Kahvipirtti

Nyt juoksutan tienviitan tänne yläreunaan, minä en ainakaan viitsi nurkan taakse mennä tietä neuvomaan.

Muistattehan kaikki, että pirtti on nyt mökilläni ja täällä on ponttooni rakennettu trampoliiniä varten, mutta tanssi-iltoina se nostetaan pois ja tanssit sujuu.
Nyt taitaa olla vähän kylmä vielä ulkona tanssia, mutta kyllä sisälläkin se onnistuu.

Hienoa ylikypsä, kun kaikki meni hyvin ja vielä tanssikuntoiseksi jäit, siitä vaan pyörähtelemään, jos väkeä tulee.

Sorsat tuossa joen sulassa uivat ja kaksi rohkeaa käy ruokailemassa, ovat tuttuja lintuja.
Telkät, kuin metsot konsaan niskojaan nakkelee, kyllä siinä näytetään kaikki hyvät puolet.

RadioSavon pöntössä ahkeroidaan myös, sinne tuovat heiniä ja muita tykötarpeita, pesää siellä rakennetaan.

Tuli on takassa, lämpöä riittää, laitan soimaan vaikka Ilta Saimaalla, vaikka sen pohjoisimmassa nipukassa olemmekin, Saimaaseen liittyy.
Täällä on rauha, ei maailman myrskyt yllä.
Riehukoon vaikka minkälainen hurrikaani, tänne ei tule.

Nyt vain mökkipirtille kaikki ystävät, kaulin tuossa hymyilee oven pielessä, tervetulleeksi toivottaa.
Jos pirtissä tuntuu ahtaalta, pihalla riittää tilaa, ja taivas on kattona, olkaa kuin kotonanne.

Kai joku saunan lämmittää, minä noita tarjouksia laittelen, makkarat odottavat, saunaoluet kylmässä, ja kelle ei olut maistu, kylmää valkkaria löytyy.
Nurkkakaappiin en ole ehtinyt kurkata, mutta ainahan siellä jotakin.

Kippis taas mökkipirtille ja se kirjoittajille!

96

4385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "pelkkää hyvää"

      Tässä tuon pakasteessa pidettyja vastoja/vihtoja kymmenkunta, olkoon ne kukkasina. Lähden mielelläni saunaa lämmittämään, nautin niin tulen huminasta ja liekkien katselusta. Samalla voin seurailla noita rannan lintusia.

      Tanssimaan minusta ei ole, mutta ilolla luin Ylikypsän pikaisesta kotiin palaamisesta, varmaan on viejistä kilpailu joko ponttoonin tai tuvan lattialla.

      Oluen ottaisin mukaani saunalle, saanhan? Kiitos.

    • Paulamarian antamia samettiruusuja, saat itse määrätä mihin ne istutetaan.

      Kyllä kieltämättä on helpottunut olo. En minä leikkausta jännittänytkään, mutta kun nykyisin on kaikenlaisia sairaalabakteereja liikkeellä. Onneksi kaikki meni hyvin.

      Kyllä Urisorkka tulee, jos niin sovitaan.

      Hempeitä tangoja vaan, sekä hitaita valsseja humpan tahtiakin tietysti täytyy olla tämänikäisten karkeloissa. Kumarran SkillaNia ensimmäiseen valssiin "Kulkurin valssiin" Kiitos.

      • Puskasuleima

        Joks tääl taas tanssataa! Ja ylikypsäki on mukana. Vs arveli, et ylikypsä livenä vaikutti paljo hiljasemmalt ku tääl pirtis. Muttei se vissiin nii hiljanen poika okka. Se ei vaa saanu suuvvuaroo, ku Veeässä oli paikal.
        Harvempi hiljanen miäs pystyy puhumaa lääkärit leikkaamaa eri kären ku alkuun on ollu meininki.
        Yleensä ne leikkaa väärän kären vahinkossa.

        Kyl ny on hyvä, ku tää pirtti pysyy paikallans. Ei tarvi siirtää eres nurkkakaappii. Vaikkei tääl o ikänä tullukka riitaa kaapin paikast.
        Tääl on just se lepposa kaffepöytä ku S24 mainostaaki, ja sen takii miäki aina tänne livistän, ku puskan takaa huamaan ettei Vs näje.
        Älkän ny kertoko et miä taas poikkesin. Ja asialleham miä tulin. Toin nää sinivuakot. Et kaikkee hyvää vaa ja viihtykän ny ja kylhän tei viihrytteki!


      • Hintriika*
        Puskasuleima kirjoitti:

        Joks tääl taas tanssataa! Ja ylikypsäki on mukana. Vs arveli, et ylikypsä livenä vaikutti paljo hiljasemmalt ku tääl pirtis. Muttei se vissiin nii hiljanen poika okka. Se ei vaa saanu suuvvuaroo, ku Veeässä oli paikal.
        Harvempi hiljanen miäs pystyy puhumaa lääkärit leikkaamaa eri kären ku alkuun on ollu meininki.
        Yleensä ne leikkaa väärän kären vahinkossa.

        Kyl ny on hyvä, ku tää pirtti pysyy paikallans. Ei tarvi siirtää eres nurkkakaappii. Vaikkei tääl o ikänä tullukka riitaa kaapin paikast.
        Tääl on just se lepposa kaffepöytä ku S24 mainostaaki, ja sen takii miäki aina tänne livistän, ku puskan takaa huamaan ettei Vs näje.
        Älkän ny kertoko et miä taas poikkesin. Ja asialleham miä tulin. Toin nää sinivuakot. Et kaikkee hyvää vaa ja viihtykän ny ja kylhän tei viihrytteki!

        Kovasti olen nyt taipuvainen olemaan samaa mieltä puskasuleiman kanssa. Meinaan tästä väärästä kädestä.

        Minäkin olen kuullut juttuja (joihin ei aina uskominen ole), että lääkäri on noin niin kuin vahingossa amputoinut potilaalta väärän jäsenen.

        ---

        Reppu on tyhjä. Ei jaksa mitään. Jos jotakin jaksaisi, niin huomenna vain päivittelisi omaa typeryyttään.

        Aion mennä sänkyyn ja nähdä unta Tauno Palosta. Nähkää te muut vaikka Retuperän WPK:sta. Mutta alkää tulko samamuttamaan minun Paloani!


      • my.mm.eli
        Hintriika* kirjoitti:

        Kovasti olen nyt taipuvainen olemaan samaa mieltä puskasuleiman kanssa. Meinaan tästä väärästä kädestä.

        Minäkin olen kuullut juttuja (joihin ei aina uskominen ole), että lääkäri on noin niin kuin vahingossa amputoinut potilaalta väärän jäsenen.

        ---

        Reppu on tyhjä. Ei jaksa mitään. Jos jotakin jaksaisi, niin huomenna vain päivittelisi omaa typeryyttään.

        Aion mennä sänkyyn ja nähdä unta Tauno Palosta. Nähkää te muut vaikka Retuperän WPK:sta. Mutta alkää tulko samamuttamaan minun Paloani!

        - muistetteko - silloin ennenvanhaan tuliaisina tuotiin kun ensivisiitille tultiin? Tätä perinnettä noudatankin nyt kun vihdoin pääsin perille mökkipirttiin;)
        Hintriikkakin ihan reppu tyhjänä, eihän se semmoinen peli passaa. Ota tuosta yksi kokonainen ruisreikäleipä evääkses, kyllä se naisenkin tiellä pitää;)

        Löysin männäviikolla lähikaupasta tosi hyvää leipää, turkulaista. Minä kun olen nyt ollut ihan ostoleivässä viimeviikot ja eipä meinaa oikeen kunnon ruisleipää enää kaupoista löytää. Ehkä on Katicatille tuttu tämä Salosen Leipomo? On leiponut 100% ruisjauhoista leivinhiivatonta, lisäaineetonta, vähäsuolaista, oikein maukasta reikäleipää. Hintaa on kyllä 330 g leivällä 1,20 euroa, tuleehan siitä leipäkilolle n. 22 mummonmarkkaa, vaan niinhän se on kallista leipä nykyisin. Tästä voi kyllä sanoa, että on hintansa väärti ja täyttä ruista.

        Sellaisen "suolamyllyn" merisuolalla täytettynä otin leivän kaveriksi tuliaiskoriini, siitä voi sitten pyöräyttää suolat niille ponttonin reunalla itseongituille ahvenille joita pihagrillissä särpimiksi paistellaan;) Minäkin voisin onkia jos joku laittaisi madon koukkuun ja sitten irroittaisi kalan koukusta!

        Toista viikkoa temppuili tuo Welho-palvelin meillä, kumma kun se reistailee aina keväisin, routako siirrellee kaapaleita vai mikä. No sitten kun aikaisemmin tänäiltana yritin pirttiin niin Suomi24 ilmoitti palvelun keskeytetyksi.
        Tämmöisiä vaikeuksia vastuksina jälleen.

        Olen ihan ulkona viimeaikaisista puheenaiheistanne - no niinhän minä aina. Edellisen pirtin viesteihin yritän paneutua jos vielä tässä jaksan. Yritän hihitellä hiljaa, että en häiritse teitä jo yöpuulle asettautuneita ;)

        Nähää


      • my.mm.eli kirjoitti:

        - muistetteko - silloin ennenvanhaan tuliaisina tuotiin kun ensivisiitille tultiin? Tätä perinnettä noudatankin nyt kun vihdoin pääsin perille mökkipirttiin;)
        Hintriikkakin ihan reppu tyhjänä, eihän se semmoinen peli passaa. Ota tuosta yksi kokonainen ruisreikäleipä evääkses, kyllä se naisenkin tiellä pitää;)

        Löysin männäviikolla lähikaupasta tosi hyvää leipää, turkulaista. Minä kun olen nyt ollut ihan ostoleivässä viimeviikot ja eipä meinaa oikeen kunnon ruisleipää enää kaupoista löytää. Ehkä on Katicatille tuttu tämä Salosen Leipomo? On leiponut 100% ruisjauhoista leivinhiivatonta, lisäaineetonta, vähäsuolaista, oikein maukasta reikäleipää. Hintaa on kyllä 330 g leivällä 1,20 euroa, tuleehan siitä leipäkilolle n. 22 mummonmarkkaa, vaan niinhän se on kallista leipä nykyisin. Tästä voi kyllä sanoa, että on hintansa väärti ja täyttä ruista.

        Sellaisen "suolamyllyn" merisuolalla täytettynä otin leivän kaveriksi tuliaiskoriini, siitä voi sitten pyöräyttää suolat niille ponttonin reunalla itseongituille ahvenille joita pihagrillissä särpimiksi paistellaan;) Minäkin voisin onkia jos joku laittaisi madon koukkuun ja sitten irroittaisi kalan koukusta!

        Toista viikkoa temppuili tuo Welho-palvelin meillä, kumma kun se reistailee aina keväisin, routako siirrellee kaapaleita vai mikä. No sitten kun aikaisemmin tänäiltana yritin pirttiin niin Suomi24 ilmoitti palvelun keskeytetyksi.
        Tämmöisiä vaikeuksia vastuksina jälleen.

        Olen ihan ulkona viimeaikaisista puheenaiheistanne - no niinhän minä aina. Edellisen pirtin viesteihin yritän paneutua jos vielä tässä jaksan. Yritän hihitellä hiljaa, että en häiritse teitä jo yöpuulle asettautuneita ;)

        Nähää

        ja hyvää jatkoa ,meidän mökki-elämällemme,täällä
        Saimaan rannalla,mutta emme ruikuta.Mitä ne lauluissakin,semmoisia päästelee suustaan...
        Onnea Ylikypsälle,kun kaikki on mennyt nappiin.
        Pakkohan sen oli mennä,kun kaikki yhdessä,onnea
        toivottelimme..Kiitos Skillanille,kun saamme olla
        täällä ! Keräsin noita valkovuokkoja,sopii sini-
        vuokkojen seuraksi..Ovat hetken ilonamme,eivät oikein maljakossa kestä.Muuten,minä edelleenkin vien,ruisleipää ja suolaa,jos menen ensivisiitille,jos joku on muuttanut ,kuka mistäkin syystä.Minusta mukava perinne...
        Jos nyt kahvia keittäisin ja pistäisin teeveden
        päälle.Toin tuliaiseksi,voisilmäpullia,pusillisen.
        Jaa'a,kisuja ei näy,lieköhän löytäneet ,jotain
        mukavaa,tuolta ulkoa. Ainakin viihtyvät täällä hyvin, kuten mekin..Tulkaahan kahville,valmista on..
        Koska ne tanssit pidetään,viikonloppunako,vai Vappu-aattona..se muuten olisi aika sopiva ilta.
        Pidetään nyyttikestit!! Mutta nyt menen ,oikeesti
        juomaan kahvit! Mukavaa tiistaipäivää kaikille..
        Voimia ja iloa..toivottelee Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        ja hyvää jatkoa ,meidän mökki-elämällemme,täällä
        Saimaan rannalla,mutta emme ruikuta.Mitä ne lauluissakin,semmoisia päästelee suustaan...
        Onnea Ylikypsälle,kun kaikki on mennyt nappiin.
        Pakkohan sen oli mennä,kun kaikki yhdessä,onnea
        toivottelimme..Kiitos Skillanille,kun saamme olla
        täällä ! Keräsin noita valkovuokkoja,sopii sini-
        vuokkojen seuraksi..Ovat hetken ilonamme,eivät oikein maljakossa kestä.Muuten,minä edelleenkin vien,ruisleipää ja suolaa,jos menen ensivisiitille,jos joku on muuttanut ,kuka mistäkin syystä.Minusta mukava perinne...
        Jos nyt kahvia keittäisin ja pistäisin teeveden
        päälle.Toin tuliaiseksi,voisilmäpullia,pusillisen.
        Jaa'a,kisuja ei näy,lieköhän löytäneet ,jotain
        mukavaa,tuolta ulkoa. Ainakin viihtyvät täällä hyvin, kuten mekin..Tulkaahan kahville,valmista on..
        Koska ne tanssit pidetään,viikonloppunako,vai Vappu-aattona..se muuten olisi aika sopiva ilta.
        Pidetään nyyttikestit!! Mutta nyt menen ,oikeesti
        juomaan kahvit! Mukavaa tiistaipäivää kaikille..
        Voimia ja iloa..toivottelee Irkku

        hyvin on viikko alkanut, huomenna jo pikku lauantai;))
        Liput unessa vielä, aurinko jo korkealla ja paistaa tuohon mittariin, joten se ei totuutta näytä, mutta ihana päivä tulossa.

        Harakat parveilevat tuossa ikkunan alla olevassa koivussa, kantavat karhuntaljaa naapurin vintiltä rannalla oleviin mäntyihin, sinne niiden koti on tulossa.
        Orava kiipeilee vastapäätä olevan talon villiviinissä, kohta kipittää tien yli näkymättömiin.
        Kaksijalkaisia ei tällä hetkellä näy, muutama auto hujahtaa ikkunan ohi.
        Rauhallista on aamulla, kyllä minusta aamu on paras hetki päivässä.
        Kesäaamu mökipirtin kuistilla, lintujen konsertti, hiljaisuus, kunnes työn äänet alkavat voimistua ja taas elämä sykkii.
        Rikkautta, mille ei aina muista arvoa antaa.

        Ajatuksen Aamiaisessa oli mietteet:
        Jos et sinä, kuka?
        Jos ei nyt, koska?

        Totta, niin paljon odotamme toisilta tekoja, vaikka itse ne voimme ja pitäisikin tehdä.
        Mielellään odottaa ja toivoo, jonkun toisen puuttuvan asiaan, mikä ei niin mukavalta tunnu.
        Tuon läksyn on ainakin osittain oppinut yksin eläen, aina ei tekijää viereltä löydä.

        Eikö myös usein aikomukseksi jää joku teko, joka ei niin mieleinen ole, siirretään se tuonnemmaksi ja kumminkin se voisi olla hyvä työ, itselle ja toisillekin.
        Lopuksi käy niin, että sitä "koska" ei tulekkaan.

        Eilen kerhossamme virisi keskustelu ruuan kalleudesta ja kyllähän sitä kaikki kauhistelimme.
        Yllätyin kun useampi oli sitä mieltä, että ulkolainen "halpa" kauppa oli monen ostopaikka.
        Minulla on ollut sellainen käsitys ja itse olen näin yrittänyt toimiakkin, että tätä kotimaisuutta kaupastakin etsisimme.
        Ruuan kohdalla vielä luulisin sen jotekin onnistuvan, mutta muut tuotteethan melkein poikkeuksetta toisaalla tehdään.
        Eikö sillä, että kotimaista kanattamatta ajamme alas koko oman tuotannon, (olemme ajaneet) ymmärrän kyllä syynkin miksi ulkolaisten tuotteiden ostoon on pakko mennä.
        Hinnottelu on huima ja ostovoima on olematon, mistäs rahat maksuihin riittävät.
        Pakollisten maksujen jälkeen pienistä eläkkeistä ei juurikaan mitään käteen jää ja silloin on pakko turvautua näihin "halpa kauppaketjuihin", ruokaa kumminkin on pakko saada.
        Kai siinä periaatteellisuus katoaa, kun totuus kuvaan mukaan astuu, kun ei rahat riitä, kuten Irvinin laulussa sanotaan.
        Miksi kaikki suomessa tuotettu tulee niin kalliiksi, ja kumminkin tuottajat saavat hyvin pienen osan hinnasta, jossakin on jotain mätää.

        Menipäs tämä nyt vakavaksi, mutta aina väliin tekee mieli purkautua ja ihmetellä, siihen onneksi on vielä oikeus;))

        Kiitokset samettiruusuista, sinisistä ja valkoisista vuokoista, niitä kaikkia pihalla kasvaa, mutta ei vielä pirtin nurkalla kukassa ole, joten mukava saada sieltä etelästä tuoksahdus siitä mitä kohta täälläkin saamme.
        Samettiruusut laitan vielä sisälle, myöhemmin sitten penkkiin, ne jaksavat ahkerasti kukkia silmiemme iloksi.

        Kiitos saunan lämmityksestä "pelkkää hyvää" ei tainnut kylpiöitä illalla olla, mutta saitpa nauttia löylyistä, uskon että hyvät olivat.
        Kiukaassa on Riihimäen lasinpolttouunin sisuksia, ikikiviä, vähän kauemmin vaativat lämmittää, mutta hyvät löylyt sitten tulee.

        Kiitos irkku-37, pullista, iloisesti voisilmä tuikkaa ja my.mm.elille leivästä ja suolasta, kyllä se tuttu tupaantuliais lahja on vieläkin, näilläkin seuduilla.
        Sehän oli toivotus siitä, että leipä ja suola ei talosta loppuisi, taitaisi tarpeen olla toivotusten antaminen tänäkin päivänä.

        Kissoista ei näy hännän tupsuakaan, saahan nähdä miten käy syksyllä, saammekohan niitä enää talviseen pirttiin tottumaankaan;))
        Meillä oli oikeasti kissa, joka aina kun rupesin keräilemään kotiin lähdön tullessa kamppeita, kissa häipyi liiterin alle, siinä oli työmaa ennen kuin se mukaan saatiin.
        No sitten opin, suljin kissan sisään ennen kuin rupesin tavaroita kokoamaan.

        Ne vapputanssit on ilman muuta pidettävä, alkakaapa hankkia vappuhepeneitä, paperihattuja ja erilaisia neniä ja niitä kauheita ääntä antavia pillejä.
        Voi olla että niiden käyttöä on hillittävä, johan linnut sydärin saavat;))

        Nyt päivän touhuihin, hyvää keväistä päivää ystävät;))


      • SkillaN kirjoitti:

        hyvin on viikko alkanut, huomenna jo pikku lauantai;))
        Liput unessa vielä, aurinko jo korkealla ja paistaa tuohon mittariin, joten se ei totuutta näytä, mutta ihana päivä tulossa.

        Harakat parveilevat tuossa ikkunan alla olevassa koivussa, kantavat karhuntaljaa naapurin vintiltä rannalla oleviin mäntyihin, sinne niiden koti on tulossa.
        Orava kiipeilee vastapäätä olevan talon villiviinissä, kohta kipittää tien yli näkymättömiin.
        Kaksijalkaisia ei tällä hetkellä näy, muutama auto hujahtaa ikkunan ohi.
        Rauhallista on aamulla, kyllä minusta aamu on paras hetki päivässä.
        Kesäaamu mökipirtin kuistilla, lintujen konsertti, hiljaisuus, kunnes työn äänet alkavat voimistua ja taas elämä sykkii.
        Rikkautta, mille ei aina muista arvoa antaa.

        Ajatuksen Aamiaisessa oli mietteet:
        Jos et sinä, kuka?
        Jos ei nyt, koska?

        Totta, niin paljon odotamme toisilta tekoja, vaikka itse ne voimme ja pitäisikin tehdä.
        Mielellään odottaa ja toivoo, jonkun toisen puuttuvan asiaan, mikä ei niin mukavalta tunnu.
        Tuon läksyn on ainakin osittain oppinut yksin eläen, aina ei tekijää viereltä löydä.

        Eikö myös usein aikomukseksi jää joku teko, joka ei niin mieleinen ole, siirretään se tuonnemmaksi ja kumminkin se voisi olla hyvä työ, itselle ja toisillekin.
        Lopuksi käy niin, että sitä "koska" ei tulekkaan.

        Eilen kerhossamme virisi keskustelu ruuan kalleudesta ja kyllähän sitä kaikki kauhistelimme.
        Yllätyin kun useampi oli sitä mieltä, että ulkolainen "halpa" kauppa oli monen ostopaikka.
        Minulla on ollut sellainen käsitys ja itse olen näin yrittänyt toimiakkin, että tätä kotimaisuutta kaupastakin etsisimme.
        Ruuan kohdalla vielä luulisin sen jotekin onnistuvan, mutta muut tuotteethan melkein poikkeuksetta toisaalla tehdään.
        Eikö sillä, että kotimaista kanattamatta ajamme alas koko oman tuotannon, (olemme ajaneet) ymmärrän kyllä syynkin miksi ulkolaisten tuotteiden ostoon on pakko mennä.
        Hinnottelu on huima ja ostovoima on olematon, mistäs rahat maksuihin riittävät.
        Pakollisten maksujen jälkeen pienistä eläkkeistä ei juurikaan mitään käteen jää ja silloin on pakko turvautua näihin "halpa kauppaketjuihin", ruokaa kumminkin on pakko saada.
        Kai siinä periaatteellisuus katoaa, kun totuus kuvaan mukaan astuu, kun ei rahat riitä, kuten Irvinin laulussa sanotaan.
        Miksi kaikki suomessa tuotettu tulee niin kalliiksi, ja kumminkin tuottajat saavat hyvin pienen osan hinnasta, jossakin on jotain mätää.

        Menipäs tämä nyt vakavaksi, mutta aina väliin tekee mieli purkautua ja ihmetellä, siihen onneksi on vielä oikeus;))

        Kiitokset samettiruusuista, sinisistä ja valkoisista vuokoista, niitä kaikkia pihalla kasvaa, mutta ei vielä pirtin nurkalla kukassa ole, joten mukava saada sieltä etelästä tuoksahdus siitä mitä kohta täälläkin saamme.
        Samettiruusut laitan vielä sisälle, myöhemmin sitten penkkiin, ne jaksavat ahkerasti kukkia silmiemme iloksi.

        Kiitos saunan lämmityksestä "pelkkää hyvää" ei tainnut kylpiöitä illalla olla, mutta saitpa nauttia löylyistä, uskon että hyvät olivat.
        Kiukaassa on Riihimäen lasinpolttouunin sisuksia, ikikiviä, vähän kauemmin vaativat lämmittää, mutta hyvät löylyt sitten tulee.

        Kiitos irkku-37, pullista, iloisesti voisilmä tuikkaa ja my.mm.elille leivästä ja suolasta, kyllä se tuttu tupaantuliais lahja on vieläkin, näilläkin seuduilla.
        Sehän oli toivotus siitä, että leipä ja suola ei talosta loppuisi, taitaisi tarpeen olla toivotusten antaminen tänäkin päivänä.

        Kissoista ei näy hännän tupsuakaan, saahan nähdä miten käy syksyllä, saammekohan niitä enää talviseen pirttiin tottumaankaan;))
        Meillä oli oikeasti kissa, joka aina kun rupesin keräilemään kotiin lähdön tullessa kamppeita, kissa häipyi liiterin alle, siinä oli työmaa ennen kuin se mukaan saatiin.
        No sitten opin, suljin kissan sisään ennen kuin rupesin tavaroita kokoamaan.

        Ne vapputanssit on ilman muuta pidettävä, alkakaapa hankkia vappuhepeneitä, paperihattuja ja erilaisia neniä ja niitä kauheita ääntä antavia pillejä.
        Voi olla että niiden käyttöä on hillittävä, johan linnut sydärin saavat;))

        Nyt päivän touhuihin, hyvää keväistä päivää ystävät;))

        Aamupäivää pirttiläisille, on mitä ihanin aamupäivä. Ei pilvenhattaraa, kiinteistönhoitaja haravoi pihanurmikkoa. Meni sekin "ilo" meikäläiseltä. Eilinen päivä meni työn merkeissä mutta en nyt luettele niitä, kerron jos kysytään. Aamukahvit join kotona, mutta täällä pirtissä ne maistuvat paremmalta, on aina parhaat leivonnaiset saatavilla. Nurkkakaappi on yksi houkutin, siellä voi poiketa ilman seurauksia. Aremmankin itsetunnon omaava voi hyvillä mielin lähteä kotimatkalle.
        Terveiset aamuvirkulle Irkulle ja kaikille toisillekin.
        jk.
        Mitäs tykkäätte jos jätetään vapputansseissa pillit pussiin?


      • Katicat2
        my.mm.eli kirjoitti:

        - muistetteko - silloin ennenvanhaan tuliaisina tuotiin kun ensivisiitille tultiin? Tätä perinnettä noudatankin nyt kun vihdoin pääsin perille mökkipirttiin;)
        Hintriikkakin ihan reppu tyhjänä, eihän se semmoinen peli passaa. Ota tuosta yksi kokonainen ruisreikäleipä evääkses, kyllä se naisenkin tiellä pitää;)

        Löysin männäviikolla lähikaupasta tosi hyvää leipää, turkulaista. Minä kun olen nyt ollut ihan ostoleivässä viimeviikot ja eipä meinaa oikeen kunnon ruisleipää enää kaupoista löytää. Ehkä on Katicatille tuttu tämä Salosen Leipomo? On leiponut 100% ruisjauhoista leivinhiivatonta, lisäaineetonta, vähäsuolaista, oikein maukasta reikäleipää. Hintaa on kyllä 330 g leivällä 1,20 euroa, tuleehan siitä leipäkilolle n. 22 mummonmarkkaa, vaan niinhän se on kallista leipä nykyisin. Tästä voi kyllä sanoa, että on hintansa väärti ja täyttä ruista.

        Sellaisen "suolamyllyn" merisuolalla täytettynä otin leivän kaveriksi tuliaiskoriini, siitä voi sitten pyöräyttää suolat niille ponttonin reunalla itseongituille ahvenille joita pihagrillissä särpimiksi paistellaan;) Minäkin voisin onkia jos joku laittaisi madon koukkuun ja sitten irroittaisi kalan koukusta!

        Toista viikkoa temppuili tuo Welho-palvelin meillä, kumma kun se reistailee aina keväisin, routako siirrellee kaapaleita vai mikä. No sitten kun aikaisemmin tänäiltana yritin pirttiin niin Suomi24 ilmoitti palvelun keskeytetyksi.
        Tämmöisiä vaikeuksia vastuksina jälleen.

        Olen ihan ulkona viimeaikaisista puheenaiheistanne - no niinhän minä aina. Edellisen pirtin viesteihin yritän paneutua jos vielä tässä jaksan. Yritän hihitellä hiljaa, että en häiritse teitä jo yöpuulle asettautuneita ;)

        Nähää

        Kuule mymmeli, kävelymatkan päässä minusta on tuo leipomo. Hyviä leivonnaisia tekevät. Leivästä puheenollen, leivoin ensimmäistä kertaa mallaslimppua tai olisiko tuo ollut saaristolaisleipää. Ihmeen hyvin onnistui.

        Siihen pantiin piimää,kotikaljan teosta syntynyttä mallasmäskiä, ruis- sekä vehnäjauhoja,siirappia ja laitoinpa vielä pellavansiemeniäkin. Tein taikinasta pari vuokaleipää. Kauan piti paistaa, mutta ihan hyvää leipää tuli ja paranee säilytettäessä.


    • tulenlieskat

      Taivaalta säteitään aurinko lähettelee. Tuntuu mukavan valoisalta.
      Nyt täytyy kysäistä samalla tästä keskustelun muodosta. Nääsku väittävät ettei semmosta oo, niin mikä sitten on keskustelua? Vaikea kysymys kai.
      Yksi hyvä puoli on kuitenkin, joku on huomannut et pirtissä on herätty. Tieto ihan toiselta palstalta. Tää oli nyt aamu-uutinen, hehee.
      No, tuosta vapusta, pitäskö askarella hupihattu? Sit vois laittaa arvostelun kenen on hauskin. Tietysti myös kommenti olis kiva kuulla. Mielipiteitä...Voishan asunkin suunnitella. Hintriikka varmasti vs kanssa keksii alle punasen sekunnin hauskan kokonaisuuden. Skillannilta sujuu vappu järjestelyt. Pidetäänkö keskustelu tuokio vapun ilottelusta.
      Kiitos kahvista ja paakelsista. Nyt aurinkoon ja moro taas.

      • Pirtin avajaisista. Sitä se lasten likotus teettää....
        Huomenta kuitenkin, ja kaunista sellaista !
        On tuotu jo vuokot ja orvokit, kaikenväriset. Samettiruusut sun muut leivät ja suolat...
        Joten tyydyn vaan taas ihastelemaan kaunista näkymää. Rannalla se on jotain ainutlaatuista, tämäkin pirtti.

        Vappumeininki lähestyy,,
        Tulikin mieleen miten kiva olisi livetapaaminen,
        vappuna. Vois olla suurta peittävää lasia silmillä. Hattua, viuhkaa,,
        Entäs asusteet, voisi naamioitua vaikka miksi???
        Villinlännen lokariksi, tai linnanneidoksi.
        Tai naisten ryöstäjäksi (tai ryöstettäväksi).
        Mitenhän siksikin naamioidutaan....??

        No, mielikuvilla voi leikkiä!!
        Oikeasti
        Lapsemme 12 vuotiaana, piti omat synttärinsä naamiaisasuissa. Siis kaikki tulivat pukeutuneina niin.
        Niistä on monta hauskaa valokuvaa, nauretaan jälkeenpäin. Ne oli tietenkin lasten juhlat, mutta hauskat!

        Kädet ovat ihan levottomat,kun pitäisi päästä mökille haravoimaan ja tekemään kaikkea mitä nyt keväällä tarvii.
        Ensin pitää selvittää likotus. Kuulema joudun vielä paistamaan vappumunkit valmiiksi.
        Tuon sitten maistajaisia teille.
        Mummot saa hyvin tekemään kun vähän imartelee,
        hyviksi sanovat,,, munkkeja.
        kai ne syötäviä ovat kun kerran joka vappu pitäisi tehdä.

        Nyt tuli komento lähtemään.... MOI !


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Pirtin avajaisista. Sitä se lasten likotus teettää....
        Huomenta kuitenkin, ja kaunista sellaista !
        On tuotu jo vuokot ja orvokit, kaikenväriset. Samettiruusut sun muut leivät ja suolat...
        Joten tyydyn vaan taas ihastelemaan kaunista näkymää. Rannalla se on jotain ainutlaatuista, tämäkin pirtti.

        Vappumeininki lähestyy,,
        Tulikin mieleen miten kiva olisi livetapaaminen,
        vappuna. Vois olla suurta peittävää lasia silmillä. Hattua, viuhkaa,,
        Entäs asusteet, voisi naamioitua vaikka miksi???
        Villinlännen lokariksi, tai linnanneidoksi.
        Tai naisten ryöstäjäksi (tai ryöstettäväksi).
        Mitenhän siksikin naamioidutaan....??

        No, mielikuvilla voi leikkiä!!
        Oikeasti
        Lapsemme 12 vuotiaana, piti omat synttärinsä naamiaisasuissa. Siis kaikki tulivat pukeutuneina niin.
        Niistä on monta hauskaa valokuvaa, nauretaan jälkeenpäin. Ne oli tietenkin lasten juhlat, mutta hauskat!

        Kädet ovat ihan levottomat,kun pitäisi päästä mökille haravoimaan ja tekemään kaikkea mitä nyt keväällä tarvii.
        Ensin pitää selvittää likotus. Kuulema joudun vielä paistamaan vappumunkit valmiiksi.
        Tuon sitten maistajaisia teille.
        Mummot saa hyvin tekemään kun vähän imartelee,
        hyviksi sanovat,,, munkkeja.
        kai ne syötäviä ovat kun kerran joka vappu pitäisi tehdä.

        Nyt tuli komento lähtemään.... MOI !

        Olipa hyvä, etten tullut valittaneeksi tyhjää reppua. Olisi saattanut my.mme.li säälistä lykätä minullekin käntyn, eikä siitä nyt olisi väliksi.
        Päätin ihanan päivän innoittama lähteä lenkille ja vaihtaa kevyempiin kamppeisiin.
        Olin syksyllä ostanut tosi mieleiset pitkikset, joissa on jopa reisitasku. Materiaali on miellyttävää mutta sen verran ohutta, että pesun jälkeen ripustin ne puuhun odottamaan kevättä.
        Voitteko kuvitella, että housut yhdessä pesussa ovat kutistuneet niin, ettei vyötärönnappia saa kiinni kuin irvistämällä ja hengitystä pidättämällä!
        Kyllä ovat nykykankaat huonoja!
        En kai minä minä voi hengittämättä lenkkeillä! Jos taas jätän menemättä lenkille, ehtivät housut kutistua lisää.
        Missään tapauksessa näissä housuissa en pysty minkäänlaisia vinkupilleja puhaltelemaan, joten kannatan lämpimästi täällä tehtyä ehdotusta. Todennäköisesti ja -kuuloisesti bileissämme on vappuriehaa muutenkin ihan riittävästi. Pääasia mielestäni on mahdollisimma hyvä viuhka.

        Kai me vapun jälkeen kokoonnumme talkoilla korjaamaan serpentiinit, ilmapallojen riekaleet ja muut rekvisiitan jätteet? Voidaan samalla järjestää talkootanssit -- jos jaksetaan.

        Voikaapa paksusti!


      • mummeli-36

        ,,,,siis pukkeuvuttava voisko se asu olla vapaa, mutta joku on oltava. Vai mitä???? Hattukin on hyvä ajatus ja mitä levveempi lierinen sen parempi sillon ei näy vapunaatto-illan mustat silmän aluset eikä kastu jos sattuu satamaan. Kaikki on Suomessamme otettava huomioon. Kisuille mie voin tehä semmoset teekkarien haalarit ne kun kuitenkin siellä ponttoonilla puttoovat tanssin lomassa vetteen.

        Tää Skillanin ranta onkin tosi hyvä paikka meille kesäksi. Täältähän ei muuteta ennen jäitten tulloo mihinkään ja jos yhtä myöhään tullee jäät kun viime talvena ei kauaa sieltä pois tarvii ollakkaan ennen kevät tulvia.

        Late on oikeessa tuon nurkkakaapin kanssa meikäläinenkin välillä saa juuva ihan järjettömmiin ittesä ja heti voi lähtee auton rattiin eikä ees puhalluskokkeessa kii jää.

        Mutta nyt on tuonne kurkun perrään iskeny joku pahaäänine asumaan ja sinne on saatava ihan raakana sieltä kaapista jottain et menis ees johonkin päin. Jos ei alas niin tulis ulos sieltä.

        Kun maate pistää niin heti alkaa siellä karjumaan ja kun apoteekissa kävin yhtä varmaa rohtoo siihen kysymässä, tulin siihen tulokseen et sammaa tautii on muillakin kun täällä etelä-Suomen pääkaupungissa, sillä apoteeksissä kyseisestä aineesta myyvään ei oota koko kaupungin joka apoteekissa. On kuulema valmistajalta yks aine osa siitä päässy loppumaan. Tuo oli miulle niin uus tieto et voiko noinki käyvä. Entäs jos ois ihan pakko sitä saaha??? No sillon vaan sairastettaan sit kun ei appuu saa.

        Mutta taijan mennä nyt kattomaan alkaako se pahaääninen huutaa siellä ja otan torkut samalla. Tapaillaanhan taas,,,,,


      • "pelkkää hyvää"

      • Hintriika*
        mummeli-36 kirjoitti:

        ,,,,siis pukkeuvuttava voisko se asu olla vapaa, mutta joku on oltava. Vai mitä???? Hattukin on hyvä ajatus ja mitä levveempi lierinen sen parempi sillon ei näy vapunaatto-illan mustat silmän aluset eikä kastu jos sattuu satamaan. Kaikki on Suomessamme otettava huomioon. Kisuille mie voin tehä semmoset teekkarien haalarit ne kun kuitenkin siellä ponttoonilla puttoovat tanssin lomassa vetteen.

        Tää Skillanin ranta onkin tosi hyvä paikka meille kesäksi. Täältähän ei muuteta ennen jäitten tulloo mihinkään ja jos yhtä myöhään tullee jäät kun viime talvena ei kauaa sieltä pois tarvii ollakkaan ennen kevät tulvia.

        Late on oikeessa tuon nurkkakaapin kanssa meikäläinenkin välillä saa juuva ihan järjettömmiin ittesä ja heti voi lähtee auton rattiin eikä ees puhalluskokkeessa kii jää.

        Mutta nyt on tuonne kurkun perrään iskeny joku pahaäänine asumaan ja sinne on saatava ihan raakana sieltä kaapista jottain et menis ees johonkin päin. Jos ei alas niin tulis ulos sieltä.

        Kun maate pistää niin heti alkaa siellä karjumaan ja kun apoteekissa kävin yhtä varmaa rohtoo siihen kysymässä, tulin siihen tulokseen et sammaa tautii on muillakin kun täällä etelä-Suomen pääkaupungissa, sillä apoteeksissä kyseisestä aineesta myyvään ei oota koko kaupungin joka apoteekissa. On kuulema valmistajalta yks aine osa siitä päässy loppumaan. Tuo oli miulle niin uus tieto et voiko noinki käyvä. Entäs jos ois ihan pakko sitä saaha??? No sillon vaan sairastettaan sit kun ei appuu saa.

        Mutta taijan mennä nyt kattomaan alkaako se pahaääninen huutaa siellä ja otan torkut samalla. Tapaillaanhan taas,,,,,

        Katoavaista on mainen kunnia! (Vs ilmaisisi asian latinaksi, mutta minä olen vaatimaton.) Ilahduttavasti löytyi vielä leikkimielisiä, jotka täyttivät salin kolmannenkin kerran.

        Mutta kaikki loppuu aikanaan. Kenties yleisökin huokaisi samaa minun suhteeni. Muut porukassa ovat jo konkareita. Heistä en rohkene sanoa mitään, en ainakaan pahaa.

        Sää on vallan komea. Kevättä ilmassa meilläkin. Kauppareissulla kävin, mutta enempää en jaksanut jäädä ilmoja ihailemaan. On dainnud daide viedä mehut minusta. Olisi tuhat ja yksi asiaa hoidettavana, mutta mikä lie, kun vetää niin kovasti vaaka-asentoon...


      • "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Hailuodosta kuvaa : http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?extra=-107

        uni silmään alkaa hiipiä;))
        Onhan päivässä jo pituutta, kun viideltä ylös nousee, ja jotakin päivän mittaan tekee, saa sitä jo väsyttääkin.

        Olisipa ollut kiva nähdä tämän meidän taiteilevan kirjoittajan esitys, voikos sen ottaa videolle ja sitten koneelle lähettää, kaikkihan on kaiketi mahdollista, taisi vähän myöhään toivomus tulla;))
        Ruusuja on nyt koti täynnä ja shampanja pullot poksahtelee, kun ystävät käyvät onnittelu käynnillä.

        Eipä ole vielä sääkset suomeen löytäneet, ne muuten tulee kai aika myöhään, milloinkahan?
        Karhut on pesän jättäneet ja kotka harvakseltaan pesää kohentelee.

        Tuo vappujuttu, kiva olisi naamiaiset pitää, muistan yhden vapun kun väsäsimme vappuhattuja, kivampi ilta oli se hatun tekoilta, kuin vapunaatto konsaan.
        Olen kannallasi LateVaan, laitetaan pillit pussiin, ääntä varmaa tulee ilman niitäkin, kuten Venlastiina arveli.

        Kukahan vappusiman tekee, vai minun hommaksiko se jäi, ilmapalloja ja serpentiiniä pitää myös saada ja iso kulhollinen munkkeja,salaattia, makkaraa, pieniä lihapullia ja patonkia.
        Vieläkö muuta?

        Tais rauha taas tulla palstalle, tai sitten ei,nähtäväksi jää.

        Nyt päässä ei muuta ajatusta kuin nukkumaan,nukkumaan, hyvää yötä kaikille.
        Toivottavasti ylikypsälle myös uni maistuu;)


      • "pelkkää hyvää"
        SkillaN kirjoitti:

        uni silmään alkaa hiipiä;))
        Onhan päivässä jo pituutta, kun viideltä ylös nousee, ja jotakin päivän mittaan tekee, saa sitä jo väsyttääkin.

        Olisipa ollut kiva nähdä tämän meidän taiteilevan kirjoittajan esitys, voikos sen ottaa videolle ja sitten koneelle lähettää, kaikkihan on kaiketi mahdollista, taisi vähän myöhään toivomus tulla;))
        Ruusuja on nyt koti täynnä ja shampanja pullot poksahtelee, kun ystävät käyvät onnittelu käynnillä.

        Eipä ole vielä sääkset suomeen löytäneet, ne muuten tulee kai aika myöhään, milloinkahan?
        Karhut on pesän jättäneet ja kotka harvakseltaan pesää kohentelee.

        Tuo vappujuttu, kiva olisi naamiaiset pitää, muistan yhden vapun kun väsäsimme vappuhattuja, kivampi ilta oli se hatun tekoilta, kuin vapunaatto konsaan.
        Olen kannallasi LateVaan, laitetaan pillit pussiin, ääntä varmaa tulee ilman niitäkin, kuten Venlastiina arveli.

        Kukahan vappusiman tekee, vai minun hommaksiko se jäi, ilmapalloja ja serpentiiniä pitää myös saada ja iso kulhollinen munkkeja,salaattia, makkaraa, pieniä lihapullia ja patonkia.
        Vieläkö muuta?

        Tais rauha taas tulla palstalle, tai sitten ei,nähtäväksi jää.

        Nyt päässä ei muuta ajatusta kuin nukkumaan,nukkumaan, hyvää yötä kaikille.
        Toivottavasti ylikypsälle myös uni maistuu;)

        Ehdin nyt katsomaan ja siellä taas, pariskunta.


      • "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Ehdin nyt katsomaan ja siellä taas, pariskunta.

        Tarvajärveä matkien, on todella kaunis aamu, liput liehuvat suunta idästä, ei pilven hattaraa taivaalla.

        Tuossa koivussa naakkapariskunta katkoo risuja pesäänsä, pesä on naapuritalon piipussa ( on tyhjillään oleva talouskoulu)vuoroin isoja oksia repivät, väliin onnistutaan, mutta oksa onkin liian painava ja putoaa.
        No ei se mitään uuden risun kimppuun, aivan selvään huomaa, että yhteistyötä on, kun toinen jättää sikseen, toinen aloittaa samaa risua.
        Kas,kas harakka lensi puuhun ja ajoi naakat pois, ikään kuin ei risuja riittäisi kaikille.

        Seurasin harakan pesälle menoa ja sepä onkin tuossa toisen naapuritalon isossa kirsikkapuussa, siinäpä riittää pihalla istujille konserttia, kun poikaset joutuu.

        Tuon sääksen pesän kamera ei pelannut koneellani nyt aamulla, mutta kai se taas kuva esiin tulee.
        Mukavaa seurailla näiden isompien lintujen pesätouhuja, täällä mökillä on vain pienempiä, ai tietenkin vesilinnut, eihän ne kaikkein pienimpiä ole.
        Eipä aikaakaan kun sorsaemo pienet untuvapallot pihalle opastaa.

        Tätähän tämä elämä on, pesiä rakennetaan, uutta poikuetta kasvatetaan, eipä ole tullut tietoon, viettääkö linnut eläkepäiviä;))

        Lataan tuon keittimen, kahvimuki alle ja nopsaan on tämä nautintoaine nenun alla.
        Etsikää mieleistänne "tökättävää" varmasti löytyy moneen makuun.
        Irkku-37 keittää sitten pannukahvia, jos jollekin ei maistu tämä "kuohukahvi"

        Kissat syöttelin,katiska runsaasti ahvenia, ei ainakaan nälkäänsä tarvitse hiiriä pyydystää.
        Saalistajahan se kissa on, vaikka sellaisia ihania naukujia ovatkin.

        Nyt olikin sitten tälläinen eläinten aamu ja uskon että niistä puhetta riittää myöhemminkin, kiitollisia puheehnaiheita.
        No eihän sitä tälläisestäkään kaikki tykkää, mutta höpäjän, kun lupa on;))
        Hyvää keskiviikkoa, tännään kyläpäivä, saunomaan ystävättären luokse illansuussa, heippa!


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        Tarvajärveä matkien, on todella kaunis aamu, liput liehuvat suunta idästä, ei pilven hattaraa taivaalla.

        Tuossa koivussa naakkapariskunta katkoo risuja pesäänsä, pesä on naapuritalon piipussa ( on tyhjillään oleva talouskoulu)vuoroin isoja oksia repivät, väliin onnistutaan, mutta oksa onkin liian painava ja putoaa.
        No ei se mitään uuden risun kimppuun, aivan selvään huomaa, että yhteistyötä on, kun toinen jättää sikseen, toinen aloittaa samaa risua.
        Kas,kas harakka lensi puuhun ja ajoi naakat pois, ikään kuin ei risuja riittäisi kaikille.

        Seurasin harakan pesälle menoa ja sepä onkin tuossa toisen naapuritalon isossa kirsikkapuussa, siinäpä riittää pihalla istujille konserttia, kun poikaset joutuu.

        Tuon sääksen pesän kamera ei pelannut koneellani nyt aamulla, mutta kai se taas kuva esiin tulee.
        Mukavaa seurailla näiden isompien lintujen pesätouhuja, täällä mökillä on vain pienempiä, ai tietenkin vesilinnut, eihän ne kaikkein pienimpiä ole.
        Eipä aikaakaan kun sorsaemo pienet untuvapallot pihalle opastaa.

        Tätähän tämä elämä on, pesiä rakennetaan, uutta poikuetta kasvatetaan, eipä ole tullut tietoon, viettääkö linnut eläkepäiviä;))

        Lataan tuon keittimen, kahvimuki alle ja nopsaan on tämä nautintoaine nenun alla.
        Etsikää mieleistänne "tökättävää" varmasti löytyy moneen makuun.
        Irkku-37 keittää sitten pannukahvia, jos jollekin ei maistu tämä "kuohukahvi"

        Kissat syöttelin,katiska runsaasti ahvenia, ei ainakaan nälkäänsä tarvitse hiiriä pyydystää.
        Saalistajahan se kissa on, vaikka sellaisia ihania naukujia ovatkin.

        Nyt olikin sitten tälläinen eläinten aamu ja uskon että niistä puhetta riittää myöhemminkin, kiitollisia puheehnaiheita.
        No eihän sitä tälläisestäkään kaikki tykkää, mutta höpäjän, kun lupa on;))
        Hyvää keskiviikkoa, tännään kyläpäivä, saunomaan ystävättären luokse illansuussa, heippa!

        Onko maa nielaissut kaikki? Uskon kyllä, että huopatossutehtaalla alkaa tähän vuodenaikaan olla hiljaista, mutta eihän kahvipirtissä huopatossuja tehdä. Ei ainakaan vakituisesti, vaikka sattuisi joku huovuttaja joukossa olemaankin. Teistä ei koskaan tiedä, mitä salaisia taitoja kelläkin on...

        Kamalaa. Mylläsin olohuoneen siihen kuntoon, että on pakko ruveta ikkunanpesuun. Sirrtelin kalut pois edestä, revin verhot alas ja hain kaikki tykötarpeet pesua varten. Nyt en pääse millään pakoon homaaa!

        Parhaani mukaan yritän tässä kurkkia, jos joku olisi kirjopittanut jotakin, johon minun on ihan pakko vastata. Ainahan tässä muutamalla minuutilla voi lykätä työn aloittamista.

        Minulla ei muita eläinjuttuja ole kerrottavaksi kuin että parvekkeella yllätin oravan. Se oli varastanut kukkalaatikosta jäkälän keskeltä koristekäpyni ja jyrsi sitä kauhealla vauhdilla.

        Sanoin moneen kertaan, että se on minun käpyni!Vasta kun huiskautin verhoa sen nokan edessä, se lähti ja melkein heitti minua kävyllä mennessään. Lie sama orava, jota olen joskus kuvannutkin samassa kukkalaatikossa.

        Nyt en keksi enää mitään. Täytyykö minun hilata itseni tuonne työn ääreen? Vaikka uskallan minä työn ääressä nukkuakin. Nyt ei vain nukuta. Harmi.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Onko maa nielaissut kaikki? Uskon kyllä, että huopatossutehtaalla alkaa tähän vuodenaikaan olla hiljaista, mutta eihän kahvipirtissä huopatossuja tehdä. Ei ainakaan vakituisesti, vaikka sattuisi joku huovuttaja joukossa olemaankin. Teistä ei koskaan tiedä, mitä salaisia taitoja kelläkin on...

        Kamalaa. Mylläsin olohuoneen siihen kuntoon, että on pakko ruveta ikkunanpesuun. Sirrtelin kalut pois edestä, revin verhot alas ja hain kaikki tykötarpeet pesua varten. Nyt en pääse millään pakoon homaaa!

        Parhaani mukaan yritän tässä kurkkia, jos joku olisi kirjopittanut jotakin, johon minun on ihan pakko vastata. Ainahan tässä muutamalla minuutilla voi lykätä työn aloittamista.

        Minulla ei muita eläinjuttuja ole kerrottavaksi kuin että parvekkeella yllätin oravan. Se oli varastanut kukkalaatikosta jäkälän keskeltä koristekäpyni ja jyrsi sitä kauhealla vauhdilla.

        Sanoin moneen kertaan, että se on minun käpyni!Vasta kun huiskautin verhoa sen nokan edessä, se lähti ja melkein heitti minua kävyllä mennessään. Lie sama orava, jota olen joskus kuvannutkin samassa kukkalaatikossa.

        Nyt en keksi enää mitään. Täytyykö minun hilata itseni tuonne työn ääreen? Vaikka uskallan minä työn ääressä nukkuakin. Nyt ei vain nukuta. Harmi.

        Minulla olis vaan niitä (iänikuisia) pupujuttuja.
        Kun ei ole "mualle" vielä ehtinyt.
        Kaksi tosi kesyä city pupua puuhastelee kasvimaalla. Niitä ei näytä häiritsevän vaikka vierestä kävelee,,,jotain viimevuotista varmaan maasta syövät....

        Sen kivan "lintulinkin" katselin,,kovasti on kaikilla mielessä tuo oman kodin rakentaminen.
        Siinähän sitä puuhaa riittää. Jokavuosi vielä ottaa uusiksi koko homma,,,,
        Hyvä on ikkunanpesu päivä nytkin,, tsemppiä!!!


      • ville vallaton
        Hintriika* kirjoitti:

        Onko maa nielaissut kaikki? Uskon kyllä, että huopatossutehtaalla alkaa tähän vuodenaikaan olla hiljaista, mutta eihän kahvipirtissä huopatossuja tehdä. Ei ainakaan vakituisesti, vaikka sattuisi joku huovuttaja joukossa olemaankin. Teistä ei koskaan tiedä, mitä salaisia taitoja kelläkin on...

        Kamalaa. Mylläsin olohuoneen siihen kuntoon, että on pakko ruveta ikkunanpesuun. Sirrtelin kalut pois edestä, revin verhot alas ja hain kaikki tykötarpeet pesua varten. Nyt en pääse millään pakoon homaaa!

        Parhaani mukaan yritän tässä kurkkia, jos joku olisi kirjopittanut jotakin, johon minun on ihan pakko vastata. Ainahan tässä muutamalla minuutilla voi lykätä työn aloittamista.

        Minulla ei muita eläinjuttuja ole kerrottavaksi kuin että parvekkeella yllätin oravan. Se oli varastanut kukkalaatikosta jäkälän keskeltä koristekäpyni ja jyrsi sitä kauhealla vauhdilla.

        Sanoin moneen kertaan, että se on minun käpyni!Vasta kun huiskautin verhoa sen nokan edessä, se lähti ja melkein heitti minua kävyllä mennessään. Lie sama orava, jota olen joskus kuvannutkin samassa kukkalaatikossa.

        Nyt en keksi enää mitään. Täytyykö minun hilata itseni tuonne työn ääreen? Vaikka uskallan minä työn ääressä nukkuakin. Nyt ei vain nukuta. Harmi.

        Oli varmaakin se paljonpuhuttu sydänkäpynen johon oravaraukka uskalti koskea.(kuiskaan,ei oravalla ole nokkaa).


      • ville vallaton kirjoitti:

        Oli varmaakin se paljonpuhuttu sydänkäpynen johon oravaraukka uskalti koskea.(kuiskaan,ei oravalla ole nokkaa).

        Noinhan se Aleksi-vainaa runoili. Meikäläisellä ei tänään ole ollut aikaa runoilla eikä makailla.
        Eipä sillä, että olisi sammalvuodettakaan, jumalattoman leveä kahdenmaattava vain. Siinä sitä on ollutkin tälle päivälle myllättävää päältä ja alta.
        Sattuu olemaan niin upea pyykinkuivatusilma, että pesin täkitkin. Täällä on oikein hyvä kuivatushuone, mutta kyllä on nautinto liputtaa ulkonaruilla ja kantaa sisälle raikkaalle tuoksuvat petivaatteet. Se on sitä kevättuulen raikkautta, jota ennen vanhaan mainostettiin olevan jossakin pesupulverissakin.

        Arkisen aherruksen vastapainoksi kävin kirjaston taidenäyttelyssä. Kyllä nyt jurppii, etten aikoinani ymmärtänyt julistaa taideteokseksi maalaamaani kuivauskaappia. Kyllä siinäkin oli maalisekoitus varsin abstrakti, ja taiteelliseti oli valumia siinäkin.
        Jos siihen aikaan olisi valittu vuoden nuori taiteilija, olisin varmaan saanut ainakin kunniamaininnan!


      • "pelkkää hyvää"
        "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Ehdin nyt katsomaan ja siellä taas, pariskunta.

        Hailuodon Marjaniemessä. Kokeilkaahan : http://www.saaksi.fi./


      • "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Hailuodon Marjaniemessä. Kokeilkaahan : http://www.saaksi.fi./

        en kerkiä näkemään noita sääksiä,aina on pesä tyhjä kun käyn kurkkimassa.

        Hyvä Hintriika* Sinähän edistyt;))
        Kyllä se sitten helpottaa,kun olet saanut urakan tehtyä.

        Minulla vielä yks verho odottaa silitystä,ei millään tuo silitys lauta kävele tuolta komerosta.
        Kun on vielä sellainen johdoton rauta,niin luulisi homman hoituvan,mutta ei kun vetkuttelee,§#ääärrr.

        Kattelin tuossa "Emmentaalia"ja nauratti niin turkosesti se Viivi ja kumppani hehehe..

        Jos nyt yrittäisin sinne pesälle uudelleen.
        näkyillään...

        Ai nii meillä on UUSI seriffi,tervetuloa vain,voimia ja jaksamista meitin kanssa;))


      • mummeli-36
        muori67 kirjoitti:

        en kerkiä näkemään noita sääksiä,aina on pesä tyhjä kun käyn kurkkimassa.

        Hyvä Hintriika* Sinähän edistyt;))
        Kyllä se sitten helpottaa,kun olet saanut urakan tehtyä.

        Minulla vielä yks verho odottaa silitystä,ei millään tuo silitys lauta kävele tuolta komerosta.
        Kun on vielä sellainen johdoton rauta,niin luulisi homman hoituvan,mutta ei kun vetkuttelee,§#ääärrr.

        Kattelin tuossa "Emmentaalia"ja nauratti niin turkosesti se Viivi ja kumppani hehehe..

        Jos nyt yrittäisin sinne pesälle uudelleen.
        näkyillään...

        Ai nii meillä on UUSI seriffi,tervetuloa vain,voimia ja jaksamista meitin kanssa;))

        Sain kivan meilin tännään ja siinä tämmösen oson: http://www.testimaa.com/testi.php?t=age

        No tietty testasin itteni. Ei oo ihme jos välillä päästä huimaa kun pää on oikeen iän mukanen ja henkinenikä on 20 vuotiaan. Ja kun se henkinenikä sitten teettää mitä teettää niin oikeen ikänen pää on ihmeissään tuloksista.

        Onkohan noin et jalat juoksee tuon henkiseniän mukkaan. Sillonhan päässä huippaa ja järki heittää vinksalleen joskus. Mut onneks en oo ainut. Kun siinä meilissä oli muitten tuloksia oli niitä muitakin samanlaisii henkiseltäiältään.

        Nyt ymmärrän senkin miks teen välillä niin päättömiä temppuja kun pahanen kakara. Millonkahan tässä alkaa vanheta arvokkaasti.

        Kattokaahan toisetkin minkä ikäsii oikeesti henkisesti ootte. Mutta tää henkiseniän tutkija on saanu ihan kunnon nuha ja yskä kuurin ja se ääni mikä kurkusta tullee muuttuu aina vaan kauheemmaksi. Ja välillä aivastaa ainakin viis kertaa peräkkäin. Mitäs se tietää???? Oon yrittäny pyssäyttää niitä siinä kolmannen kohalla kun sannoovat sen ennustavan rahhaa. Mut ei se mokoma jarruista ymmärrä mittään.

        Mutta nyt juomaan kuumaa ja sänkyyn sen henkiseniän kanssa sanokoon se mitä halluu. Tappaillaan taas,,,,


      • "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Hailuodon Marjaniemessä. Kokeilkaahan : http://www.saaksi.fi./

        Olen muutamia kertoja tiirailut sääskenpesälle mutta en vielä ole nähnyt vilaustakaan. Koti-ikkunasta kun olen katsellut, näkyy välillä tiaisia, peippoja, harakoita ja kyyhkyspariskunta, ehkä joitain muitakin tunnistamattomia lentäviä otuksia. Kyllä kevät kohisten tulee vaikka ei koski enään vieressä kohisekkaan. Taisi lämpötila kohota himpunverran yli 13 asteen nyt juuri 9,3.
        Jussi kävi näyttämässä uutta pyöräänsä,komia oli. Meidän koko perhe asuu nyt hyvin lähellä ei paljon kivenheittoa pidemmällä. Siellä on miniät ja pojat melkein käden ulottuvilla, lapsista puhumattakaan. Tämä näistä kotikylän asioista.
        Pirttiinhän tässä pitää poiketa,piti jo eilen illalla, mutta jäi muilta kiireiltä. Pitää käydä nurkkakaapilla ettei saranat ruostu. Kahvin kanssa hyvä konjakki tekee poikaa. Tuon tullessani Saksasta tuotua tuliaista: Uralt Asbach pullon oikein hyvää brändiä.
        Kurkkailen vielä sääskenpesälle lähtiessäni. Hyviä unia yömyssun kera pirtin asiakkaille.
        Late


      • "pelkkää hyvää"
        LateVaan kirjoitti:

        Olen muutamia kertoja tiirailut sääskenpesälle mutta en vielä ole nähnyt vilaustakaan. Koti-ikkunasta kun olen katsellut, näkyy välillä tiaisia, peippoja, harakoita ja kyyhkyspariskunta, ehkä joitain muitakin tunnistamattomia lentäviä otuksia. Kyllä kevät kohisten tulee vaikka ei koski enään vieressä kohisekkaan. Taisi lämpötila kohota himpunverran yli 13 asteen nyt juuri 9,3.
        Jussi kävi näyttämässä uutta pyöräänsä,komia oli. Meidän koko perhe asuu nyt hyvin lähellä ei paljon kivenheittoa pidemmällä. Siellä on miniät ja pojat melkein käden ulottuvilla, lapsista puhumattakaan. Tämä näistä kotikylän asioista.
        Pirttiinhän tässä pitää poiketa,piti jo eilen illalla, mutta jäi muilta kiireiltä. Pitää käydä nurkkakaapilla ettei saranat ruostu. Kahvin kanssa hyvä konjakki tekee poikaa. Tuon tullessani Saksasta tuotua tuliaista: Uralt Asbach pullon oikein hyvää brändiä.
        Kurkkailen vielä sääskenpesälle lähtiessäni. Hyviä unia yömyssun kera pirtin asiakkaille.
        Late

        samoin kuin jänismetsällä ollessani. Aina, kun ystäväni siirsi jalkaansa, kuulin rasahduksen. Sitten oli minun vuoroni liikkua, ja aina sain moitteita, että rasahti. Kaipa jänikset kuulivat vain minun liikkeeni. :(

        Kun satun "paikalle" sääksien ollessa pesässä, laitan tietoa eteenpäin, ja kuinkas ollakaan, eihän ne vekkulit jaksa odottaa lisää katselijoita. Taidan rasautella oksia pesän reunalla, tapani mukaan, kömpelys?


      • Hintriika*
        mummeli-36 kirjoitti:

        Sain kivan meilin tännään ja siinä tämmösen oson: http://www.testimaa.com/testi.php?t=age

        No tietty testasin itteni. Ei oo ihme jos välillä päästä huimaa kun pää on oikeen iän mukanen ja henkinenikä on 20 vuotiaan. Ja kun se henkinenikä sitten teettää mitä teettää niin oikeen ikänen pää on ihmeissään tuloksista.

        Onkohan noin et jalat juoksee tuon henkiseniän mukkaan. Sillonhan päässä huippaa ja järki heittää vinksalleen joskus. Mut onneks en oo ainut. Kun siinä meilissä oli muitten tuloksia oli niitä muitakin samanlaisii henkiseltäiältään.

        Nyt ymmärrän senkin miks teen välillä niin päättömiä temppuja kun pahanen kakara. Millonkahan tässä alkaa vanheta arvokkaasti.

        Kattokaahan toisetkin minkä ikäsii oikeesti henkisesti ootte. Mutta tää henkiseniän tutkija on saanu ihan kunnon nuha ja yskä kuurin ja se ääni mikä kurkusta tullee muuttuu aina vaan kauheemmaksi. Ja välillä aivastaa ainakin viis kertaa peräkkäin. Mitäs se tietää???? Oon yrittäny pyssäyttää niitä siinä kolmannen kohalla kun sannoovat sen ennustavan rahhaa. Mut ei se mokoma jarruista ymmärrä mittään.

        Mutta nyt juomaan kuumaa ja sänkyyn sen henkiseniän kanssa sanokoon se mitä halluu. Tappaillaan taas,,,,

        Enpähän nyt ehtinyt tuolla testimaassa visiteerata, mutta liekö väliäkään. Minä esitin siinä meitin tiiaatterilappaleessa murrosikäistä kakaraa. Mikäs sen helpompaa meikäläiselle!

        Meitä oli kaksi murkkua, ja ohjaaja kehui, että met päivä päivältä muututaan yhä kamalammiksi. Uskokaa tai älkää, niin minulla on jäänyt rooli päälle. Innolla odotan, että täytän pian sen 14 vuotta.

        Ettehän te tietenkään uskoa, mutta yhä vain on tunne, että aamulla pitää lähteä tutulle koulutielle. Oikea arkeologi saattaisi löytää ne oikeatkin jäljet tuossta parin korttelin päästä.


      • "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        samoin kuin jänismetsällä ollessani. Aina, kun ystäväni siirsi jalkaansa, kuulin rasahduksen. Sitten oli minun vuoroni liikkua, ja aina sain moitteita, että rasahti. Kaipa jänikset kuulivat vain minun liikkeeni. :(

        Kun satun "paikalle" sääksien ollessa pesässä, laitan tietoa eteenpäin, ja kuinkas ollakaan, eihän ne vekkulit jaksa odottaa lisää katselijoita. Taidan rasautella oksia pesän reunalla, tapani mukaan, kömpelys?

        Kylla oli hyvä sauna, valotkin katossa kuin tähtitaivaalla.
        Vanha omakotitalo, saunassa tehty remontti ja oli tilava ja kaunis, ilo on saunoa.

        Kyllä minulle käy kuten toisillekin, ei näy sääksiä, koeta nyt hiipiä hiljaa sinne "pelkkää hyvää", jospa tässä onnistutaan näkemään linnut.

        Kukan oksia ja siemeniä lähti mukaan kyläpaikastani, on se merkillistä miten nuo kukatkin näin keväällä puoleensa vetää.

        Sain suruviestin pikkuserkkuni on kuollut, huomenna menen serkun vaimon luokse, jospa osaisin olla jotenkin lohduksi.
        Tiedän, että ei siinä toinen paljonkaan voi tehdä, se tuska on kestettävä, mutta onhan se kumminkin hyvä, jos haluuaa puhua.
        Näin sitä poistutaan, yksi kerrallaan.

        Voi että olet ollut ahkera Venkastiina, milloinkahan minä saisin inspiraation, että täkkini pesisin, no ehkä nyt jäi tuonne takaraivoon ajatus itämään, kiitos vaan kun kerroit.
        Hintriikallakin on varmasti nyt raikas, pesuaineille tuoksuva koti, kyllä se tarttuu siivousintokin;))

        Noita tuntui olevan lintuja Latenkin katseltavana ja lisää tulee, ja nuo linkit noihin pesiin on oivia.
        Mukavaa ajankulua seurailla kaupunkilaisillekin.
        Kun tulimme kotiin maantiellä käveli sorsapariskunta, pesäpaikkaa taisivat etsiä, toivottavasti ei kukaan ajanut päälle.

        Nyt menen taas nukkumatin kaveriksi, hyvää yötä!


    • Mitä toi puhe uudesta sheriffistä oikein on?
      Suunsoittoako?

      Eihän tuolla yläreunassa ainakaan mainita mitään nimeä.

      • Hintriika*

        Tämä on sellainen leikkaa ja kopioi teksti:

        oinas-n on tämän palstan sheriffi.

        Mutta älä välitä! Minulle sattuu aivan samanlaisia näköhäiriöitä. E näe jotakin, vaikka se ihan selvästi siinä seisoo!


      • Hintriika* kirjoitti:

        Tämä on sellainen leikkaa ja kopioi teksti:

        oinas-n on tämän palstan sheriffi.

        Mutta älä välitä! Minulle sattuu aivan samanlaisia näköhäiriöitä. E näe jotakin, vaikka se ihan selvästi siinä seisoo!

        Tarkistin sekä 60-kymppisistä että tästä, ja tuota ei ollunna silloin näkyvissä. Nyt on, ja punaisin kirjaimin.
        No hyvä kuitenkin, että asia on järjestyksessä, minähän olen järjestyksen ja oordningin kannalla aina.

        Otan tähän tärskäykseen kahvia, vaikka sitten unet karisisivat.


      • Makriina kirjoitti:

        Tarkistin sekä 60-kymppisistä että tästä, ja tuota ei ollunna silloin näkyvissä. Nyt on, ja punaisin kirjaimin.
        No hyvä kuitenkin, että asia on järjestyksessä, minähän olen järjestyksen ja oordningin kannalla aina.

        Otan tähän tärskäykseen kahvia, vaikka sitten unet karisisivat.

        selviää, vanha viisaus.
        Pienellä tuo kirjoitus on, hukkuu muuhun tekstiin, mutta tieto on nyt levinnyt ketjujen kautta, hyvä niin.

        Huomenta tähänkin aamuun, kauniina nousee, liput on olleet koko yön työssä ja liehunta hiljalleen jatkuu.
        Yksinäinen mies astelee kadulla, ilmeisesti matkaa keskusliikenneasemalle, askel viittaa eilisiltaiseen juhlintaan, vähän epävarmalta näyttää;))

        Naakka pariskunta täydessä työn touhussa, risuja lisää ja nyt sitten alkaa pehmusteiden laitto, tuossa naapuritalossa, on tuuletusritilä josta näppärästi saa kiskottua karhuntaljaa pehmukkeeksi.
        Harakanpesä, iso risukasa, on ilmeisesti valmis, kohta siellä alkaa hautominen ja puun lehteen puhkeamista varmaan odottavat, sitten olisi poikasten hyvä kasvaa suojassa ihmisten silmiltä.
        Siinä se tuli kurrekin puun oksille hyppelemään ja ketterästi kipuaan koivun latvaan asti, ja siitä katolle missä naakkojen pesäpiippu sijaitsee.
        Siinäpä saavatkin naakat vartiota pitää kun munat pesään joutuvat, oravahan on munavaras, ainakin pikkulintujen pesiä tyhjentää.
        Taitaa nämä pesimispuuhat taas tältä aamulta riittää, palataan näiden kaksijalkaisten maailmaan;))

        Maailma makaa kai entisellään, kohuja sieltä ja täältä, milloin on urheilijoiden tekemiset valokiilassa, milloin rattijuopot puhuttavat, ruuan hinta on kohonnut päivän puheenaiheeksi.
        Sen meistä jokainen huomaa kaupassa asioidessaan, puhuvat 7% korotuksesta, viime vuoteen, sitä ei voi olla huomaamatta.
        Televisiolupa lappukin eilen postiluukusta tipahti ja aika ison loven sekin pussiin tekee, kun sitten vastineeksi saa uusintoja ja muuta vähemmän kivaa.
        Tietenkin se "kiva" on niin erilaista jokaiselle, mutta löytyneekö ketään, joka olisi tyytyväinen nykyiseen tarjontaan ja kaikenhan pitäisi parantua, kun taitajia joka taholta esiin tulee.
        Tuo digikin ei minulle mitään suurempaa ole tuonut, olisi aivan hyvin riittänyt vanhan tyylinen ohjelma anti, kun muutamaa kanavaa kumminkin vain katson, tai aika ei riitää kovin paljoon kanavien katseluun.

        Tänään menen lääkäriin kuulemaan tuloksia, olenko täysin terve, vai joudunko apteekin asiakkaaksi, siltä olen tähän asti välttynyt.
        Voihan oireiluni olla vika korvien välissä ja joudun suurempiin tutkimuksiin, mutta sepä selviää, ainakin toivon, puoliltapäivin.

        Vietetään puuhastellen tämä kauniina alkava päivä, pitää ihan ilolla kertoa, että ikkunani on vielä puhtaat, tavallaan seuraavana päivänä on sade, kun minä ikkunani olen pessyt.

        Tuommoistakin olen pohtinut, kun minua syytellään minä, minä kirjoittamisesta, mietin mniten voisin toisin omia tekemisiäni ilmaista.
        Olisiko oikeampaa sanoa, tänään olemme tehneet sitä ja sitä, heh,heh, vaikeeta on, mutta olkoon;))
        Tulkaa kahville, jospa päivä alkuun saadaan.


      • SkillaN kirjoitti:

        selviää, vanha viisaus.
        Pienellä tuo kirjoitus on, hukkuu muuhun tekstiin, mutta tieto on nyt levinnyt ketjujen kautta, hyvä niin.

        Huomenta tähänkin aamuun, kauniina nousee, liput on olleet koko yön työssä ja liehunta hiljalleen jatkuu.
        Yksinäinen mies astelee kadulla, ilmeisesti matkaa keskusliikenneasemalle, askel viittaa eilisiltaiseen juhlintaan, vähän epävarmalta näyttää;))

        Naakka pariskunta täydessä työn touhussa, risuja lisää ja nyt sitten alkaa pehmusteiden laitto, tuossa naapuritalossa, on tuuletusritilä josta näppärästi saa kiskottua karhuntaljaa pehmukkeeksi.
        Harakanpesä, iso risukasa, on ilmeisesti valmis, kohta siellä alkaa hautominen ja puun lehteen puhkeamista varmaan odottavat, sitten olisi poikasten hyvä kasvaa suojassa ihmisten silmiltä.
        Siinä se tuli kurrekin puun oksille hyppelemään ja ketterästi kipuaan koivun latvaan asti, ja siitä katolle missä naakkojen pesäpiippu sijaitsee.
        Siinäpä saavatkin naakat vartiota pitää kun munat pesään joutuvat, oravahan on munavaras, ainakin pikkulintujen pesiä tyhjentää.
        Taitaa nämä pesimispuuhat taas tältä aamulta riittää, palataan näiden kaksijalkaisten maailmaan;))

        Maailma makaa kai entisellään, kohuja sieltä ja täältä, milloin on urheilijoiden tekemiset valokiilassa, milloin rattijuopot puhuttavat, ruuan hinta on kohonnut päivän puheenaiheeksi.
        Sen meistä jokainen huomaa kaupassa asioidessaan, puhuvat 7% korotuksesta, viime vuoteen, sitä ei voi olla huomaamatta.
        Televisiolupa lappukin eilen postiluukusta tipahti ja aika ison loven sekin pussiin tekee, kun sitten vastineeksi saa uusintoja ja muuta vähemmän kivaa.
        Tietenkin se "kiva" on niin erilaista jokaiselle, mutta löytyneekö ketään, joka olisi tyytyväinen nykyiseen tarjontaan ja kaikenhan pitäisi parantua, kun taitajia joka taholta esiin tulee.
        Tuo digikin ei minulle mitään suurempaa ole tuonut, olisi aivan hyvin riittänyt vanhan tyylinen ohjelma anti, kun muutamaa kanavaa kumminkin vain katson, tai aika ei riitää kovin paljoon kanavien katseluun.

        Tänään menen lääkäriin kuulemaan tuloksia, olenko täysin terve, vai joudunko apteekin asiakkaaksi, siltä olen tähän asti välttynyt.
        Voihan oireiluni olla vika korvien välissä ja joudun suurempiin tutkimuksiin, mutta sepä selviää, ainakin toivon, puoliltapäivin.

        Vietetään puuhastellen tämä kauniina alkava päivä, pitää ihan ilolla kertoa, että ikkunani on vielä puhtaat, tavallaan seuraavana päivänä on sade, kun minä ikkunani olen pessyt.

        Tuommoistakin olen pohtinut, kun minua syytellään minä, minä kirjoittamisesta, mietin mniten voisin toisin omia tekemisiäni ilmaista.
        Olisiko oikeampaa sanoa, tänään olemme tehneet sitä ja sitä, heh,heh, vaikeeta on, mutta olkoon;))
        Tulkaa kahville, jospa päivä alkuun saadaan.

        Piipahdan pirttiin ohikulkumatkalla,-olipas pitkäsana- aamukafeelle !
        Ihan terveeltä näytät Skillan, kiertele vaan rohdoskauppoja,, kaukaa. Aina parempi, jos ei mitään tarvitse..itse en ole siinä onnistunut, pilleriä popsitaan.

        Kävin tuolla mummeli36 :sen testeissä.
        Olenkohan "keskenkasvuinen alikehittynyt olio"
        Ihan rehellisesti vastailin ja tulos oli,
        Henkinen ikä 36 v.
        Näkkyyköhän se päällepäin,että melkein teini-ikäinen mummonkupikas,,,no ilmankos niiden nuorten ihmisten kanssa on aina niin hauskaa,,
        Ihmeelistä kyllä voidaan nauraa samoille asioille.
        Huomenna pitää lähteä tutkimaan vieläkö se oravaperhe asustaa meidän mökkisaunan vintillä.
        monivuotinen koti on sillä siellä ollut.
        Viimekesänä semmoinen tosipieni poikanen hyppi pihassa, kiipesi housunlahjetta pitkin, moneen kartaan.
        Liian pieni ymmärtääkseen edes pelätä.
        Voi että se oli söpö,,,
        Linnut kiistelee pesäpöntöstä, vaikka niitä on 5 kpl tontilla pihapiirissä.
        Kirjosieppo on sellainen joka ajaa pois, jos joku muu on siihen tietyyn pönttöön ehtinyt majoittua. Monena vuonna on tuota "häätöä" seurattu.
        Tarkat on säännöt ja rajat heilläkin.
        Kaffeesta kiitos ja herkuista myös.


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Piipahdan pirttiin ohikulkumatkalla,-olipas pitkäsana- aamukafeelle !
        Ihan terveeltä näytät Skillan, kiertele vaan rohdoskauppoja,, kaukaa. Aina parempi, jos ei mitään tarvitse..itse en ole siinä onnistunut, pilleriä popsitaan.

        Kävin tuolla mummeli36 :sen testeissä.
        Olenkohan "keskenkasvuinen alikehittynyt olio"
        Ihan rehellisesti vastailin ja tulos oli,
        Henkinen ikä 36 v.
        Näkkyyköhän se päällepäin,että melkein teini-ikäinen mummonkupikas,,,no ilmankos niiden nuorten ihmisten kanssa on aina niin hauskaa,,
        Ihmeelistä kyllä voidaan nauraa samoille asioille.
        Huomenna pitää lähteä tutkimaan vieläkö se oravaperhe asustaa meidän mökkisaunan vintillä.
        monivuotinen koti on sillä siellä ollut.
        Viimekesänä semmoinen tosipieni poikanen hyppi pihassa, kiipesi housunlahjetta pitkin, moneen kartaan.
        Liian pieni ymmärtääkseen edes pelätä.
        Voi että se oli söpö,,,
        Linnut kiistelee pesäpöntöstä, vaikka niitä on 5 kpl tontilla pihapiirissä.
        Kirjosieppo on sellainen joka ajaa pois, jos joku muu on siihen tietyyn pönttöön ehtinyt majoittua. Monena vuonna on tuota "häätöä" seurattu.
        Tarkat on säännöt ja rajat heilläkin.
        Kaffeesta kiitos ja herkuista myös.

        Kurkistin Hailudon luontokuvaa ensimmäiseksi, nyt onnisti. Siellä se lintu seisoi pesän reunalla.
        Kiitos vinkin antajalle. Minä olen aikaisemmin seuranunt paljonkin lintujen elämää kun asuin Vantaanjoen rannalla. Siellä oli paljon harvinaisiakin lintuja. No mennyt on mennyttä.
        Nyt menen pirttiin aamukahville, hyvinnukutun yön jälkeen kahvi maistuu. Olisikohan siihen vaikuttanut iltainen käyntini nurkkakaapilla?
        Hyvää päivänjatkoa pirttiläisille.
        Late
        ps. Paranemista ylikypsälle.


      • LateVaan kirjoitti:

        Kurkistin Hailudon luontokuvaa ensimmäiseksi, nyt onnisti. Siellä se lintu seisoi pesän reunalla.
        Kiitos vinkin antajalle. Minä olen aikaisemmin seuranunt paljonkin lintujen elämää kun asuin Vantaanjoen rannalla. Siellä oli paljon harvinaisiakin lintuja. No mennyt on mennyttä.
        Nyt menen pirttiin aamukahville, hyvinnukutun yön jälkeen kahvi maistuu. Olisikohan siihen vaikuttanut iltainen käyntini nurkkakaapilla?
        Hyvää päivänjatkoa pirttiläisille.
        Late
        ps. Paranemista ylikypsälle.

        Keitänpä kahvit nyt itselleni..Jaa'a..jotain herkkua tekee mieli.. Otankin pusun poskeen..nam..
        Minä olin vähän kyläilemässä,enkä kehdannut rynnätä tietokoneen kimppuun ,heti aamusta.No nyt
        olen kotona taas.Kyllä tuntui mukavalta,kun ruoka
        laitettiin nenän alle ja voileivätkin tehtiin valmiiksi..pidettiin ,kuin kukkaa kämmenellä..
        Ihanat säät on ollut ja lehdet avautuvt puissa,
        aivan pian.Niin,miten se nyt on,pidetäänkö hipat?
        Voisin tehdä salaattia vaikka,ison kulhollisen.
        Kuulostaa siltä,että olisi paljon herkkuja jo..
        Pitääpä katsoa onko Vappu-nenää ja hattuja
        tallella,tässä ehtii kyllä hankkiakin vielä.
        Pitää välillä käydä kurkkimassa sitä linnunpesää.
        On ollut pois,kun olen käynyt,huonoa onnea..
        Kiva,kun olette onnistuneet näkemään sen..
        Olipa hyvää kahvia,piristi kummasti..Kiitos!
        Uusi sheriffi on ,näimmä,valittu "Oinas-N "
        Mutta ,jatketaan päivää..Iloa ja voimia! t.Irkku


      • LateVaan kirjoitti:

        Kurkistin Hailudon luontokuvaa ensimmäiseksi, nyt onnisti. Siellä se lintu seisoi pesän reunalla.
        Kiitos vinkin antajalle. Minä olen aikaisemmin seuranunt paljonkin lintujen elämää kun asuin Vantaanjoen rannalla. Siellä oli paljon harvinaisiakin lintuja. No mennyt on mennyttä.
        Nyt menen pirttiin aamukahville, hyvinnukutun yön jälkeen kahvi maistuu. Olisikohan siihen vaikuttanut iltainen käyntini nurkkakaapilla?
        Hyvää päivänjatkoa pirttiläisille.
        Late
        ps. Paranemista ylikypsälle.

        Menee nyt ihan kasvi- ja eläinopin puolelle:
        Ilokseni huomasin,että pihalla kukkii käenrieskamätäs. Piti oikein käydä paikan päällä toteamassa,kun täällä ei ilkeä kiikaroida parvekkeelta.
        Pesälläkin poikkesin, ja tällä kertaa oli sääksi kotona. Meidän pihallamme puolestaan poikkesi komea rusakko. Tuolta se loikki ryteiköstä peltosaran poikki, ja kiire sillä näytti olevan.

        Sitten loikataan homo sapiens -lajiin ja lähinnä aivotoimintaan.
        Tein eilen ihan rehellisesti omien aivoitusteni mukaan ikätestin. Tulos oli 27 vuotta. Onko hyvä vai huono, sitä on vaikea päätellä, mutta tulos nyt kuitenkin oli.
        Eilen apteekissa ei tullut minkäänlaista tulosta, kun yritin mitata verenpaineen. Kävin farmaseutilta kysymässä, oliko värkki rikki vai minä kuollut, kun mittari näytti nollaa. Kummassakaan ei ollut vikaa. Johto vain oli irronnut.

        Mutta mennäänpäs vielä niihin aivoihin. Sain juuri hauskan kirjeen, jossa kerrottiin seuraavaa:
        Rouva oli kirjoittanut ostoslapun, ja mies meni kauppaan rouvan jäädessä lasten kanssa autoon.
        Yht´äkkiä rouva muisti unohtaneensa lapusta pari asiaa. Hän kuitenkin arveli, että mies toisi ne silti. Niin kävikin, ja kuopus ihmetteli: - Mistä tiesit, että iskä ostaisi nuo?
        Siihen isosisko: - Nehän on naimisissa, Niillä on yhteiset aivot.

        Sen pituinen se! Valoisaa päivää koko poppoolle!


      • LateVaan kirjoitti:

        Kurkistin Hailudon luontokuvaa ensimmäiseksi, nyt onnisti. Siellä se lintu seisoi pesän reunalla.
        Kiitos vinkin antajalle. Minä olen aikaisemmin seuranunt paljonkin lintujen elämää kun asuin Vantaanjoen rannalla. Siellä oli paljon harvinaisiakin lintuja. No mennyt on mennyttä.
        Nyt menen pirttiin aamukahville, hyvinnukutun yön jälkeen kahvi maistuu. Olisikohan siihen vaikuttanut iltainen käyntini nurkkakaapilla?
        Hyvää päivänjatkoa pirttiläisille.
        Late
        ps. Paranemista ylikypsälle.

        hyvin menee, kipu jäi leikkauspöydälle. Siis se jatkuva särky. Toivotaan, että käden liikkeetkin palautuu ennalleen, että päästään operoimaan tuota toista kättä, joka itseasiassa pitikin leikata ensin. Onneksi minulla on tuo ihana omaishoitaja joka kyllä paapoo ja auttaa joka asiassa.

        Terkkuja vaan kaikille pirttiläisille, kyllä tästä "ylikypsasta" taitaa vielä mies tulla kun aikansa operoidaan.

        Kiitokset kahvista ja herkuista.


      • ylikypsa kirjoitti:

        hyvin menee, kipu jäi leikkauspöydälle. Siis se jatkuva särky. Toivotaan, että käden liikkeetkin palautuu ennalleen, että päästään operoimaan tuota toista kättä, joka itseasiassa pitikin leikata ensin. Onneksi minulla on tuo ihana omaishoitaja joka kyllä paapoo ja auttaa joka asiassa.

        Terkkuja vaan kaikille pirttiläisille, kyllä tästä "ylikypsasta" taitaa vielä mies tulla kun aikansa operoidaan.

        Kiitokset kahvista ja herkuista.

        Ainahan radikaali toimenpide etukäteen jännittää,
        mutta useimmiten nuo taitavat kirurgit osaavat asiansa.
        Leikkaushan onkin usein myös kivun hoitoa,
        ja sanonta 'kipu jäi leikkauspöydälle' toteutuu.

        Jatkuva tulehduskipulääkkeiden syönti voi olla lopulta vaarallisempaakin,
        eihän vatsa niitä pitkään kestä.
        Onnea sinulle ja terveiseni Paulamariallekin!:)


      • ylikypsa kirjoitti:

        hyvin menee, kipu jäi leikkauspöydälle. Siis se jatkuva särky. Toivotaan, että käden liikkeetkin palautuu ennalleen, että päästään operoimaan tuota toista kättä, joka itseasiassa pitikin leikata ensin. Onneksi minulla on tuo ihana omaishoitaja joka kyllä paapoo ja auttaa joka asiassa.

        Terkkuja vaan kaikille pirttiläisille, kyllä tästä "ylikypsasta" taitaa vielä mies tulla kun aikansa operoidaan.

        Kiitokset kahvista ja herkuista.

        että paraneminen on alkanut, kyllä se siitä iloksi muuttuu;))

        Minäkin sain lääkäriltä aika mukavat kuntoani koskevat arviot, tosin vielä joitakin pieniä kokeita tehdään, mutta hyvältä näyttää.
        Ehkä kesä tuo mukanaan kovasti kaivattavaa liikuntaa ja se helpottaa myös liikkumista.

        Tanssi se olisi poikaa, mutta niin harvoin sitä tulee harrastettua.
        No onhan täällä pirtissä aina väliin tanssittukin, mutta harmi se ei kuntoa kohenna, mielialaa kumminkin;))
        Eihän kaikkea hyvää voi saada.

        Minulla on ollut huono tuuri noiden sääksien kanssa, en vieläkään ole niitä nähnyt, pesää oli kyllä pehmustettu.

        Täällä meillä on nyt hulluuteen menty.
        Vanhalle tori aukealle on pystytetty valta teltta ja sinne saunat.
        Siellä on kilpailu alkanut siitä, kuka kauemmin kylpee, sisällä en ole käynyt,( en tiedä onko se edes yleisölle) siellä on kai yritysten joukkueet.
        Kai jo huomisessa lehdessä tietoja annetaan.
        Kaikkea sitä keksitään.

        Hiljaista on palstalla, alkaa jo kesä tekemään tuloaan myös palstan kirjoittajille.
        Ulos luontoon palajaa mieli, voimaa ja intoa keräämään, mutta käydään nyt kumminkin kuulumiset kertomassa mökkipirtillä.
        Ja onhan ne onkimiskilpailutkin pidettävä, kun sää lämpiää.

        Kävin serkkuni vaimon luona ja kyllä siellä oli ikävä olo.
        Tämä vaimo ei pääse juurikaan liikkumaan, lonkka on niin kipeä ja leikkaukseen ei pääse, on sydän vajaatoiminen, dibeettis ja astma, viimeinen este on ylipaino.
        Hänenkin ongelma on todella suuri ylipaino ja kun ei pääse liikkumaan, mites asiaa yrität korjata, surullista.
        Kyllä sitä paljon menettää, kun ei liikkumaan pääse.

        Ruokahalu on hyvä, uni maistuu ja liikkuminen on saamattoman ihmisen syy, näin kohdallani.
        Mutta hyvät illan jatkot, jospa jo huomenna ainakin vähän saan itseäni liikkeelle;))


      • ville vallaton
        ylikypsa kirjoitti:

        hyvin menee, kipu jäi leikkauspöydälle. Siis se jatkuva särky. Toivotaan, että käden liikkeetkin palautuu ennalleen, että päästään operoimaan tuota toista kättä, joka itseasiassa pitikin leikata ensin. Onneksi minulla on tuo ihana omaishoitaja joka kyllä paapoo ja auttaa joka asiassa.

        Terkkuja vaan kaikille pirttiläisille, kyllä tästä "ylikypsasta" taitaa vielä mies tulla kun aikansa operoidaan.

        Kiitokset kahvista ja herkuista.

        ON.Kun laitat sen "kipeän käden" Paula Marian kaulalle,niin kyllä se siinä paranee.....Pikaista paranemista ,toivottelee,ville vallaton


      • ville vallaton kirjoitti:

        ON.Kun laitat sen "kipeän käden" Paula Marian kaulalle,niin kyllä se siinä paranee.....Pikaista paranemista ,toivottelee,ville vallaton

        vielä teille kaikille ihanille pirttiläisille, kun olette olleet niin voimakkkaasti mukana minun käden leikkauksessani. Varmasti siitä johtuen kaikki meni niin hyvin. Kiitos.

        Nyt otan iltakahvit ja sitten yöpuulle. Täytyy kokeilla sitä Ville Vallattoman konstia.

        Kauniita unia kaikille,


      • ylikypsa kirjoitti:

        vielä teille kaikille ihanille pirttiläisille, kun olette olleet niin voimakkkaasti mukana minun käden leikkauksessani. Varmasti siitä johtuen kaikki meni niin hyvin. Kiitos.

        Nyt otan iltakahvit ja sitten yöpuulle. Täytyy kokeilla sitä Ville Vallattoman konstia.

        Kauniita unia kaikille,

        Oikein hienoa, Ylikypsä, että kaikki on mennyt hyvin.. Hyvää jatkoa edelleeenkin..
        Ja sitten kahvin keittoon ja vesipannu vislaamaan.
        Jälleen on perjantai,aika rientää,huhtikuukin on
        pian muistojen puolella.TV-ohjelmatkin alkaa tippua kesätauolle..Eilenkin lähti "Kotikatu".
        Sitten taas katselemme uusintoja ,ties kuinka monta kertaa..Kallis on ,mielestäni,TV-lupa ja
        tarjonta on tuota. Jotain lasten ohjelmaa,toivoisin,että uusisivat,esim. "Maija
        Mehiläinen" Se oli niin kiva,nykylapset varmaan pitäisivät siitä...Onhan siitäkin jo 20v.,kun se
        tuli TV:stä.Tuleeko mieleen ,joku kiva sarja,mitä olis kiva katsella uudestaan..Waltonin perhe,oli myös niin lämminhenkinen..Sen voisivat näyttää myös...Mä tässä aloin vanhoja muistelemaan..hih..
        Mutta nyt,tulkaahan kahville ja pullaa löytyy ja
        pusuja..Ihana sää,nautitaan, joka hetkestä.
        Pistän kisuille ruokaa,tuonne verannalle,kun eivät nyt näyttäydy.Varmaan sieltä löytävät...
        Tehdään tästä ,ikimuistettava päivä.. Iloa! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Oikein hienoa, Ylikypsä, että kaikki on mennyt hyvin.. Hyvää jatkoa edelleeenkin..
        Ja sitten kahvin keittoon ja vesipannu vislaamaan.
        Jälleen on perjantai,aika rientää,huhtikuukin on
        pian muistojen puolella.TV-ohjelmatkin alkaa tippua kesätauolle..Eilenkin lähti "Kotikatu".
        Sitten taas katselemme uusintoja ,ties kuinka monta kertaa..Kallis on ,mielestäni,TV-lupa ja
        tarjonta on tuota. Jotain lasten ohjelmaa,toivoisin,että uusisivat,esim. "Maija
        Mehiläinen" Se oli niin kiva,nykylapset varmaan pitäisivät siitä...Onhan siitäkin jo 20v.,kun se
        tuli TV:stä.Tuleeko mieleen ,joku kiva sarja,mitä olis kiva katsella uudestaan..Waltonin perhe,oli myös niin lämminhenkinen..Sen voisivat näyttää myös...Mä tässä aloin vanhoja muistelemaan..hih..
        Mutta nyt,tulkaahan kahville ja pullaa löytyy ja
        pusuja..Ihana sää,nautitaan, joka hetkestä.
        Pistän kisuille ruokaa,tuonne verannalle,kun eivät nyt näyttäydy.Varmaan sieltä löytävät...
        Tehdään tästä ,ikimuistettava päivä.. Iloa! t.Irkku

        sanot irkku-37, miten sen tekisi?
        Oliskohan niin, kun laitan siemeniä tuonne multaan (myöhemmin ulos) ja sitten ne siemnet tekisivät hyvään juurakon ja vuodesta toiseen pihallla liikkujia ilahduttaisi;))

        Eipä tiedä mitä tänään tapahtuu, jääkö muistoihin jonakin merkittävänä päivänä. Huomenta kumminkin, aamussa ollaan ja minkälaisessa, taivas aivan pilvetön, tuulikaan ei ole kovaa, hienoa ainakin ilman puolesta on odotettavissa.

        Minua ei onnista noiden isojen lintujen kanssa, sääksiä en ole vielä nähnyt ja taisi nuo pehmusteetkin olla viime kesältä, mistä jo aiemmin puhuin.
        Kotkaakaan en ole nähnyt moneen päivää, eikö sille tämä pesä kelvannutkaan?
        Kuusi tai hömötiainen (en tiedä kumpi) laittaa pesäänsä kovaa vauhtia, jotakin pehpeää heinää siellä pöyhii, pesä on oltava pehmoinen tuleville pienille.

        Harakka mokoma tuossa naakkojen pesän ympärillä pyörii, katsoneeko mallia, vai onki ilkeämmät ajatukset, munavarkaisiin tuloa suunnittelee.
        Vaaroja on täynnä luonnossakin eläville.

        Katsoin ikkunasta, kun paikkakunatani vesitorniin ulkopuolelle laitetaan rakennustelineitä, huh ihan katsominenkin pyörryttää.
        Muistaakseni kymmenen asuinkerrosta ja sitten koko kaupungin vedet siellä yläpuolella, melkoinen säiliö.
        Tämän vesisäiliön korjauksesta on kyse, rakennelmat ja kaiteet näköala tasanteella joutuvat korjauksen kohteeksi.
        Lehti kertoi, että 50 metriä korkea on telideiden mitta, harvemmin näin korkeita telineitä rakennetaan, 20 metriä on yleisin korkeus.
        Hyvä että korjataan, kamalaa jos sellainen vesimäärä tulisi alas ja toisi tullessaan koko rakennuksen.
        Kallista on tuollainen remontti reilusti yli 100 000 euroa on arvio.

        Saunomisesta ei ollut mitään lehdessä, kaipa ne kestävät pidemmän ajan, huonosti olen seurannut ilmoituksia.

        Kadulla harjakoneet pölyä ilmaan tupruttavat, kastelulaitehan siinä on mukana, mutta kyllä vaan tupruaa, kohta on mukava kävellä, kun ei hiekotushiekka jalan alla tunnu.
        Kalliiksi se tulee tuokin, euroja vie tämä huolenpito teistä ja kaduista.

        No eiköhän tässä nyt nämä tärkeimmät, aloitellaan perjantai päivän touhuja ja yhdyn irkun toivotuksiin, tehdään onnistunut päivä!


      • "pelkkää hyvää"
        SkillaN kirjoitti:

        sanot irkku-37, miten sen tekisi?
        Oliskohan niin, kun laitan siemeniä tuonne multaan (myöhemmin ulos) ja sitten ne siemnet tekisivät hyvään juurakon ja vuodesta toiseen pihallla liikkujia ilahduttaisi;))

        Eipä tiedä mitä tänään tapahtuu, jääkö muistoihin jonakin merkittävänä päivänä. Huomenta kumminkin, aamussa ollaan ja minkälaisessa, taivas aivan pilvetön, tuulikaan ei ole kovaa, hienoa ainakin ilman puolesta on odotettavissa.

        Minua ei onnista noiden isojen lintujen kanssa, sääksiä en ole vielä nähnyt ja taisi nuo pehmusteetkin olla viime kesältä, mistä jo aiemmin puhuin.
        Kotkaakaan en ole nähnyt moneen päivää, eikö sille tämä pesä kelvannutkaan?
        Kuusi tai hömötiainen (en tiedä kumpi) laittaa pesäänsä kovaa vauhtia, jotakin pehpeää heinää siellä pöyhii, pesä on oltava pehmoinen tuleville pienille.

        Harakka mokoma tuossa naakkojen pesän ympärillä pyörii, katsoneeko mallia, vai onki ilkeämmät ajatukset, munavarkaisiin tuloa suunnittelee.
        Vaaroja on täynnä luonnossakin eläville.

        Katsoin ikkunasta, kun paikkakunatani vesitorniin ulkopuolelle laitetaan rakennustelineitä, huh ihan katsominenkin pyörryttää.
        Muistaakseni kymmenen asuinkerrosta ja sitten koko kaupungin vedet siellä yläpuolella, melkoinen säiliö.
        Tämän vesisäiliön korjauksesta on kyse, rakennelmat ja kaiteet näköala tasanteella joutuvat korjauksen kohteeksi.
        Lehti kertoi, että 50 metriä korkea on telideiden mitta, harvemmin näin korkeita telineitä rakennetaan, 20 metriä on yleisin korkeus.
        Hyvä että korjataan, kamalaa jos sellainen vesimäärä tulisi alas ja toisi tullessaan koko rakennuksen.
        Kallista on tuollainen remontti reilusti yli 100 000 euroa on arvio.

        Saunomisesta ei ollut mitään lehdessä, kaipa ne kestävät pidemmän ajan, huonosti olen seurannut ilmoituksia.

        Kadulla harjakoneet pölyä ilmaan tupruttavat, kastelulaitehan siinä on mukana, mutta kyllä vaan tupruaa, kohta on mukava kävellä, kun ei hiekotushiekka jalan alla tunnu.
        Kalliiksi se tulee tuokin, euroja vie tämä huolenpito teistä ja kaduista.

        No eiköhän tässä nyt nämä tärkeimmät, aloitellaan perjantai päivän touhuja ja yhdyn irkun toivotuksiin, tehdään onnistunut päivä!

        Jos nyt ehdit vilkaista, voisit nähdä!


      • "pelkkää hyvää"
        irkku-37 kirjoitti:

        Oikein hienoa, Ylikypsä, että kaikki on mennyt hyvin.. Hyvää jatkoa edelleeenkin..
        Ja sitten kahvin keittoon ja vesipannu vislaamaan.
        Jälleen on perjantai,aika rientää,huhtikuukin on
        pian muistojen puolella.TV-ohjelmatkin alkaa tippua kesätauolle..Eilenkin lähti "Kotikatu".
        Sitten taas katselemme uusintoja ,ties kuinka monta kertaa..Kallis on ,mielestäni,TV-lupa ja
        tarjonta on tuota. Jotain lasten ohjelmaa,toivoisin,että uusisivat,esim. "Maija
        Mehiläinen" Se oli niin kiva,nykylapset varmaan pitäisivät siitä...Onhan siitäkin jo 20v.,kun se
        tuli TV:stä.Tuleeko mieleen ,joku kiva sarja,mitä olis kiva katsella uudestaan..Waltonin perhe,oli myös niin lämminhenkinen..Sen voisivat näyttää myös...Mä tässä aloin vanhoja muistelemaan..hih..
        Mutta nyt,tulkaahan kahville ja pullaa löytyy ja
        pusuja..Ihana sää,nautitaan, joka hetkestä.
        Pistän kisuille ruokaa,tuonne verannalle,kun eivät nyt näyttäydy.Varmaan sieltä löytävät...
        Tehdään tästä ,ikimuistettava päivä.. Iloa! t.Irkku

        Täällä pohjoisessa muuttolinnut ilahduttavat meitä ja aina löytyy netistäkin lisää bongattavaa. Tätäkin linkkiä voisi katsella :
        http://www.metsoparlamentti.fi/metsoteevee.html


      • "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Täällä pohjoisessa muuttolinnut ilahduttavat meitä ja aina löytyy netistäkin lisää bongattavaa. Tätäkin linkkiä voisi katsella :
        http://www.metsoparlamentti.fi/metsoteevee.html

        Olin niin väsynyt eilen etten jaksanut käydä pirtissä.

        Nyt äsken näin sääksen pesällään !!klo 09.05.

        Aurinko helottaa taas ihan suoraan tänne ylös,heloittakoon vain,vaikka kuuma onkin.
        puolen päivän aikoihin kääntyy pois,ei lämmin luita
        riko,sanoi mummoni aikoinaan.

        Eilen olin ystävättäreni kanssa vähän reissussa ja näimme jopa peipposen pesä puuhissa.
        Västäräkkikin vilahti jossain,kai se kesä nyt tulee.Pääskyjä ei vielä ole näkynyt.

        Kiva kun laitatte noita linkkejä,minulta osa hukkui,kun vaihdoin konetta.

        Mikä tirkistely vimma lienee,että pitää käydä
        toisten "huushollia"kurkkimassa;))

        Kiitos kahvi maistui tosi hyvälle.

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Olin niin väsynyt eilen etten jaksanut käydä pirtissä.

        Nyt äsken näin sääksen pesällään !!klo 09.05.

        Aurinko helottaa taas ihan suoraan tänne ylös,heloittakoon vain,vaikka kuuma onkin.
        puolen päivän aikoihin kääntyy pois,ei lämmin luita
        riko,sanoi mummoni aikoinaan.

        Eilen olin ystävättäreni kanssa vähän reissussa ja näimme jopa peipposen pesä puuhissa.
        Västäräkkikin vilahti jossain,kai se kesä nyt tulee.Pääskyjä ei vielä ole näkynyt.

        Kiva kun laitatte noita linkkejä,minulta osa hukkui,kun vaihdoin konetta.

        Mikä tirkistely vimma lienee,että pitää käydä
        toisten "huushollia"kurkkimassa;))

        Kiitos kahvi maistui tosi hyvälle.

        näkyillään...

        Nuo linnut peijoonit on heittäneet oikein kunnon
        pläjäyksen minun puhtaisiin partsun lasiin;((

        En kyllä ala uudelleen heti pesemän,kyllä siitä vielä läpi näkee.


      • "pelkkää hyvää"
        muori67 kirjoitti:

        Nuo linnut peijoonit on heittäneet oikein kunnon
        pläjäyksen minun puhtaisiin partsun lasiin;((

        En kyllä ala uudelleen heti pesemän,kyllä siitä vielä läpi näkee.

        Vai kävikö tässä nyt niin, että "on lautalla pienoinen kahvila...", kun kevättulva vei pirtin ja se takertui laiturin naruihin ja seilaa ...niin, minne?

        Mihinkäs te hyvät ihmiset menitte? Älkää ainakaan kertoko, että innoissanne rapsuttelette ne loputkin pensaanaluset ja kukkapenkit.

        Täällä "uuden Ansan" takana levitellään lumia ja ihmetellään, että kuinkas sieltä lumen alta löytyy yli 5 cm:n jääkerros ja mitäs se mahtaakaan tehdä nurmikolle?

        Tienneekö takatalvea, kun punatulkkupari pyrähti ensimmäisen kerran pihamaalle näille lumille? Kertokaa, viisaammat!


      • "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Vai kävikö tässä nyt niin, että "on lautalla pienoinen kahvila...", kun kevättulva vei pirtin ja se takertui laiturin naruihin ja seilaa ...niin, minne?

        Mihinkäs te hyvät ihmiset menitte? Älkää ainakaan kertoko, että innoissanne rapsuttelette ne loputkin pensaanaluset ja kukkapenkit.

        Täällä "uuden Ansan" takana levitellään lumia ja ihmetellään, että kuinkas sieltä lumen alta löytyy yli 5 cm:n jääkerros ja mitäs se mahtaakaan tehdä nurmikolle?

        Tienneekö takatalvea, kun punatulkkupari pyrähti ensimmäisen kerran pihamaalle näille lumille? Kertokaa, viisaammat!

        Kevät täällä eteläisessä Hämmeessä on jo niin pitkällä, että himoviljelijät ovat jo peltotöissä.Tulvia eikä routaa ole ollut koko keväänä.Käki täällä pian kukkuu!
        Mielestäni pirtti on paikallaan, väki vain on saanut aurinkonpistoksen eikä jaksa tulla pirtille saakka. Me kaikki samanikäiset olemme kyllä olleet pienen ikämme Ansan pauloissa ja taidamme tämän uuden "Ansan" toispuolellakin sortua samaan ansaan. Eiköhän ne lumet sieltä ansan takaakin ennenpitkää sula.
        Mutta nyt keittelen uudella pannulla kunnon papukahvit, sitten nurkkakaapille sekoittelen sinisen enkelin ettei yksin tarvi keinutuolissa kiikkua.


      • en pidä noista
        LateVaan kirjoitti:

        Kevät täällä eteläisessä Hämmeessä on jo niin pitkällä, että himoviljelijät ovat jo peltotöissä.Tulvia eikä routaa ole ollut koko keväänä.Käki täällä pian kukkuu!
        Mielestäni pirtti on paikallaan, väki vain on saanut aurinkonpistoksen eikä jaksa tulla pirtille saakka. Me kaikki samanikäiset olemme kyllä olleet pienen ikämme Ansan pauloissa ja taidamme tämän uuden "Ansan" toispuolellakin sortua samaan ansaan. Eiköhän ne lumet sieltä ansan takaakin ennenpitkää sula.
        Mutta nyt keittelen uudella pannulla kunnon papukahvit, sitten nurkkakaapille sekoittelen sinisen enkelin ettei yksin tarvi keinutuolissa kiikkua.

        ainoastaan Paulasta.


      • LateVaan kirjoitti:

        Kevät täällä eteläisessä Hämmeessä on jo niin pitkällä, että himoviljelijät ovat jo peltotöissä.Tulvia eikä routaa ole ollut koko keväänä.Käki täällä pian kukkuu!
        Mielestäni pirtti on paikallaan, väki vain on saanut aurinkonpistoksen eikä jaksa tulla pirtille saakka. Me kaikki samanikäiset olemme kyllä olleet pienen ikämme Ansan pauloissa ja taidamme tämän uuden "Ansan" toispuolellakin sortua samaan ansaan. Eiköhän ne lumet sieltä ansan takaakin ennenpitkää sula.
        Mutta nyt keittelen uudella pannulla kunnon papukahvit, sitten nurkkakaapille sekoittelen sinisen enkelin ettei yksin tarvi keinutuolissa kiikkua.

        Eihän tämä pirtti ole minnekään seilannut. Näin kesäisenä kevätpäivänä moni on luultavasti saanut raitisilmamyrkytyksen auringonpistoksen lisäksi.
        Kun oudokseltaan on rämmitty metsissä vahtimassa sääksen pesää ja metson soidinta, ovat voimat niin vähissä, ettei oikeastaan jaksa alkaa käpylehmäsillekään.
        Pirtistä tulvahti niin houkutteleva kahvin tuoksu, etten voi vastustaa kiusausta, vaikka vähäiset voimat oikeastaan pitäisi säästää vappuhippoihin.
        Illan rauha kun syliin maan sulkee, kai pirttiin taas väkeä kulkee. Siispä kulkijoille ihanaa kevätiltaa.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Eihän tämä pirtti ole minnekään seilannut. Näin kesäisenä kevätpäivänä moni on luultavasti saanut raitisilmamyrkytyksen auringonpistoksen lisäksi.
        Kun oudokseltaan on rämmitty metsissä vahtimassa sääksen pesää ja metson soidinta, ovat voimat niin vähissä, ettei oikeastaan jaksa alkaa käpylehmäsillekään.
        Pirtistä tulvahti niin houkutteleva kahvin tuoksu, etten voi vastustaa kiusausta, vaikka vähäiset voimat oikeastaan pitäisi säästää vappuhippoihin.
        Illan rauha kun syliin maan sulkee, kai pirttiin taas väkeä kulkee. Siispä kulkijoille ihanaa kevätiltaa.

        ei torilla eikä kylässä vaan täällä "mualimalla";))

        Vähän pilvinen päivä, mutta kivan lämmin ja nyt lupasivat aivan upeaa vapun aikaa.
        Kai sitä tanssitaan niiden kanssa jotka joutavat vapunaattona pirtisä pistäytymään.
        Uskon että järvi on sulana ja ponttooni tanssit kutsuvat.
        Katselin tuossa lehdestä ihania pieniä suolaisia, niitä pitää tehdä.

        Krookukset täydessä loistossaan ja alulla on monet muutkin perennat.
        Siemenet pussissa odottavat maanmuokkausata, siitä se alkaa;))

        Kiitos "pelkkää hyvää" kun yrität ilmoitella, taaskaan en ollut koneella ja tämä kone ei aukaise pesää, no kyllä minä ainakin sitten näen kun hautomaan rupeaa.

        Taidan käydä tuolla nurkkakaapilla minäkin, tuntuu kuin olisin ansainnut.
        Huomenna kaikki irti lähtevä kannetaan ulos ja kuusiluudalla ripsuan tämän "kartanon" ja teen puhdasta jälkeä.

        Nyt voimia unen avulla keräämään, hyvää yötä.

        Ps. Meri-kukka on tainnut päästä mökille rapsuttelemaan, sitähän hän ikävöi.


      • Puskasuleima
        Hintriika* kirjoitti:

        Tämä on sellainen leikkaa ja kopioi teksti:

        oinas-n on tämän palstan sheriffi.

        Mutta älä välitä! Minulle sattuu aivan samanlaisia näköhäiriöitä. E näe jotakin, vaikka se ihan selvästi siinä seisoo!

        Onks minul näköhäiriö vai eks siä okka ihan selvästi seisonu pirtin permannolla muutamaan päivään?
        Jos siä et os seisonu tääl, ni koitas nyk kiiruumman kaupal selvii seisomaa!
        Vappuki on tulos. Vaikka miä itte kehun, ni ei mistään saa nii hyvää simaa ku kaffepirtis. Se on ihan orikinaalii eikä mitää pikasimaa ku kossupulloon pannaa kolome rusinaa.
        Tus äkkii maistamaa! Miä panen pullon tonne nurkkakaappii. Ottaka kaikki muutki siältä. Siit kyl piisaa ku se on semmonen taikapullo, ettei se tyhjene.


      • Puskasuleima kirjoitti:

        Onks minul näköhäiriö vai eks siä okka ihan selvästi seisonu pirtin permannolla muutamaan päivään?
        Jos siä et os seisonu tääl, ni koitas nyk kiiruumman kaupal selvii seisomaa!
        Vappuki on tulos. Vaikka miä itte kehun, ni ei mistään saa nii hyvää simaa ku kaffepirtis. Se on ihan orikinaalii eikä mitää pikasimaa ku kossupulloon pannaa kolome rusinaa.
        Tus äkkii maistamaa! Miä panen pullon tonne nurkkakaappii. Ottaka kaikki muutki siältä. Siit kyl piisaa ku se on semmonen taikapullo, ettei se tyhjene.

        huomenta, lauantaiaamuun.
        Kauniina aamu valkesi, intoa puhkuu tämä mummeli, kohta rupeaa tapahtumaan.

        Peräkärri täyteen risuilla ja kaatopaikalle, ei onnistunut polttaminen lumien aikaan, olivat niin märkiä ja nyt ei uskalla tulta laittaa on tuo nurmikko niin kuivaa.
        Seuraavana vaatteet pihalle ja hämähäkkien seitit hävittämään.

        Minulla kävi sellainen pieni pelko tämän Ansan suhteen, että kumpahan ei kiinnitystä saanut kesäteatteriin, jos näin kävi, yhtä kiireinen tulee olemaan.
        Melkein toivon että eivät ole hoksanneet kiinnittää, väärinhän se on tälläisiä puhua, mutta ihan itsekkäistä syistä tätä toivon, paljon pirtistä puuttuu, kun Hintriikaa ei näy,,tule pistäytymään, ikävä jo on.

        No ikävä on teitä kaikkia, mitenkähän tämä alkava kesä menee, yhä harvemmin pirtin ovet raottuvat.
        No minkäs ihmelle voi, kurkataan me joilla aika riittää;))

        Nyt taitaa mennä höpöttelyksi, ja päässä pyörii nuo siivoushommat, jos ei aloita ei illalla nauti mäntysuovan tuoksusta.( taitaa olla joitakin muita pesuaineita)

        Nyt hörppäsen kahvit ja sitten enerkiaa purkamaan, tehkää seuraa, tai muuta kivaa, moi, moi!

        Tuo sima,,,,no voihn se kauppansa tehdä,,,,


      • Hintriika*
        SkillaN kirjoitti:

        huomenta, lauantaiaamuun.
        Kauniina aamu valkesi, intoa puhkuu tämä mummeli, kohta rupeaa tapahtumaan.

        Peräkärri täyteen risuilla ja kaatopaikalle, ei onnistunut polttaminen lumien aikaan, olivat niin märkiä ja nyt ei uskalla tulta laittaa on tuo nurmikko niin kuivaa.
        Seuraavana vaatteet pihalle ja hämähäkkien seitit hävittämään.

        Minulla kävi sellainen pieni pelko tämän Ansan suhteen, että kumpahan ei kiinnitystä saanut kesäteatteriin, jos näin kävi, yhtä kiireinen tulee olemaan.
        Melkein toivon että eivät ole hoksanneet kiinnittää, väärinhän se on tälläisiä puhua, mutta ihan itsekkäistä syistä tätä toivon, paljon pirtistä puuttuu, kun Hintriikaa ei näy,,tule pistäytymään, ikävä jo on.

        No ikävä on teitä kaikkia, mitenkähän tämä alkava kesä menee, yhä harvemmin pirtin ovet raottuvat.
        No minkäs ihmelle voi, kurkataan me joilla aika riittää;))

        Nyt taitaa mennä höpöttelyksi, ja päässä pyörii nuo siivoushommat, jos ei aloita ei illalla nauti mäntysuovan tuoksusta.( taitaa olla joitakin muita pesuaineita)

        Nyt hörppäsen kahvit ja sitten enerkiaa purkamaan, tehkää seuraa, tai muuta kivaa, moi, moi!

        Tuo sima,,,,no voihn se kauppansa tehdä,,,,

        En minä mihinkään ole kadonnut. Oli vain sukua koolla sellaisissa ikävämmissä merkeissä, joita tässä elämän tiimellyksessä joskus on. Taitaa vielä ainakin tämä päivä mennä, ennen kuin kaikki lähevät kotiansa kohti.

        En tohdi nyt nurkkakaapilla käydä, kun on tullut nostelluksi muistomaljoja sellainen määrä, että täytyy jo ruveta toppuuttelemaan.

        Palajan kyllä pirtin haravointitalkoisiin. Vaikka kiirettä pukkaa, kun on iloisemmissa merkeissä vappuvieras tulossa.

        Ilmoitusasiana, että savu nousee ihan pystysuoraan, taivaalla vähän valkoista utua, jonka läpi aurinko paistaa, mittari muutaman asteen plussan puolella. Tapaillaan!


      • Hintriika* kirjoitti:

        En minä mihinkään ole kadonnut. Oli vain sukua koolla sellaisissa ikävämmissä merkeissä, joita tässä elämän tiimellyksessä joskus on. Taitaa vielä ainakin tämä päivä mennä, ennen kuin kaikki lähevät kotiansa kohti.

        En tohdi nyt nurkkakaapilla käydä, kun on tullut nostelluksi muistomaljoja sellainen määrä, että täytyy jo ruveta toppuuttelemaan.

        Palajan kyllä pirtin haravointitalkoisiin. Vaikka kiirettä pukkaa, kun on iloisemmissa merkeissä vappuvieras tulossa.

        Ilmoitusasiana, että savu nousee ihan pystysuoraan, taivaalla vähän valkoista utua, jonka läpi aurinko paistaa, mittari muutaman asteen plussan puolella. Tapaillaan!

        minäkin voin ihan hyvin ilmoittautua pihatalkoisiin. Kyllä se virtuaalisesti käy, vaikka kotone en pystykään haravoimaan. Ainahan "Kymppiäkin" tarvitaan.

        Mutta huomenta kumminkin ja oikein hyvää lauantaita. Sää on kuin morsian, aurinko paistaa ja lämmintä jo toistakymmentä astetta.

        Käsikin alkaa pikkuhiljaa toipumaan, tänä aamuna sain jo aamupalalla leivän pysymään siinä ja vietyä suuhun. Se oli eka kerta leikkauksen jälkeen.

        Hyvää viikonloppua kaikille. Kiitokset taas hyvästä aamukahvista ja herkuista.

        Ps. Toin pikasimaa riittoisan pullon nurkkakaappiin. (Puolitoista rusinaa litran kossupullossa.)


      • mummeli-36
        ylikypsa kirjoitti:

        minäkin voin ihan hyvin ilmoittautua pihatalkoisiin. Kyllä se virtuaalisesti käy, vaikka kotone en pystykään haravoimaan. Ainahan "Kymppiäkin" tarvitaan.

        Mutta huomenta kumminkin ja oikein hyvää lauantaita. Sää on kuin morsian, aurinko paistaa ja lämmintä jo toistakymmentä astetta.

        Käsikin alkaa pikkuhiljaa toipumaan, tänä aamuna sain jo aamupalalla leivän pysymään siinä ja vietyä suuhun. Se oli eka kerta leikkauksen jälkeen.

        Hyvää viikonloppua kaikille. Kiitokset taas hyvästä aamukahvista ja herkuista.

        Ps. Toin pikasimaa riittoisan pullon nurkkakaappiin. (Puolitoista rusinaa litran kossupullossa.)

        Huomenia vaan pirttiin,,,,on tään flunssan loputtua niin mahoton työvire päällä et meinas tulla haravoituu naapurinkin piha oman ½ hehtaarin lisäks. Ja nyt kun sain sen haravan kunnolla käyntiin, en viitti sitä pyssäyttää joten tuun haravoimaan pirtin pihhaa,,,,,ja kun meillä on "kymppikin" mukana voi hän käjestään huolimatta laskee ainakin kymmeneen aina kun juoksen sinne nurkkakaapille,,,,,siis simalle, en muuten,,,,,jos sattuu huomaamaan,,,

        On niin mahtava ilma ettei voi sisällä istuskella on pikku pakko olla tuolla auringossa,,,,,no katotaan miten illan suussa sänky kuttuu puoleensa tällä vauhilla.

        Mutta elä sie SkillaN ennää luettele mittään sisätöitä sammaan syssyyn,,,,en mie ulkona ja sisällä jaksa yht'aikaa tehä,,,siinähän vaan kantautuu roskiikin sisälle ku ees taas juostaan. Ens ulkona siistii niin ei tuu sieltä roskia sissään,,,,,hmmmm,,,hehheeee muorin partsilasit,,,hmmm linnut älys,,,hmmm,,heheheee,,,enks oo ilkee,,,

        Mutta nyt ei jumppaa tarvii ennää kun tuolla ulkona heiluu,,,,no kyllä mie helikoptereita sielläki pyöritän aina kun siirryn eri puolle pihhaa,,,,hmmm,,kunhan ei vaan flunssa uusis mokoma,,,joten äkkii taas nurkkakaapille estolääkettä ottamaan,,,,hik,,,ohhoo,,no ,,hmmm tapaillaan taas,,,,


      • mummeli-36 kirjoitti:

        Huomenia vaan pirttiin,,,,on tään flunssan loputtua niin mahoton työvire päällä et meinas tulla haravoituu naapurinkin piha oman ½ hehtaarin lisäks. Ja nyt kun sain sen haravan kunnolla käyntiin, en viitti sitä pyssäyttää joten tuun haravoimaan pirtin pihhaa,,,,,ja kun meillä on "kymppikin" mukana voi hän käjestään huolimatta laskee ainakin kymmeneen aina kun juoksen sinne nurkkakaapille,,,,,siis simalle, en muuten,,,,,jos sattuu huomaamaan,,,

        On niin mahtava ilma ettei voi sisällä istuskella on pikku pakko olla tuolla auringossa,,,,,no katotaan miten illan suussa sänky kuttuu puoleensa tällä vauhilla.

        Mutta elä sie SkillaN ennää luettele mittään sisätöitä sammaan syssyyn,,,,en mie ulkona ja sisällä jaksa yht'aikaa tehä,,,siinähän vaan kantautuu roskiikin sisälle ku ees taas juostaan. Ens ulkona siistii niin ei tuu sieltä roskia sissään,,,,,hmmmm,,,hehheeee muorin partsilasit,,,hmmm linnut älys,,,hmmm,,heheheee,,,enks oo ilkee,,,

        Mutta nyt ei jumppaa tarvii ennää kun tuolla ulkona heiluu,,,,no kyllä mie helikoptereita sielläki pyöritän aina kun siirryn eri puolle pihhaa,,,,hmmm,,kunhan ei vaan flunssa uusis mokoma,,,joten äkkii taas nurkkakaapille estolääkettä ottamaan,,,,hik,,,ohhoo,,no ,,hmmm tapaillaan taas,,,,

        En nyt juuri ehdi mukaan pihatalkoisiin, kun pitää lyhentää ukon upouudet farkut, kone teki tenän ja ohjekirja on muutossa kadonnut.
        Varmaan olisi mukavampi vaikka risuja kanniskella kuin riidellä Evan kanssa. Pirti väkin ei tuittuile niin kuin tämä riivatun masiina.
        Tulen kyllä heti, kun viimeinenkin tikki on valmis.

        Nyt toivottelen työn iloa ja kehotan varomaan niitä rusinoita etteivät mene väärään kurkkuun.


      • Venlastiina kirjoitti:

        En nyt juuri ehdi mukaan pihatalkoisiin, kun pitää lyhentää ukon upouudet farkut, kone teki tenän ja ohjekirja on muutossa kadonnut.
        Varmaan olisi mukavampi vaikka risuja kanniskella kuin riidellä Evan kanssa. Pirti väkin ei tuittuile niin kuin tämä riivatun masiina.
        Tulen kyllä heti, kun viimeinenkin tikki on valmis.

        Nyt toivottelen työn iloa ja kehotan varomaan niitä rusinoita etteivät mene väärään kurkkuun.

        Minä olen hukannut tällä viikolla ainaki yhden päivän;se on varmaan se enteemitään päivä.
        No tänään oli sitte siitäkin edestä.
        PYYKKIpäivä,en kyllä ulos vielä vienyt kun ei siellä ole kovin lämmintä.Seuraavan kerran sitten.

        Nyt kyllä käyn tuolla nurkkakaapilla;))
        Se kun on NIIN raskasta tuo pyykin kuivumaan laitto.
        Olisi siellä pesutuvassa se tuulimyllykin,vaan se kun mielestäni syö vaatteita,siksi en käytä sitä.

        Tulen henkiseksi tueksi TEILLE sinne piha talkoisiin,ettehän muuten jaksa;))

        Kiitos nyt virkistyksestä.
        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        Minä olen hukannut tällä viikolla ainaki yhden päivän;se on varmaan se enteemitään päivä.
        No tänään oli sitte siitäkin edestä.
        PYYKKIpäivä,en kyllä ulos vielä vienyt kun ei siellä ole kovin lämmintä.Seuraavan kerran sitten.

        Nyt kyllä käyn tuolla nurkkakaapilla;))
        Se kun on NIIN raskasta tuo pyykin kuivumaan laitto.
        Olisi siellä pesutuvassa se tuulimyllykin,vaan se kun mielestäni syö vaatteita,siksi en käytä sitä.

        Tulen henkiseksi tueksi TEILLE sinne piha talkoisiin,ettehän muuten jaksa;))

        Kiitos nyt virkistyksestä.
        näkyillään...

        Iltaan taas päästy ja päivän työt päätöksessä, kaikki mitä oli suunnitelmissa tuli tehtyä.
        Väsynyt ja tyytyväinen puhtaat ikkunat ja raikkaat vuodevaatteet.

        Ihana oli päivä ja vähän harmitti kun sisällä meni, mutta otetaan vahinko takaisin huomenna.
        Ongelle tekisi mieli, mutta jäät vielä estää.

        Pirtissä kaikki hyvin, haravointi on tehty, nyt vaan multaa ja kukkia, vähän vielä on maltettava.
        No multapussit tänne voi tuoda ja täyttää padat ja kattilat, sitten torilta taimet.
        Samettiruusuja kyllä on jo kasvamassa, koulata pitäisi.


        Nyt kyllä tuntuu, että pää on aivan ´tyhjä, ajatus ei kulje tippaakaan, taitaa olla viisainta toivottaa illan jatkoja ja kaatua sänkyyn, huomenna toivottavasti virkeänä.


      • "pelkkää hyvää"
        Puskasuleima kirjoitti:

        Onks minul näköhäiriö vai eks siä okka ihan selvästi seisonu pirtin permannolla muutamaan päivään?
        Jos siä et os seisonu tääl, ni koitas nyk kiiruumman kaupal selvii seisomaa!
        Vappuki on tulos. Vaikka miä itte kehun, ni ei mistään saa nii hyvää simaa ku kaffepirtis. Se on ihan orikinaalii eikä mitää pikasimaa ku kossupulloon pannaa kolome rusinaa.
        Tus äkkii maistamaa! Miä panen pullon tonne nurkkakaappii. Ottaka kaikki muutki siältä. Siit kyl piisaa ku se on semmonen taikapullo, ettei se tyhjene.

        Näköhäiriöitä alkaa olla itsekullakin. On aivan epävarma olo, näkeekö mitään vai eikö näe. Ja nyt en ole, totta vie, nauttinut sen enempää simaa kuin tippaleipiäkään.

        Ihmeellinen pirtti, vain neljä kirjoittajaa, haamusellaisia kuitenkin, koska viimeisimmän kellonaika on pari tuntia sitten, eikä täällä näy edes portaiden edessä jalanjälkiä! Pihamaa oli harattu kuitenkin, jotta jäljet pitäis olla näkyvissä. Hm, alkaa aivan pelottaa, poistun taakse vasemmalle.


      • muori67 kirjoitti:

        Minä olen hukannut tällä viikolla ainaki yhden päivän;se on varmaan se enteemitään päivä.
        No tänään oli sitte siitäkin edestä.
        PYYKKIpäivä,en kyllä ulos vielä vienyt kun ei siellä ole kovin lämmintä.Seuraavan kerran sitten.

        Nyt kyllä käyn tuolla nurkkakaapilla;))
        Se kun on NIIN raskasta tuo pyykin kuivumaan laitto.
        Olisi siellä pesutuvassa se tuulimyllykin,vaan se kun mielestäni syö vaatteita,siksi en käytä sitä.

        Tulen henkiseksi tueksi TEILLE sinne piha talkoisiin,ettehän muuten jaksa;))

        Kiitos nyt virkistyksestä.
        näkyillään...

        Joku pirttiin pyrkii, mutta ovi taitaa olla lukossa. Saas nähdä kuinka äijän käy. Haravan olen hukannut, enkä päivällä viitsinyt tulla kun siellä oli jo yksi piälysmies. Huomenna koitan tulla ajoissa vaikka simaa tarjoilemaan. Nurkkakaapin jätän väliin, otan kotona kunnon yömyssyn. Hyviä unia pirttiläisille.


      • "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Näköhäiriöitä alkaa olla itsekullakin. On aivan epävarma olo, näkeekö mitään vai eikö näe. Ja nyt en ole, totta vie, nauttinut sen enempää simaa kuin tippaleipiäkään.

        Ihmeellinen pirtti, vain neljä kirjoittajaa, haamusellaisia kuitenkin, koska viimeisimmän kellonaika on pari tuntia sitten, eikä täällä näy edes portaiden edessä jalanjälkiä! Pihamaa oli harattu kuitenkin, jotta jäljet pitäis olla näkyvissä. Hm, alkaa aivan pelottaa, poistun taakse vasemmalle.

        Olipa ihana ,kevät päivä..Uskon,että kaikki,jotka
        vähänkin pystyivät ,olivat ulkona.. Eihän
        tällaisena päivänä ,kukaan sisällä halunnut olla.
        Me olimme,Jorin kanssa,semmoisilla "Hemmottelu-päivillä" Oli invalidien,mutta pääsimme siivellä mukaan,kun tytär siellä on puheenjohtajana..
        No ,oli jotain intialaista kehon rentouttamisharjoituksia (oli joku hieno nimi,mtta en muista mikä).Hieroja oli paikalla ja oli kauneudenhoitotuotteiden esittelyä ym..
        Saunakin olisi ollut,mutta emme sitten jääneet saunomaan. Ruokapuolikin oli kunnossa,oli kahvit ja tacoja söimme..nam. Mukava päivä,kerrassaan.
        Että,sellainen päivä oli meillä..Sairaalassa oli
        tilanne jälleen huono,on ollut koko viikon..
        Mutta,sille ei voi mitään..Katsotaan,miten nyt käy? Ahdistavaa ja surullista on..Nyt keitänkin
        teetä itselleni,en viitsi kahvia juoda,keskellä yötä,jos tässä yrittäisin vielä nukkuakin.
        Syön pari korppua teen kanssa,maistuu..Anteeksi,
        kun en tullut pihatalkoisiin,kun oli tällaista menoa..Mutta siistiä täällä on,,Skillan on ahkeroinut ,haravan varressa..Toivotaan,että tämä
        kaunis sää jatkuu...Vähän saisi sataa kuitenkin.
        Sade virkistäisi ja sitoisi pölyä.Ihanaa aikaa,
        valkovuokot kukkivat nyt kovasti täällä..
        Mutta,nyt menen..Nähdään aamulla..t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Olipa ihana ,kevät päivä..Uskon,että kaikki,jotka
        vähänkin pystyivät ,olivat ulkona.. Eihän
        tällaisena päivänä ,kukaan sisällä halunnut olla.
        Me olimme,Jorin kanssa,semmoisilla "Hemmottelu-päivillä" Oli invalidien,mutta pääsimme siivellä mukaan,kun tytär siellä on puheenjohtajana..
        No ,oli jotain intialaista kehon rentouttamisharjoituksia (oli joku hieno nimi,mtta en muista mikä).Hieroja oli paikalla ja oli kauneudenhoitotuotteiden esittelyä ym..
        Saunakin olisi ollut,mutta emme sitten jääneet saunomaan. Ruokapuolikin oli kunnossa,oli kahvit ja tacoja söimme..nam. Mukava päivä,kerrassaan.
        Että,sellainen päivä oli meillä..Sairaalassa oli
        tilanne jälleen huono,on ollut koko viikon..
        Mutta,sille ei voi mitään..Katsotaan,miten nyt käy? Ahdistavaa ja surullista on..Nyt keitänkin
        teetä itselleni,en viitsi kahvia juoda,keskellä yötä,jos tässä yrittäisin vielä nukkuakin.
        Syön pari korppua teen kanssa,maistuu..Anteeksi,
        kun en tullut pihatalkoisiin,kun oli tällaista menoa..Mutta siistiä täällä on,,Skillan on ahkeroinut ,haravan varressa..Toivotaan,että tämä
        kaunis sää jatkuu...Vähän saisi sataa kuitenkin.
        Sade virkistäisi ja sitoisi pölyä.Ihanaa aikaa,
        valkovuokot kukkivat nyt kovasti täällä..
        Mutta,nyt menen..Nähdään aamulla..t.Irkku

        Hyvää pyhäpäivää, kaikille kävijöille!
        Keittelen täsä kahvit ja pistän taas vesipannun viheltelemään..Täällä on munkkia ja tippaleipiä..
        ne varmaan maistuvat kahvin kanssa ja simaa on kaapissa..No ,niillä pääsemme hyvin päivän alkuun.
        Kisutkin,kerrankin,tulivat tähän pyörimään jalkoihin.. ruokaa tulee,odottakaapas hetken..
        Nyt ,olkaapa hyvät..Missähän ovat olleet,
        viihtyneetkin ainakin hyvin. Kivahan täällä on ollessa..mekin viihdymme...Ajattelin,jos tomaatintaimia istuttaisimme tähän ,talon seinän
        viereen,sopii niin hyvin aurinko tähän ja saisimme
        makoisia tomaatteja..Kohta tämä on todella ihana,kun kaikenlaista tänne laitamme..
        En ole vielä yhtään katsellut uutisia,joten en
        vielä tiedä,miten maailma makaa.Ajatusten aamiaisessa oli hyvä : "On suuri ero siinä,mitä voimme tehdä tai mitä tahdomme tehdä."Noin se menee..Samoin kuin sekin,että on suuri ero
        halujen ja tarpeiden välillä.Noita neuvoja,me ikä-ihmiset,aika hyvin noudatamme. Nuoremmille,
        ne voivat ,vielä ,tuottaa vaikeuksia..Mutta nyt,
        saimme päivän rullaamaan.. Tulkaa kahville!
        Nautitaan ,ihanasta keväästä..Iloa! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Hyvää pyhäpäivää, kaikille kävijöille!
        Keittelen täsä kahvit ja pistän taas vesipannun viheltelemään..Täällä on munkkia ja tippaleipiä..
        ne varmaan maistuvat kahvin kanssa ja simaa on kaapissa..No ,niillä pääsemme hyvin päivän alkuun.
        Kisutkin,kerrankin,tulivat tähän pyörimään jalkoihin.. ruokaa tulee,odottakaapas hetken..
        Nyt ,olkaapa hyvät..Missähän ovat olleet,
        viihtyneetkin ainakin hyvin. Kivahan täällä on ollessa..mekin viihdymme...Ajattelin,jos tomaatintaimia istuttaisimme tähän ,talon seinän
        viereen,sopii niin hyvin aurinko tähän ja saisimme
        makoisia tomaatteja..Kohta tämä on todella ihana,kun kaikenlaista tänne laitamme..
        En ole vielä yhtään katsellut uutisia,joten en
        vielä tiedä,miten maailma makaa.Ajatusten aamiaisessa oli hyvä : "On suuri ero siinä,mitä voimme tehdä tai mitä tahdomme tehdä."Noin se menee..Samoin kuin sekin,että on suuri ero
        halujen ja tarpeiden välillä.Noita neuvoja,me ikä-ihmiset,aika hyvin noudatamme. Nuoremmille,
        ne voivat ,vielä ,tuottaa vaikeuksia..Mutta nyt,
        saimme päivän rullaamaan.. Tulkaa kahville!
        Nautitaan ,ihanasta keväästä..Iloa! t.Irkku

        päivää ystävät.

        Minkänlaisia koputtelijoita pirttiin on aikonut,ei jalanjälkiä todella näy.
        Mitään ikävää merkintää saunakirjassakaan, joten jatketaan vaan mökkipirtin rauhaisaa eloa.

        Rauhaisa on näkymä ikkunasta minkä edessä kirjoittelen.
        Kaunis valkorunkoinen metsikkö pienen matkan päässä, kyntöä odottava pelto metsikön edessä.
        Vielä on märkää pellolla, kyntöä ei pääse tekemään, sormet syyhyää sinne siemeniä laittamaan.
        No vastahan eletään huhtikuun loppua, ei vielä kiirettä olekkaan.

        Irkulla on tuo uni todella vähäistä, vähällä minäkin mielestäni, jos kuusi tuntia sikeästi nukkuu, hyvin selviää.
        Eiliset uupumiset on muistoa vaan, nyt taas touhuja suunnittelen, verhot aion ekana silittää ja laittaa ikkunoihin.
        Sitten onkin tavanomaiset ruuanlaitot, tiskit ja sitten ulos haravan varteen.

        Mökkipirtti on pihan osalta haravoitu, mutta kukkapenkeissä puuhaa riittä.
        Sini ja valkovuokot kukkivat mökkimme pihassa ja krookkuksetkin, siltä osin mitä talvisten viedaiden jälkeen on jäänyt.
        Skillat tietenkin taas rönsyilevät, antaa niiden vaan levitä ja kukkia, sitten numikon leikkuun jälkeen häipyvät.
        Siemenet ehtivät hyvin pudottaa ja ensi keväänä yhä enemmän rehottavat;))
        Sellainen se skilla on, hih!

        Vapunaattona pesasen pirtin ikkunat, uudet verhot laitan ja mattojakin katselen, josko vaihtómatot löytyisi.
        Saunakin on pestävä, lauteet kyllä näyttävät ihan valkoisilta, mutta on ne talven pölyt pois saatava.
        Pesuhuoneessa oleva padan kuori (vai vaippako se on)
        olisi uusittava, mokoma on ruostunut, reikiä alahelmassa ja arinakin uusittava.
        Aina tätä korjausta on tiedossa, mutta onneksi on noita auttavia miehiä pirtin kirjoittajien joukossa, eiköhän asiat korjaannu.

        Nyt muistutankin teitä saunan lämmittäjät, saunan pelti on keittiössä ja keittiön saunassa.
        Oli tainut muurari käydä nurkkakaapilla useamman kerran, kun tuollainen moka on syntynyt, mutta hyvin pelaa kun asian tietää.

        Nyt niiden verhojen kimppuun, kiitos Irkulle taas siitä, että valmiiseen pöytään pääsin, tulkaa toisetkin, makoisat kahvit tiedossa;))

        Oikein mielekästä päivää teille mökkipirtissä kävijät.


    • uzma-m

      eilen oli synttarini ja saastin yhden kaakun pirttilaisille,vaan jostakin syysta en paassyt palstalle.Ystavani jotka ovat naimisissa taman maanlaisten kanssa jarjestivat hauskat synttarit ja paljon lahjokain sain,porukka oli Eu maista joten saksaa,hollantia,italiaa ja englantia oli puheen sorinassa,kaipasin suomalaisia ystaviani, olen ainoa suomalainen,mutta onhan tama pirtti skillan,muori,mymmeli,ylikypsa rouvineen ym tutut.Kaakkua kahvinkera ja kaunis tummasilmainen orvokki kimppu omasta kukkapenkistani tarjoan kaikille pirttilaisille,,olkaapa hyvat.

      • uzma-m, livahdit melkein samassa oven avauksessa, en ehtibyt huikata perääsi.

        Oikein lämpimästi onnittelen ja annan suomalaista suklaata lahjaksi, kukkia en tuo, kun Sinulla niiä pihallasi runsaasti kukkii.
        Kiitos orvokkikimpusta, ihana on perhosia muistuttaa.

        Mukava, että olit juhlinnan kohteena, ja me täällä pikkasen myöhässä juhlissasi olemme mukana ajatuksen voimalla.
        Rauhaisaa eloa sinne olopaikkaasi ja hyvää vointia Sinulle, vuosia vaan lisää, terveiset perheellesi myös;)


      • SkillaN kirjoitti:

        uzma-m, livahdit melkein samassa oven avauksessa, en ehtibyt huikata perääsi.

        Oikein lämpimästi onnittelen ja annan suomalaista suklaata lahjaksi, kukkia en tuo, kun Sinulla niiä pihallasi runsaasti kukkii.
        Kiitos orvokkikimpusta, ihana on perhosia muistuttaa.

        Mukava, että olit juhlinnan kohteena, ja me täällä pikkasen myöhässä juhlissasi olemme mukana ajatuksen voimalla.
        Rauhaisaa eloa sinne olopaikkaasi ja hyvää vointia Sinulle, vuosia vaan lisää, terveiset perheellesi myös;)

        Onnittelulaulua uzma-m:lle ajattelin, mutta syntymäpäivälapsi taitaa olla onnellisempi,jos en laula. Siispä reipas kädenpuristus ja lämpimät onnittelut ynnä kiitos kakusta!

        On taas niin ihana aamupäivä kuin vain parhaimmillaan voi olla, ja kohta on se aika, jolloin tuntuu, ettei valoisia öitä voi tuhlata nukkumiseen.
        On tuo aurinko ihmeellinen. Jotenkin tuntuu kuin olisin heräämässä horroksesta. Ehkä ajatuksetkin alkavat taas juosta, ettei visiittini pirtissä ole pelkää päivää ja näkemiin.

        Sitä piti kysymäni, että mistäs minä täällä aloitan. Eikös emäntäkin voisi tulla ulos komenteeraamaan. Johan sinä olet paiskinut sisätöitä ihan urakalla. Tuota vauhtia makaat reporankana petissä, kun me muut juhlimme vappua.
        Arvaa, oliskos se meitä kivaa?
        Tulkaa nyt, herran jestas, muutkin vähän hillitsemään meidän himoduunariamme! Minä lähden verryttelemään Monican jumppaohjeitten mukaan, jotta työ kävisi joustavammin.

        Moi kaikille!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Onnittelulaulua uzma-m:lle ajattelin, mutta syntymäpäivälapsi taitaa olla onnellisempi,jos en laula. Siispä reipas kädenpuristus ja lämpimät onnittelut ynnä kiitos kakusta!

        On taas niin ihana aamupäivä kuin vain parhaimmillaan voi olla, ja kohta on se aika, jolloin tuntuu, ettei valoisia öitä voi tuhlata nukkumiseen.
        On tuo aurinko ihmeellinen. Jotenkin tuntuu kuin olisin heräämässä horroksesta. Ehkä ajatuksetkin alkavat taas juosta, ettei visiittini pirtissä ole pelkää päivää ja näkemiin.

        Sitä piti kysymäni, että mistäs minä täällä aloitan. Eikös emäntäkin voisi tulla ulos komenteeraamaan. Johan sinä olet paiskinut sisätöitä ihan urakalla. Tuota vauhtia makaat reporankana petissä, kun me muut juhlimme vappua.
        Arvaa, oliskos se meitä kivaa?
        Tulkaa nyt, herran jestas, muutkin vähän hillitsemään meidän himoduunariamme! Minä lähden verryttelemään Monican jumppaohjeitten mukaan, jotta työ kävisi joustavammin.

        Moi kaikille!

        Lupailin eilen tulla ajoissa simatarjoilijaksi, nyt minä olen täällä. Tuon kottikärryllisen hyvää multaa tullesani; haravointi onneksi loppui, minä olen edelleen haravatta.
        Minulla on syntymäkodistani peräisin oleva pioonin juurakko, saa nähdä miten se täällä viihtyy. No emäntä varmaan tietää sopiiko se näille leveysateille. Kevät täällä on vielä siinä mallissaan että ei kaikkea voi vielä istuttaa, mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Eiköhän me saada saunan pata korjattua vapuksi ja pannaan laput pelteihin ettei simapäissään erehdytä.
        Maistelen nyt näitä täällä olevia simatuotteita tuon vapuksi itsetekemääni. Se puhisee jo.
        Vappua odotellessa Late


      • LateVaan kirjoitti:

        Lupailin eilen tulla ajoissa simatarjoilijaksi, nyt minä olen täällä. Tuon kottikärryllisen hyvää multaa tullesani; haravointi onneksi loppui, minä olen edelleen haravatta.
        Minulla on syntymäkodistani peräisin oleva pioonin juurakko, saa nähdä miten se täällä viihtyy. No emäntä varmaan tietää sopiiko se näille leveysateille. Kevät täällä on vielä siinä mallissaan että ei kaikkea voi vielä istuttaa, mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Eiköhän me saada saunan pata korjattua vapuksi ja pannaan laput pelteihin ettei simapäissään erehdytä.
        Maistelen nyt näitä täällä olevia simatuotteita tuon vapuksi itsetekemääni. Se puhisee jo.
        Vappua odotellessa Late

        Niinkuin usein,, semmoinen saamaton nahjusko minusta on tullut.
        Kuitenkin paljon onnea uzma-m ,,onneahan tarvitaan vielä synttärijuhlien jälkeenkin. Oikeastaan ihan koko elämän ajaksi,
        siis Onnea, onnea,,,,
        Olen jostain sukkelasti lukenut, että Ylikypsän
        sairaalareissu meni hyvin.
        Siitäkin on syytä onnitella, vaikka uskoinkin että hyvin menee,,
        Toinkin sellaisen sinisen "miljoonakellon", (roikuuva amppelikukka).
        Siinä on sellainen TAIKA, että se nopeuttaa paranemista, Huomattavasti.
        Ja kukkii muuten koko kesän. Välillä kun nyppii pois jo kukkineet kukat, niin uutta puskee,,
        Varmaan Rouva Ylikypsä tietääkin sen hoidon.
        Sitä kun yhdessä katsotte niin hokkus,pokkus käsi on terve !

        Sai mökillä "pahinta vimmaa" purkaa haravan varteen.
        Taas talitintti suunitteli kotiaan yhteen pönttöön. sanoin monesti että elä hyvä ystävä siihen kotias perusta, kohta tulee häätö.
        Kirjosieppo kyllä ajaa pois,kuten monesti ennen.

        ON pirtin pihakin siisti, siis niistäkin talkoista myöhästyin.
        Mutta simaa maistan jokatapauksessa, oho,, ompas fofooreita,, pakko ihan istua kiikustuoliin.
        Näkyy olevan useammanlaista simaa, maistaiskohan tuota toistakin,,, taidan jättää seuraavaan kertaan,, pittääpi nimittäin mennä vielä kotio,,,,eikä tuota juttuseuraakaan pirtissä näy
        Vappulähestyyyy....


      • Hintriika*
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Niinkuin usein,, semmoinen saamaton nahjusko minusta on tullut.
        Kuitenkin paljon onnea uzma-m ,,onneahan tarvitaan vielä synttärijuhlien jälkeenkin. Oikeastaan ihan koko elämän ajaksi,
        siis Onnea, onnea,,,,
        Olen jostain sukkelasti lukenut, että Ylikypsän
        sairaalareissu meni hyvin.
        Siitäkin on syytä onnitella, vaikka uskoinkin että hyvin menee,,
        Toinkin sellaisen sinisen "miljoonakellon", (roikuuva amppelikukka).
        Siinä on sellainen TAIKA, että se nopeuttaa paranemista, Huomattavasti.
        Ja kukkii muuten koko kesän. Välillä kun nyppii pois jo kukkineet kukat, niin uutta puskee,,
        Varmaan Rouva Ylikypsä tietääkin sen hoidon.
        Sitä kun yhdessä katsotte niin hokkus,pokkus käsi on terve !

        Sai mökillä "pahinta vimmaa" purkaa haravan varteen.
        Taas talitintti suunitteli kotiaan yhteen pönttöön. sanoin monesti että elä hyvä ystävä siihen kotias perusta, kohta tulee häätö.
        Kirjosieppo kyllä ajaa pois,kuten monesti ennen.

        ON pirtin pihakin siisti, siis niistäkin talkoista myöhästyin.
        Mutta simaa maistan jokatapauksessa, oho,, ompas fofooreita,, pakko ihan istua kiikustuoliin.
        Näkyy olevan useammanlaista simaa, maistaiskohan tuota toistakin,,, taidan jättää seuraavaan kertaan,, pittääpi nimittäin mennä vielä kotio,,,,eikä tuota juttuseuraakaan pirtissä näy
        Vappulähestyyyy....

        No niin. Elämä jatkuu, vaikka yksi on joukosta poissa. Enää ei ole arvailun varassa, kuka lapsuuden ydinperheestä on vuorossa seuraava lähtijä. Minä olen vihon viimeinen mohikaani. Mutta eipä sitä ole syytä sen enempää täällä käsitellä. Kuten jo totesin, elämä jatkuu.

        Huomaan, että minulla on rakkoja kämmenissä. Haravoinnistako ne tulivat? Jos kukaan ei nähnyt minun haravoivan, niin uskokaa pois, että mukana minä siellä olin.

        Joskus entisaikoina meilläkin oli mahottoman iso piha. Alkuun haravointi tuntui mukavalta, mutta aina jossakin vaiheessa tuli epätoivoinen tunne, eikö tämä lopu ikinä. Mutta loppuihan se. Kaikki loppuu aikanaan.


      • SkillaN*
        Hintriika* kirjoitti:

        No niin. Elämä jatkuu, vaikka yksi on joukosta poissa. Enää ei ole arvailun varassa, kuka lapsuuden ydinperheestä on vuorossa seuraava lähtijä. Minä olen vihon viimeinen mohikaani. Mutta eipä sitä ole syytä sen enempää täällä käsitellä. Kuten jo totesin, elämä jatkuu.

        Huomaan, että minulla on rakkoja kämmenissä. Haravoinnistako ne tulivat? Jos kukaan ei nähnyt minun haravoivan, niin uskokaa pois, että mukana minä siellä olin.

        Joskus entisaikoina meilläkin oli mahottoman iso piha. Alkuun haravointi tuntui mukavalta, mutta aina jossakin vaiheessa tuli epätoivoinen tunne, eikö tämä lopu ikinä. Mutta loppuihan se. Kaikki loppuu aikanaan.

        tanssittu, odottelen tuomiota, kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla vaikea arvata kuka on vuorossa, mutta totuus on ihmeellinen.
        Kuunnellaan viestin loppuun, on nimittäin jouduttava katsomaan Kunnian hintaa.

        Sellaista se on, kuten Hintriika sanoit, iältämme seuraavia ehken ollaan, mutta eipä ikä aina ole tae.
        Vuoroa vain odotellaan.

        Rakot käsiin tulee kyllä mielikuvin, sen uskon, minulla ei vielä yhtäkään, vaikka aika ison aluenn olen jo haravoinut;)
        Pääasia että piha on kunnossa, äläkä murehdi meri-kukka, kyllä hommia on vielä tekemättä ennen vappu.
        Tule saunan pesuun, tytöt tuulettavat vuodevaatteet, jos vaikka siskon peti tehdään, pojat laittelevat raput laituriin ja tarkistavat turvallisen ponttoonin kunnon.
        Rouva Ykikypsä voisi olla emäntänä, huolehtia vappu menuun.
        Ylikypsä tarkastokoon kaapin sisällyksen ja ville-vallaton katsoo että puut on sekä keittiössä, että saunalla.

        Ettei tule väsymystä kellekkään, aina valmiina auttamassa, kuka meinaa uupua hommien alle.
        "Pelkkää hyvää" tarkastele, että sorsilla ja pöntön linnuille jää kumminkin suht,koht rauhallinen paikka oleilla, vaikka rauhassahan me olemme,tietty.
        Hintriikan apuna voit valita tanssittavan musiikin, toki jokainen voi lusikkansa tähän soppaan laittaa.

        Vielähän tässä on monta päivää delekoida töitä uudelleen, jos jollakin on pätevä este tehdä näitä lueteltuja;))
        Latevaan kanssa sitten miehet yhdessä katsovat että virkistyminen onnistuu ja jakakaa vaikka tanssivuorot, sillä kukaan ei seinäkukkasena vappuna ole, eikö niin.

        Tulihan tässä nyt niitä komentaattorin terveisiä kaikille,, jos on este, siitä ilmoitus minulle, minäpä sitten teen itse,hih!

        Voi, voi, älkää nyt vain ottako ihan tosissanne, muistakaa minut, se on sitä savolaisten huumoria, kuulema vaikea ymmärtää.

        Nyt tulee tuomio tansseista, Antti ja Susu tipahtivat, no eipä muuta voinut ollakkaan.
        Nyt Kunnia tähden pariin, hyvää yötä!


      • "pelkkää hyvää"
        SkillaN* kirjoitti:

        tanssittu, odottelen tuomiota, kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla vaikea arvata kuka on vuorossa, mutta totuus on ihmeellinen.
        Kuunnellaan viestin loppuun, on nimittäin jouduttava katsomaan Kunnian hintaa.

        Sellaista se on, kuten Hintriika sanoit, iältämme seuraavia ehken ollaan, mutta eipä ikä aina ole tae.
        Vuoroa vain odotellaan.

        Rakot käsiin tulee kyllä mielikuvin, sen uskon, minulla ei vielä yhtäkään, vaikka aika ison aluenn olen jo haravoinut;)
        Pääasia että piha on kunnossa, äläkä murehdi meri-kukka, kyllä hommia on vielä tekemättä ennen vappu.
        Tule saunan pesuun, tytöt tuulettavat vuodevaatteet, jos vaikka siskon peti tehdään, pojat laittelevat raput laituriin ja tarkistavat turvallisen ponttoonin kunnon.
        Rouva Ykikypsä voisi olla emäntänä, huolehtia vappu menuun.
        Ylikypsä tarkastokoon kaapin sisällyksen ja ville-vallaton katsoo että puut on sekä keittiössä, että saunalla.

        Ettei tule väsymystä kellekkään, aina valmiina auttamassa, kuka meinaa uupua hommien alle.
        "Pelkkää hyvää" tarkastele, että sorsilla ja pöntön linnuille jää kumminkin suht,koht rauhallinen paikka oleilla, vaikka rauhassahan me olemme,tietty.
        Hintriikan apuna voit valita tanssittavan musiikin, toki jokainen voi lusikkansa tähän soppaan laittaa.

        Vielähän tässä on monta päivää delekoida töitä uudelleen, jos jollakin on pätevä este tehdä näitä lueteltuja;))
        Latevaan kanssa sitten miehet yhdessä katsovat että virkistyminen onnistuu ja jakakaa vaikka tanssivuorot, sillä kukaan ei seinäkukkasena vappuna ole, eikö niin.

        Tulihan tässä nyt niitä komentaattorin terveisiä kaikille,, jos on este, siitä ilmoitus minulle, minäpä sitten teen itse,hih!

        Voi, voi, älkää nyt vain ottako ihan tosissanne, muistakaa minut, se on sitä savolaisten huumoria, kuulema vaikea ymmärtää.

        Nyt tulee tuomio tansseista, Antti ja Susu tipahtivat, no eipä muuta voinut ollakkaan.
        Nyt Kunnia tähden pariin, hyvää yötä!

        Soon hyä tehä, kon sopiva oorninki!

        Muuten näyttää, että Hailuodossakin sataa, sääksen nokasta tippuu vettä, voi!


      • SkillaN* kirjoitti:

        tanssittu, odottelen tuomiota, kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla vaikea arvata kuka on vuorossa, mutta totuus on ihmeellinen.
        Kuunnellaan viestin loppuun, on nimittäin jouduttava katsomaan Kunnian hintaa.

        Sellaista se on, kuten Hintriika sanoit, iältämme seuraavia ehken ollaan, mutta eipä ikä aina ole tae.
        Vuoroa vain odotellaan.

        Rakot käsiin tulee kyllä mielikuvin, sen uskon, minulla ei vielä yhtäkään, vaikka aika ison aluenn olen jo haravoinut;)
        Pääasia että piha on kunnossa, äläkä murehdi meri-kukka, kyllä hommia on vielä tekemättä ennen vappu.
        Tule saunan pesuun, tytöt tuulettavat vuodevaatteet, jos vaikka siskon peti tehdään, pojat laittelevat raput laituriin ja tarkistavat turvallisen ponttoonin kunnon.
        Rouva Ykikypsä voisi olla emäntänä, huolehtia vappu menuun.
        Ylikypsä tarkastokoon kaapin sisällyksen ja ville-vallaton katsoo että puut on sekä keittiössä, että saunalla.

        Ettei tule väsymystä kellekkään, aina valmiina auttamassa, kuka meinaa uupua hommien alle.
        "Pelkkää hyvää" tarkastele, että sorsilla ja pöntön linnuille jää kumminkin suht,koht rauhallinen paikka oleilla, vaikka rauhassahan me olemme,tietty.
        Hintriikan apuna voit valita tanssittavan musiikin, toki jokainen voi lusikkansa tähän soppaan laittaa.

        Vielähän tässä on monta päivää delekoida töitä uudelleen, jos jollakin on pätevä este tehdä näitä lueteltuja;))
        Latevaan kanssa sitten miehet yhdessä katsovat että virkistyminen onnistuu ja jakakaa vaikka tanssivuorot, sillä kukaan ei seinäkukkasena vappuna ole, eikö niin.

        Tulihan tässä nyt niitä komentaattorin terveisiä kaikille,, jos on este, siitä ilmoitus minulle, minäpä sitten teen itse,hih!

        Voi, voi, älkää nyt vain ottako ihan tosissanne, muistakaa minut, se on sitä savolaisten huumoria, kuulema vaikea ymmärtää.

        Nyt tulee tuomio tansseista, Antti ja Susu tipahtivat, no eipä muuta voinut ollakkaan.
        Nyt Kunnia tähden pariin, hyvää yötä!

        Nurkkakaappiin varataan terästettyä simaa, terästetty vappuboolia, Pikasimaa ja tietysti konjakit viskit ja likörit, että kukin saa makunsa mukaan, eikä koskaan virtuaalisesta nurkkakaapista juomat lopu kesken.

        Saunalle tietysti siideriä ja olutta, sekä "pnnulle jaffaa." Loppuillasta varmaan käy yhteissaunominen parhaiten ja saunasta järveen ja päinvastoin.

        Urisorkka taitaa olla vappuna niin kiinni, että tuskin sitä saadaan, mutta onhan noita nykyajan äänentoistolaitteita vaikka minkälaisia, että ei ole musiikista kiinni. Ja sitten on sekahaku, että kuka vain ensimmäisenä ehtii ketäkin hakemaan.

        Minäkin saan tiistaina tikit pois, että pääsen aattona saunaan. Kyllä se onkin ollut kamalaa kun ei ole päässyt saunaan. Taidanpa ottaa pienet tuikut sen kunniaksi.

        Kiitoksia kahvista ja herkuista. Tule VAPPU!


      • SkillaN* kirjoitti:

        tanssittu, odottelen tuomiota, kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla vaikea arvata kuka on vuorossa, mutta totuus on ihmeellinen.
        Kuunnellaan viestin loppuun, on nimittäin jouduttava katsomaan Kunnian hintaa.

        Sellaista se on, kuten Hintriika sanoit, iältämme seuraavia ehken ollaan, mutta eipä ikä aina ole tae.
        Vuoroa vain odotellaan.

        Rakot käsiin tulee kyllä mielikuvin, sen uskon, minulla ei vielä yhtäkään, vaikka aika ison aluenn olen jo haravoinut;)
        Pääasia että piha on kunnossa, äläkä murehdi meri-kukka, kyllä hommia on vielä tekemättä ennen vappu.
        Tule saunan pesuun, tytöt tuulettavat vuodevaatteet, jos vaikka siskon peti tehdään, pojat laittelevat raput laituriin ja tarkistavat turvallisen ponttoonin kunnon.
        Rouva Ykikypsä voisi olla emäntänä, huolehtia vappu menuun.
        Ylikypsä tarkastokoon kaapin sisällyksen ja ville-vallaton katsoo että puut on sekä keittiössä, että saunalla.

        Ettei tule väsymystä kellekkään, aina valmiina auttamassa, kuka meinaa uupua hommien alle.
        "Pelkkää hyvää" tarkastele, että sorsilla ja pöntön linnuille jää kumminkin suht,koht rauhallinen paikka oleilla, vaikka rauhassahan me olemme,tietty.
        Hintriikan apuna voit valita tanssittavan musiikin, toki jokainen voi lusikkansa tähän soppaan laittaa.

        Vielähän tässä on monta päivää delekoida töitä uudelleen, jos jollakin on pätevä este tehdä näitä lueteltuja;))
        Latevaan kanssa sitten miehet yhdessä katsovat että virkistyminen onnistuu ja jakakaa vaikka tanssivuorot, sillä kukaan ei seinäkukkasena vappuna ole, eikö niin.

        Tulihan tässä nyt niitä komentaattorin terveisiä kaikille,, jos on este, siitä ilmoitus minulle, minäpä sitten teen itse,hih!

        Voi, voi, älkää nyt vain ottako ihan tosissanne, muistakaa minut, se on sitä savolaisten huumoria, kuulema vaikea ymmärtää.

        Nyt tulee tuomio tansseista, Antti ja Susu tipahtivat, no eipä muuta voinut ollakkaan.
        Nyt Kunnia tähden pariin, hyvää yötä!

        Kiitoksia luottamuksesta! Parhaani lupaan yrittää! Ja toivomuksia otan mielelläni vastaan. Sima onkin tuolla kylmässä valmistumassa. Kunpa nyt vaan kaikki kynnelle kykenevät lähtisivät liikenteeseen, suru tuskin puseroon tulee.
        Suunnittelevissa ajatuksissa ja hyvä yötä tivottaen Paulamaria


      • synttärikakusta! Haluaisin lähettää kevään ensimmäiset tulppaanit kimppuna täältä Pirkanmaalta!Olen itse huono järjestämään omia juhliani, vaan onhan mukavaa olla mukana valmiiksi järjestetyillä. Kaikkea hyvää eteenkin päin, muistamme usein Sinua ja perhettäsi! Voikaa hyvin! Paulamaria


      • my.mm.eli

        olen onnentoivotuksineni - kuten aina ennenkin! Laitan tässä virtuaalisen makeisrasian lämpimän onnitteluhalauksen kera ;)
        http://www.cloettafazer.com/fi/Geisha/Valikoima.aspx

        Sain Juhosakarilta juuri tälläisen nimipäivänäni - hyviä ovat, vielä on puolenkymmentä namua siinäkin rasiassa jäljellä - vaikka alkuun tuli ahmittua monta yhtäsoittoa, nyt on vain harvakseltaan nautittu ja niin ovatkin pitkälle riittäneet :=D

        Kiitos synttärikakusta, jota vielä riitti yömyöhäiselle kulkijallekin joka uskaltaa kahvitella vielä tähänkin vuorokauden aikaan. Ihanissa orvokeissasi lepuutan vielä silmiäni - vielä en ole parvekkeelleni ostanut, vaikka onhan niitä jo monta viikkoa täällä myynnissä ollut.

        Hyvää maanantaiaamua toivotan, kohtahan jo siellä nouset teeveden keittoon ;) Heippa!


      • my.mm.eli
        Venlastiina kirjoitti:

        Onnittelulaulua uzma-m:lle ajattelin, mutta syntymäpäivälapsi taitaa olla onnellisempi,jos en laula. Siispä reipas kädenpuristus ja lämpimät onnittelut ynnä kiitos kakusta!

        On taas niin ihana aamupäivä kuin vain parhaimmillaan voi olla, ja kohta on se aika, jolloin tuntuu, ettei valoisia öitä voi tuhlata nukkumiseen.
        On tuo aurinko ihmeellinen. Jotenkin tuntuu kuin olisin heräämässä horroksesta. Ehkä ajatuksetkin alkavat taas juosta, ettei visiittini pirtissä ole pelkää päivää ja näkemiin.

        Sitä piti kysymäni, että mistäs minä täällä aloitan. Eikös emäntäkin voisi tulla ulos komenteeraamaan. Johan sinä olet paiskinut sisätöitä ihan urakalla. Tuota vauhtia makaat reporankana petissä, kun me muut juhlimme vappua.
        Arvaa, oliskos se meitä kivaa?
        Tulkaa nyt, herran jestas, muutkin vähän hillitsemään meidän himoduunariamme! Minä lähden verryttelemään Monican jumppaohjeitten mukaan, jotta työ kävisi joustavammin.

        Moi kaikille!

        aloin aprikoimaan, että onkohan meillä yhteiset aivot? Kun niin monessa kohdassa mennään ihan samaan tahtiin ;))
        Pari esimerkkiä: Kurt Wallanderia tykkäsin myös telkusta katsoa, harmi vaan kun loppui sekin ohjelma.
        Ihan samana päivänä pähkäiltiin tuota virstan matkaa. Minulla tosin oli lukemisena silloin P.E. Svinhufvudin Siperian matkakirja, siis kun oli Lappeen tuomiokunnan tuomarin virasta Siperiaan karkoitettuna, v. 1914-17. Piti ihan guuglettaa, että mitä se virsta onkaan metreissä!

        Monta muutakin yhteistä ajatusta on meillä ollut vaan pehmopaperia en ole hoksannut mittanauhana käyttää. Vaan olipa oiva keksintö, oli helppo suunnistaa mökkipirtille kun puolisentoista virstaa oli tienreunaa viitoitettuna "mittanauhallasi" ;))

        Epäilin jo että ihankohan asutaan samassa talossa, vaan eipä kuitenkaan, ei meidän naapuriparvekkeelta ole virsien viheltämistä kuulunut. Kuuntelisin kyllä ihan mieluusti, itseltäni ei viheltäminen onnistu ollenkaan.

        Minulla nyt vain tämä talvihorros syvenee, ilmoissa ei vikaa, aurinkoista on ollut mutta masennus tuppaa painamaan mielialaa matalammas päivä päivältä.
        Kun vihdoin pääsin jatkotutkimuksiin kuuden viikon odotuksen jälkeen niin selvisi, että Terveysasema oli laittanut lähetteen ja ohjasi ihan väärään paikkaan. Nyt sieltä sitten laitettiin lähete toiseen - toivottavasti oikeaan - paikkaan ja jos taas pitää odottaa kuusi viikkoa niin huhuh! Saakohan kinttuaan edes jouluksi kuntoon.
        Terveysasemalla annettu hoitokin pieleen mennyttä tämän kaksi kuukautta - että silleen. Sellainen "Arvausasema" meillä täällä - kyllä koettelee pinnaa.

        Taitaa mennä "niemennokan" taa mökkipirtti jo ennen Vappua.
        Saas nähdä jaksanko poiketa vielä tässä. No sitten uudessa - onneksi SkillaN on vapauttanut minut järjestelytoimikunnasta. Huutosakin kapellimestariksi ehkä jaksaisin tulla - muiden töiden ajattelukin jo hengästyttää;)

        Nähää!


      • my.mm.eli kirjoitti:

        olen onnentoivotuksineni - kuten aina ennenkin! Laitan tässä virtuaalisen makeisrasian lämpimän onnitteluhalauksen kera ;)
        http://www.cloettafazer.com/fi/Geisha/Valikoima.aspx

        Sain Juhosakarilta juuri tälläisen nimipäivänäni - hyviä ovat, vielä on puolenkymmentä namua siinäkin rasiassa jäljellä - vaikka alkuun tuli ahmittua monta yhtäsoittoa, nyt on vain harvakseltaan nautittu ja niin ovatkin pitkälle riittäneet :=D

        Kiitos synttärikakusta, jota vielä riitti yömyöhäiselle kulkijallekin joka uskaltaa kahvitella vielä tähänkin vuorokauden aikaan. Ihanissa orvokeissasi lepuutan vielä silmiäni - vielä en ole parvekkeelleni ostanut, vaikka onhan niitä jo monta viikkoa täällä myynnissä ollut.

        Hyvää maanantaiaamua toivotan, kohtahan jo siellä nouset teeveden keittoon ;) Heippa!

        viikon alkuun, pilvinen taivas, mutta lämmintä jo liki kymmenen astetta.

        My.mm.eli, onpa ikävää taas kerran, että olet väärin hoidettu vaivasi kanssa, et muuten ole ainoa, useasti noita viestejä korviin kantautuu.
        Onko lääkärien koulutuksen taso laskenut, vai onko vain välinpitämyyttä ja tutkimukset tehdään rahan kiilto silmissä?
        Enhän millään Sinua voinut ajatella työhommiin, kun tiesin kipeän jalkasi.
        Toivon nyt että et kuutta viikkoa joudu odottamaan, vaan alkavat heti toimia, ole tiukkana.
        En ihmettele mielesi mustumista, vähemästäkin jo menee, mutta tule vappuna pirttiin, jospa mieliala edes vähän nousisi;))

        Tyttöihin, mitä siivoushommiin ajattelin kuuluivat tietenkin Venlastiina, joka hauskalla sanailulla saa miltei unohtamaan että siivotaan.
        Varo vain, ettei muori saa vatsaansa kipeäksi, toivoisi töidenkin luistavan.
        No jospa sinne tulisi Anu ja Kerttu-elma, Marjatta uzma-m, Amadeeuskin, voi olla että muitakin, kyllä luulisi jälkeä tulevan.
        Lupaan että Irkku keittelee väliin kahvit, taukojen aikaan.

        Kahvit laitan valmiuteen, kuppi vaan alle, kissat laskin ulos, syötin, eivät ainakaan hiirillä mahaansa täytä.
        Kiitos myönteisestä töiden vastaan ottamisista teille jotka jo olette sen ilmaisseet.

        Tämä läppäri mokoma, tai paremminkin paikka missä olen ei salli kaikkia kohteita aukaista, joten lintujen pesillä en pysty käymään, sitten taas kotona;))

        Menen nyt kokeilemaan miten saunan pesu onnistuu, sitten mökillä se sujuu kuin tanssi vaan.
        Iloista maanantaita teille kaikille, vappua odotellaan;))


      • SkillaN kirjoitti:

        viikon alkuun, pilvinen taivas, mutta lämmintä jo liki kymmenen astetta.

        My.mm.eli, onpa ikävää taas kerran, että olet väärin hoidettu vaivasi kanssa, et muuten ole ainoa, useasti noita viestejä korviin kantautuu.
        Onko lääkärien koulutuksen taso laskenut, vai onko vain välinpitämyyttä ja tutkimukset tehdään rahan kiilto silmissä?
        Enhän millään Sinua voinut ajatella työhommiin, kun tiesin kipeän jalkasi.
        Toivon nyt että et kuutta viikkoa joudu odottamaan, vaan alkavat heti toimia, ole tiukkana.
        En ihmettele mielesi mustumista, vähemästäkin jo menee, mutta tule vappuna pirttiin, jospa mieliala edes vähän nousisi;))

        Tyttöihin, mitä siivoushommiin ajattelin kuuluivat tietenkin Venlastiina, joka hauskalla sanailulla saa miltei unohtamaan että siivotaan.
        Varo vain, ettei muori saa vatsaansa kipeäksi, toivoisi töidenkin luistavan.
        No jospa sinne tulisi Anu ja Kerttu-elma, Marjatta uzma-m, Amadeeuskin, voi olla että muitakin, kyllä luulisi jälkeä tulevan.
        Lupaan että Irkku keittelee väliin kahvit, taukojen aikaan.

        Kahvit laitan valmiuteen, kuppi vaan alle, kissat laskin ulos, syötin, eivät ainakaan hiirillä mahaansa täytä.
        Kiitos myönteisestä töiden vastaan ottamisista teille jotka jo olette sen ilmaisseet.

        Tämä läppäri mokoma, tai paremminkin paikka missä olen ei salli kaikkia kohteita aukaista, joten lintujen pesillä en pysty käymään, sitten taas kotona;))

        Menen nyt kokeilemaan miten saunan pesu onnistuu, sitten mökillä se sujuu kuin tanssi vaan.
        Iloista maanantaita teille kaikille, vappua odotellaan;))

        taisin olla eilen ihan hukassa,missä sekin lienee;))

        Oli kiva herätä nyt kun ulkona on jo 8,4c

        Istuimme eilen tuolla pihan aurinkoisella puolella ja sain varmaan taas raitisilma myrkytyksen,kun meinas jäädä tanssitkin katsomatta.
        Istuallani torkahtelin.

        Aurinko on tuolla pilviverhon takana,muuten paistaisi suoraan silmiini.

        Kyllä olette laittaneet kauniita kukkapenkkejä.
        on se tuo orvokkikin kaunis kukka.

        Ja miten kesällä jopa "rentun ruusu"on nätti
        kun niitä on paljon tuolla ojien varsilla.

        Koetan olla ainaki ahkeran näköisenä teidän siivous porukassa,essu edessä ja ainot jalassa menen edestakasin HYVIN touhukkaana,huomaatte
        varmaan;))
        Yks pyyhe roikkuu olkapäällä ja toinen kädessä.

        No niin nyt on aamukahvi juotu,KIITOS.

        näkyillään...


      • SkillaN kirjoitti:

        viikon alkuun, pilvinen taivas, mutta lämmintä jo liki kymmenen astetta.

        My.mm.eli, onpa ikävää taas kerran, että olet väärin hoidettu vaivasi kanssa, et muuten ole ainoa, useasti noita viestejä korviin kantautuu.
        Onko lääkärien koulutuksen taso laskenut, vai onko vain välinpitämyyttä ja tutkimukset tehdään rahan kiilto silmissä?
        Enhän millään Sinua voinut ajatella työhommiin, kun tiesin kipeän jalkasi.
        Toivon nyt että et kuutta viikkoa joudu odottamaan, vaan alkavat heti toimia, ole tiukkana.
        En ihmettele mielesi mustumista, vähemästäkin jo menee, mutta tule vappuna pirttiin, jospa mieliala edes vähän nousisi;))

        Tyttöihin, mitä siivoushommiin ajattelin kuuluivat tietenkin Venlastiina, joka hauskalla sanailulla saa miltei unohtamaan että siivotaan.
        Varo vain, ettei muori saa vatsaansa kipeäksi, toivoisi töidenkin luistavan.
        No jospa sinne tulisi Anu ja Kerttu-elma, Marjatta uzma-m, Amadeeuskin, voi olla että muitakin, kyllä luulisi jälkeä tulevan.
        Lupaan että Irkku keittelee väliin kahvit, taukojen aikaan.

        Kahvit laitan valmiuteen, kuppi vaan alle, kissat laskin ulos, syötin, eivät ainakaan hiirillä mahaansa täytä.
        Kiitos myönteisestä töiden vastaan ottamisista teille jotka jo olette sen ilmaisseet.

        Tämä läppäri mokoma, tai paremminkin paikka missä olen ei salli kaikkia kohteita aukaista, joten lintujen pesillä en pysty käymään, sitten taas kotona;))

        Menen nyt kokeilemaan miten saunan pesu onnistuu, sitten mökillä se sujuu kuin tanssi vaan.
        Iloista maanantaita teille kaikille, vappua odotellaan;))

        Juu Saunan pesuun, ilmanmuuta. Kaveriksi tulen.
        Ja kokemustakin on riitävästi. Oman ja kesämökin saunan lisäksi olen pessyt pursiseuran yhteistä saunaa,,,keväisin,En kyllä jokavuosi.
        Sitäpaitsi se on ihan kivaa hommaa,, voi rupatella samalla maailmanmenosta, kun harjaa heiluttelee.
        Jumpasta kyllä käy,,mikä ihaninta voi sitten ekana mennä itse puhtaalta tuoksuvaan saunaan.

        Sitten ne saunakahvit!!
        Toin munkkeja kun lupasin joskus. nyt ovat vielä lämpimiä,ne on tytömunkkeja,
        maistelkaapa vaikka.
        Laitetaan osa pakasteeseen, sitten sulatetaan ja sokeroidaan . Ovat kuin just tehtyjä. Jos vielä ennen sokerointia pitää microssa 20 sek. niin a;vot !
        Siman kanssa maistuvat myös !

        Ei ole tainnut "miljoonakello" mennä perille ollenkaan,, se on varmaan kadonnut matkalla ??
        No, tarkoitus oli hyvä kuitenkin!!

        Tänään "taivas itkee", kesää tekee. mukavaa vapun odotusta kaikille tasapuolisesti.


      • Hintriika*
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Juu Saunan pesuun, ilmanmuuta. Kaveriksi tulen.
        Ja kokemustakin on riitävästi. Oman ja kesämökin saunan lisäksi olen pessyt pursiseuran yhteistä saunaa,,,keväisin,En kyllä jokavuosi.
        Sitäpaitsi se on ihan kivaa hommaa,, voi rupatella samalla maailmanmenosta, kun harjaa heiluttelee.
        Jumpasta kyllä käy,,mikä ihaninta voi sitten ekana mennä itse puhtaalta tuoksuvaan saunaan.

        Sitten ne saunakahvit!!
        Toin munkkeja kun lupasin joskus. nyt ovat vielä lämpimiä,ne on tytömunkkeja,
        maistelkaapa vaikka.
        Laitetaan osa pakasteeseen, sitten sulatetaan ja sokeroidaan . Ovat kuin just tehtyjä. Jos vielä ennen sokerointia pitää microssa 20 sek. niin a;vot !
        Siman kanssa maistuvat myös !

        Ei ole tainnut "miljoonakello" mennä perille ollenkaan,, se on varmaan kadonnut matkalla ??
        No, tarkoitus oli hyvä kuitenkin!!

        Tänään "taivas itkee", kesää tekee. mukavaa vapun odotusta kaikille tasapuolisesti.

        Meilläkin on satanut vettä yöllä, mutta sehän tekee vain luonnolle hyvää. Kenen luonnolle nyt sitten mitäkin tekee! Näyttää, että taivas ainakin selkenee. Riittäneekö selkeyttä korvien väliin?

        Voinhan minä tulla pirttiin riehumaan rätin kanssa (yhtä touhukkaan näköisenä kuin muori67), mutta voisiko jotakin apujoukkoja piipahtaa välillä täällä minun luonani? Siivous jäi loppusilausta vaille, ja vappuvieras "tunkee" huomenna! Ihan mieluinen tuttu-vieras tosin on.

        Kehottaisin Skillania nykäisemään pirttiä vähän ylemmäksi tästä vesirajasta ennen kovimman riehan alkua. Osaan minä hyvin käsipohjaa, mutta muuten en luota kovinkaan paljon uimataitooni. Vedessä on se huono puoli, että siellä kastuu. Kiva katsella, huono kävellä.


      • Hintriika* kirjoitti:

        Meilläkin on satanut vettä yöllä, mutta sehän tekee vain luonnolle hyvää. Kenen luonnolle nyt sitten mitäkin tekee! Näyttää, että taivas ainakin selkenee. Riittäneekö selkeyttä korvien väliin?

        Voinhan minä tulla pirttiin riehumaan rätin kanssa (yhtä touhukkaan näköisenä kuin muori67), mutta voisiko jotakin apujoukkoja piipahtaa välillä täällä minun luonani? Siivous jäi loppusilausta vaille, ja vappuvieras "tunkee" huomenna! Ihan mieluinen tuttu-vieras tosin on.

        Kehottaisin Skillania nykäisemään pirttiä vähän ylemmäksi tästä vesirajasta ennen kovimman riehan alkua. Osaan minä hyvin käsipohjaa, mutta muuten en luota kovinkaan paljon uimataitooni. Vedessä on se huono puoli, että siellä kastuu. Kiva katsella, huono kävellä.

        luin uutisia tai missä se maininta oli ,että Ainoja on nyt markkinoilla suomessa .
        Muistini mukaan täällä tanssittiin viime talvena jo Ainot jalassa ,ei silti on ne reinotkin ihan hyvät meikäläisen jalkoihin.
        Aina suomessa käydessäni ostan sellaset .
        Mitäs eroo Ainoissa sitten on ,kuka selostais.


      • ullamirjami kirjoitti:

        luin uutisia tai missä se maininta oli ,että Ainoja on nyt markkinoilla suomessa .
        Muistini mukaan täällä tanssittiin viime talvena jo Ainot jalassa ,ei silti on ne reinotkin ihan hyvät meikäläisen jalkoihin.
        Aina suomessa käydessäni ostan sellaset .
        Mitäs eroo Ainoissa sitten on ,kuka selostais.

        Merkittävin ero on siinä että Ainoissa on tupsut
        ja väri erokin on. Ainot matalavartiset ja punaruudulliset, Reinot vähän enemmän vartta ja ruskean ruudulliset. Mutta luulen että vappuna kun on lämmintä on paras tanssia paljain jaloin,jos ponttooni käy ahtaaksi siitä voi helposti pudota veteen. No onneksi siellä sauna lämpiää koko illan, ei paleltumisvaaraa.
        Siltävaralta jos juhlissa ilmenee jotakin korjattavaa otan kalupakin mukaan, sillä olen entinen rivitalon "huoltomies".


      • LateVaan kirjoitti:

        Merkittävin ero on siinä että Ainoissa on tupsut
        ja väri erokin on. Ainot matalavartiset ja punaruudulliset, Reinot vähän enemmän vartta ja ruskean ruudulliset. Mutta luulen että vappuna kun on lämmintä on paras tanssia paljain jaloin,jos ponttooni käy ahtaaksi siitä voi helposti pudota veteen. No onneksi siellä sauna lämpiää koko illan, ei paleltumisvaaraa.
        Siltävaralta jos juhlissa ilmenee jotakin korjattavaa otan kalupakin mukaan, sillä olen entinen rivitalon "huoltomies".

        on huoltomies talossa.
        Hyvä Latevaan.

        kyllä niillä Ainoilla ja Reinoilla on ihan hyvä tanssata;))

        Käväisin äsken tuolla Sääksen pesällä ja yllätys yllätys,molemmat oli siellä ja sukivat sukiaan,
        Mutta kumpi niistä on kumpi??Olisiko se isomman näköinen ukko?Kyllä ovat upeita lintuja.

        Kotkan pesällä ei ole näkynyt ketään;(

        Pöntössäkään ei näkynyt liikettä.

        Meillä on lämmintä ulkona 14.5c

        tein lenkin,kävin postissa,vein pojalleni paketin,täyttää tänään 49v.
        Voinko olla N I I N vanha,että on tuon ikäinen poitsu,en tunnusta ainakaan;))

        Pakko kai se on vähitellen uskoa,että vanhenen,tyttären pokakin on jo kasvanut minusta ohi,vaikka on vasta 11v.
        Minä kasvan alaspäin kuin lehmän häntä;))

        Kiitos hyvästä päiväkahvista ja makoisista kaakuista
        Uzma-;lle onnittelut kun nyt huomasin vasta että olet täyttänyt vuosia Sinäkin.


        S K I L L A A A N tuu siirtämään pirtti oikealle paikalleen !!!!!!!
        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        on huoltomies talossa.
        Hyvä Latevaan.

        kyllä niillä Ainoilla ja Reinoilla on ihan hyvä tanssata;))

        Käväisin äsken tuolla Sääksen pesällä ja yllätys yllätys,molemmat oli siellä ja sukivat sukiaan,
        Mutta kumpi niistä on kumpi??Olisiko se isomman näköinen ukko?Kyllä ovat upeita lintuja.

        Kotkan pesällä ei ole näkynyt ketään;(

        Pöntössäkään ei näkynyt liikettä.

        Meillä on lämmintä ulkona 14.5c

        tein lenkin,kävin postissa,vein pojalleni paketin,täyttää tänään 49v.
        Voinko olla N I I N vanha,että on tuon ikäinen poitsu,en tunnusta ainakaan;))

        Pakko kai se on vähitellen uskoa,että vanhenen,tyttären pokakin on jo kasvanut minusta ohi,vaikka on vasta 11v.
        Minä kasvan alaspäin kuin lehmän häntä;))

        Kiitos hyvästä päiväkahvista ja makoisista kaakuista
        Uzma-;lle onnittelut kun nyt huomasin vasta että olet täyttänyt vuosia Sinäkin.


        S K I L L A A A N tuu siirtämään pirtti oikealle paikalleen !!!!!!!
        näkyillään...

        tuota painovirhe paholaista,kun tulee minun koneelleni;))


      • "pelkkää hyvää"
        muori67 kirjoitti:

        on huoltomies talossa.
        Hyvä Latevaan.

        kyllä niillä Ainoilla ja Reinoilla on ihan hyvä tanssata;))

        Käväisin äsken tuolla Sääksen pesällä ja yllätys yllätys,molemmat oli siellä ja sukivat sukiaan,
        Mutta kumpi niistä on kumpi??Olisiko se isomman näköinen ukko?Kyllä ovat upeita lintuja.

        Kotkan pesällä ei ole näkynyt ketään;(

        Pöntössäkään ei näkynyt liikettä.

        Meillä on lämmintä ulkona 14.5c

        tein lenkin,kävin postissa,vein pojalleni paketin,täyttää tänään 49v.
        Voinko olla N I I N vanha,että on tuon ikäinen poitsu,en tunnusta ainakaan;))

        Pakko kai se on vähitellen uskoa,että vanhenen,tyttären pokakin on jo kasvanut minusta ohi,vaikka on vasta 11v.
        Minä kasvan alaspäin kuin lehmän häntä;))

        Kiitos hyvästä päiväkahvista ja makoisista kaakuista
        Uzma-;lle onnittelut kun nyt huomasin vasta että olet täyttänyt vuosia Sinäkin.


        S K I L L A A A N tuu siirtämään pirtti oikealle paikalleen !!!!!!!
        näkyillään...

        Kun uni aamuyöstä kaikkoaa, voi hiipiä sääksen pesälle ja siellähän he olivat molemmat. Liikkeet näyttivät lupaavasti pesäntäyttöaikeilta. Satuinkin kahdeksan aikoihin avaamaan, toisille esitellessäni pesäkameraa, parittelun aikaan.

        Kyselit, kumpi uros, minusta rengastettu on uros, voin olla väärässäkin. Toiset katsojat olivat hämmentyneitä, minä katselin ihmeenä. Harvemmin noin uljasta lintua näkee uuden elämän luomisessa.

        Näillä korkeuksilla on punakylkirastaita pihoilla ja konsas käyn taas bongauslenkkini pyörällä, tiedän enemmän. Eilisellä lenkillä olin tunnistavani valkoposkihanhen, eipä siitä voinut erehtyä.

        Kesken lenkkini alkoi sykemittari näyttää aivan ihmeellisiä lukemia. Säväytti vähän, näinkös tämä loppuu, mutta olikin vain mittarin viimeinen lenkki. Nyt uusi aseteltuna oikeisiin lukuihinsa.

        Muuten, siellä luontoa varjellessa vappujuhlijoilta, voin lassota laiturilta pudonneet takaisin maihin. Paras ottaa sinne pensaan juurelle ensiaputroppia, suusta suuhun en ala antamaan ilman hurtuukeja välillä! Harjoittelin jouluna, jotta osaisin sen kyllä hyvin.


      • "pelkkää hyvää" kirjoitti:

        Kun uni aamuyöstä kaikkoaa, voi hiipiä sääksen pesälle ja siellähän he olivat molemmat. Liikkeet näyttivät lupaavasti pesäntäyttöaikeilta. Satuinkin kahdeksan aikoihin avaamaan, toisille esitellessäni pesäkameraa, parittelun aikaan.

        Kyselit, kumpi uros, minusta rengastettu on uros, voin olla väärässäkin. Toiset katsojat olivat hämmentyneitä, minä katselin ihmeenä. Harvemmin noin uljasta lintua näkee uuden elämän luomisessa.

        Näillä korkeuksilla on punakylkirastaita pihoilla ja konsas käyn taas bongauslenkkini pyörällä, tiedän enemmän. Eilisellä lenkillä olin tunnistavani valkoposkihanhen, eipä siitä voinut erehtyä.

        Kesken lenkkini alkoi sykemittari näyttää aivan ihmeellisiä lukemia. Säväytti vähän, näinkös tämä loppuu, mutta olikin vain mittarin viimeinen lenkki. Nyt uusi aseteltuna oikeisiin lukuihinsa.

        Muuten, siellä luontoa varjellessa vappujuhlijoilta, voin lassota laiturilta pudonneet takaisin maihin. Paras ottaa sinne pensaan juurelle ensiaputroppia, suusta suuhun en ala antamaan ilman hurtuukeja välillä! Harjoittelin jouluna, jotta osaisin sen kyllä hyvin.

        En tiedä kumpi lie ollut. En rengastakaan huomannut. Ylväänä sääksi päätään käänteli.
        katseli ja kuunteli minne lie hänen kaveri piipahtanut,,

        nostan joutessani nuo jumppavehkeet tuonne ylemmälle rinteelle,pois tästä vesirajasta.
        Tuokin pallo,kun veteen pyörähtää siellä on. Tai sitten olis yhdistetty vesipallojumppa,,, noo, tiedä vielä millaista jumppaa kehittyy,, ohjelmahan on vielä avoin.
        Vesipallojumppa onkin oikein kivaa ja kaikille sopivaa, tässä suunitellessa alkaa laineet liplattamaan.
        On se turvallista ootella vappua kun on talkkarit ja hengenpelastajat jo valmiina.....


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        En tiedä kumpi lie ollut. En rengastakaan huomannut. Ylväänä sääksi päätään käänteli.
        katseli ja kuunteli minne lie hänen kaveri piipahtanut,,

        nostan joutessani nuo jumppavehkeet tuonne ylemmälle rinteelle,pois tästä vesirajasta.
        Tuokin pallo,kun veteen pyörähtää siellä on. Tai sitten olis yhdistetty vesipallojumppa,,, noo, tiedä vielä millaista jumppaa kehittyy,, ohjelmahan on vielä avoin.
        Vesipallojumppa onkin oikein kivaa ja kaikille sopivaa, tässä suunitellessa alkaa laineet liplattamaan.
        On se turvallista ootella vappua kun on talkkarit ja hengenpelastajat jo valmiina.....

        Nyt luiskahdetaan järveen ellei siirretä 1.8 milliä pirtttiä ylöspäin. Enempää ei tarvitse, sillä se nousee jo ensimmäiseksi.

        Toin pelastusrenkaan ja muovi köyttä, sekä sellaisen laitteen, että ei tarvitse huulet vastakkan antaa tekohengitystä suusta suuhun menetelmällä, koska kaikki eivät näköjään pidä siitä. Vaikka kun katselee iltaisin noita nuoria puistossa, niin sitä suustasuuhun ensiapua annetaan ihan ilman mitään lisälaitteita.

        Kyllähän sitä ennen joutui antamaan tekohengitystä suusta suuhun menetelmällä, entisenä palomiehenä. Täytyy myöntää, että kyllä vieläkin joskus Paulan kanssa harjoitellaan, että ei unohdu, myös ihan ilman lisälaitetta.

        Tänään kävin ensimmäisellä jumpalla ja sain luovuttaa kantohihna pois. Nyt on molemmat kädet vapaana ja voi tehdä kaikenlaista pientä kivun sallimissa rajoissa. Mikä parasta huomenna otetaan tikit pois ja pääsen pirtillä saunaan vappuna.

        Toin betangi pelilaatikon, että saadaan ottaa välillä kunnon kisa, kun toiset heittää tikkaa. Toin myös sellaisen tikkataulun missä on toisella puolella erillainen peli. Varmaan SkillaNilla sellainen pirtissä onkin, mutta eipä lisä pahaa tee siinäkään asiassa.

        Nyt taidan käväistä nurkkakaapilla kantohihnan poiston kunniaksi. Otan kahvin kanssa konjakin, ihan pienen vain. Kiitos.

        Hyvää illanjatkoa ja kauniita unia.


      • mummeli-36
        ylikypsa kirjoitti:

        Nyt luiskahdetaan järveen ellei siirretä 1.8 milliä pirtttiä ylöspäin. Enempää ei tarvitse, sillä se nousee jo ensimmäiseksi.

        Toin pelastusrenkaan ja muovi köyttä, sekä sellaisen laitteen, että ei tarvitse huulet vastakkan antaa tekohengitystä suusta suuhun menetelmällä, koska kaikki eivät näköjään pidä siitä. Vaikka kun katselee iltaisin noita nuoria puistossa, niin sitä suustasuuhun ensiapua annetaan ihan ilman mitään lisälaitteita.

        Kyllähän sitä ennen joutui antamaan tekohengitystä suusta suuhun menetelmällä, entisenä palomiehenä. Täytyy myöntää, että kyllä vieläkin joskus Paulan kanssa harjoitellaan, että ei unohdu, myös ihan ilman lisälaitetta.

        Tänään kävin ensimmäisellä jumpalla ja sain luovuttaa kantohihna pois. Nyt on molemmat kädet vapaana ja voi tehdä kaikenlaista pientä kivun sallimissa rajoissa. Mikä parasta huomenna otetaan tikit pois ja pääsen pirtillä saunaan vappuna.

        Toin betangi pelilaatikon, että saadaan ottaa välillä kunnon kisa, kun toiset heittää tikkaa. Toin myös sellaisen tikkataulun missä on toisella puolella erillainen peli. Varmaan SkillaNilla sellainen pirtissä onkin, mutta eipä lisä pahaa tee siinäkään asiassa.

        Nyt taidan käväistä nurkkakaapilla kantohihnan poiston kunniaksi. Otan kahvin kanssa konjakin, ihan pienen vain. Kiitos.

        Hyvää illanjatkoa ja kauniita unia.

        Petanki onkin oikeen hauska peli ja siihen voi osallistuu monta yhtä aikaa. Ja sitten vaan sen päälle sinne "vesipallojuoksuun" vai mikä nimi sille sitten laitetaankaan. Uus urheilulaji kuitenkin. Ja kisutkin voi pallon päällä olla. Neossaakin hyvin näyttää mallia miten ei tassut kastu.

        Mutta nyt jos ei pian pirttii nosteta ollaan kaikki kissojen kanssa siellä järvessä pallojen päällä.

        Mie oon nyt ollu partsin pesuhommissa mut miulla ei oo onneks laseja mitä linnut kävis sotkemassa. Ja miulla niitä lintuja on niin tuhottomasti et hyvä kun aamusin ulos päästäävät kun ovat jo portaalla vastassa. Nii nää on mustiivariksia. Miten niitä onkin niin tuhottomasti nyt.

        Onneks ei viel oo hoksanneet käyvä läjiään partsille tekemässä mutta mistä sen tietää jos nyt tulleevat kun sen pesin.


      • mummeli-36
        mummeli-36 kirjoitti:

        Petanki onkin oikeen hauska peli ja siihen voi osallistuu monta yhtä aikaa. Ja sitten vaan sen päälle sinne "vesipallojuoksuun" vai mikä nimi sille sitten laitetaankaan. Uus urheilulaji kuitenkin. Ja kisutkin voi pallon päällä olla. Neossaakin hyvin näyttää mallia miten ei tassut kastu.

        Mutta nyt jos ei pian pirttii nosteta ollaan kaikki kissojen kanssa siellä järvessä pallojen päällä.

        Mie oon nyt ollu partsin pesuhommissa mut miulla ei oo onneks laseja mitä linnut kävis sotkemassa. Ja miulla niitä lintuja on niin tuhottomasti et hyvä kun aamusin ulos päästäävät kun ovat jo portaalla vastassa. Nii nää on mustiivariksia. Miten niitä onkin niin tuhottomasti nyt.

        Onneks ei viel oo hoksanneet käyvä läjiään partsille tekemässä mutta mistä sen tietää jos nyt tulleevat kun sen pesin.

        En ehtiny laittaa et tapaillaan taas,,,,ja katotaan onko linnut käyny yöllä partsilla,,,hmmmm Nii ja Uzman,,,,onnittelut jälkijunassa kuten meikäläisellä aina,,,,mut toivottavasti tullee perille,,,,,


    • SkillaN*

      toisella puolen taloa, että ei luiskahdeta, kohta tulen tyrkkäämään ylemmäs.

      • Ankkuroin pirtin tukevaan mäntyyn.


    • mattip

      Hyvää iltaa rantatietä kulkiessa hupmasin kahvipirtin.
      Ajattelin että eiköhän ole aika minunkin
      käydä kurkkaamassa, ja ryypätä vaikka skillanin
      keittämän kahveen vaikka makoisan korvapuustin kera.
      Mutta mitä tekee tuo kaulin, oven vartiana
      varmaankin.
      Mutta ei se näin sävyisää ukkia pelottele.
      Nyt on oikein mukava päivä maistella kahvi kupponen vaikka tuolla verannalla, Kuuma kahvi ja
      raikas ilma sopii hyvin,näin kulkijallekin.
      Mihin se kahvion emäntä pistäytyi oisin kiittänyt ja toivottanut menestystä Kahvipirtille
      Kerronkin toisille että pistäytykää kulkiessanne siellä rupattelemassa, ja vaikka Munkkikahveella. Jatkan matkaani moikka..Mattip

      • Ehtoota. Tänäänkin oli lämmin päivä vaikka pilvinen. Muutama koivu oli hiirenkorvalla,kun reipastuin tekemään tunnin lenkin ja kävin ihan läheltä katsomassa.
        Voikukat kukkivat talon seinustalla, ja jos olen oikein ymmärtänyt, kesä sen kuin vain jatkuu. Ei pitäisi vappunakaan tulla räntää eikä ämmiä äkeet selässä.
        Otetaan vappu vastaan upeissa järvimaisemissa, pidetään hauskaa, tanssitaan ja pelataan vaikka mitä pelejä, syödään, juodaan ~siis simaa~ ja ollaan iloisia.
        Kyllähän täällä jos jonkinlaisia jo pelejä on, mutta toin nyt vielä kuitenkin mölkyn, kun ihastuin siihen viime juhannuksena.

        En taida jaksaa kahvitella. Mikä ihme nyt oikein väsyttääkin? Nukahdin kesken "Sydämen asiankin", mutta niin nukahti tämä ainoa jäljellä oleva Mr. Greengrasskin. Taitaa olla niin, että sarja alkaa menettää mielenkiintoaan, kun siitä puuttuu suuri ihastukseni Mr. G.

        Taidan painua pehkuihin ja yrittää uneksia hänestä.
        Rauhaisaa kevätiltaa ja hyvää yötä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      148
      2076
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1612
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1407
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1390
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1302
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      208
      1155
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      49
      1111
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1106
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1067
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      241
      909
    Aihe