väsyneet silmät

Minulla on erittäin ärsyttävä ongelma eli helposti väsyvät silmät. Päivän aikana joudun viettämään melko paljon aikaa tietokoneen ääressä. Vaikka yritän lepuuttaa silmiä välillä, illalla silmät ovat erittäin rasittuneet. Ohimoilta ja otsasta jomottaa ja silmät pyörivät päässä kun "venyttelen" niitä. Näkö on ihan ok, paitsi joskus on pieniä kohdentamisongelmia. Onko kellään ollut samanlaisia oireita ja löytänyt mitään helpotusta niihin?

14

4833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linssitär

saattavat olla ratkaisu sinullekin. itse kärsin parisen vuotta sitten samanlaisista ongelmista ja silmälääkäri määräsi minulle lukulasit vahvuudella 1.25. ne auttoivat melko pian ja päänsäryt lakkasivat. vähittelen huomaisin lasien auttavan katselua muutenkin ja nyt pidän lasejani jo koko päivän. enää ne oikein osaakaan olla ilman. suosittelen siis!
      oon nyt 29 v ja nyt vahvuus näissä laseissani on 2.0. minkä ikäinen itse olet?

• kannattaa kokeilla

Kärsinyt ja kärsin toki osittain edelleenkin väsyneistä silmistä, mutta silmälääkärikäynnin jälkeenkään näössä ei mitään vikaa löytynyt niin Viscotears -tippojen lisäksi otin käyttöön Astavita Vision nimisen tuotteen. Nyt käyttänyt sitä 3 kk ja apua olen tuntenut saavani. Sitä löytyy apteekista ja tuotetta on tutkittu erityisesti väsyneisiin silmiin:

http://www.astavita.fi/index.php?sivu=tutkimus_silmien_hyvinvointi

Auttaa joitakin, mutta ei tietenkään mikään ihme tämäkään ole.

• linssitär

Olisi kiva kuulla miten juttusi on editynyt. Oletko jo käynyt optikolla/silmälääkärissä.
      Odottelen.

Vihdoin ja viimein ehdin alkuviikosta optikolle ja lasithan sieltä tuli. Nyt sitten totutellaan niihin ja toivottavasti silmävaivat pian häviää:)

• linssitär
        *** kirjoitti:

Vihdoin ja viimein ehdin alkuviikosta optikolle ja lasithan sieltä tuli. Nyt sitten totutellaan niihin ja toivottavasti silmävaivat pian häviää:)

että olet rohjennut edetä asiassa. Tervetuloa vain joukkoomme!
        Olisi kiva kuulla ovatko linssisi plussaa vai miinusta millaiset vahvuudet linsseissäsi on. Oletko jo uskaltautunut lasejasi käyttämään ja millaiset vaikutus niillä nyt on näkemiseesi?
        Vastaustasi odotellen.

• linssitär
        *** kirjoitti:

kiva kuulla kokemuksiasi laseistasi.
        Odottelen!

• linssitär
        *** kirjoitti:

kokemuksiasi näiden viikkojen ajalta...

linssitär kirjoitti:

kokemuksiasi näiden viikkojen ajalta...

Minullekin silmälääkäri suositti Astavita Vision -tuotetta. Hän havaitsi alkavan silmänpohjarappeuman. Nyt olen sitten käyttänyt tuotetta 2 kk, ja silmien väsymys, jonka takia menin silmälääkäriin on huomattavasti vähentynyt.

• arivafira
        *** kirjoitti:

Minullekin silmälääkäri suositti Astavita Vision -tuotetta. Hän havaitsi alkavan silmänpohjarappeuman. Nyt olen sitten käyttänyt tuotetta 2 kk, ja silmien väsymys, jonka takia menin silmälääkäriin on huomattavasti vähentynyt.

Kuinka rappeumasi on edennyt näinä vajaana kahtena vuotena? Onko Astavita auttanut? Minulla epäillään rappeumaa, olen silmälääkärin seurannassa.

• a5xjnhkibitycr

Minulle lääkäri justikään toissapäivänä antoi tiukan määräyksen ruutuajan vähentämisestä.
      ELi kun töissä joudun sen 9h tapittamaan näyttöä, ja kotona useampia tunteja niin väkisinkin silmät väsyvät.
      Nyt on parin viikon ns. tehokuuri, töissä pidän 10 min välein tauon ja kotona en käytä tietokonetta, en katso telkkaria enkä lue mitään, tämän pitäisi kuulemma auttaa.

Ja vastaisuudessa on pidettävä niitä taukoja useammin ja annettava silmien "levätä". Eli katsellaan sit kaukasuuteen eikä erityisesti kohdisteta katsetta mihinkään.

• Katri K

Olin 25 vuoden paikkeilla, kun silmät alkoivat helposti väsyä. Uskoin, että näössä ei ainakaan ole vikaa, mutta lopulta mennessäni silmälääkärille minut todettiin voimakkaasti kaukotaitteiseksi. Lasit saatuani ongelmat lakkasivat heti.

• ihan uteliaisuudesta

kuinka paljon tuli?

• Katri K
        ihan uteliaisuudesta kirjoitti:

kuinka paljon tuli?

sitä reippaanlaisesti. Ensimmäiset olivat 2,50. Vajaan vuoden kuluttua lukemat olivat jo suunnilleen samat kuin nyt 37 vuotiaana eli 4,25 ja 4,50.

• Onnellinen rillipää

Itse aloin huomaamaan päiväsaikaan haukottelun pari vuotta sitten, olin mielestäni nukkunut normaalisti 7-8 h mitään heräämistä. Silmissä tuntui pientä väsymystä. Ajattelin aluksi et kykenen elämään ilman, mutta väsymyshetkiä tuli, etenkin alkoi tietokoneen äärellä ilmetä. Menin sitten optikolle, kun oli ilmainen näöntarkastus, kerroin tunteneeni väsymystä silmissä. Pääsin heti näöntarkastukseen ja jännitti pikkasen, kun oli eka kerta elämässä. Meni hyvin ja todettiin 0,75 molemmissa silmissä toisessa hajataittoa, joten olin saamassa ekat lukulasit. pari viikkoa miettien, menin sit sovittamaan kehyksiä ja optikko valkkasi persoonalliset kehykset, ammattilainen osaa, et näytän hyvältä. Aloin totuttelee laseihin pikku hiljaa, alussa tuli silmäsärkyä, kun silmät eivät olleet tottuneet, pidin laseja silloin tällöin, näyttöpäätteellä usein. askel askeleeltaan aloin pitämään useimmin laseja, kun ovat mukavan tuntuiset, silmien väsyminenkin hävisi ja peilistä katsoen näytin paljon fiksummalta. Nykyään pidän silmälaseja joka päivä, elämä näyttää kirkkaammalta, itsevarmemmalta ja on tyytyväinen ulkonäköönsä. Lasit ovat joka päiväistä elämää, eikä ilman enää osaisi olla. On parempi kun näkee hyvin ilman väsymistä ja näyttää paljon komeammalta. :) Onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia, olisi mukava kuulla ajatuksia. Onnellisesti rillipäinen 32 v mies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe