Tunisia??

Annukka

Hei kaikki Tunisiassa käyneet.
Kertokaa kokemuksia. Hyvä hotelli (Aurinkomatkat), hintatasosta tarkempaa tietoa ja esimerkkejä, palvelun laadusta, ostosmahdollisuuksista (hintataso?)ym... Harkitsen avomieheni ja tuttavapariskunnan kanssa matkustamista sinne ensi kesänä. Onko kesällä sietämättömän kuumaa?
olen käynyt Turkissa pari kertaa joten voitte vertailla siihen.

11

2236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menoxvaan

      Tunisia on kiva ja erilainen vastakohtien maa.
      Olen käynyt 10 kertaa ja vieläkin varmaan menen.
      Hyviä puolia: Lähellä, halpa, turvallinen, monipuolinen, hyvää ruokaa, hyvät hiekkarannat, hyvä ja halpa sisäinen liikenne, kiireettömät ystävälliset ihmiset, sopivan lämmin talvella (kesällä kuumaa 30-40), ym.ym... Huonoja puolia:
      ei vielä löytynyt...
      Jos haluat kuulla lisää, kysy puh.nro ja soita, vastaan mielelläni.

      • Tiia

        Uskaltaako Tunisiaan lähteä kahden naisen seurueessa? Olemme 30-40 v väliltä ja emme kaipaa mitään lähentelyjä tai villiä menoa vaan ihan mukavaa matkaa nähtävyyksien katseluineen, hyvine aterioineen sekä kiertelyä kaupoissa.


      • Anonyymi

        Ei ole turvallinen.


    • femme

      käväisin kahden viikon lomalla soussessa, kaksistaan äitini kanssa. yövyimme hotel jinenessä, mikä oli ihan ok valinta kun kriteerinä on toimivuus ja edullisuus. ranta oli takapihalla ja keskustaan kävelymatka (tosin taksilla kulkeminen sai aikaan hieman jännitystä päivään..)

      keskustassa ehdottomasti näkemisen arvoista on vanha kaupunki, tosin pitää omata hyvät hermot jos haluaa kävellä yhden kujan läpi ostamatta mitään. huijareita kannattaa varoa, niitä on joka puolella kyttäämässä. minua jallitettiin kerran, mikä oli sekin oma vikani.

      sousse ei ollut ihan minun makuuni, koska joka paikassa piti olla tarkkana, ettei kukaan päässyt nauramaan tyhmälle turistille (osaan tunisian arabiaa, joten paha kyllä ymmärsin karskeimmat kommentit!). paikalliset ovat kyllä ihan välittömiä, joskus vähän liiankin kanssa, sillä korkkiruuvikiharani herättivät vilpitöntä ihastusta (ja niitähän oli KAIKKIEN pakko koskettaa..), mikä välillä oli ahdistavaa tällaiselle suomalaiselle juntille ;0)

      hinnat on halpoja jos vain jaksaa ja kehtaa tinkiä. itse asiassa tinkiminen oli koko homman kohokohta: istut alas juomaan teekupposen, kertaat kaikki suomen suurimmat kaupungit joissa kauppiaan sukulaiset asuvat ja..pääsette yhteisymmärrykseen varmasti.

      matkatoimisto oli järjestänyt tutstumisreissun pääkaupunkiin tunisiin, mikä reissu oli todella antoisa (tosin olin saanut edellisenä päivänä ruokamyrkytyksen, enkä jaksanut innostua ihan kaikesta), mutta jos joskus pitäisi palata tunisiaan, menisin ilman muuta tunisiin.

    • sisqo

      Olin Deturin matkalla Monastirissa viime huhtikuun loppupuolella. Matka ok, mutta ilma iltaisin melko viileä ja tuulinen. Päivällä sai kyllä ihan tarpeeksi itteensä kärvennettyä, jos ei ollu pilvistä. Monastir ehkä vähän turhan rauhallinen ja pieni paikka. Heinäkuussa olin sitten Soussessa kaksi viikkoa "omatoimimatkalla" ja oli kerta kaikkiaan hirvittävä helle, en oo ennen kokenut vastaavaa. Kosteus todella tiivistä. Joten en suosittele keskikesällä menoa. Nyt tais kyllä olla poikkeuksellisen kuuma kesä, mutta kuitenkin. Keskikesällä muutenkin oli tosi vaikeaa kävellä Soussen keskustassa, koska ihmisiä oli niin hirveesti ja päivällä ei mereen meinannut sopia sekaan. Tunisia on tosi edullinen lomamaa. Riippuu tietenkin vähän paikoista missä käy. En kuitenkaan suosittele kaiken maailman katuravintoloita, itse sain vatsapöpön, vaikka olin ottanut maitohappobakteereitakin ennen matkaa ja sen aikana. Soussessa parhaat ostokset tekee vanhassa kaupungissa eli Medinassa, mutta tähän kannattaa varata aikaa ja hermoja. Medinan kupeessa on myös Soula(?) Center, jossa myydään kaikenlaista rihkamaa ym., mutta mielestäni hinnat olivat aika korkeat. Taksilla kannattaa liikkua, koska se on melkein ilmaista, kunhan vain muistaa sopia hinnasta ennen kyytiin nousemista. Port El Kantaoui on kiva pikku paikka Soussesta muutama kilometri, siellä kannattaa piipahtaa jos Soussessa majailee. Monastirissa kannattaa katsoa mausoleumi. Joka tapauksessa suosittelen Tunisiaan lähtöä. Siellä kun tuntee jo todellakin olevansa toisella mantereella, vaikka Tunisia loppujen lopuksi onkin erittäin moderni maa! Bon voyage!

      • Suunnitteilla.

        Olemme keski-ikäinen pariskunta ja olemme suunnitelleet matkaa Deturilla Tunisiaan joskus marraskuussa.Olisi ensimmäinen kerta kun käyttäisimme Deturia. Voisitko kertoa noista Deturin retkistä siellä ja heidän oppaistaan. Olemme aikaisemmin käyttäneet vain Aurinkomatkoja ja olemme olleet tyytyväisiä heidän retkiinsä ja oppaiden ammattitaitoon ja moraaliin.


      • sisqo
        Suunnitteilla. kirjoitti:

        Olemme keski-ikäinen pariskunta ja olemme suunnitelleet matkaa Deturilla Tunisiaan joskus marraskuussa.Olisi ensimmäinen kerta kun käyttäisimme Deturia. Voisitko kertoa noista Deturin retkistä siellä ja heidän oppaistaan. Olemme aikaisemmin käyttäneet vain Aurinkomatkoja ja olemme olleet tyytyväisiä heidän retkiinsä ja oppaiden ammattitaitoon ja moraaliin.

        En valitettavasti käynyt Deturin retkillä, joten en osaa niistä kertoa mitään, mutta kuulemma ainakin Saharan-retki oli ollut hyvä. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että en ollut oikein tyytyväinen Deturin opaspalveluun. Heillä ei oikein ollut aikaa kuunnella ja yksikin opas oli aika lailla väsyneen ja hermostuneen tuntuinen. Annettu informaatio oli ehkä hieman puutteellista. Täytyy kuitenkin muistaa, että Deturin matkat ovat todella edullisia ja lennot ja lentokenttäkuljetukset sujuivat hyvin ja huoneisto oli tilava ja mukava, meillä kun oli tuo rulettimatka, ettemme etukäteen majapaikkaa tienneet. Itse olen sen verran matkustellut, että yleensä tykkään kierrellä omin päin, mutta joskus olen retkilläkin käynyt. Voisin kyllä sanoa, että Aurinkomatkat on tähän asti ollut mielestäni paras matkanjärjestäjä. Mutta Deturhan onkin ulkolainen yhtiö. Aion kyllä jatkossakin käyttää Deturia. Ja kannattaahan matkoilla aina itse ottaa asioista selvää eikä luottaa toisten sanomisiin. Kysykää lisää jos tulee mieleen.


      • menoxvaan
        Suunnitteilla. kirjoitti:

        Olemme keski-ikäinen pariskunta ja olemme suunnitelleet matkaa Deturilla Tunisiaan joskus marraskuussa.Olisi ensimmäinen kerta kun käyttäisimme Deturia. Voisitko kertoa noista Deturin retkistä siellä ja heidän oppaistaan. Olemme aikaisemmin käyttäneet vain Aurinkomatkoja ja olemme olleet tyytyväisiä heidän retkiinsä ja oppaiden ammattitaitoon ja moraaliin.

        Olen käynyt Tunisiassa 10 kertaa, joista 5 Deturilla. Hinta/laatusuhde erittäin hyvä, ei ole ollut valittamista, olen käynyt kaikki Deturin retket ongelmitta.


    • siellä käynyt

      Maa on hyvin sotkuinen,kadulla haisee mätä!Ruoat ovat pahoja ja todennäköisesti saat sieltä ripulin,niinkuin minäkin sain vaikka katsoin mitä suuhuni pistin ja söin maitohappobakteereita.Tässä odottelenki salmonellatestien tuloksia...Ihmiset ovat ystävällisiä,ja miehet samaa luokkaa kuin Turkissa mutta nämä miehet ovat vaan heti vaihtamassa kameleihin!Ostettavaa siellä ei ole,ellet rakasta rihkamaa ja kaiken maailman posliinikulhoja ja tekonahka laukkuja!melkein joka paikassa piti tinkiä,se oli OK.1pv Kamelisafari oli mahtava kokemus,siellä sai ratsastaa kameleilla,aasilla,hevosilla...ja lämpötila lähempänä 40ast.Uima-altaalla oli huippu ottaa aurinkoa.En kadu että kävin,mutta toiste en mene!Toivottavasti en säikyttänyt,mutta tämä on minun kokemukseni.

    • tytteli

      olin viikon tunisian soussessa,aurinkomatkojen järjestämä reissu,mahtava ranta ja paljon hienoa hiekkaa yli kilsan pituista rantaviivaa pitkin..illalakin oli lämmintä vielä 32 astetta,mutta ei tuntunut liian hiostavalta.jotkut tuotteet paljon halvempia kuin suomessa,keskustassa on jonkin verran isoja liikkeitä jotka on juuri tarkoiteettu turisteille yms.myös löytää paljon basaareja josta löytyy hienoja matkamuistoja yms.mutta kauppiaat ovat siellä tosi innokkaita ja tulevat liikkeistään kadulle esittelemään tuotteitaan,joskus kadut ovat todella täynnä ihmisiä ja se saattaa alkaa ahdistamaan,aineki minua alko.turisti naiset ovat melko iso huomion aihe siellä...kesästä en tiedä,mutta alku syksystä siellä oli tosi mukavan lämmintä ja joka päivä tuli käytyä uimassa meressä ja ottamassa aurinkoa.suosittelen matkan tekoa sinne jos se kiinnostaa,ottakaa maasta tietoa ja kulttuurista etu käteen ja muista tärkeistä asioita jos aiotte mennä tunisiaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe