Vihje

Peluri

En sitten tiedä onko joillakin ihan puhtaasti osa peliä se että keskustelee vaiheista muiden pelaajien kanssa eikä haluakaan katsoa tarkkoja ohjeita jos jää jumiin, mutta osalla taitaa olla se että ei osaa hakea/tiedä mistä saa läpipeluuohjeita ja vinkkejä.

Kaikilla täällä kirjoittelijoilla kun kuitenkin netti luonnollisesti on käytössä niin sen verran vihjeeksi voisin sanoa että suomennettuja ohjeita ei taida olla kyllä kuin ykköseen, vai muistanko väärin ettei ole siihenkään, mutta miten itse teen jos niin pahasti olen jäänyt jumiin että ei kerta kaikkiaan keksi miten päästä eteenpäin niin ainakin kun käyttää msn.fi hakukonetta niin saa aika siedettävän selkeän listan.

Tänne kun kirjoittaa hakusanaksi: Silent hill walkthrough (läpipeluu) niin tulee jos jonkun nikkarin englanninkielisiä mutta hyvin selkeitä ohjeita joka peliin alusta loppuun.

Juuri tuossa kun ostin joku aika sitten silent hill 3 ja jäin yhteen kohtaan jumiin niin siihenkin oli jo muutamiakin täydellisiä ohjeita. (Siihen HILL ja WALKTHROUGH -sanojen väliin kun vielä laittaa numeron minkä osan ohjeita hakee niin löytyy aika sujuvasti niitäkin.)

Ainakin itse löytämäni listat ovat niin yksityiskohtaisia ja selviä että nopeasti löytää kohdan missä on jumissa eikä jos ei halua tarvi yhtään enempää katsella ohjeita kuin juuri mitä hakee. Hillit kun ovat vähän sellaisia että se latistaa pelaamista ja tunnelmaa aika paljon jos katselee paljon ohjeita.

Ainakin seuraavat osoitteet joissa on hyvinkin eri läpipeluupaikkoja voin laittaa suoraan:

Sh1:

http://www.game-revolution.com/games/codes/sony/silent_hill_walk.htm

Sh2:

http://www.gamefaqs.com/console/ps2/game/30429.html

Sh3:

http://psxcodez.dlh.net/chtdb/psxfaq.php?lang=ger&id=28042

Kaikki ainakin noissa ihan kohta kohdalta selitettyinä. Löytyy hyvin jumituskohta vaikka suomea ei olekaan.

Pakko muuten loppuun sanoa että Resident Evilit ja Silent hillit ovat kyllä pelejään aivan omassa sarjassaan.

4

328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös peluri, vanhempaa vuos...

Olen itsekin olettanut kun niin yksinkertaisia juttuja joskus kysytään että kaikki eivät tiedä mistä ohjeita saa. On joskus pitänyt itsekin laittaa näitä samoja sivuosoitteita mutta se on aina jäänyt ja ehdit ensin:)

Sen verran pienen huomion vain heittäisin että ihan kaikkia loppuja saavuttaakseen jos itse ei kerta kaikkiaan keksi eri toimintapoja ei aivan kaikkiin lopetuksiin joka peliin ole löytynyt neuvoa. Vaikeimpien tasojen ohjeita sh2:een oli aika hankala löytää ja sh3:een vielä en ole löytänyt, noo tarvii jauhaa itse niin kauan että menee läpi:)

Olenko muuten aivan väärässä että itsekin olet hieman varttuneempi pelaaja, tekstistä vain päättelin...vai menikä arvaus ihan seinille.

• Peluri

alkoi kommenttia tulla, pysyvää päivystystä täällä...:)? Joo olet oikeassa tuossa kaikkien loppujen suhteen en ole itsekään löytänyt vihjeitä mutta tarviihan sitä jotakin jättää itsellekin pähkittäväksi jos nyt joku sattuu vaikka koko ajan ohjeita katselemaan. Tosin erot ovat ainakin omasta mielestäni niin pieniä että tarvii vain olla tarkkana koko pelin niin kyllä erot aika helposti tuntuu löytävän.

PAITSI, nyt kun tuli puheeksi niin kuka tahansa joka tietää niin voi kyllä avittaa pienessä pointissa. Sh2:n olen pelannut 3 eri lopulla läpi mutta yhtä en saa millään.

Olen kuullut että aivan lopussa kun juostaan käytävää pitkin demonin luo (kun on tappanut kolmiopäät ja mennyt ovista) niin kun alkaa kuulua puhetta jossa James juttelee vaimonsa kanssa niin jos pysähtyy ja kuuntelee jorinat loppuun pitäisi tulla eri loppu kuin jos vain juoksee käytävän läpi. Millään vaikeusasteella eroja ei tule...Eli onko siinä eroja koska mielestäni AIVAN KAIKEN muun mahdollisen olen tehnyt.

Ikäveikkaus muuten osui oikeaan, 25 allekirjoittaneella eli ei kai ihan peruspeluri-ikäinen enää. Jotenkin vain tuo "vanhojen kunnon" sierran ja lucasin pelien pelausvimma heräsi uudelleen eloon kun kokeili hillejä ja residenttejä.

Ne ainakin omasta mielestäni ovat lähimpiä "nykypäivän versioita" kings questeista, police questeista, larryista yms. vanhoista legendaarisista jos ei enää niitä halua uudelleen netistä hakea ja tahkota. Toki ei oikein voi verrata enää muun kuin sen suhteen että seikkailupelejä ovat kaikki. Harvassa on jotenkin nykyajan kunnon seikkailupelit, pc:lläkin...

• Myös peluri, varttuneempaa ...
        Peluri kirjoitti:

alkoi kommenttia tulla, pysyvää päivystystä täällä...:)? Joo olet oikeassa tuossa kaikkien loppujen suhteen en ole itsekään löytänyt vihjeitä mutta tarviihan sitä jotakin jättää itsellekin pähkittäväksi jos nyt joku sattuu vaikka koko ajan ohjeita katselemaan. Tosin erot ovat ainakin omasta mielestäni niin pieniä että tarvii vain olla tarkkana koko pelin niin kyllä erot aika helposti tuntuu löytävän.

PAITSI, nyt kun tuli puheeksi niin kuka tahansa joka tietää niin voi kyllä avittaa pienessä pointissa. Sh2:n olen pelannut 3 eri lopulla läpi mutta yhtä en saa millään.

Olen kuullut että aivan lopussa kun juostaan käytävää pitkin demonin luo (kun on tappanut kolmiopäät ja mennyt ovista) niin kun alkaa kuulua puhetta jossa James juttelee vaimonsa kanssa niin jos pysähtyy ja kuuntelee jorinat loppuun pitäisi tulla eri loppu kuin jos vain juoksee käytävän läpi. Millään vaikeusasteella eroja ei tule...Eli onko siinä eroja koska mielestäni AIVAN KAIKEN muun mahdollisen olen tehnyt.

Ikäveikkaus muuten osui oikeaan, 25 allekirjoittaneella eli ei kai ihan peruspeluri-ikäinen enää. Jotenkin vain tuo "vanhojen kunnon" sierran ja lucasin pelien pelausvimma heräsi uudelleen eloon kun kokeili hillejä ja residenttejä.

Ne ainakin omasta mielestäni ovat lähimpiä "nykypäivän versioita" kings questeista, police questeista, larryista yms. vanhoista legendaarisista jos ei enää niitä halua uudelleen netistä hakea ja tahkota. Toki ei oikein voi verrata enää muun kuin sen suhteen että seikkailupelejä ovat kaikki. Harvassa on jotenkin nykyajan kunnon seikkailupelit, pc:lläkin...

Luet kyllä kun omat ajatukset noiden quest-pelien suhteen. Vaikka miten kökkösiä olivat niin kyllä nuo space questit 1,2 ja 3 olivat jotain sellaista mitkä itseeni iskivät.

No mutta kun sh-palsta on niin vaikka mitä keksisi noista nostalgiaa niin en nyt viitsi niillä alkaa täyttämään purkkia. Mitä loppuja olet saanut sh2:een? Kyllä sen pitäisi vaikuttaa kuunteleeko puheet vai ei...joskus (en ole varma) niitä ei taida tulla ollenkaan. Mutta paha sanoa kun ei nyt äkkisltään muista.

No ehkäpä sitä on hieman kummajainen itsekin pelaajana en taida olla ihan stereotyyppiä itsekään, ikää kun on jo myös 27 ja on vielä naispuolinen mutta kyllä sitä omaaakin sukupuolta edustavia pelaajia taitaa jo jonkun verran olla. Kaippa just uusien konsolien myötä kun kummiskin on vähän jokaiselle jotakin.

Mut kyllä mulla on meedion kykyjä selvästi:)

• Minäkin (himo)peluri
        Myös peluri, varttuneempaa ... kirjoitti:

Luet kyllä kun omat ajatukset noiden quest-pelien suhteen. Vaikka miten kökkösiä olivat niin kyllä nuo space questit 1,2 ja 3 olivat jotain sellaista mitkä itseeni iskivät.

No mutta kun sh-palsta on niin vaikka mitä keksisi noista nostalgiaa niin en nyt viitsi niillä alkaa täyttämään purkkia. Mitä loppuja olet saanut sh2:een? Kyllä sen pitäisi vaikuttaa kuunteleeko puheet vai ei...joskus (en ole varma) niitä ei taida tulla ollenkaan. Mutta paha sanoa kun ei nyt äkkisltään muista.

No ehkäpä sitä on hieman kummajainen itsekin pelaajana en taida olla ihan stereotyyppiä itsekään, ikää kun on jo myös 27 ja on vielä naispuolinen mutta kyllä sitä omaaakin sukupuolta edustavia pelaajia taitaa jo jonkun verran olla. Kaippa just uusien konsolien myötä kun kummiskin on vähän jokaiselle jotakin.

Mut kyllä mulla on meedion kykyjä selvästi:)

Tässä löytyy naispuolinen kolmekymppinen pelaaja. Ei kai se niin outoa ole nykyään, että varttuneemmat pelaa. Itse olen pelannut teinistä asti ensin legendaarisella Commodore 64:lla. :)
        Muutenkin voi sanoa että suurin osa tutuista pelaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe