalassa ajelijoita. Keskustelun ohjeissa on sanottu että ketään ei saa yllyttää rikokseen tai väkivaltaan. Rattijuoppous on rikos.

• pitäisit
        Kysyn vaan kirjoitti:

pääsi kiinni asiasta, josta et ilmeisemmin tiedä yhtään mitään.
        Onnettomuuden aiheutti n. yhden promillen humalassa ylinopeutta ajanut bussia oikelta puolelta ohittanut maasturi. Maasturi törmäsi ensin kaiteeseen ja sen jälkeen bussin kupeeseen kaataen bussin kyljelleen moottoritielle ja keskikaiteen päälle.

• Kysyn vaan
        pitäisit kirjoitti:

pääsi kiinni asiasta, josta et ilmeisemmin tiedä yhtään mitään.
        Onnettomuuden aiheutti n. yhden promillen humalassa ylinopeutta ajanut bussia oikelta puolelta ohittanut maasturi. Maasturi törmäsi ensin kaiteeseen ja sen jälkeen bussin kupeeseen kaataen bussin kyljelleen moottoritielle ja keskikaiteen päälle.

Onko verikokeen tulos tullut? Puhalluskoe voi näyttää ihan mitä tahansa! Minä käytän perustulain suomaa sananvapautta jota et sinä eikä kukaan muukaan voi estää. Elämme oikeusvaltiossa jossa jokainen on syytön kunnes toisin on tuomioistuimessa todistettu. Espanja on myös oikeusvaltio.
        Miten muka maasturi on saanut bussin kaatumaan, perin outoa. Bussikuskin toiminta on syytä selvittää.

• Kysyn vaan
        että... kirjoitti:

et puolustele näitä parin kaljan humalassa ajelijoita. Keskustelun ohjeissa on sanottu että ketään ei saa yllyttää rikokseen tai väkivaltaan. Rattijuoppous on rikos.

Jos promillet jäävät alle 0.5 ei mitään rikosta ole tapahtunut. Iso mies voi huoletta kaksi keskaripulloa juoda. Minä en ole ketään yllyttänyt mihinkään rikokseen.

• Kysyn vaan
        "¤%&//())?=) kirjoitti:

provo, ei tollaista mielipidettä voi kellään oikeasti olla

Koko jutun pointti on se että bussikuskillakin on vastuunsa. Matkustajat voivat vaativat, ja lakikin sen sanoo että kuskin on pidettävä bussi tiellä eikä ajaa tieltä ulos!

• tietysti
        Kysyn vaan kirjoitti:

Onko verikokeen tulos tullut? Puhalluskoe voi näyttää ihan mitä tahansa! Minä käytän perustulain suomaa sananvapautta jota et sinä eikä kukaan muukaan voi estää. Elämme oikeusvaltiossa jossa jokainen on syytön kunnes toisin on tuomioistuimessa todistettu. Espanja on myös oikeusvaltio.
        Miten muka maasturi on saanut bussin kaatumaan, perin outoa. Bussikuskin toiminta on syytä selvittää.

selvittävätkin. En silti yhtään ihmettele sitä, että painava maasturi olisi saanut bussin suistumaan. Eikös ne paina 3-4 tonnia? Huomattavasti enemmän kuin normaali henkilöauto. Ja jos vielä ylinopeudella törmännyt bussin kylkeen, niin eikö asia ole aika selvä. Älä sinäkään syytä bussikuskia, ennen kuin asiat on tutkittu...

• Kyse onkin
        Kysyn vaan kirjoitti:

Jos promillet jäävät alle 0.5 ei mitään rikosta ole tapahtunut. Iso mies voi huoletta kaksi keskaripulloa juoda. Minä en ole ketään yllyttänyt mihinkään rikokseen.

siitä, että kaikki kuskit eivät todellakaan ole raavaita miehiä, vaan honteloita nuoria miehiä ja naisia, joiden nauttimana nämä 2 keskiolutta aiheuttavat päihdyttävän vaikutuksen. Älä siis levitä väärää tietoa. Enkä suosittele paria kaljaa edes sille ylipainoiselle keski-ikäisellekään ennen auton rattiin istumista. Alkoholia on veressä, oli painoa eli ei.

• hoi
        Kysyn vaan kirjoitti:

Paha onnettomuus joka tapauksessa, täällä vaan järjenjättiläiset puhuu suulla suuremmalla kun ei älyä riitä asialliseen kommentointiin. Mutta mitä muuta voi odottaakkaan tämän tason öykkäreiltä

• höpön
        Kysyn vaan kirjoitti:

Koeta selvittää pääsi, kyllä se siitä sitten...

• se onkin
        Kysyn vaan kirjoitti:

Koko jutun pointti on se että bussikuskillakin on vastuunsa. Matkustajat voivat vaativat, ja lakikin sen sanoo että kuskin on pidettävä bussi tiellä eikä ajaa tieltä ulos!

bussi pysyi tiellä, maasturi törmäsi juopon kuljettamana kovalla nopeudella kaiteeseen, josta se pomppasi takaisin tielle ja bussin kylkeen.
        Bussi pyörähti tämän vuoksi sivuluisuun ja kaatui tielle.
        Bussikuski ei ajanut bussia ulos tieltä.

• minäpä vaan
        Kysyn vaan kirjoitti:

Parista kaljasta voi tulla känniin, se on fakta. Riippuu näet ihmisestä, joka ne nauttii. Kaikkiin ei alkoholi vaikuta samalla lailla.

Se on vaarallista, jos asenne on sellainen että parin kaljan jälkeen voi vielä ajaa... kortti pois tämän asenteen omaavilta!!

• Maassa maan tavalla
        Kysyn vaan kirjoitti:

Rikos on tapahtunut, jos puhaltaa 0.5 ja promilleraja on 0.25.

Ja kyllä isokin mies voi parista keskarista tulla känniin.

• Aivovamma!
        Kysyn vaan kirjoitti:

"Netissä ihmisen todellinen luonne ja kotikasvatus tulevat esiin." Sinäpä sen sanoit Aivovamma!

• olet joka tapauksessa
        Kysyn vaan kirjoitti:

sille ei mitään voi.Puhut puhdasta paskaa ja tämä tulee hienon kotikasvatuksen saaneelta.
        Olen ajanut 38-vuotta autoa, kilometrejä kertyy noin 3.5 miljoonaa enkä ole itse aiheuttanut yhtään kolaria.Miksi näin on? olen ottanut huomioon liikenteessä koheltavat mäntit, jotka kännissä ajettuaan sanovat,että en ole ottanut kuin pari kaljaa.Olen itse täysin raitis ja pidän rikoksena sitä, että ajaa autoa ottaneena tai "takatuupparissa".Puolusteluilla ei ole mitään sijaa näissä asioissa.Sattuu vain olemaan totuus tämä,että suomalainen ei tunnusta rattijuoppoutta rikokseksi vaan sankaruudeksi ja se on tyhmyyttä piste.

• hmmmm

Herra Kysyn vaan:
      tämä 27-vuotias maasturin kuljetta puhalsi 0,5 mg/l joka on promilleina enemmän kuin 1.

0,5 promillea olisi 0,22 milligrammaa alkoholia litrassa uloshengitysilmaa.

Oletkohan tietoinen kuinka monta läheltä piti tilannetta Espanjassa on ollut autoilijoiden puolelta. Erityisesti kun autoilijat ovat ohitelleet rekkoja/linja-autoja ja sen jälkeen syöksyneet liian läheltä lija-auton/rekan nokkaa takaisin samalle kaistalle ja jarruja painetaan.

Varsinkin nuo maasturit ovan yhtä painajaista tuolla tiellä. Olen viimeisen 2 vuoden aikana ajanut täällä Espanjassa lähemmäs 150 000 km. Nuo maasturit tulevat aivan perään kiinni ja normaallisti niillä on nopeus siinnä 150-180 km/h säästä riippumatta.

• Ramon P

Mitä väliä sillä on, oliko KIA-kuski kännissä tai ei? Se törmäsi bussiin ja bussi kaatui!
      Se paikka missä onnettomuus tapahtui, on petollisen vaarallinen. Se näyttää olevan ihan OK. Ja onkin hyvissä olosuhteissa, mutta ne tien loivat kaarteet houkuttavat ajamaan liian kovaa ja kun tien kallistukset saattavat olla vähän väärään suuntaan, saattaa auto lähteä helposti lapasesta. Minua on tuo paikka aina hieman pelottanut lännestä päin tultaessa. Syytä en osaa sanoa, mutta jotain siinä on.

• Se on fakta

Ei maastu bussia pysty kaavamaan. Tietysti jos maasturi painaa monta tonnia ja nopeutta on pari sataa voi se olla mahdollista...

• kyllä kaataa
        Se on fakta kirjoitti:

Ei maastu bussia pysty kaavamaan. Tietysti jos maasturi painaa monta tonnia ja nopeutta on pari sataa voi se olla mahdollista...

Maasturi tönäisi bussin märällä tiellä sivuluisuun, luisu tökkäsi ja bussi meni nurin.
        Älä suotta väitä vastaan.

• esittele
        Se on fakta kirjoitti:

suotta faktoina luulojasi.
        Faktat on vähän eri juttu.

• pete29j
        esittele kirjoitti:

suotta faktoina luulojasi.
        Faktat on vähän eri juttu.

70 kiloisel miehel on kaks puolloa juotuaan veres 0.6 promilleä. testattu on!

• helevetin helevetti
        Se on fakta kirjoitti:

kun ei näytä olevan fysiikan lait ollenkaan hanskassa.Pieni kosketus kovassa nopeudessa voi yllättää bussikuskin ja silloin mennään.

• selitäpä???
      • lukekaa tästä...

• tuo oli?

"On jo ehditty tuomita syypääksi maastoauton kuljettaja joka puhalsi vain 0.5 promillea joten ei hän ollut humalassa, pari kaljaa ottanut. Sensijaan ihmetyttää bussikuskin toiminta. Ei hallitse bussiaan ja saa sen kaadettua kohtalokkain seurauksin. Eikö ajoneuvo tule hallita kaikissa olosuhteissa, vaikka ei kuolleita tulisi saa syytteen liikenteen vaarantamisesta jos ajaa ulos?"

Jospa nyt kuitenkin menisit selittämään tuon loukkaantuneen bussikuski Juanin perheelle tuota "suurta, älykästä teoriaasi". Bussikuskille voi olla vähän vaikeaa, koska hän niin pahasti loukkaantunut, että kommunikointi on haasteellista.

Toisalta; vaikutaa siltä, että sinä, aivovamma, et pystyisi kommunikoimaan mitenkään... Mielestäni mielipiteesi on typerin, mitä olen lukenut pitkään aikaan. Ja minä olen lukenut paljon...

Provohan mielipiteesi oli? En voi mitenkään uskoa, että tällä pallolla oikeasti tallustaa ääliö, jolla on tuollaisia mielipiteitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      23
      6790
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4268
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3136
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      172
      3005
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1978
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1634
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1622
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1548
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1490
    Aihe