Tiibetinterrieri

Kisu

Heissan!
Minulla on 5 vuotias leikattu sekarotuinen tiibetinterrieri.Kyseessä on uroskoira.Ongelma on siinä että sain vuodenvaíhteessa kaksoset joista toinen on lähtenyt konttailemaan koiran perässä joka puolelle.Tämä tyttö repii karvoista vie herkut ja käy kupilla.Vähän aika sitten tilannetta jota en nähnyt kuului ärähdys ja tyttö rupesi itkemään.Menin katsomaan ja huomasin että tytön nenän sivussa oli pieni reikä josta tuli verta.Oletin että koira oli purrut.Koira oli aikaisemmin ärähdellyt tytölle.Mietin mitä pitäisi tehdä?Soittelin jo koirakouluttajalle joka oli seuraavaa mieltä.Hyvin pitkäkoulutus tai uusi koti(jota epäilen löytyvän),tai kolmas vaihtoehto piikki.Onko muita tapauksia?Koiraa en piikille haluaisi viedä.

6

777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotu

Hei Nimim. Tiibetinterrieri.

Tietenkään et vie koiraasi piikille,jos on muita ´vaihtoehtoja ! Koirallesi kyllä löytyy uusi koti
      mikäli se on hyväluonteinen. Valitettavaa ,että näin on päässyt tapahtumaan ,koirasi on ilmeisesti oppinut vahtimaan ruokaansa huomaamattasi ja nyt kun tuli tilanne eteen se puolust ruokaansa (lauman heikoimallakin on siihen oikeus)Huomauttaisin ,että koirasi ei ole Tiibetinterrieri vaan sekarotuinen niinkuin itsekin kerrot.Mikä mahtaa olla koiran toinen rotu?Miksi epäilet uuden kodin löytymistä?Onko koiralla muita huonoja tapoja?
      Tämäkin foorumi on sellainen ,että on jopa ehkä mahdollista löytää uusi koti täältä.
      Koira kouluttajankin on mahdotonta antaa lopullista neuvoa näkemättä koiraa ? mielestäni.
      Tietysti sinun tapauksessa lapset ovat nyt etusijalla tietenkin. Älä pitkitä asiaa vaan tartu heti toimeen ennenkuin tilanne on liian pitkällä ja piikki on ainoa ratkaisu koirasi kohdalla!
      Ystävällisin terveisin Aki
      Ps Ota yhteyttä koirasi Kasvattajaan,ehkä sieltä kautta saat koirallesi kodin

• Kisu

Piikille ei todellakaan ollu tarkoituskaan viedä,ja rakastan koiraa niin paljon että en halua luopua siitä.Mielummin teen töitä sen eteen.Koirani on itsepäinen ja vahvaluonteinen,joten epäilen senkin takia löytyvän uutta kotia.Koiraani joutuisi pitää tiukassa kurissa että sen saa tottelemaan,ja en haluaisi että se joutuisi huonoon kotiin jossa sitä kohdeltaisiin lyömällä, niinkuin jotkut tekevät.Toinen rotu koiralla on shetlannin paimenkoira eli niin sanottu"minilassie".Mielestäni jokainen koira vartioi omaa kuppiansa aina ja pitääkin ettei kukaan muu syö ruokaa,varsinkin jos on enemmän koiria talossa.Koirani haukkuu vieraita ihmisiä ja koiria.Sekä vartioi omaa reviiriänsä, niin ettei kukaan murtovaras ainakaan pääse sisälle.Luulen että tämä tapaus oli vahinko ja siitä ei ollut sataprosenttista tietoa ettei koira olisikin vain raapassu kynnellä.Varsinkin kun haava oli hyvin pieni.Luulen että " koiran kasvattaja" vain myi pennut ei muuta.Olen vahtinut lapsia ja koiraa tarkasti ja pitänyt erihuoneessa,joten vaaraa ei ole tapahtunut.Minun mielestäni myös lapsen on opittava ettei koiraa revitä karvoista.Ja muutaman ihmisen kanssa kun olen keskustellut tästä asiasta, he ovat olleet sitä mieltä että se on ollut vahinko.Koska koira oli ollut hölmistyneen näköinen tämän jälkeen.

• lara

kyllä sen nyt järki sanoo että pitää ne pennut kaukana siitä koirasta, ei piene lapsi ymmärrä jos se sitä repii, että koira ei tykkää, meillä asia toimii...koira osaa välttää lasta ja lasta kielletään, kun se repii koiraa, uusavuttomat....

• Kisu
        lara kirjoitti:

kyllä sen nyt järki sanoo että pitää ne pennut kaukana siitä koirasta, ei piene lapsi ymmärrä jos se sitä repii, että koira ei tykkää, meillä asia toimii...koira osaa välttää lasta ja lasta kielletään, kun se repii koiraa, uusavuttomat....

Hei haloo!

Sitä on helppo sanoa semmosen jolla ei ole kaksosia.Tietysti sekä koiraa että lasta kielletään.Mutta vahdippas molempia samaan aikaan.Ja ilman nimittelemättä voi asiansa puhua.En tiedä minkälainen koirasi on mutta omani on hyvin vahvaluonteinen joka vaatii tiukkaa kuria.Kokeileppas itse kasvattaa samaan aikaan kaksosia ja koiraa ja sano sen jälkeen vasta uus avuttomaksi.

• tibben kanssa elävä

Jos minun olisi niin en pois antaisi mistään hinnasta enkä piikille veisi.
      Minullakin on kokemusta tapauksesta jossa lapsi tullut mutta koskaan ei edes oma koira ole puraissut omaa väkeensä mutta onhan se selvää että ollaan mustasukkaisia koska koirasi on kuitenkin tullut ennen kaksosiasi. Olen sitä mieltä , että reikä joka on tullut ilmeisesti säikähdyksestä on eka ja vimppa

• Kisu

Hei tibben kanssa elävä.En todellakaan aio luopua koirastani.Olen ruvennut kouluttamaan koiraani hieman tottelevaisemmaksi, ja hieman edistystä on tullut.Olen huomannut että koirani on tullut sävyisemmäksi ja luottavaisemmaksi vauvaani kohden ja tyttö on myös oppimut jättämään koiran rauhaan.Luovuin muista harrastuksistani jotta koirani saisi enemmän aikaa jolloin ehdin myös kouluttaa sitä.Ilmeisesti ajan antaminen on tehnyt tehtävänsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2721
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2541
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe