Tietääkö kukaan seuraavaan ongelmaan ratkaisua; olen tehnyt Calcilla taulukon, jonka vein Tiedosto- valikon kautta pdf:nä Adobeen. Taulukko on liian suuri yhdelle pdf-sivulle, ja osa siitä on toisella sivulla. Miten saan taulukon ensinnäkin yhdelle sivulle ja toisekseen, keskitettyä sen sekä pysty- että vaakatasossa keskelle sivua?
Kiitos avusta!
Calc ja pdf
1
1565
Vastaukset
Taulun skaalauksen tulostettaessa (toimii myös pdf-viennissä) voi asettaa sivun asetuksista (Muotoilu -> Sivu) Taulukko-välilehdellä. Valitse alaosan Skaalaustila-laatikosta Sovita tulostusalue sivumäärän mukaan, ja valitse sivumääräksi 1. Nyt taulukkoa skaalataan pienemmäksi niin, että se mahtuu yhdelle sivulle.
Taulukon keskitys taas onnistuu saman ikkunan Sivu-välilehdellä. Oikealla alhaalla on Taulukon tasaus -kohta, josta ruksitat molemmat vaihtoehdot.
Jos taas taulukko on niin iso, ettei sitä voi skaalata yhdelle sivulle, voi tulostusmäärityksistä (Muotoilu -> Tulostusalueet -> Edit, jostakin syystä jäänyt suomentamatta) määrittää rivit ja sarakkeet, jotka toistetaan jokaisella sivulla. Näin rivi- ja sarakeotsikot saadaan jokaiselle sivulle ja taulukon luettavuus säilyy, vaikka taulukko jakaantuisikin usealle sivulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 108934
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 47771
- 36762
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33693