Minihiiren haju? (2xnaaras)

harkinnassa

Eli miten vahva haju olisi kahdella naarasMINIhiirellä? Itsellä ei ole kokemusta kuin kahdesta tyttögerbiilistä ja yhdestä uroshamsterista, eikä ole jäänyt mieleen kun olin aika nuori silloin. En siis osaa verrata normikokoiseen hiireen.
Onko tuo haju kiinni vain terraarion puhdistusvälistä vai tuoksahtavatko eläimet itsessäänkin(vahvasti)?

Onko kokemuksia kissanhiekan ja hiekka-astian käytöstä, kun jostain luin että jotkut hiiret oppivat sellaisia käyttämään (jonkun verran ainakin)? Aika pieni varmaan saisi tuo astia olla...ja pölyämätön hiekka tietysti.

Eli harkitsen vasta minihiirten ottoa. Kiitos mahdollisista asiallisista vastauksista!

3

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Albinoraveni

      Naaras minihiirten haju taitanee olla samaa luokkaa kuin "tavishiirtenkin".
      Naarashiiret eivät haise läheskään yhtä vahvasti hiirelle kuin uroshiiret, mutta tottakai niistäkin se oma ominaishaju lähtee. Terraarion puhdistamisen väliajaksi suosittelen kerran-kaksi viikossa. Mutta tosiaan ei niiden naarashiirien haju kovin häiritsevä ole. Uroksen hajuun verrattuna se on lähes olematon. (nimim. kotona tällä hetkellä 3 naarashiirtä, uroshiiri kuoli pari kuukautta sitten)

      Minä en oikein suosittele tuota kissanhiekka-/hiekka-astian käyttöä hiirelle. Harva hiiri sitä oppii käyttämään ja luultavasti hiiri täyttää astian mieluummin puruilla tai ehkä jopa syö sitä hiekkaa, mikä ei tietenkään järin terveellistä ole.

      Onnea vain jos aiot minihiiriä hankkia. :)

    • minejä kasvattelen

      Hei!
      Minihiirinaaraat eivät haise yhtä voimakkaalle kuin tavishiiret, sillä ne virtsaavat vähemmän. Kuitenkin haju on pahempi verrattuna gerbiileihin, uroshamsuihin tai muihin hiirilajeihin (oka, natal, seepra). Ei tarvitse pelätä, että koko huone haisisi, mutta terran nuuhkiminen ei ole suotavaa ;) Terraa ei kannata siivota useammin kuin kerran viikossa, sillä muuten hiiret alkavat pissimään ympäriinsä ja merkkaamaan terraa omilla hajuillaan. Onkin suotavaa, että jättäisit aina vähän vanhoja pesämateriaaleja uusien kuivikkeiden sekaan. Itse olen huomannut myös naaraissa hieman merkkailun merkkejä tämän hajun ja siivouksen johdosta.

      Älä laita normaalia kissan hiekkaa hiirelle, sillä pahimmassa tapauksessa ne voivat tukehtua siihen. Laita pellettiä tai jyrsijöiden pissihiekkaa, mikäli välttämättä tahdot. Meillä ei ole hiirillä mitään hiekkalaatikoita.

      Helpoimmalla pääset hajun kanssa, jos käytät kuivikkeena lannoittamatonta turvetta. Vaihtehtoisesti voi käyttää myös kissanhiekkapellettiä. Purussa pissi haisee kaikkein voimakkaimmin.

      Ainut huono puoli mineissä on sitten se saatavuus..

    • ....

      Hei!
      Olen juuri ostanut 2 naaras hiirtä. Ja kyllä ne haisevat... Itseasiassa juurikin juoksupyörä, muovinen koppi ovat näitä hajun aiheuttajia. Yön "rientojen" jälkeen ne haisevat karmivilta. Pesen ne joka päivä useaan kertaan päivässä. Vaihdan purut kerran viikossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe