kohdunpoisto emättimen kautta

aito pelkääjä

Moi.Olen menossa kohdunpoistoon ja se tehdään emättimen kautta.Ne joilla on kokemusta aiheesta,kertokaa kuinka nopeaa oli toipuminen?Pitkä sairasloma edessä koska teen fyysisesti raskasta työtä.Olitteko kipeitä kovinkin vai muistuiko mieleen lähinnä alatiesynnytyksen jälkeiset fiilikset alapäässä?Jälkivuoto ja miten kauan kesti? Nukuitteko vai tehtiinkö väkisin nk muodikkaassa spinaalipuudutuksessa? en halua puudutusta vaan nukkua toimenpiteen ajan...kertokaas naiset kokemuksia!

10

4990

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkääjä minäkin

      Olen sairaalakammoinen, veren näkeminen tekee pahaa, samoin verikokeet...Olin viikko sitten kohdunpoistoleikkauksessa. Voit vain kuvitella miten pelkäsin.Edellinen yö kotona oli kaamea, en nukkunut hetkeäkään.

      Minut leikattiin yksityisellä ja lääkäri oli aivan ihana, asiallinen, rauhallinen, tiesi mitä teki. Leikkaus kesti yli kaksi tuntia. Heräämössä meni toiset kaksi tuntia. Sain voimakkaita kipulääkkeitä, kipuja ei siis ollut. Olin yhden yön sairaalassa ja se yö oli vaikea. Vaikea ennenkaikkea sen takia, että sänky ei sopinut (heh). En myöskään osaa nukkua sairaalassa joten yö tuntui pitkältä. Minulla oli katetri, dreeni, happiviikset ja olin tiputuksessa.

      Aamulla poistettiin kaikki letkut. Sain aamupalaa ja kävin itse wc:ssä. Olo oli hyvä. Kotiuduin ennen puoltapäivää. Eli minut tuotiin osastolle edellisenä päivänä kello 17 ja seuraavana päivänä kello 11 olin valmis kotiin.

      En ole synnyttänyt. Tähystämällä ja emätttimen kautta tehty kohdunpoisto oli helppo. Ei mitään kipuja. Tottakai nukutettiin...se oli helppoa. Pientä jälkivuotoa on ollut nyt 4 päivää, siis todella pientä. Vatsa vain on kauhean turvonnut, kai kuuluu asiaan. Jälkitarkastus kolemn viikon kuluttua.

    • nainen 43.v.

      Hei!
      Minulle tehtiin kohdunpoisto alapäänkautta selkäydinpuudutuksella noin kolme viikkoa sitten.Menin aamulla sairaalaan annettiin rauhoittava lääkitys ja sitten vietiin leikkaussaliin.Hieman jännitin kun minua ei nukutettu,mutta selkäydinpuudutuksen laitto ei sattunut juuri ollenkaan.Leikkaus kesti noin kaksi tuntia ja senjälkeen olin heräämössä kolme tuntia sain lääkettä varttitunnin välein koska olin aika kivulias mutta lääkettä sai aina kun pyysi.Sitten minulle asennettiin myös kipupumppu josta sain itse annostella lääkettä tarpeen mukaan.Tippapullo ja katetri oli seuraavaan aamuun ja kipupumppu.Minun yöni leikkauksen jälkeen meni hyvin ei kipuja ja nukuttikin hyvin.Seuraavana aamuna sain mennä itse vessaan ja suihkuun ja olo oli oikein hyvä.Olisin saanut myös lähteä kotiin mutta halusin jäädä toiseksi yöksi joka olikin hyvä valinta sillä seuraava yö oli vaikea.Minun sattui selkään ja alavatsaan johtuen suolentoiminnan tilapäisestä häiriöstä.Oloni helpottui saatuani kipu-sekä mahalääkettä.Näin jälkikäteen ajateltuna synnytykseni ovat olleet tähän kokemukseen verrattuna paljon pahempia.Sunnuntaina olin jo tosi hyvä vointinen ja ulkoilin koirani kanssa.Nyt tällä hetkellä oloni on tosi hyvä mitä nyt vielä vatsa on turvoksissa ja hellä sekä suolentoiminta vielä oikkuilee mutta ajan kanssa tilanne helpottuu.

    • Esim. Taysissa ?

      Millä ehdoin kohdunpoiston voi saada emättimen ns. alakautta ja spinaalipuudutuksella, ilman nukutusta ?

      • arvista huolimatta

        kohdunpoisto alateitse on mukavampi operaatio, kun tehdään nukutuksessa. pari päivää sairaalassa ja kotiin. pidättäytyminen seksistä (kohdallani 3kk) on ihan järkevää ja aloitettava varoen. Toivotan Onnea !

        ja kyl ne halut ja orgasmi palaavat. Toivon kumppanisisi ymmärtävän, että jännität eka kertoja kuin 17v tyttö mutta aika parantaa.

        Itselläni orgasmi muuttui (parani, vaikka josksu ei tuu ollenkaan) ja eihän se ole se tärkein vaan se, että on haluttu kaikista arvista huolimatta.
        Ensi kesän loppu voi olla ihanaa !!!


    • Kertokaa pliis

      Onko spinaalipuudutus = selkäydinpuudutus ?

      Mitä tapahtuu, jos munasarjat poistetaan samalla ? Muuttuuko ihminen kertaheitolla "mummoksi", katoavatko seksihalut, miten on ?

      Tuntuu , että rehellisiä vastauksia on vaikea, jos ei mahdoton saada. Onko se tabu, vai mistä johtuu ?

    • 50 v

      Hyviä vastauksia. Vielä se munasarjojen poistoinnokkuus lääkäreillä kummastuttaa, kun niissä ei ole mitään. Perustellaan iällä, että niillä ei olisi mitään virkaa, kun ikää on jo kohta 50v

    • Helphelp

      Kannattaako yrittää pitää kiinni munasarjoista, jos niissä ei ole mitään muuta, kuin vähän turvotusta toisessa, mikä lienee normaalia, eli havaittu jo yli 20 v sitten samanlaista ?

      P e l o t t a a.

    • N56

      Moi sinulle. Olin itse nyt tasan viikko sitten kohdun poistossa joka tehtiin alakautta selkäydinpuudutykssa.
      Leikkaus meni todella hyvin, puudutuksen laittoa en edes juuri tuntenut ja kivun lievitykseen sain hyvät lääkkeet joita jatkoin kotona viela n. 2-3 päivää ja nyt olen täysin kivuton.
      Vatsa täyty saada sitten heti leikkauksen jälkee kunnolla toimimaan se on tärkeää,
      mutta apteekista saa kyllä erilaisia lääkkeitä siihen tarkoitukseen. Vatsan turvotus myös leikkauksien jälkeen on aika tuttu ilmiö melkein kaikille, mutta se menee ajan kanssa ohi.
      Minun ajatus on se, nyt kun oma leikkaus on takanapäin, että melko vaivaton ja kivuton toimenpide,
      josta varmaan jokainen toipuu melko hyvin kun malttaa ottaa sen sairausloma rauhallisesti.

    • Anonyymi

      Olin viikko sitten kohdun poistossa, mikä tehtiin emättimen kautta selkäydinpuudutuksessa. Leikkaus kesti vajaan tunnin, leikkaussalissa alkoi tunto jo palautua ja heräämössä jo heiluttelin jalkoja. Leikkauksesta siihen kun olin osastolla meni 2tuntia. Tippa otetiin aika pian myös pois, mutta ruokaa en saanut koko päivänä. Illalla tuotiin mehukeittoa lasillinen. Särkylääkettä sain Burana ja panadolin en tarvinnut muuta. Yöllä jouduin pyytää toisen Buranan,. Aamulla menin jo suihkuun ja kävin pissalla. Nyt on sairaslomaa 5 viikkoa johtuu siitä että teen raskasta työtä.

    • Anonyymi

      Nykyteknisin keinoin olisi se mahdollista korvien kauttakin, kun yhdellä ihmisellä niitä on kaksi. Että molemmat avustajat operoi mukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe