Okei, mä tiedän, että mä oon maailman typerin ja tyhmin ihminen!!! Mut voisko joku selittää asiallisesti mulle miten paitsioasema katotaan!!! Ko kukaan ei oo ikinä selittäny mul sitä eikä sitä peliäkään kattoes pysty huomaamaan jossei tiedä mikä se on...... anteeks...!!
Paitsio
12
1444
Vastaukset
- Jaakko -90
no jossä sä oot hyökkääjä: Sä meet niitten ALIMPANA olevan puolustajan taakse ja JOS sä oot SYÖTTÖHETKELLA VASTUSTAJAN VIIMESEN PELAAJAN TAKANA SE ON PAITSIO. MUTTA JOS sä oot sen edellä kun syöttö lähtee ja sit juokset sen ohi ni EI OO PAITSIO TAJUSITKO?
- Kona
Pelaaja on paitsiossa, jos hän on "vastustajien" kahden alimman pelaajan välissä. Yleensä maalivahti on alin, ja joku puolustajista toiseksi alin. Ja jos pelaajalle joka on kahden alimman pelaajan välissä, syötetään on tilanne paitsio ja siitä seuraa epäsuora vapaapotku. Pelaaja kuitenkin voi olla paitsiossa, eikä paitsiota vihelletä, jos hän ei peliin osallistu. Vaikka pelaaja joka paitsiossa olisi, saisi palloa, voidaan kuitenkin viheltää paitsio jos pelaaja "häiritsee" vastajoukkuetta. Esim on maalivahdin edessä.
---------------------------------
_________________MV______________
___________________H_____________
__________________P___P__________
_________P___________________P___
____________S____________________
----------------------------------
Elikkä tuossa puolustajat ovat merkitty P merkillä, maalivahti MV merkillä, ja syöttäjä S merkillä. Tilanteesta vihelletään paitsio, jos syöttäjä pallon hyökkääjälle pelaa. Tietysti oletetaan että hyökkääjä ja syöttäjä ovat samassa joukkueessa...
Ymmärsitkö?- Tyhmä!
...kai..? Vaikka tekstisi olikin melkein täysin päivastainen kuin ylemmän kirjoittajan.. Mutta selventäisitkö tätä lausetta; "Vaikka pelaaja joka paitsiossa olisi, saisi palloa, voidaan kuitenkin viheltää paitsio jos pelaaja "häiritsee" vastajoukkuetta" Tarkoitatko pelaajaa joka EI saisi palloa?? :o)
- Urheilufani
Tyhmä! kirjoitti:
...kai..? Vaikka tekstisi olikin melkein täysin päivastainen kuin ylemmän kirjoittajan.. Mutta selventäisitkö tätä lausetta; "Vaikka pelaaja joka paitsiossa olisi, saisi palloa, voidaan kuitenkin viheltää paitsio jos pelaaja "häiritsee" vastajoukkuetta" Tarkoitatko pelaajaa joka EI saisi palloa?? :o)
Nykypelissä ei sovelleta enää paitsiosääntöä. Linjmiehet ja tuomari ovat saanneet vallan päättää mielensä mukaan milloin on paitsio ja milloin ei. Yleensä se vähän riippuu siitä mitkä joukkueet pelaavat. Futiksesta on tullut sellainen tapahtuma missä tuomarit saavat näyttää miten ne käyttävät sitä valtaa jota niile on jostan syystä annettu. Sukeltavat pelaajat ovat tuomareiden suosikkeja. Paitsiotilanteesta maaleja saa tehdä jos olet tuomarin mielestä "oikeasta" joukkueesta. Tämä on näkynyt selvästi myös meneillään olevissa alle 17-vuotiaisten MM-kisoista.
- Kona
Tyhmä! kirjoitti:
"Vaikka pelaaja joka paitsiossa olisi, saisi palloa, voidaan kuitenkin viheltää paitsio jos pelaaja "häiritsee" vastajoukkuetta. Tarkoitatko pelaajaa joka EI saisi palloa??"
Juu tuolta jäi näköjään ei sana pois. Mutta juuri sitä tarkoitin. Sillä pelaaja voi esim. häiritä maalivahtia yms... - Kona
Urheilufani kirjoitti:
Nykypelissä ei sovelleta enää paitsiosääntöä. Linjmiehet ja tuomari ovat saanneet vallan päättää mielensä mukaan milloin on paitsio ja milloin ei. Yleensä se vähän riippuu siitä mitkä joukkueet pelaavat. Futiksesta on tullut sellainen tapahtuma missä tuomarit saavat näyttää miten ne käyttävät sitä valtaa jota niile on jostan syystä annettu. Sukeltavat pelaajat ovat tuomareiden suosikkeja. Paitsiotilanteesta maaleja saa tehdä jos olet tuomarin mielestä "oikeasta" joukkueesta. Tämä on näkynyt selvästi myös meneillään olevissa alle 17-vuotiaisten MM-kisoista.
...katkeraa puhetta.
"Linjmiehet ja tuomari ovat saanneet vallan päättää mielensä mukaan milloin on paitsio ja milloin ei. Yleensä se vähän riippuu siitä mitkä joukkueet pelaavat" Ensinnäkin tuomareillahan on aina ollut valta päättää että mikä tilanne on paitsio. Itse olen pitänyt nykyisten tuomareiden tuomitsemisesta esim. veikkausliigassa. On aika väärin sanoa, että he tekevät sitä mielensä mukaan. Pelaajat kun ei keskenään pysty asioista sopimaan...
"Futiksesta on tullut sellainen tapahtuma missä tuomarit saavat näyttää miten ne käyttävät sitä valtaa jota niile on jostan syystä annettu." Tottakai jalkapallo tarvitsee puolueettoman ihmisen joka ratkaisee, että onko tilanteessa jotain väärää, ja että mitä siitä seuraa. Jalkapallo on kyllä minusta kyllä useimmiten tapahtuma, missä pelaajat saavat näyttää osaamisensa niin yksilöinä kuin joukkueenakin. Niinkuin sen pitääkin olla.
"Sukeltavat pelaajat ovat tuomareiden suosikkeja. Paitsiotilanteesta maaleja saa tehdä jos olet tuomarin mielestä "oikeasta" joukkueesta. Tämä on näkynyt selvästi myös meneillään olevissa alle 17-vuotiaisten MM-kisoista." Elikkä toikin on täyttä paskaa. Tuomareiden on todella vaikea nähdä, että sukeltaako pelaaja. Ja en ole kenenkään nähnyt yhdenkään tuomarin suosivan toista joukkuetta. Siis mitä ihmettä sä oikein lässytät? Jos saisi jotain esimerkkejä noista pelaajista, jotka ovat "oikeissa" seuroissa ja saavat tehdä paitsiosta maaleja? Ja sitten sä varmaan pystyt nimeämään muutaman sellaisen joukkueen jota tuomari suosii, U-17 kisoista? Ihme lässyttäjiä täälläkin on.
Ainoa asia mihin yhdyn tekstissäsi on otsikko. "Tuomari sen päättää". Totta. Mutta ei kylläkään mitenkään hetken mielijohteesta, että "hei laitetaans tää hyökkäys nyt vaikka paitsioksi ja annetaan kaikille punaset"... Järki käteen... - jaakko -.90
ei sen tarvii niitten välissä olla
- Urheilufani
Kona kirjoitti:
...katkeraa puhetta.
"Linjmiehet ja tuomari ovat saanneet vallan päättää mielensä mukaan milloin on paitsio ja milloin ei. Yleensä se vähän riippuu siitä mitkä joukkueet pelaavat" Ensinnäkin tuomareillahan on aina ollut valta päättää että mikä tilanne on paitsio. Itse olen pitänyt nykyisten tuomareiden tuomitsemisesta esim. veikkausliigassa. On aika väärin sanoa, että he tekevät sitä mielensä mukaan. Pelaajat kun ei keskenään pysty asioista sopimaan...
"Futiksesta on tullut sellainen tapahtuma missä tuomarit saavat näyttää miten ne käyttävät sitä valtaa jota niile on jostan syystä annettu." Tottakai jalkapallo tarvitsee puolueettoman ihmisen joka ratkaisee, että onko tilanteessa jotain väärää, ja että mitä siitä seuraa. Jalkapallo on kyllä minusta kyllä useimmiten tapahtuma, missä pelaajat saavat näyttää osaamisensa niin yksilöinä kuin joukkueenakin. Niinkuin sen pitääkin olla.
"Sukeltavat pelaajat ovat tuomareiden suosikkeja. Paitsiotilanteesta maaleja saa tehdä jos olet tuomarin mielestä "oikeasta" joukkueesta. Tämä on näkynyt selvästi myös meneillään olevissa alle 17-vuotiaisten MM-kisoista." Elikkä toikin on täyttä paskaa. Tuomareiden on todella vaikea nähdä, että sukeltaako pelaaja. Ja en ole kenenkään nähnyt yhdenkään tuomarin suosivan toista joukkuetta. Siis mitä ihmettä sä oikein lässytät? Jos saisi jotain esimerkkejä noista pelaajista, jotka ovat "oikeissa" seuroissa ja saavat tehdä paitsiosta maaleja? Ja sitten sä varmaan pystyt nimeämään muutaman sellaisen joukkueen jota tuomari suosii, U-17 kisoista? Ihme lässyttäjiä täälläkin on.
Ainoa asia mihin yhdyn tekstissäsi on otsikko. "Tuomari sen päättää". Totta. Mutta ei kylläkään mitenkään hetken mielijohteesta, että "hei laitetaans tää hyökkäys nyt vaikka paitsioksi ja annetaan kaikille punaset"... Järki käteen...Millä planeetalla sinä seuraat jalkapalloa?
Täällä maassa tuomarit valitsevat aina suosikkinsa nykyisin. Ei riitä että kentällä juokseva pillimies valitsee suosikkinsa vaan myös linjamiehet ovat samaa mieltä.
Nyt en puhu puulaakijoukkuesa vaan kansainvälisistä otteluista. Sama pätee kyllä usein veikkausliigassa. - Kona
jaakko -.90 kirjoitti:
ei sen tarvii niitten välissä olla
Lähdetään siitä, että pelaajan pitää olla vastajoukkueen TOISEKSI alimman pelaajan "takana". Ei alimman. Että jos ruvetaan pilkkua nussimaan. Mutta kun harvemmin pelaaja on alimman pelaajan "takana". Alin pelaaja joukkueella on useimmiten maalivahti. Mutta mitä kirjoitit siitä, että pitää olla alimman pelaajan takana ei pidä siis kokonaan paikkaansa, kun riittää että on toiseksi alimman pelaajan takana. Että sellaista...
- Kona
Urheilufani kirjoitti:
Millä planeetalla sinä seuraat jalkapalloa?
Täällä maassa tuomarit valitsevat aina suosikkinsa nykyisin. Ei riitä että kentällä juokseva pillimies valitsee suosikkinsa vaan myös linjamiehet ovat samaa mieltä.
Nyt en puhu puulaakijoukkuesa vaan kansainvälisistä otteluista. Sama pätee kyllä usein veikkausliigassa.Anna sitten ihmeessä esimerkkejä. Sillä itse en ole kertaakaan huomannut tuomarin suosivan mitään joukkuetta tai sen pelaajaa. Toi on kyllä täysin naurettavaa. Väitän että tuomarit kansainvälisesti osaavat hommansa paremmin kuin hyvin...
- Jaakko -90
Kona kirjoitti:
Lähdetään siitä, että pelaajan pitää olla vastajoukkueen TOISEKSI alimman pelaajan "takana". Ei alimman. Että jos ruvetaan pilkkua nussimaan. Mutta kun harvemmin pelaaja on alimman pelaajan "takana". Alin pelaaja joukkueella on useimmiten maalivahti. Mutta mitä kirjoitit siitä, että pitää olla alimman pelaajan takana ei pidä siis kokonaan paikkaansa, kun riittää että on toiseksi alimman pelaajan takana. Että sellaista...
kukaan ei meinaa sillä maalivahtia sillä vikalla pelaajalla en ainakaan mä.
- Kona
Jaakko -90 kirjoitti:
kukaan ei meinaa sillä maalivahtia sillä vikalla pelaajalla en ainakaan mä.
Aloitit. Kun korjasit mun viestiä: "ei sen niiden välissä tartte olla", sillä tarkoitin, että se on oikeastaan ainoa paikka mistä paitsiot ottelussa vihelletään. Ja minä ainakin ymmärrän alimman pelaajan maalivahdilla. Asia on sitten erikseen jos puhutaan alimmasta KENTTÄpelaajasta. Mutta samapa tuo...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h442915Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062691Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 321884
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141523- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.721041