Vuokranantaja häiriköi

ahdistaa

Kyselisin, että minkälaiset oikeudet on vuokralaisella. Vuokranantajani on vanha, vähän höperö, miespuolinen henkilö. Itse olen nuori nainen. Vuokranantajani soittelee minulle ilman mitään ilmeistä syytä, kyselee typeriä verhoista ja muista jne. Olen pyytänyt häntä vähentämään / lopettamaan soittelun, ja on se vähän lientynyt, mutta hän soittaa vielä silloin tällöin. Suoraan sanottuna en haluaisi olla hänen kanssaan MISSÄÄN tekemisissä. Maksan vuokrani aikanaan, eikä naapureillakaan ole valittamista. Pitääkö minun siis sietää hänen häiriköintiään?

Hän myös vaatisi päästä "tarkistamaan" asunnon kunnon silloin tällöin. Minä en todellakaan haluaisi tätä miestä asuntooni. Onko minulla velvollisuus päästää hänet katsomaan asuntoa? Etenkin kun ilmeistä syytä ei ole.

9

2799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santtu

      päästämään sisälle asunnon kunnon tarkistusta varten, siihen hänellä on oikeus ja sinulla velvollisuus:

      " 22 §
      Vuokranantajan oikeus päästä asuinhuoneistoon

      Huoneiston kunnon ja hoidon valvomista varten vuokralaisen on viivytyksettä sopivana aikana päästettävä vuokranantaja huoneistoon.

      Jos huoneisto on tarkoitus myydä tai se on uudelleen vuokrattavissa, vuokranantajalla on oikeus näyttää huoneistoa vuokranantajalle ja vuokralaiselle sopivana aikana."



      Mutta ei hän siellä mielin määrin ilman syytä saa juosta, tuollainen 2-3krt/vuosi voisi olle sellainen vielä hyväksyttävissä oleva taso, jos vuokralainen ei anna mitään aihetta useampiin käynteihin.

      • ahdistaa

        ok, kiitos vastauksesta. Pitää sit varmaan vaan kutsua kaveri samaan aikaan kylään, ni en jää sen kanssa kaksin. Mut eikö sille soittelulle voi mitään? Tekis mieli vaihtaa numero. Tai heittää puhelin järveen


      • höh
        ahdistaa kirjoitti:

        ok, kiitos vastauksesta. Pitää sit varmaan vaan kutsua kaveri samaan aikaan kylään, ni en jää sen kanssa kaksin. Mut eikö sille soittelulle voi mitään? Tekis mieli vaihtaa numero. Tai heittää puhelin järveen

        No pakkoko se on vastata jos hän soittelee!? Jos hänellä on jotain oikeaa asiaa, niin jättäköön viestin.


    • anna pois vaan

      Se haluaa vähän "koitella" nuorta nättiä tyttöä. Anna sille vähän "nannaa" niin eiköhän se siitä tokene. Tai sitten ei, jos on liian "hyvää".

      Varaudu siihen, että jossain vaiheessa lennät asunnosta ulos, jos "nannaa" ei ole tarjolla.

    • .....,.

      Kuulostaa enemmän kuin tutulta! Mulle kanssa soiteltiin ja kyseltiin kuulumisia, sopeutumisia ja ties mitä. Taidettiin kerran soitella juuri verhoistakin. Ettet vaan olisi muuttanut saman äijän vuokralaiseksi..

      • Enpä taida vastata

        Mun edellinen vuokranantaja antoi (salaisen) puhelinnumeroni seuraavalle vuokralaiselle, ja tämä uusi vuokralainen (minulle täysin tuntematon henkilö) kyseli ja soitteli että missä on pyykkitupa, paljonko pyykkimaksu on, entä kellaritilat, onko nettiyhteyttä, jne. Vuokranantaja kun oli antanut (minulta lupaa kysymättä) numeroni tälle uudelle vuokralaiselle ja kehottanut soittamaan jos jotain kysyttävää tulee.

        Ei voi röyhkeydellä olla mittaa ei määrää. Ei kai se minun, entisen vuokralaisen, asia ole hoitaa vuokranantajan hommia. Arvatkaa ottiko päähän.


      • kaiken huippu....
        Enpä taida vastata kirjoitti:

        Mun edellinen vuokranantaja antoi (salaisen) puhelinnumeroni seuraavalle vuokralaiselle, ja tämä uusi vuokralainen (minulle täysin tuntematon henkilö) kyseli ja soitteli että missä on pyykkitupa, paljonko pyykkimaksu on, entä kellaritilat, onko nettiyhteyttä, jne. Vuokranantaja kun oli antanut (minulta lupaa kysymättä) numeroni tälle uudelle vuokralaiselle ja kehottanut soittamaan jos jotain kysyttävää tulee.

        Ei voi röyhkeydellä olla mittaa ei määrää. Ei kai se minun, entisen vuokralaisen, asia ole hoitaa vuokranantajan hommia. Arvatkaa ottiko päähän.

        Siis mä olin jo muuttanut pois kyseisestä asunnosta 2 kuukautta sitten uuteen asuntoon uudelle paikkakunnalle, ja entisen asunnon uusi vuokralainen soittelee. Eli siis...joo


    • Anonyymi

      Asun alivuokralaisena omakotitalossa. Ovat kiihko uskovaisia. Häiriköivät minua koko ajan. Käännyttävät kulttiinsa. Todella ilkeää ahdistelua.
      Mitään eivät myönnän. Nauravat, ovat huvittuneita. Koputtelevat seinään, kun olen suihkussa.
      Koen kiihottumista joka päivä.
      Eivät hyväksy tv:tä, alkoholia, ehkäisyä ym. En käsitä millä vitun oikeudella ne tekee tämmöstä.
      En ole eka,jota kurmuuttavat.
      Todella vihamielisiä erilaista ihmistä kohtaan. Kuuntelen ihmeissäni rasittamistani ja kauppaamistani
      Ovat uskovasia mutta itte piruja. Pienet lapset mukana kiusaamassa.

    • Anonyymi

      Valehtelet sille että sun poikaystävä on potkunyrkkeilijä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe