oppisopimus+lukio

_tyhymä_

Niin eli kysyisin, että voiko oppisopimuksen ohella tehdä myös lukion?? Kiitos jo etukäteen jos vastasit!! :)

8

4523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija 19v

Jos olet päivän töissä oppisopimuksella, luulen, että voit mennä iltalukioon, jos paikkakunnallasi on sellainen. Tai sitten aikuislukioon. En varmaksi silti osaa sanoa, mutta uskoisin, että tällä tavalla ainakin voi.

• verkossa

Etäopiskele jos into ja motivaatio riittää.

• kotonakin

ei ole väliä...ja etälukio on hyvä ajatus

• Joona_z

Olen päivälukiossa ja ikää on 17 kohta 18. Ittelle tuli näin mieleen tässä että jos oppisopimuksella hankkisin koulun ohella itselleni "ammatin" oppisopimuksen kautta, mutta mietin et onnistuuko se vaikka olenkin lukiossa samaan aikaan?

• A

Voit olla vain yhdessä valtion rahoittamassa koulutuksessa yhtäaikaa.

• aa

Mutta eihän valtio rahoita mitenkään jos oppisopimuksella opiskelee esim. tallilla illat?

• a_b_c_

Kyllä oppisopimuskoulutus on valtion rahoittamaa. Vaikka työnantaja maksaakin palkan niin koulutuskorvaukset, opintososiaaliset edut ja tietopuolinen opetus tulee valtion kassasta

• H B K
        a_b_c_ kirjoitti:

Kyllä oppisopimuskoulutus on valtion rahoittamaa. Vaikka työnantaja maksaakin palkan niin koulutuskorvaukset, opintososiaaliset edut ja tietopuolinen opetus tulee valtion kassasta

Saanko opiskella oppisopimuksella plus lukiossa, oppisopimuksella on työ ja opiskelu eli ammatti koulu kahdessa päivässa ja töissä kolmessa päivässä sen jälkeen saanko opiskella lukiossa. Voinko olla oppisopimuksella ja töissä samaa aikaa. Kiitos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      94
      4135
    2. 66
      3403
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3044
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2519
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2336
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      199
      2095
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2041
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      840
    9. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      746
    10. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      70
      735
    Aihe