Hei höpö höpö

Mitä ihmeen höpinää :D

A) Jokainen päättää itse omasta elämästään, kukaan ei määrittele mitään väkipakolla, ketään ei voida pakottaa valitsemaan tietyllä tavalla yhtään mitään tapaa toimia - jos kyse on TERVEESTÄ ihmisestä, joka ei toimi vastoin lakia.

B) On täysin yhdentekevää, mitä kukaan jankuttaa mistään, sillä ei OIKEASTI ole mitään merkitystä OIKEAN elämän kannalta.

C) Kannattaa jättää peenjauhanta, sen kuunteleminen, siitä välittäminen, siihen reagoiminen täysin pois elämästään, niin huomaa kuinka onnellinen voi oikeasti olla. Laittomiin vääryyksiin mitä kokee, voi ja pitää puuttua virkavallan kautta, laittaa niille piste. Sitä voi sulkea puhelimen tai oven nenän edestä jos joku yrittää oman kodin rauhaa järkyttää. Juoruämmäin puheista ei koskaan kannata välittää, ne ovat vain ihmisiä, joilla ei oma elämä ole tarpeeksi kiinnostavaa, ja jokainen jonka mielipiteellä on jotain merkitystä tietää sen.

D) On ihana kevät tulollaan. Jos tämä palsta provosoi viihdyttämisen sijaan, koneen voi sulkea ja lähteä vaikka ulos kuuntelemaan lintujen kevätlauluja. Sieltä juuri tulin, ja upea on ilma. Mitäpä sitä murehtimaan tai harmistumaan tuntemattomien mielipiteistä, eiväthän ne oikeasti juuri omaa perhekuviota koske.

Niin että mukavaa kevättä kaikille! :)

15

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nöjö

Tätä palstaa lukiessaan huomaa, kuinka helpolla loppujen lopuksi omissa kuvioissaan on lasten huoltajuuksissaan päässyt. Vaikka on ollut vaikeaakin, loppupeleissä lasten asioista on aina kyetty sopimaan ja ne asiat on sujuneet alkukankeuksien jälkeen.

Onkohan kellään kokemusta sellaisesta, että nyxä olisi ollut mustasukkainen sun entisestä elämästäs ja tämän myötä terrorisoinut sekä lasta että exää että heidän tapaamisiaan?

• nyksien muistaa tämä

ja tutkiskella itseään ja toimiaan ja miettiä että mitä toiminnoillaan saa aikaseksi, ei ainakaan mitään hyvää.

Jos lapsen ja isän yhdessä olo on katkeroitumisen aihe, niin sitten se on ja on pohdittava mihin päin alkaa rakentaa omaa elämää.
      Jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään, ja äidin myös osittain alaikäisen lapsen elämästä. Ei heitä voi pakottaa valitsemaan tietyllä tavalla mitään muiden tapaa toimia. Heillä on oikeus toimia niin kuin ovat tottuneet ja heille on oikein. Joten olen samoilla linjoilla.
      Jos äidit puuttuisivat nyksien entisten perheiden elämään, niin hallelujaa, siitä poru syntyisi. Peräänkuulutan sitä, että jokaisella on oikeus omiin, eikä sitä kukaan ei kukaan saa heiltä riistää.

• Äiti ja äitipuoli

Tuskin uusilla puolisoilla on halua ex-vaimojen elämään puuttua, mutta oman kotinsa ja perheen asioihin kyllä -ja se mies ja sitä kautta miehen lapset ovat osa perhettä.

Olemme ottaneet mieheni kanssa sen linjan omassa elämässämme, että molemmat hoitavat omiin lapsiinsa liittyvät päätökset pääosin itse yhdessä sen toisen vanhemman kanssa, mutta eivät ne exät tule meille kotiin sanelemaan, miten me tätä arkea täällä pyöritämme.

• tarkoitit...

...tällä:

"Jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään, ja äidin myös osittain alaikäisen lapsen elämästä. Ei heitä voi pakottaa valitsemaan tietyllä tavalla mitään muiden tapaa toimia. Heillä on oikeus toimia niin kuin ovat tottuneet ja heille on oikein."

Jos ymmärrä oikein, kirjoitat ensin että jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään. Mutta tarkoitatko nyt kuitenkin, että entinen miehesi ei saa uuden perheensä kanssa päättää kuinka heidän kodissaan eletään, vaan sinä voit päättää sen alaikäisen lapsenne äitinä?

Lasten täytyy oppia pärjäämään hyvin erilaisissa ympäristöissä - erilaisten sääntöjen ympäröiminä. Heidän täytyy oppia sopeutumaan äidin kodin sääntöihin, isän kodin sääntöihin, päiväkodin sääntöihin, koulun sääntöihin, ollessaan yökylässä kaverin perheen sääntöihin... Eihän lapsi tule pärjäämään elämässään, jos äiti opettaa että ainoastaan hänen sanelemillaan säännöillä on merkitystä.

• miehen naisilla ole
        tarkoitit... kirjoitti:

...tällä:

"Jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään, ja äidin myös osittain alaikäisen lapsen elämästä. Ei heitä voi pakottaa valitsemaan tietyllä tavalla mitään muiden tapaa toimia. Heillä on oikeus toimia niin kuin ovat tottuneet ja heille on oikein."

Jos ymmärrä oikein, kirjoitat ensin että jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään. Mutta tarkoitatko nyt kuitenkin, että entinen miehesi ei saa uuden perheensä kanssa päättää kuinka heidän kodissaan eletään, vaan sinä voit päättää sen alaikäisen lapsenne äitinä?

Lasten täytyy oppia pärjäämään hyvin erilaisissa ympäristöissä - erilaisten sääntöjen ympäröiminä. Heidän täytyy oppia sopeutumaan äidin kodin sääntöihin, isän kodin sääntöihin, päiväkodin sääntöihin, koulun sääntöihin, ollessaan yökylässä kaverin perheen sääntöihin... Eihän lapsi tule pärjäämään elämässään, jos äiti opettaa että ainoastaan hänen sanelemillaan säännöillä on merkitystä.

oikeutta puuttua miehen edellisen liiton lapsien asioihin, se kuuluu lapsen oikeille vanhemmille. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää? Lapset tekevät niin, kuin vanhemmat ovat heille opettaneet, ei siinä ulkopuoliset sääntöjä sanele enää.
        Aivan, päiväkodit, koulut ym ovat aivan eri asia, niiltä ei voi välttyä ja ovat toki tarpeellisia lapsen elämssä. Niin on äiti ja isäkin, ja ovat vastuussa ja päättämässä lapsen asioista.

• meidän lapsilla ei ole
        Äiti ja äitipuoli kirjoitti:

Tuskin uusilla puolisoilla on halua ex-vaimojen elämään puuttua, mutta oman kotinsa ja perheen asioihin kyllä -ja se mies ja sitä kautta miehen lapset ovat osa perhettä.

Olemme ottaneet mieheni kanssa sen linjan omassa elämässämme, että molemmat hoitavat omiin lapsiinsa liittyvät päätökset pääosin itse yhdessä sen toisen vanhemman kanssa, mutta eivät ne exät tule meille kotiin sanelemaan, miten me tätä arkea täällä pyöritämme.

ollut kuin yksi perhe ja on edelleen. Ei ole mitään puolikkaita perheitä eikä isän naikkosia, on vain isä.

• jokainen...
        miehen naisilla ole kirjoitti:

oikeutta puuttua miehen edellisen liiton lapsien asioihin, se kuuluu lapsen oikeille vanhemmille. Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää? Lapset tekevät niin, kuin vanhemmat ovat heille opettaneet, ei siinä ulkopuoliset sääntöjä sanele enää.
        Aivan, päiväkodit, koulut ym ovat aivan eri asia, niiltä ei voi välttyä ja ovat toki tarpeellisia lapsen elämssä. Niin on äiti ja isäkin, ja ovat vastuussa ja päättämässä lapsen asioista.

turvallinen ja luotettava aikuinen ole tarpeellisia lapsen elämässä, niin päiväkodissa, koulussa kuin molempien vanhempien kotonakin?
        Mikä siitä nyksästä tekee mielestäsi ulkopuolisen? Sinulle hän sitä varmasti onkin, mutta hän on kuitenkin iso osa lapsiesi sekä lapsiesi isän nykyistä elämää, ja se pitää sinunkin hyväksyä.
        Parisuhteissa kun yleensä päätöket tehdään yhdessä.
        Toki isoimmista asioista "oikeat" vanhemmat keskustelevat ja päättävät keskenään, mutta en kyllä ymmärrä tuota asennetta ettei nyksä saisi suutansa omassa kodissaan avata jos aihetta on.

• isänsä erheitä
        jokainen... kirjoitti:

turvallinen ja luotettava aikuinen ole tarpeellisia lapsen elämässä, niin päiväkodissa, koulussa kuin molempien vanhempien kotonakin?
        Mikä siitä nyksästä tekee mielestäsi ulkopuolisen? Sinulle hän sitä varmasti onkin, mutta hän on kuitenkin iso osa lapsiesi sekä lapsiesi isän nykyistä elämää, ja se pitää sinunkin hyväksyä.
        Parisuhteissa kun yleensä päätöket tehdään yhdessä.
        Toki isoimmista asioista "oikeat" vanhemmat keskustelevat ja päättävät keskenään, mutta en kyllä ymmärrä tuota asennetta ettei nyksä saisi suutansa omassa kodissaan avata jos aihetta on.

nähneetkään, koska meitä he eivät kiinnosta. Meidän elämää kukaan ulkopuolinen ei sotke.Jos isä hylkäsi lapsensa, niin mitä hittoa niillä nyksillä on asiaa mun kotiini lapsia katsoon, ei mitään. Meillä raja on siinä, että ei kiitos, nyksät etsikööt muuta tekemistä.

• se täällä
        meidän lapsilla ei ole kirjoitti:

ollut kuin yksi perhe ja on edelleen. Ei ole mitään puolikkaita perheitä eikä isän naikkosia, on vain isä.

kirjoitteleekaan:

"Ikävä kyllä meidän on - hyväksyttävä se - lasten puolesta olen vaan pahoillani, että heillä ei ole isää."

Mitäs tää tämmöinen on? Yritäpä vihdoin päättää.

• se nyksä nyt
        isänsä erheitä kirjoitti:

nähneetkään, koska meitä he eivät kiinnosta. Meidän elämää kukaan ulkopuolinen ei sotke.Jos isä hylkäsi lapsensa, niin mitä hittoa niillä nyksillä on asiaa mun kotiini lapsia katsoon, ei mitään. Meillä raja on siinä, että ei kiitos, nyksät etsikööt muuta tekemistä.

sun kotiisi haluaisikaan tulla!

Eikö kyse nyt ole siitä, ettet halua päästää lapsiasi tapaamaan uutta onnea ihan vain mustasukkaisuuttasi?

• Ei nyksät vaan
        se nyksä nyt kirjoitti:

sun kotiisi haluaisikaan tulla!

Eikö kyse nyt ole siitä, ettet halua päästää lapsiasi tapaamaan uutta onnea ihan vain mustasukkaisuuttasi?

kuulu meidän perheeseen ja elämään. Sellasta riskiä en ota.

• Äiti ja äitipuoli
        Ei nyksät vaan kirjoitti:

kuulu meidän perheeseen ja elämään. Sellasta riskiä en ota.

Kukin järjestää elämänsä eron jälkeen kuten haluaa.

Itse olen pitänyt tärkeänä sitä, että lasteni isä on täysipainoisesti (sikäli kun eron jälkeen mahdollista) lastensa elämässä. En voisi kuvitellakaan, että exäni pyörisi täällä nurkissa, vaan luonnollistahan on, että isä tapaa lapsiaan omassa kodissaan omassa elinympäristössään -mikä käsittää tietenkin myös hänen puolisonsa.

Tuo vaatimus, että isä tapaa lapsia vain sinun valvovan silmäsi alla, tarkoittaa ainoastaan sitä, että haluat estää isää solmimasta uusia vakavia suhteita, saamaan jopa perheenlisäystä. Samalla estät myös itseäsi solmimasta uutta kunnollista suhdetta, sillä kuka mies nyt haluaisi entisen aviomiehen kotiinsa huseeraamaan.

Sanot olevasi onnellinen, mutta niinkö lie? Vuosia kirjoituksiasi seuranneena ja hieman keittiöpsykologiaa käyttäen näen erittäin onnettoman naisen, joka ei anna itsensä päästä yli erosta. Miksi muuten jaksaisit kirjoitella ex-miehestäsi, hänen epäonnestaan (joka johtuu erostanne), miehen suvusta ja siitä riemusta että itse kuulut siihen ja mies ei.

No, toivottavasti sama loputon suru ei välity lähellä elävillesi, vaan purat sitä ainoastaan täällä netissä.

• sellasta mitä haluat
        Äiti ja äitipuoli kirjoitti:

Kukin järjestää elämänsä eron jälkeen kuten haluaa.

Itse olen pitänyt tärkeänä sitä, että lasteni isä on täysipainoisesti (sikäli kun eron jälkeen mahdollista) lastensa elämässä. En voisi kuvitellakaan, että exäni pyörisi täällä nurkissa, vaan luonnollistahan on, että isä tapaa lapsiaan omassa kodissaan omassa elinympäristössään -mikä käsittää tietenkin myös hänen puolisonsa.

Tuo vaatimus, että isä tapaa lapsia vain sinun valvovan silmäsi alla, tarkoittaa ainoastaan sitä, että haluat estää isää solmimasta uusia vakavia suhteita, saamaan jopa perheenlisäystä. Samalla estät myös itseäsi solmimasta uutta kunnollista suhdetta, sillä kuka mies nyt haluaisi entisen aviomiehen kotiinsa huseeraamaan.

Sanot olevasi onnellinen, mutta niinkö lie? Vuosia kirjoituksiasi seuranneena ja hieman keittiöpsykologiaa käyttäen näen erittäin onnettoman naisen, joka ei anna itsensä päästä yli erosta. Miksi muuten jaksaisit kirjoitella ex-miehestäsi, hänen epäonnestaan (joka johtuu erostanne), miehen suvusta ja siitä riemusta että itse kuulut siihen ja mies ei.

No, toivottavasti sama loputon suru ei välity lähellä elävillesi, vaan purat sitä ainoastaan täällä netissä.

En ole koskaan ajanut lasten isää pois, itse valinnan teki, ja on siitä vastuussa.
        Pidin hyvin tärkeänä että lapset olisivat isän elämässä tapahtui mitä tahansa meidän välillä, mutta itse sitä ei halunnut kai.
        Olen tietysti surullinen, että mies ei lapsitaan välitä, kukapa ei olisi, mutta eihän sitä väkisinkään voi olla isä jos m ies ei sitä itse halua.
        Mun puolesta voi elämää rakentaa kuin ite parhaaksi näkee, en ole takasin ottamassa en koskaan, vaikka kuun taivaalta toisi.
        Itse on soossinsa keittäny, selvittäköön myös itse. Jos haluaa isä olla, niin tehkööt sen, mutta pakenemalla ei mitään saa aikaseksi.
        Mutta meidän ymmärrykseen ja elämään ei vain kuulu uudet naiset, ja sillä hyvä. Jos minä en riitä lapsilleni, vaihtakoot sitten parempaan jos niin kuvittelevat, mutta tähän asti olen riittänyt ja tunnen olevani lapsilleni hyvin tärkeä. Eivät ole ylimääräisiä ulkopuolisia elämään tarvinneet. Onneksi.

• voisi auttaa?
        sellasta mitä haluat kirjoitti:

En ole koskaan ajanut lasten isää pois, itse valinnan teki, ja on siitä vastuussa.
        Pidin hyvin tärkeänä että lapset olisivat isän elämässä tapahtui mitä tahansa meidän välillä, mutta itse sitä ei halunnut kai.
        Olen tietysti surullinen, että mies ei lapsitaan välitä, kukapa ei olisi, mutta eihän sitä väkisinkään voi olla isä jos m ies ei sitä itse halua.
        Mun puolesta voi elämää rakentaa kuin ite parhaaksi näkee, en ole takasin ottamassa en koskaan, vaikka kuun taivaalta toisi.
        Itse on soossinsa keittäny, selvittäköön myös itse. Jos haluaa isä olla, niin tehkööt sen, mutta pakenemalla ei mitään saa aikaseksi.
        Mutta meidän ymmärrykseen ja elämään ei vain kuulu uudet naiset, ja sillä hyvä. Jos minä en riitä lapsilleni, vaihtakoot sitten parempaan jos niin kuvittelevat, mutta tähän asti olen riittänyt ja tunnen olevani lapsilleni hyvin tärkeä. Eivät ole ylimääräisiä ulkopuolisia elämään tarvinneet. Onneksi.

"Mutta meidän ymmärrykseen ja elämään ei vain kuulu uudet naiset, ja sillä hyvä. Jos minä en riitä lapsilleni, vaihtakoot sitten parempaan jos niin kuvittelevat, mutta tähän asti olen riittänyt ja tunnen olevani lapsilleni hyvin tärkeä. Eivät ole ylimääräisiä ulkopuolisia elämään tarvinneet. Onneksi."

Miten tälle kirjoittajalle voisi saada selväksi, ettei ex-miehen uusi rakkaus ole syrjäyttämässä häntä äitinä?

Ja mistä saadaan hänen lapsilleen apua, kun äiti syyllistää heitä näin "vaihtakoot sitten parempaan jos niin kuvittelevat"? Kuvitelkaa, minkälaista näiden lasten elämä on oman äidin toimesta, äidin, joka vielä rehvastelee ajavansa lastensa etua!

Vai onko tämä kaikki ihan silkkaa provosointia? Pitäisikö ylläpidolle ilmoittaa asiattomista viesteistä? Minusta alkaa tuntua, että näiden viestien kirjoittaja ei voi olla äiti, tuskin nainenkaan. Puistattaa.

• HelmiOrvokki*
        isänsä erheitä kirjoitti:

Heti kärkkäänä vastasit, kun en "omalla nimelläni" kirjoittanut...
        Kysynpä vielä kerran, jos tällä kertaa vastaisit...
        JOS(?) olisit niin onnellinen kun täällä aina hehkuttelet, niin MIKSI IHMEESSÄ sinun EDELLEENKIN pitää mesota tällä palstalla? Sinun pointtisi on aivan varmasti tullut kaikille selväksi, mutta sinun vain pitää jankuttaa samaa asiaa vuodesta toiseen. (Ja kyllä, olen "keskustellut" kanssasi aikaisemminkin, tosin tälle käyttämälleni nimimerkille et ole vaivautunut koskaan vastaamaan)
        Oletko jotenkin kieroutunut, kun ajattelet että ex-miehesi uusi rakkaus haluaisi sinuun tutustua? Saati sitten että hän välttämättä haluaisi tulla sinun kotiisi ja ystävystyä kanssasi?? Melkein naurattaa moinen ajatus...
        Väität vain sitkeästi olevasi edelleen samaa perhettä ex-miehesi kanssa, josta olet eronnut ilmeisesti jo ammu-vainaan aikoina???
        Olen käsittänyt että lapsesi ovat jo melkein aikuisia? Eikö olisi jo aika katkaista napanuorat, ja antaa heidän ajatella ihan omilla aivoillaan?
        Miksi haluat vielä noin kovasti hallita heidän elämäänsä, ja tehdä päätöksiä heidän puolestaan?
        Ja jos kerran exälläsi ei uutta rakkautta edes ole kuten olet maininnut, niin miten ihmeessä osaat laittaa KAIKKI nyksät samaan muottiin?
        Vastausta odotellen?????????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3452
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3282
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      3275
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      53
      2729
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1993
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1900
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1666
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      88
      1589
    9. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1585
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1370
    Aihe