EN LÖYDÄ MUUTA SOPIVAA KESKUSTELURYHMÄÄ, NIIN YRITÄN NYTTEN SITTEN TÄTÄ.OLEN KOKO ELÄMÄNI OLLUT HYVIN PAHOINVOIPA IHMINEN.AHDISTUSTA,ALKOHOLIN,JA LÄÄKKEITTEN VÄÄRINKÄYTTÖÄ.IHMISSUHDEONGELMIA NUOREMPANA SOSIAALISIA FOBIOITA.OLEN USEAMMAN KERRAN ELÄMÄSSÄNI HAKENUT TERAPEUTTISTA APUA. VÄHÄN AIKAA KUUNNELTUANI MINUA HE VÄITTIVÄT ETTÄ MINUA OLI ILMEISESTI KÄYTTETTY LAPSENA SEKSUAALISESTI HYVÄKSI.TÄSSÄ VAIHEESSA YLEENSÄ LOPETIN TERAPIAN TAI MUUTUIN TÄYSIN PASSIIVISEKSI.TUNSIN ITSENI VÄÄRIN YMMÄRRETYKSI. LAPSUUSSANI ON TÄYDELLINEN MUSTA AUKKO 6-10 VUODEN AJALTA,JOLLOIN TERAPEUTTINI VÄITTIVÄKIN INSESTIN TAPAHTUNEENKIN.ITSELLÄNI EI KUITENKAAN OLE PIENINTÄKÄÄN MUISTIKUVAA TAPAHTUMASTA.MUTTA EI KYLLÄ MISTÄÄN MUUSTAKAA TAPAHTUMASTA TÄLTÄ IKÄKAUDELTA.MUTTA OLEN OLLUT ERITTÄIN PAHOINVOIPA IHMINEN KOKO ELÄMÄNI.OLEN LUKENUT KILOMETRI KAUPALLA PSYGOLOGISIA KIRJOJA ,JA YRITTÄNYT YMMÄRTÄÄ MIKÄ MINUA OIKEIN RIIVAA. JA NYTTEN VIIMEISEN KAKSI VUOTTA KESTÄNEEN TERAPIAN AIKANA ALKANUT HYVÄKSYÄ TÄMÄN ASIAN.MUTTA JOTENKIN MINUA VIELÄKIN VAIVAA AJOITTAIN TUNNE ETTÄ ON TAPAHTUNUT SUURI ERHDYS.ONKO JOLLAIN SAMANLAISIA KOKEMUKSIA?KIITTI ETUKÄTEEN SIINÄ TAPAUKSESSA.
INSESTI
9
4323
Vastaukset
- tiuku
vähääkin ajan tasalla olevat ja ammattinsa osaavat ja erityisesti seksuaalista väkivaltaa kokedeiden hoitamiseen erikoistuneet terapeutit alkavat olla sitä mieltä,että potilaan on vain parasta luottaa vaistoihinsa; jos tuntuu vahvasti siltä,että lapsuudessa on tapahtunut jotakin pahaa,ja vaikkei mitään yksityiskohtaisesti muistaisikaan, niin on tutkimuksissa huomattu,että iho ja ruumis muistaa kyllä. Niinpä ammattitaitoisen terapeutin tulee aina uskoa potilastaan ja ammattitaitoinen osaa katsoa,onko potilas tosissaan vai ei. Pointti on se,että homma toiminee toisinkin päin; jos sinulla on vahva tunne siitä,että mitään seksuaalista väkivaltaa ei ole tapahtunut,silloin sitä todennäköisesti ei ole tapahtunut.Mielestäni teit oikein vaihtaessasi terapeuttia;toivottavasti löydät seuraavaksi sellaisen,joka oikeasti kuuntelee mitä sanot ja myös uskoo sen, joskus tuntuu,että terapeuttien mielestä on vain helpointa syyttää mm insestiä potilaan oireista...Tiedätkö,luepa sellaisesta oireyhtymästä kuin aspergerinsyndrooma, ja etsi terapeutti,joka tietää tuosta asiasta jotakin, sen oireisiin kun kuuluu nimenomaan ihmissuhdeongelmat,lapsuuden fobiat yms yms. Ja älä pelästy,se ei ole mielisairaus vaan aivoissa oleva poikkeavuus,joka antaa kantajalleen tietynlaisia ominaisuuksia.
- Anonyymi
Älä luota sokeasti terapeutteihin, psykologeihin yms sekopäihin. Heillä on tapana vetäistä hyvinkin hatarin perustein vääriä päätelmiä. Ymmärtääkseni on todella yleistä että nämä idiootit saavat uhrinsa vakuuttuneeksi että lapsuudessa on ollut esim hyväksikäyttöä vaikka uhri itse olisikin toista mieltä.
Terapeuteilla, psykologeilla yms sekopäillä on harvoin todellista ihmismielen tuntemusta! Luota siis itseesi, älä anna kenenkään ulkopuolisen syöttää sinulle perättömiä ajatuksiaan. Kyseisten henkilöiden tehtävä olisi tukea ihmistä itsensä tutkiskelussa, itsensä vahvistamisessa, yms seikoissa. Harmillisen usein nämä "auttajat" kuitenkin vain aiheuttavat lisää ongelmia.
Tsemppiä sinulle, sinä itse tunnet parhaiten oman elämäsi ja sinä itse voit eläämääsi parhaiten vaikuttaa! - katse tulevaisuuteen
Älä kaivele menneisyyttä. Jos et kerran muista, niin ehkä se on tavallaan ihmísen puolustusmekanismi. Ihmisen alitajunta torjuu liian kivuliaat asiat ihmisen mielestä. En usko, että menneitä kaivelemalla voit rakentaa elämääsi mitään uutta. Voit kuluttaa seuraavat 6 vuotta psykoanalyysissa, harjoittaen ns. vapaata assosiaatiota. Terapeutti saa sinut uskomaan hyväksikäyttöön ja sinä alat voimaan entistä huonommin.
Oireeet jotka kuvasit itselläni sopivat täysin minuun. Olen myöskin ollut erittäin pahoin voiva nuori nainen. Syynä ei kuitenkaan ollut insesti, vaikka muistan että eräs psykiatri sitä kerran tajosi selityksesksi ahdistavaan olooni. Terapia auttoi. Puhuimme toki menneistä, mutta pääpaino terapiassa oli, että miten nyt eteenpäin. Terapeutin avulla löysin itse vastaukset pahoinvointiini, vaikka aikaa se vei.En tiedä, ehkä sinua on käytetty hyväksi, mutta mitä se auttaa enää ryhtyä asiaa kaivelemaan. - Saatana
ON VAIKEAA LUKEA TUTA CAPS LOC TEKSTIÄ.
- Lumilintu
Jos hätäsi on todellinen niin apua saat osoitteesta www.tukiasema.net
- ekekekeke
NIMITTÄIN sinun näppiksellä siinä caps lock-napin kohdalla!
- AUKKO
SIINÄ>>>>>>sun korvien välissä, juuri niin, se HERNE : sun AIVOS. SIINÄ
- Sinä
AUKKO kirjoitti:
SIINÄ>>>>>>sun korvien välissä, juuri niin, se HERNE : sun AIVOS. SIINÄ
Mikä ihme sai sinut lähettämään tälläisen viestin. Etkö todellakkaan tiedä että hätä voi olla olemassa. Mikä sua riivaa. oleko itse piru. Sun otsassas on merkki, käyppä katsoon peilistä, yritä hinkata se pois, ei lähde,
se on IDIOOTIN LEIMA.
- Sama
Kotoa lähdettyäni aloitin ikuisen terapiani.
Noin 20 vuotiaanan.
Nyt olen nelkyt ja vasta noin kuusi vuotta sitten aloin oirehtimaan paremmin.
En muista lapsuudestani juuri mitään.
Elämäni on alkanut 9-vuotiaana. Siitä vasta todella muistan. Tätäkään en ole oppinut ymmärtämään kuin vasta terapioiden myötä.
Olen kokenut jotain todella traumaattista seksuaalisella puolella. En vain muista mitä. Ja tää on yhtä helvettiä edelleen. Ajoittain voin elää jopa täysin normaalisti. Kulissini ovat kunnossa. Terapioista on ollu se hyöty etteivät ongelmani ole enää kaaoksessa jaa jollain lailla kohdistuvat johonkin. Tietysti on näitä normaaleja sosiaalisia, mutta niistä jollain lailla aina selviää hyväksymällä vajavuutensa.
Olen repeytynyt kahtia sybolisesti sanottuna. Olen luonut aikanani kaksi persoonaa. En kuitenkaan ole niin jakautunut ettenkö tiedostaisi toisen olemassaolo. Se on enemmän luonnejuttu. Olen monessa asiassa kahtiajakautunut seksuaalisen hyväksikäytön takia. Osaan mennä pois.
Haluaisin että muistini palaisi, että muistaisin mitä tapahtui. Uskaltaisiko lukea insestiä käsittelevää kirjallisuutta. Siitä se lähtee. Itse en uskaltanut edes sano sanaa insesti, jotenki se vaan aina kaihersi.
Syön nukahtamislääkkeitä ja masennuslääkkeitä. nyt tosin on jopa ollut muutama viikko taukoa etten ole syönyt mitään. Toisaalta lääkkeet auttaisivat muistia palautumaan.
Itselläni on sama etten oikee osaa mennä keskusteluryhmiinkään kun en muista konkreettista tapahtumaa. Muistan kyllä kaikkea muuta iljettävää asiaan liittyvää jota pidin lapsen aihan normaalina. Esim isäni hyvili itseään kun katsoimme televisiota. Eikö ollut sika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938