es nähäitim iav aimsinataS

Itzli

Noniin satanistit. Tekin saitten nyt sitten oman alueenne samassa rytäkässä kun meille maagikoille suotiin oma palstamme. Onko nyt kiva?

Kiittäkäähän nyt herraa ynnä valtiasta, koska Suomi24 on tämän alueen perustamalla tunnustanut satanismin uskonnoksi vaikkei suomen valtio olekaan. :-) Painitte nyt uskontoalueella samassa kategoriassa kuin hindulaisuus, kristinusko ja islam, elikä todella isojen poikien kanssa. Joten pankaahan nyt sitten parastanne ja näyttäkää, että tällekin alueelle on käyttöä. Luulisi nyt hyvä kourallinen satanisteja löytyvän, kun se kerta on niin muotiakin ja vaikka mitä, täydellisen loogista ja tieteellistä ja päihittää kaikki maailman uskonnot 1-0, vai onko näin?

Jotta antakaahan tulla sitä satanistista manifestia oikein isolla kädellä. Itse ainakin kuulisin kernaasti, että keitä ne satanistit nyt sitten ovat ja mitä he ajattelevat, ja miksi he ovat satanisteja, eivätkä vain tavallisia ateisteja.

Löytyykö ketään Church of Satanin jäsentä?

Seuraako joku Anton LaVeyn opetuksia?

Jos seuraatte niin miksi?

Eikö LaVey ole vähän naurettava tyyppi kaikenkaikkiaan? Eikö kaikki mitä hän kirjoitti ole aivan pirun tautologisen itsestäänselvää jokaiselle jolla on edes puolikas aivoa tallella? Eikö hänen oppinsa ole aika köyhä sisällöltään jos vähän pintaa syvemmältä katsotaan?

59

4500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvo

      LaVey todellakin oli pelkkä epäonnistunut huijari. Hyvä idea, huono toteutus.

      • Itzli

        Toista maata vain ovat scientologit:

        huono idea - hyvä toteutus.

        :-)

        "Hail Xenu! Xenu rulez forever!"

        (totta puhuen, eivät minusta LaVeyd ideatkaan nyt niin kovin hyviä olleet)

        Mutta mehän emme olekaan satanisteja, joten tottakai mollaamme LaVeytä ja muutenkin käyttäydymme sikamaisesti ja kriittisesti. Mars esiin aidot satanistit kertomaan näkemyksistään. Haaste on heitetty!


      • Volvo
        Itzli kirjoitti:

        Toista maata vain ovat scientologit:

        huono idea - hyvä toteutus.

        :-)

        "Hail Xenu! Xenu rulez forever!"

        (totta puhuen, eivät minusta LaVeyd ideatkaan nyt niin kovin hyviä olleet)

        Mutta mehän emme olekaan satanisteja, joten tottakai mollaamme LaVeytä ja muutenkin käyttäydymme sikamaisesti ja kriittisesti. Mars esiin aidot satanistit kertomaan näkemyksistään. Haaste on heitetty!

        Minä olen satanisti. En vain hirveästi perusta LaVeystä.

        Minusta LaVeyn perusideat, niin kuin ne Satanic Biblen alussa esitetään, ovat OK. Myöhempien aikojen tuotanto on merkityksetöntä roskaa.


      • ajna
        Volvo kirjoitti:

        Minä olen satanisti. En vain hirveästi perusta LaVeystä.

        Minusta LaVeyn perusideat, niin kuin ne Satanic Biblen alussa esitetään, ovat OK. Myöhempien aikojen tuotanto on merkityksetöntä roskaa.

        Mitä myöhempään tuotantoon kuuluu ja miksi se on roskaa?


      • Volvo
        ajna kirjoitti:

        Mitä myöhempään tuotantoon kuuluu ja miksi se on roskaa?

        Myöhemmällä tuotannolla tarkoitan ennen kaikkea kolmen ensimmäisen kirjaan jälkeistä aikaa. Aikaa, jota voisi kuvata lähinnä säälittäväksi rappioksi.

        Tietystikin jo kaikki Satanic Biblen jälkeinen on kovin heikkolaatuista, mutta ei sentään säälittävää.


      • Itzli
        Volvo kirjoitti:

        Myöhemmällä tuotannolla tarkoitan ennen kaikkea kolmen ensimmäisen kirjaan jälkeistä aikaa. Aikaa, jota voisi kuvata lähinnä säälittäväksi rappioksi.

        Tietystikin jo kaikki Satanic Biblen jälkeinen on kovin heikkolaatuista, mutta ei sentään säälittävää.

        Vaikka tietystikin, Satanic Bible on jo sekin aika heikkolaatuista kirjoitusta.


      • Typhon
        Volvo kirjoitti:

        Myöhemmällä tuotannolla tarkoitan ennen kaikkea kolmen ensimmäisen kirjaan jälkeistä aikaa. Aikaa, jota voisi kuvata lähinnä säälittäväksi rappioksi.

        Tietystikin jo kaikki Satanic Biblen jälkeinen on kovin heikkolaatuista, mutta ei sentään säälittävää.

        Harmi ettei tyhmyys satu. Myöhempi tuotanto Laveyltä oli lähinnä humoristista itsepohdintaa, jos sitä et huomannut. Ei jeesuksen kristuksen verinen anaali. Ei niiden tarkoitus ollutkaan olla Satanic biblen jatko-osia.


    • Zzgn

      Miksi kukaan vaivautuisi selvittämään satanismia kaltaisellesi tyhjänpäiväisesti naljailevalle pallinaamalle, jota aihe ei selvästi kiinnosta kuin mahdollisuutena päästä pönkittämään omaa nahistunutta egoa mukanäppärällä ininällä?

      • Itzli

        Älä kitise, vaan kirjoita.


      • Zzgn
        Itzli kirjoitti:

        Älä kitise, vaan kirjoita.

        Vedä käteen.


      • saakeli
        Zzgn kirjoitti:

        Vedä käteen.

        hail satan!


      • Itzli
        Zzgn kirjoitti:

        Vedä käteen.

        No niinhän vedänkin. Mä kato saan sen ylös vielä, päinvastoin kuin sinä, koska olet impotentti.


    • Aaargh!!!!!!!!!!!!!!

      Anteeks nyt vain, mutta satanismin harjoittajat eivät ole satanistejä tai kyllä siellä varmaan jotkut ovat, mutta eivät kaikki!! Koittakaa nyt prkl jo uskoa, et satanismi ja satanisti ei ole sama asia!!!!!

      • n81

        Ai siis hä. Eikö satanisti juuri tarkoita satanismin harjoittajaa? Vrt. marxismi ja marxisti, humanismi ja humanisti jne?

        Sen olen tiennyt, että saatananpalvonta ja satanismi on eri asia. Mutta voisitko määritellä sitten satanismin ja satanistin?


      • Aaargh!!!
        n81 kirjoitti:

        Ai siis hä. Eikö satanisti juuri tarkoita satanismin harjoittajaa? Vrt. marxismi ja marxisti, humanismi ja humanisti jne?

        Sen olen tiennyt, että saatananpalvonta ja satanismi on eri asia. Mutta voisitko määritellä sitten satanismin ja satanistin?

        Satanismi ja saatananpalvonta on sama asia eli tarkoitin että satanisti ja saatananpalvoja on eri asia... Jonka moni sekoittaa!!


      • viilaaja
        Aaargh!!! kirjoitti:

        Satanismi ja saatananpalvonta on sama asia eli tarkoitin että satanisti ja saatananpalvoja on eri asia... Jonka moni sekoittaa!!

        Satanisti on kyllä satanismin harjoittaja, kuten kysyjä arvelikin.


    • Qnsäde

      Kertokaahan nyt satanismista..tiedän vain sen että se eroaa saatanan palvonnasta.

      • Itzli

        Samaa ne ovat.


      • Volvo

        Satanismi on filosofia, mikä ylistää ihmisen alkukantaista elinvoimaisuutta. Nautintoa, älykkyyttä, luovuutta jne.


      • Itzli
        Volvo kirjoitti:

        Satanismi on filosofia, mikä ylistää ihmisen alkukantaista elinvoimaisuutta. Nautintoa, älykkyyttä, luovuutta jne.

        Ei se mikään oikea filosofia ole, eikä ole oikeutettu omaa nimitykseensä, saati sitten nimeen satanismi. Siinä ei ole mitään uutta eikä omaa erillään muista jo olemassaolevista filosofioista. Satanic Biblen ehdottaminen vakavasti otettavaksi filosofiseksi teokseksi saa varmasti naurut filosofiaa enemmän tuntevilta.

        Minä olen havainnut, että satanismi on lähinnä yhdistelmä muutamia pinttyneitä asenteita, kuten omahyväisyys, itsekkyys, piittaamattomuus, lyhytpinnaisuus, kostonhimoisuus, nautinnonhakuisuus ja sosiaalidarwinismi.


      • Volvo
        Itzli kirjoitti:

        Ei se mikään oikea filosofia ole, eikä ole oikeutettu omaa nimitykseensä, saati sitten nimeen satanismi. Siinä ei ole mitään uutta eikä omaa erillään muista jo olemassaolevista filosofioista. Satanic Biblen ehdottaminen vakavasti otettavaksi filosofiseksi teokseksi saa varmasti naurut filosofiaa enemmän tuntevilta.

        Minä olen havainnut, että satanismi on lähinnä yhdistelmä muutamia pinttyneitä asenteita, kuten omahyväisyys, itsekkyys, piittaamattomuus, lyhytpinnaisuus, kostonhimoisuus, nautinnonhakuisuus ja sosiaalidarwinismi.

        Voisitko mennä jauhamaan sisällyksetöntä paskaasi jonnekin muualle.


      • Itzli
        Volvo kirjoitti:

        Voisitko mennä jauhamaan sisällyksetöntä paskaasi jonnekin muualle.

        En ole kylläkään nähnyt *sinulta* vielä mitään paskaa sisällöllä taikka ilman, joten aivan turha tulla kritisoimaan. Pane tulemaan kovaa asiaa jos sinulla sitä on. Kyllähän nyt sinun kaltaisesi nero saa yhden juntin Itzlin suun tukittua muutamalla nasevalla argumentilla, jos kerran satanismi on niin jees. Vai mitä? Vai pelkäätkö?


      • Satanisti
        Itzli kirjoitti:

        En ole kylläkään nähnyt *sinulta* vielä mitään paskaa sisällöllä taikka ilman, joten aivan turha tulla kritisoimaan. Pane tulemaan kovaa asiaa jos sinulla sitä on. Kyllähän nyt sinun kaltaisesi nero saa yhden juntin Itzlin suun tukittua muutamalla nasevalla argumentilla, jos kerran satanismi on niin jees. Vai mitä? Vai pelkäätkö?

        nyt kun olet todennut satanismin idioottien tai tietämättömien kakaroiden harrastukseksi niin olo on kai helpottunut?


      • Itzli
        Satanisti kirjoitti:

        nyt kun olet todennut satanismin idioottien tai tietämättömien kakaroiden harrastukseksi niin olo on kai helpottunut?

        Kuka minä olen mitään vitun toteamuksia toteamaan! Kuka vittu sä oikein luulet olevasi?! Mikä vittu teitä oikein vaivaa???


      • Golgi
        Itzli kirjoitti:

        Kuka minä olen mitään vitun toteamuksia toteamaan! Kuka vittu sä oikein luulet olevasi?! Mikä vittu teitä oikein vaivaa???

        Satanismi


      • Satanisti
        Itzli kirjoitti:

        Kuka minä olen mitään vitun toteamuksia toteamaan! Kuka vittu sä oikein luulet olevasi?! Mikä vittu teitä oikein vaivaa???

        Ei meitä mikään vaivaa, kaikki on ihan hyvin. Näyttää olevan suurempia ongelmia teikäläisillä:

        >>mikävittu fuckvittu
        Kirjoittanut: Itzli, 22.8.2003 klo 20.45

        Kuka minä olen mitään vitun toteamuksia toteamaan! Kuka vittu sä oikein luulet olevasi?! Mikä vittu teitä oikein vaivaa???


      • Itzli
        Satanisti kirjoitti:

        Ei meitä mikään vaivaa, kaikki on ihan hyvin. Näyttää olevan suurempia ongelmia teikäläisillä:

        >>mikävittu fuckvittu
        Kirjoittanut: Itzli, 22.8.2003 klo 20.45

        Kuka minä olen mitään vitun toteamuksia toteamaan! Kuka vittu sä oikein luulet olevasi?! Mikä vittu teitä oikein vaivaa???

        Mitä ongelmia minulla sitten on?


    • Aaargh!!!!!!!!!!!

      Olen tyrmistynyt. Suorastaan kauhuissani. Olen nimittäin saanut käsityksen (luettuani juttuja täältä), että satanisti tarkoittaa yhtäkuin saatananpalvoja. Hyvät ihmiset hävetkää, jos niin luulette!!!! Tiedän kyllä. Tietämyyttä on liikkeellä. Jopa joissain sanakirjoissa satanistin sanotaan olevan sama ihminen kuin saatananpalvoja. Uskallan kuitenkin väittää (tosin sekään ei välttämättä pidä paikkaansa...), että jokainen OIKEA satanisti ja saatananpalvoja tietää tämän suuren eron mikä käsitteiden välillä on. Ainakin toivon sitä suuresti, sillä on melkein loukkaus (TAI OIKEASTAAN SE ON) sanoa satanistiä saatananpalvojaksi tai toisinpäin. Ja nyt jos sallitte minun parantaa tätä maailmaa aivan pikkiriikkisen verran ja selventävän tämän eron. (kaikkien parhaaksi)

      Saatanapalvojan me kaikki varmaan tiedämme, vai mitä?

      (Tai oikeastaan sitäkään ei varmaan moni tiedä. (varsinkin Suomessa) Luullaan että saatananpalvoja on jos kaataa hautakiviä. Tämä "toiminta" ei kuitenkaan ole "oikeanlaista palvontaa" (jos sallitte tämän hölmön sanavalinnan). En kuitenkaan tullut paasaamaan oikeasta saatananpalvonnasta ja ns.kaadetaan-hautakivet-ja-ollaan-saatananpalvojii-jeejee-alkukantaisesta rituaalitoiminnasta. Jos siitä haluatte tietoa niin etsikää itse. Kuitenkin tähän tahdon pikku muistutuksen pistää: Suomessa harvat ovat "kovan luokan" ns.oikeita saatananpalvojia. )

      Takaisin alkuperäiseen aiheeseen.
      Satanistit taas ovat ihmisiä jotka EIVÄT usko Saatanaan eivät Jumalaan tai muihinkaan jumaliin. He uskovat pääasiassa omiin tekoihinsa ja niiden seurauksiin. Eli elämä on sitä miksi sen itse tekee. Tietenkin tässäkin voisi selittää vaikka kuinka paljon siitä mikä on oikea satanisti ja mikä ei yms. paskaa. Ja lisäksi moni varmasti käsittää käsitteen satanisti omalla tavallaan, joten äsköinen selitykseni ei varmaankaan ole kaikkien mielestä se "oikea" selitys.

      Mutta pääpointti tässä nyt olikin se, jonka varmaan jotkut viisaat huomasivatkin, ÄLKÄÄ SEKOTTAKO NÄITÄ KAHTA KÄSITETTÄ!!!! NE TARKOITTAVAT AAAAIVANNN ERI ASIAA!!!! Vielä lisään tähän loppuun NÖYRÄT ANTEEKSIPYYNNÖT kaikille jotka jostain kumman syystä tuntevat itsensä loukatuiksi tekstini takia.
      Kiitos.
      Toivottavasti tajusitte.

      • Itzli

        Ihme köykäistä potaskaa.

        Satanismi ja saatananpalvonta ovat sama asia, kuten ovat myös satanisti ja saatananpalvoja. Tämä on rehellistä kielekäyttöä. On osoitus ihmisten typeryydestä ja keskinkertaisuudesta, että he käyttävät näitä sanoja kahdessa eri merkityksessä.

        Satanismi ei lopulta ole muuta kuin heikkomielistä "saatananapalvontahenkisyyttä", eli siis he sanovat: "ei, ei ole saatananpalvoja, olenhan sentään kunnon mies, olen vain saatananpalvontahenkinen, eli siis satanisti, ja sen vuoksi luottamuksen arvoinen".

        Pointti on se, ettei Saatana ole koskaan luottamuksen arvoinen. Satanismi puolestaan kiistatta on Saatanan nimestä johdettu termi, ja sikäli joko kantaa mukanaan kaikkea sitä mitä Saatana edustaa. Miksi oikein luulette että ihmisille täytyy kerta toisensa jälkeen pamputta aivoihin satanismin ja saatananpalvonnan eroa? Siksikö että ihmiset ovat juntteja? Ei, vaan siksi että satanistit käyttävät kieltä järjettömällä ja epärehellisellä tavalla.

        Satanisti siis vain hiukan leikkii olevansa saatananpalvoja, mutta ei myönnä itselleen käytöksensä syvällisempiä motiiveja, eikä uskalla toimia niiden mukaan. Hän haluaa Saatanansa turvallisena kotipoikana, jolla ei ole mitään muuta annettavaa kuin kaksi kiloa suklaata ja korillinen lapinkultaa. Oikea vitun joulupukki!

        Mielestäni satanismi ja saatananpalvonta ovat siis lopulta sama asia. Ihmisten takkuisissa aivoissa satanismiksi kuitenkin kutsutaan sitä hedonismin, itsetärkeyden ja pelkuruuden sudenkuoppaa johon potentiaaliset saatananpalvojat putoavat heti ensiaskeleellaan kohti saatanallista valaistumista.

        Itzli


      • Aaargh!!!
        Itzli kirjoitti:

        Ihme köykäistä potaskaa.

        Satanismi ja saatananpalvonta ovat sama asia, kuten ovat myös satanisti ja saatananpalvoja. Tämä on rehellistä kielekäyttöä. On osoitus ihmisten typeryydestä ja keskinkertaisuudesta, että he käyttävät näitä sanoja kahdessa eri merkityksessä.

        Satanismi ei lopulta ole muuta kuin heikkomielistä "saatananapalvontahenkisyyttä", eli siis he sanovat: "ei, ei ole saatananpalvoja, olenhan sentään kunnon mies, olen vain saatananpalvontahenkinen, eli siis satanisti, ja sen vuoksi luottamuksen arvoinen".

        Pointti on se, ettei Saatana ole koskaan luottamuksen arvoinen. Satanismi puolestaan kiistatta on Saatanan nimestä johdettu termi, ja sikäli joko kantaa mukanaan kaikkea sitä mitä Saatana edustaa. Miksi oikein luulette että ihmisille täytyy kerta toisensa jälkeen pamputta aivoihin satanismin ja saatananpalvonnan eroa? Siksikö että ihmiset ovat juntteja? Ei, vaan siksi että satanistit käyttävät kieltä järjettömällä ja epärehellisellä tavalla.

        Satanisti siis vain hiukan leikkii olevansa saatananpalvoja, mutta ei myönnä itselleen käytöksensä syvällisempiä motiiveja, eikä uskalla toimia niiden mukaan. Hän haluaa Saatanansa turvallisena kotipoikana, jolla ei ole mitään muuta annettavaa kuin kaksi kiloa suklaata ja korillinen lapinkultaa. Oikea vitun joulupukki!

        Mielestäni satanismi ja saatananpalvonta ovat siis lopulta sama asia. Ihmisten takkuisissa aivoissa satanismiksi kuitenkin kutsutaan sitä hedonismin, itsetärkeyden ja pelkuruuden sudenkuoppaa johon potentiaaliset saatananpalvojat putoavat heti ensiaskeleellaan kohti saatanallista valaistumista.

        Itzli

        Voi sua pientä, sä et taida tuntea ainuttakaan satanistiä tai saatatanpalvojaa tuon sun kirjoituksen persuteella!!! No ei se mitään, annetaan sun olla tuossa uskomuksessa... MUTTA OTA ASIOISTA ENSIN SELVÄÄ ENNEN KUIN ALAT MITÄÄN SAARNATA!!!

        Satanismi ja saatananpalvonta onkin sama asia, mutta saatananpalvoja ja satanisti ei ole TODELLAKAAN sama asia!! Ja tämä on osoitus ihmisen typeryydestä ja keskinkertaisuudesta, että sekoittaa nämä kaksi (aivan yksinkertaista) asiaa keskenään!! hahahahha =D


      • Tuomas
        Itzli kirjoitti:

        Ihme köykäistä potaskaa.

        Satanismi ja saatananpalvonta ovat sama asia, kuten ovat myös satanisti ja saatananpalvoja. Tämä on rehellistä kielekäyttöä. On osoitus ihmisten typeryydestä ja keskinkertaisuudesta, että he käyttävät näitä sanoja kahdessa eri merkityksessä.

        Satanismi ei lopulta ole muuta kuin heikkomielistä "saatananapalvontahenkisyyttä", eli siis he sanovat: "ei, ei ole saatananpalvoja, olenhan sentään kunnon mies, olen vain saatananpalvontahenkinen, eli siis satanisti, ja sen vuoksi luottamuksen arvoinen".

        Pointti on se, ettei Saatana ole koskaan luottamuksen arvoinen. Satanismi puolestaan kiistatta on Saatanan nimestä johdettu termi, ja sikäli joko kantaa mukanaan kaikkea sitä mitä Saatana edustaa. Miksi oikein luulette että ihmisille täytyy kerta toisensa jälkeen pamputta aivoihin satanismin ja saatananpalvonnan eroa? Siksikö että ihmiset ovat juntteja? Ei, vaan siksi että satanistit käyttävät kieltä järjettömällä ja epärehellisellä tavalla.

        Satanisti siis vain hiukan leikkii olevansa saatananpalvoja, mutta ei myönnä itselleen käytöksensä syvällisempiä motiiveja, eikä uskalla toimia niiden mukaan. Hän haluaa Saatanansa turvallisena kotipoikana, jolla ei ole mitään muuta annettavaa kuin kaksi kiloa suklaata ja korillinen lapinkultaa. Oikea vitun joulupukki!

        Mielestäni satanismi ja saatananpalvonta ovat siis lopulta sama asia. Ihmisten takkuisissa aivoissa satanismiksi kuitenkin kutsutaan sitä hedonismin, itsetärkeyden ja pelkuruuden sudenkuoppaa johon potentiaaliset saatananpalvojat putoavat heti ensiaskeleellaan kohti saatanallista valaistumista.

        Itzli

        Satanisti ei usko saatanaan, mutta saatananpalvoja tietenkin uskoo!! Niin kuin nimikin kertoo..


      • Aaargh!!!!!!!!
        Aaargh!!! kirjoitti:

        Voi sua pientä, sä et taida tuntea ainuttakaan satanistiä tai saatatanpalvojaa tuon sun kirjoituksen persuteella!!! No ei se mitään, annetaan sun olla tuossa uskomuksessa... MUTTA OTA ASIOISTA ENSIN SELVÄÄ ENNEN KUIN ALAT MITÄÄN SAARNATA!!!

        Satanismi ja saatananpalvonta onkin sama asia, mutta saatananpalvoja ja satanisti ei ole TODELLAKAAN sama asia!! Ja tämä on osoitus ihmisen typeryydestä ja keskinkertaisuudesta, että sekoittaa nämä kaksi (aivan yksinkertaista) asiaa keskenään!! hahahahha =D

        Ja miten satanisti voi leikkiä olevansa hieman saatananpalvoja, kun ei edes usko koko taruhahmoon!?


      • Itzli
        Tuomas kirjoitti:

        Satanisti ei usko saatanaan, mutta saatananpalvoja tietenkin uskoo!! Niin kuin nimikin kertoo..

        Miksi kutsua itseään satanistiksi, jos ei usko saatanaan?


      • Itzli
        Aaargh!!! kirjoitti:

        Voi sua pientä, sä et taida tuntea ainuttakaan satanistiä tai saatatanpalvojaa tuon sun kirjoituksen persuteella!!! No ei se mitään, annetaan sun olla tuossa uskomuksessa... MUTTA OTA ASIOISTA ENSIN SELVÄÄ ENNEN KUIN ALAT MITÄÄN SAARNATA!!!

        Satanismi ja saatananpalvonta onkin sama asia, mutta saatananpalvoja ja satanisti ei ole TODELLAKAAN sama asia!! Ja tämä on osoitus ihmisen typeryydestä ja keskinkertaisuudesta, että sekoittaa nämä kaksi (aivan yksinkertaista) asiaa keskenään!! hahahahha =D

        Sori vaan, ei tuossa ole mitään järkeä.

        Satanisti harjoittaa satanismia. Saatananpalvoja palvoo Saatanaa. Ja kuten sanoit, satanismi ja saatananpalvonta ovat sama asia.

        En of story.


      • Aaargh!!!!
        Itzli kirjoitti:

        Sori vaan, ei tuossa ole mitään järkeä.

        Satanisti harjoittaa satanismia. Saatananpalvoja palvoo Saatanaa. Ja kuten sanoit, satanismi ja saatananpalvonta ovat sama asia.

        En of story.

        Sori vaan, mut satanisti ei harjoita satanismiä!! Miten se voisi harjoittaa satanismiä (on yhtä kuin saatananpalvonta) jos ei edelleenkään usko saatanaan!! Saatana!! lol =D ota nyt hyvä ihminen jo asioista selvää... tai ei se mitään vaikka et ottais, annatpahan ainakin meille hyvät naurut.. =)


      • Tuomas
        Itzli kirjoitti:

        Miksi kutsua itseään satanistiksi, jos ei usko saatanaan?

        Vittu sä oot tyhmä!!! Kehotan, niin kuin on tuo Aaargh!!!, että ota asioista selvää, niin tulet paljon viisaammaks... =)


      • ajna
        Tuomas kirjoitti:

        Vittu sä oot tyhmä!!! Kehotan, niin kuin on tuo Aaargh!!!, että ota asioista selvää, niin tulet paljon viisaammaks... =)

        En nyt jaksa lukea koko ketjua mutta kysynpä näiden muutaman uudemman viestin perusteella että mitä tekemistä satanismilla on saatanan kanssa?

        Saatana on vain jonkinlainen idoli?
        Yhtä hyvin voisin olla Supermanisti tai Spidermanisti?


      • Itzli
        Aaargh!!!! kirjoitti:

        Sori vaan, mut satanisti ei harjoita satanismiä!! Miten se voisi harjoittaa satanismiä (on yhtä kuin saatananpalvonta) jos ei edelleenkään usko saatanaan!! Saatana!! lol =D ota nyt hyvä ihminen jo asioista selvää... tai ei se mitään vaikka et ottais, annatpahan ainakin meille hyvät naurut.. =)

        No mitä vittua satanisti sitten harjoittaa jos ei kerran satanismia? Kurkkulauluako? Voisitko olla niin nero että kertoisit mulle ja mun äidille?


      • Aargh!
        Itzli kirjoitti:

        No mitä vittua satanisti sitten harjoittaa jos ei kerran satanismia? Kurkkulauluako? Voisitko olla niin nero että kertoisit mulle ja mun äidille?

        Satanisti on ateisti. Se ei harjoita mitään. Satanisti ei (yleensä)usko minkäänlaisiin jumaliin tai saatanoihin. Hänen suuntauksensa ei ole uskonto vaan elämänfilosofia. Mutta tässä täytyy muistaa, että meitä on moneen junaan eli satanisteilla voi tietysti olla muitakin jumalakäsityksiä esim. panteismi ja endoteismi..

        Satanisti korostaa yksilön vapautta. Satanistit ovat käytännön ihmisiä, ja he eivät, toisin kuin kristityt, jää odottelemaan ja rukoilemaan apua kaikki voivalta jumalalta, sillä itse saa asiat nopeammin hoidettua, tavalla tai toisella. Satanisteille on itsestään selvyys, että vain he ovat ainoat jotka ovat vastuussa teoistaan.


      • 123
        Itzli kirjoitti:

        Ihme köykäistä potaskaa.

        Satanismi ja saatananpalvonta ovat sama asia, kuten ovat myös satanisti ja saatananpalvoja. Tämä on rehellistä kielekäyttöä. On osoitus ihmisten typeryydestä ja keskinkertaisuudesta, että he käyttävät näitä sanoja kahdessa eri merkityksessä.

        Satanismi ei lopulta ole muuta kuin heikkomielistä "saatananapalvontahenkisyyttä", eli siis he sanovat: "ei, ei ole saatananpalvoja, olenhan sentään kunnon mies, olen vain saatananpalvontahenkinen, eli siis satanisti, ja sen vuoksi luottamuksen arvoinen".

        Pointti on se, ettei Saatana ole koskaan luottamuksen arvoinen. Satanismi puolestaan kiistatta on Saatanan nimestä johdettu termi, ja sikäli joko kantaa mukanaan kaikkea sitä mitä Saatana edustaa. Miksi oikein luulette että ihmisille täytyy kerta toisensa jälkeen pamputta aivoihin satanismin ja saatananpalvonnan eroa? Siksikö että ihmiset ovat juntteja? Ei, vaan siksi että satanistit käyttävät kieltä järjettömällä ja epärehellisellä tavalla.

        Satanisti siis vain hiukan leikkii olevansa saatananpalvoja, mutta ei myönnä itselleen käytöksensä syvällisempiä motiiveja, eikä uskalla toimia niiden mukaan. Hän haluaa Saatanansa turvallisena kotipoikana, jolla ei ole mitään muuta annettavaa kuin kaksi kiloa suklaata ja korillinen lapinkultaa. Oikea vitun joulupukki!

        Mielestäni satanismi ja saatananpalvonta ovat siis lopulta sama asia. Ihmisten takkuisissa aivoissa satanismiksi kuitenkin kutsutaan sitä hedonismin, itsetärkeyden ja pelkuruuden sudenkuoppaa johon potentiaaliset saatananpalvojat putoavat heti ensiaskeleellaan kohti saatanallista valaistumista.

        Itzli

        Jooh. Kyllähän nyt kaikkien tästä aiheesta puhuvien pitäisi tietää ettei satanismi ole saatanan palvomista ja kristinuskon käsittelyä väärinpäin, vaan pikemminkin itseensä uskomista, ja ajattelua että ihminen on itse Jumalan/Saatanan arvoinen. Lukemattomat ihmiset sekoittaa Saatananpalvonnan ja Satanismin täysin samaksi asiaksi ja että heille saatana on yksi ainoa ja oikea henkilö johon uskoa, mutta näin ei kuitenkaan ole koska Satanisti ei usko Jumalaan eikä Saatanaan vaan ITSEENSÄ.


      • Eiks oo jännä
        ajna kirjoitti:

        En nyt jaksa lukea koko ketjua mutta kysynpä näiden muutaman uudemman viestin perusteella että mitä tekemistä satanismilla on saatanan kanssa?

        Saatana on vain jonkinlainen idoli?
        Yhtä hyvin voisin olla Supermanisti tai Spidermanisti?

        "Sana saatana tulee seemiläisten kielten sanasta štn (heprean שטן, aramean שׂטנא, sanan alkuperäisessä muodossa on vain konsonantteja), joka tarkoittaa vastustamista, jarruttamista ja jonkin vastaisuutta."

        Näin tietää kertoa Wikipedia. Eli satanismissa Saatana kuvastaa vastustamista. Minkäkö? Tyhmyyden ja hölynpölyyn uskomisen vastustamista. Hölynpölyyn lukeutuu sitten kaikki Jumalat, jumalat, Saatanat ja muut satuolennot. Ja muu Pafka, jonka normaali älykäs ihminen huomaa paskapuheeksi. Satanisti on pohjimmiltaan ateisti.

        Tuon Arghhin kanssa en ole samaa mieltä siitä, että satanismi ja saatananpalvonta olisivat sama asia. Satanismi (ainakin minulle, muut voivat sanoa mitä lystää.) on filosofinen suuntaus, johon
        on lisätty ripaus rituaalia niille jotka sitä tarvitsevat. Saatananpalvonta taas on sen Perkeleen palvomista. Yllättäen.


    • Satanisti

      mukaan jos uskallat.

      • Itzli

        Tervetuloa mihin?


      • Satanisti
        Itzli kirjoitti:

        Tervetuloa mihin?

        rauhallisesti. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.


      • ajna
        Satanisti kirjoitti:

        rauhallisesti. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

        onpas salaperäistä..


      • Itzli
        Satanisti kirjoitti:

        rauhallisesti. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

        Äläs nyt viitsi. En välttis halua tulla teidän anaaliseksiharjoituksiin mukaan jos kaikkien teidän satanistien jutut ovat yhtä pellejä kuin tuon AAAAaaaaarrghgrhghh!!!!:in ja sen kavereiden, jotka tietojeni mukaan ovat kuudesluokkalaisia, jotka kirjoittelevat tänne ATK-luokastaan ja polttavat salaa tulitikuilla lottokuponkeja puukässänluokan rappusten alla ja kuuntelevat ainakin niin pahaa musiikkia kuin Loorrdi (laardi?) ja Children of Bodom.


      • Satanisti
        Itzli kirjoitti:

        Äläs nyt viitsi. En välttis halua tulla teidän anaaliseksiharjoituksiin mukaan jos kaikkien teidän satanistien jutut ovat yhtä pellejä kuin tuon AAAAaaaaarrghgrhghh!!!!:in ja sen kavereiden, jotka tietojeni mukaan ovat kuudesluokkalaisia, jotka kirjoittelevat tänne ATK-luokastaan ja polttavat salaa tulitikuilla lottokuponkeja puukässänluokan rappusten alla ja kuuntelevat ainakin niin pahaa musiikkia kuin Loorrdi (laardi?) ja Children of Bodom.

        justiinsa noin.


      • Itzli
        Satanisti kirjoitti:

        justiinsa noin.

        Fuckin' aye!


    • Ara

      Mitä tarkoitat ateistilla? Satanisti ei ole ateisti, koska satanisti ei voi kieltää mitään sellaista johon ei ole mitään yhteyttä. Ateistikin on siis teisti, mutta käänteisesti.

      Miksi seurata kenenkään opetuksia? Miksi kuulua mihinkään kirkkoon? Mihin tarvitaan manifestia? Provosointisi on täynnä oletuksia. Mitä luulet tämän aihepiirin pitävän sisällään?

      Miksi luulet että kukaan täällä tietää mistä on kyse? Katso nyt vähän: luusereita, työttömiä uhoojia, naisettomia runkkareita. Ei häivääkään satanismin kristallinkirkkaasta logiikasta ja tyylipuhtaudesta.

      Suomessa ei ole todellisia satanisteja.

      • Itzli

        "Suomessa ei ole todellisia satanisteja."

        Mistä tiedät?

        Missä heitä sitten on?


      • Ara
        Itzli kirjoitti:

        "Suomessa ei ole todellisia satanisteja."

        Mistä tiedät?

        Missä heitä sitten on?

        Oletko itse tavannut yhtään? Joku joka olisi jotain saavuttanut? Haa! Soitetaanko Ollilan Jorelle? Muita ei tuu oikein mieleen edes ehdokkaina. Pilipalimeininki ainakin tässä maassa.

        Bush, vanha denso sopisi kyllä kuvaan. Onks parempia ehdotuksia?


      • Itzli
        Ara kirjoitti:

        Oletko itse tavannut yhtään? Joku joka olisi jotain saavuttanut? Haa! Soitetaanko Ollilan Jorelle? Muita ei tuu oikein mieleen edes ehdokkaina. Pilipalimeininki ainakin tässä maassa.

        Bush, vanha denso sopisi kyllä kuvaan. Onks parempia ehdotuksia?

        Olen samaa mieltä. G. Bush lienee maailman vaikutusvaltaisin satanisti.

        Suomalaisista Martti Ahtisaari ja Paavo Lipponen ovat myös aika kovia satanisteja, vaikkeivät nyt sentään aivan amerikan presidenttejä olekaan.

        Tunnen monia satanisteja, joista suurimmalla osalla on pakkomielle pitää päällään ainoastaan mustia vaatteita, mutten voi sanoa arvostavani ketään heistä nimenomaan heidän satanisminsa vuoksi. Sen sijaan tunnen ainakin pari saatananpalvojaa joita arvostan erittäin paljon, ja heillä onkin usein jotain mielenkiintoista sanottavaa.

        Itse olen kerran kokeillut satanismia parin viikon ajan, mutta sitten siitä loppui puhti. Saatananpalvontaa harjoitin paljon pitempään, melkein kaksi vuotta, ja se oli jo paljon mielenkiintoisempaa. Nykyään olen siirtynyt siitäkin eteenpäin ja painin oman mittapuuni mukaan jo 2. raskaassa sarjassa. Ottelut täällä ovat niin kovia, että joskus hirvittää mihin olen ryhtynyt, mutta ei auta kuin mennä eteenpäin. Itseasiassa jo pelkkien otteluiden järjestäminen on työn ja tuskan takana, ja sitten kun niitä tulee, vastustaja on neljä metriä pitkä ja painaa tuhat kiloa.


      • Ara
        Itzli kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. G. Bush lienee maailman vaikutusvaltaisin satanisti.

        Suomalaisista Martti Ahtisaari ja Paavo Lipponen ovat myös aika kovia satanisteja, vaikkeivät nyt sentään aivan amerikan presidenttejä olekaan.

        Tunnen monia satanisteja, joista suurimmalla osalla on pakkomielle pitää päällään ainoastaan mustia vaatteita, mutten voi sanoa arvostavani ketään heistä nimenomaan heidän satanisminsa vuoksi. Sen sijaan tunnen ainakin pari saatananpalvojaa joita arvostan erittäin paljon, ja heillä onkin usein jotain mielenkiintoista sanottavaa.

        Itse olen kerran kokeillut satanismia parin viikon ajan, mutta sitten siitä loppui puhti. Saatananpalvontaa harjoitin paljon pitempään, melkein kaksi vuotta, ja se oli jo paljon mielenkiintoisempaa. Nykyään olen siirtynyt siitäkin eteenpäin ja painin oman mittapuuni mukaan jo 2. raskaassa sarjassa. Ottelut täällä ovat niin kovia, että joskus hirvittää mihin olen ryhtynyt, mutta ei auta kuin mennä eteenpäin. Itseasiassa jo pelkkien otteluiden järjestäminen on työn ja tuskan takana, ja sitten kun niitä tulee, vastustaja on neljä metriä pitkä ja painaa tuhat kiloa.

        Minäkin pukeuduin mustiin kun katsoin olevani matkalla omiin hautajaisiini.

        Kysymys satanistille:

        Satanisti kävelee talvisen järven rantatietä ja huomaa jäihin uppoavan lapsen. Lapsi huutelee viimeisiä avunhuutojaan. Miten satanisti toimii? Perustele.


      • Itzli
        Ara kirjoitti:

        Minäkin pukeuduin mustiin kun katsoin olevani matkalla omiin hautajaisiini.

        Kysymys satanistille:

        Satanisti kävelee talvisen järven rantatietä ja huomaa jäihin uppoavan lapsen. Lapsi huutelee viimeisiä avunhuutojaan. Miten satanisti toimii? Perustele.

        Hyvä kysymys. Laitapa se omaksi otsikokseen niin ehkäpä jengi huomaa sen. Tämän roskaketjun päätteenä se ei liene aivan ensimmäinen viesti jota palstan lukijat klikkaavat...


      • Marulk
        Itzli kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. G. Bush lienee maailman vaikutusvaltaisin satanisti.

        Suomalaisista Martti Ahtisaari ja Paavo Lipponen ovat myös aika kovia satanisteja, vaikkeivät nyt sentään aivan amerikan presidenttejä olekaan.

        Tunnen monia satanisteja, joista suurimmalla osalla on pakkomielle pitää päällään ainoastaan mustia vaatteita, mutten voi sanoa arvostavani ketään heistä nimenomaan heidän satanisminsa vuoksi. Sen sijaan tunnen ainakin pari saatananpalvojaa joita arvostan erittäin paljon, ja heillä onkin usein jotain mielenkiintoista sanottavaa.

        Itse olen kerran kokeillut satanismia parin viikon ajan, mutta sitten siitä loppui puhti. Saatananpalvontaa harjoitin paljon pitempään, melkein kaksi vuotta, ja se oli jo paljon mielenkiintoisempaa. Nykyään olen siirtynyt siitäkin eteenpäin ja painin oman mittapuuni mukaan jo 2. raskaassa sarjassa. Ottelut täällä ovat niin kovia, että joskus hirvittää mihin olen ryhtynyt, mutta ei auta kuin mennä eteenpäin. Itseasiassa jo pelkkien otteluiden järjestäminen on työn ja tuskan takana, ja sitten kun niitä tulee, vastustaja on neljä metriä pitkä ja painaa tuhat kiloa.

        Mieleeni tuli Robert Anton Wilsonin kirjoitukset noista aatevaihdoksistasi.

        Saatananpalvonnasta on varmasti yhtä monta määritelmää kuin on palvojaakin, mutta mitään lopullista ei ole tullut vielä vastaan. Toisaalta saatananpalvonnaksi voitaisiin katsoa mikä tahansa Vasemman Polun toiminta, toisaalta taas se käsitetään antikosmisena kapinana kammottavan maailmankaikkeuden luojaa kohtaan; tavallaan saatananpalvonta voidaan ymmärtää myös nimenomaan juutalais-kristillisen paholaisen kirjaimellisena palvontana uhreineen ja faustilaisine sielukauppoineen. Kysyisinkin, minkälaista tämä sinun harjoittamasi "palvonta" oli, ja mikä oli sen alkuunpannut tekijä.


      • Typhon
        Ara kirjoitti:

        Minäkin pukeuduin mustiin kun katsoin olevani matkalla omiin hautajaisiini.

        Kysymys satanistille:

        Satanisti kävelee talvisen järven rantatietä ja huomaa jäihin uppoavan lapsen. Lapsi huutelee viimeisiä avunhuutojaan. Miten satanisti toimii? Perustele.

        Yllättävää, että ihmiset haukkuvat jatkuvasti satanismia ja yrittävät maalata negatiivisempaa kuvaa siitä, kuin jo on. Eikö tekisi omalle itsetunnolleenkin ensin ottaa kerrankin asioista selvää ennen kuin muodostaa oman mielipiteensä toisten ennakkoluuloista? Massamielipiteissä on turvaa, mutta niihin kiinnittyminen on itsensä pettämistä.

        Itse en jaksa enää yrittää puolustella satanismia, jos te pidätte sitä niin pahana, niin sitten se on. Satanismi vastaa tuleen suuremmalla tulella, mutta jos hyväksyisitte satanismin sellaisena kuin se on, vaikka se ei teille sopisikaan, teille ei tulla valittamaan. Miksi? Koska satanistit omaavat teitä suuremman osamäärän oikeuden suhteen.

        --------------------------------------------

        Kävelen pitkässä nahkatakissani joen katua pitkin. Nautin tuulen puhaltaessa hiuksiini, kunnes kuulen lapsen huutavan apua hukkuessaan. Juoksen paikalle ja yritän kaikin mahdollisin tavoin pelastaa lapsen, koska lapset ovat tämän maailman kunnioitettavin osa.
        Lapset uskaltavat olla sellaisia kuin ovat, eivätkä tunne turhaa häpeää tekemisistään. Lapsien maailmankuva on puhdas ja vielä täysin korruptoimaton ympäristön ennakkoluuloista. Lapsi kehittää elämästä oman kuvansa, ja uskoo siihen, kunnes ehkä oppii elämästään uutta. Lapset ovat synnynnäisiä satanisteja, kunnes heidän mieliinsä upotetaan tuhat negatiivista mielikuvaa siitä mitkä asiat ovat pahoja, ja heidät pakotetaan uskomaan siihen mitä pidetään yleisesti moraalin kannalta hyväksyttävänä. Lapsilta ei kysytä heidän mielipiteitään, kiitos kristillisen kirkon. Se on pakkokäännytystä jo vauvasta saakka, mutta heidän aikuistuessaan heillä on edelleen valta päättää elämästään ja ehkä, ehkä he huomaavat tiettyjen asioiden tekopyhyyden, ja muodostavat jälleen oman kuvansa maailmasta.

        Toinen syy on moraali, en pystyisi antamaan itselleni anteeksi, jos lapsi hukkuisi, enkä olisi tehnyt asian hyväksi mitään.


      • broidi................

        ei ole muuta nimeä meille annettu minkä kautta meidän tulisi pelastuman........
        golgatan veri jeesuksen puhdistaa nämäkin syntiset ajatukset ja ne ovat sidottu jeesuksen kristuksen nasarettilaisen nimessä ja heitetty kauas pimeyteen..........eikä enään palaaa
        kaikki pimeyden pahan vallat...............tässsä
        ja nyt jeesus on herra..................


      • Lindisfarne
        broidi................ kirjoitti:

        ei ole muuta nimeä meille annettu minkä kautta meidän tulisi pelastuman........
        golgatan veri jeesuksen puhdistaa nämäkin syntiset ajatukset ja ne ovat sidottu jeesuksen kristuksen nasarettilaisen nimessä ja heitetty kauas pimeyteen..........eikä enään palaaa
        kaikki pimeyden pahan vallat...............tässsä
        ja nyt jeesus on herra..................

        Jos uskaltaisit tutkia mitä pelkäämäsi pimeys todella peittää, sinun ei tarvitsisi peloissasi turvata sellaiseen mistä ei turvaa ole. Älä odota että sinulle annetaan, ota itse. Se on koko totuus, kaunis ja yksinkertainen. Vastuun otaminen omasta itsestään vaatii moraalista selkärankaa ja rohkeutta.


    • Typhon

      Eikö jumala ole vähän naurettava tyyppi silleen? Kyllä me satanistit saimme oman palstan. Siitä kiitos. Mutta näemmä se ei poista viisastelijoita, jotka tulevat tänne valittamaan ja arvostelemaan meidän kantaamme elämänkatsomukseen.

      Kyllä. Seuraan Anton Laveyn oppeja.

      Kyllä. Olen Churh of Satanin jäsen.

      Miksi?

      Koska olen se miksi olen syntynyt, ja uskallan myöntää sen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      191
      32402
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      253
      20852
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      431
      10665
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6565
    5. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      67
      4856
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      38
      4650
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      4008
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1587
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      96
      1490
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      52
      1419
    Aihe