Siinä on kirjailija, joka saa monen sellaisenkin ihmisen, joka ei ole koskaan ollut mikään lukutoukka, ahmimaan kirjan toisensa perään! Mahtavan suoraa tekstiä ja loistavia havaintoja ihmiselämästä. Onneksi on vielä suomentamattomia teoksia jäljellä että pääsee nauttimaan niistäkin myöhemmin...
Charles Bukowski
9
1021
Vastaukset
- Ida
No enpä tiedä.
Olihan se sellaista elämän laitapuolen kylmänkalseata epäonnistunutta elämää kuvaavaa tekstiä.
Mikä sinussa siinä kiehtoi?
Se rumuus vai?
Onhan monesti helpottavaa nähdä, että jollakin on vielä karmeampaa kuin itsellään.
Kun Bukowskilta kysyttiin miksi hän kirjoittaa niin tunneköyhästi ja alentavasti naisista, hän sanoi ettei ole kokenut muunlaista elämää.- Ida
Mutta hyvää kirjoittamista se silti oli, minäkin ahmin niitä roppakaupalla yhteen aikaan.
EI mitään kaunistelua, päinvastoin, alastonta, rehellistä tekstiä.
- Fucoo
Eihän Bukowskista mitään maailmankuvan perustaa oikein saa, mutta täytyyhän ne kirjahyllyssä olla, etteivät vieraat luule ihan snobiksi.
Musta on sietämätöntä kuulua siihen luokkaan jolle Bukowski irvistelee: latteat ja mielikuvituksettomat, keskiluokkaiset ruohonleikkurin tönijät, joilla ei ole muuta sielunelämää kuin akvaario.
"Postitoimistosta" mä sain kimmokkeen lähteä jakamaan postia, sen sijaan että kertoisin työkseni ihmisille kuinka menestytään:)- Ida
Kyllähän yksinkertaiset ihmiset ovat onnellisempia kuin päänsä puhki pohtijat.
Kuka ei haluaisi olla onnellinen jos sais valita.
Ei älykkyys onnea tuo. - Fucoo
Ida kirjoitti:
Kyllähän yksinkertaiset ihmiset ovat onnellisempia kuin päänsä puhki pohtijat.
Kuka ei haluaisi olla onnellinen jos sais valita.
Ei älykkyys onnea tuo.Mulla on sellainen käsitys, että päänsä puhki pohtineilla ihmisillä ei ole juuri mitään eroa yksinkertaisiin ihmisiin verrattuna - molempia yhdistää lohduton onnettomuus syntyä omansa kaltaiseksi subjektiivisen onnellisuuden ilmentymäksi.
Minun on vaikea löytää maailmasta sen kliseidenmukaista arkkityyppiä onnellisesta typeryksestä, tahi älyn-ihmemaasta saapuneesta, onnettomuuteen taipumattomasta kompetenssi-gurusta, joka ei sure omaa itseään jossain omassa, tilaansa vaihtelevassa sopukassaan.
Mitä minä valitsisin, jos valitsisin onnellisuuden: ehkä valitsisin jotain jota katuisin jo viikon päästä, ja pelkurina - en kilauttaisi sitä kolikkoani katusoittajan hattuun, vaan jatkaisin niin kuin olen.
Toisinsanoen: en ole siis varma, onko onnellisuus onnellisuutta.
Korrelaatiosuhteista älyn (tai sen puutteen) ja onnen välillä en voi siis sanoa mitään - oudoksun, kun joku minulle sellaista ehdottaa. - Ida
Fucoo kirjoitti:
Mulla on sellainen käsitys, että päänsä puhki pohtineilla ihmisillä ei ole juuri mitään eroa yksinkertaisiin ihmisiin verrattuna - molempia yhdistää lohduton onnettomuus syntyä omansa kaltaiseksi subjektiivisen onnellisuuden ilmentymäksi.
Minun on vaikea löytää maailmasta sen kliseidenmukaista arkkityyppiä onnellisesta typeryksestä, tahi älyn-ihmemaasta saapuneesta, onnettomuuteen taipumattomasta kompetenssi-gurusta, joka ei sure omaa itseään jossain omassa, tilaansa vaihtelevassa sopukassaan.
Mitä minä valitsisin, jos valitsisin onnellisuuden: ehkä valitsisin jotain jota katuisin jo viikon päästä, ja pelkurina - en kilauttaisi sitä kolikkoani katusoittajan hattuun, vaan jatkaisin niin kuin olen.
Toisinsanoen: en ole siis varma, onko onnellisuus onnellisuutta.
Korrelaatiosuhteista älyn (tai sen puutteen) ja onnen välillä en voi siis sanoa mitään - oudoksun, kun joku minulle sellaista ehdottaa.Minä tosiaan uskon, että älykkäät lahjakkaat ihmiset ovat onnettomampia kuin esim. vanhojen autojen myyjät, jotka rakastavat rahalla räpläämistä.
- J.S
..Lisää suomennettua Bukoa tulee ulos taas ensi keväänä. Kieli pitkällä odotellaan...
- Aino
Eikös tämä Bukowski heittänyt veivinsä muutama vuosi sitten?
Miksiköhän tämän herran luuserimaailma niin kiinnostaa? - Rabbi
Aino kirjoitti:
Eikös tämä Bukowski heittänyt veivinsä muutama vuosi sitten?
Miksiköhän tämän herran luuserimaailma niin kiinnostaa?Luultavasti siksi, että lopulta hän onkin voittaja, joka pääsee nauramaan keskiluokkaiseen pelleilyyn eksytetyille kivisieluille...
Ainakin sellainen kuva jäi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 332649
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392466Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1781219
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070