Miten saisi palapeilin irrotettua siististi seinästä,ilman että tulee pahempia vaurioita 'tarrojen' kohdalle?
Palapeilin irrotus
11
13053
Vastaukset
- Eikka
Itse sahasin siimalla tarrat halki.
Helposti lähtee.- riverhouse
ohut metalliviivoitin on hyvä tarrojen sylttäämiseen/ rikkomiseen
- kokemusta on!
Itsekin kamppailin saman ongelman kanssa keväällä, kun olin muuttamassa vuokrakämpästä pois. Löysin takuuvarman konstin, eikä seiniin jäänyt edes aavistusta palapeileistä!
Ota siimaa ja ujuta sitä peililaattojen taakse niiden nurkkien kautta. Sahaa siimalla kaksipuoliset teipit halki ja irrota sitten peili! Seinään jääneet tarrat voi rapsuttaa kynnellä pois.
TOIMII!!- APUA
PEILIT LÄHTI HELPOSTI,KIITÄN VINKISTÄ..!!
- Toimiiiiii
Muutimme juuri asumisoikeusasunnosta pois. Meinasin jo jättää palapeilin eteisen maalattuun Betoniseinään. Sain hyvin peilin pois konstillasi. Tiedustelin asiaa VASOlta. Jos esim eteisen seinässä on paljon maalia tai rappausta irronnut, veloitetaan korjauskustannukset asukkaalta. Peilin jättäminen ei kuulemma aiheuta kustannuksia, enkä saa siitä hyvitystä. Eteisen peili ei kuulemma lisää merkittävästi asunnon varustetasoa. HAH HAH HAAA, näin minulle vastattiin.
- Hesyläinen
Toimiiiiii kirjoitti:
Muutimme juuri asumisoikeusasunnosta pois. Meinasin jo jättää palapeilin eteisen maalattuun Betoniseinään. Sain hyvin peilin pois konstillasi. Tiedustelin asiaa VASOlta. Jos esim eteisen seinässä on paljon maalia tai rappausta irronnut, veloitetaan korjauskustannukset asukkaalta. Peilin jättäminen ei kuulemma aiheuta kustannuksia, enkä saa siitä hyvitystä. Eteisen peili ei kuulemma lisää merkittävästi asunnon varustetasoa. HAH HAH HAAA, näin minulle vastattiin.
Millä ne tarrat saisi sitten helposti irti niistä palapeileistä?
- elinaSaa
Kokeilin lahjapaperin narulla ja hyvin leikkasi, kulmasta kulmaan pikkuhiljaa, vaihdoin pätkää pari kertaa, siimaa ei ollut juuri kotona. Tolulla, veitsenkärjellä ja rätillä putsasin jäljet. Teippasin peilin varuiksi pakkausteipillä ettei siruja olisi tullut minnekkään, mutta peili lähti ihan paloina irti.
Kiitos vinkeistä!- Muusikon vaimo
Meillä palapeilit ja vastaavat on aina irroitettu kitarankielillä. Muoviset ovat tähän tarkoitukseen parempia kuin metallikielet. Kitaristit tietävät, että aina kieliä vaihdettaessa korkeimmat annetaan äidille säilytykseen. ;-)
- Kikka999
Hammaslankaa ja siihen muutama solmu. Uppoaa kuin kuuma veitsi voihin, ei tarvii montaa sekuntia hinkata.
- käteväemäntäosaa
Itse irroitin palapeilit ensin langalla sahaamalla kulmista kohti keskustaa. Sitten otin veitsen tylsällä puolella rapsuttelemalla seinään jääneen tarran irti. Lidlin vanulappuun (nukkaamatonta ja kestävää vanua) muutama pisara väritöntä kynsilakanpoistoainetta jossa asetonia ja kevyesti hieroin seinään tarttunutta liimapintaa. Kynsilakanpoistoaineen kanssa kannattaa olla varovainen ettei maalipinta vaurioidu. Lopuksi hinkkasin liimat kuivaan kohtaan vanulapussa ja pyyhin seinän kostealla froteeliinalla. Hyvin lähti!
- Anonyymi
Fileerausveitsen terä oli varsin ohut, pitkä ja teroituksen jälkeen kymmenkunta peiliä lähti irti helposti ja nopeasti. Seuraavaksi super 10:ä teippikohtiin ja hinkuttamaan. Seuraavaksi meinaan maalata seinät keittiönkaapit ja keittiö on kuin uusi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384659Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2722376Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532247- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131642M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289