Mistä löytäis Hesassa sellaista harvinaisuutta kuin värillinen infrapunafilmi, 135mm eli kinofilmikameraan siis? Kysyin eräästä valokuvausliikkeestä ja sanoivat että heillä ei ole, kuulemma on todella harvinainen filmilaatu. Oon katsonut erinäisten maahantuojienkin sivuilta mutten oo löytänyt, paitsi mustavalkoinfrapunaa, värillisiä en oo nähnyt. Miks niitä ei löydy? Ja jos joku tietää paikan mistä sais niin tietääkö hintaa tuollaiselle harvinaiselle herkulle?
Olisi ihan mukava kokeilla, tuolla saa kuulemma todella epätodellisen tuntuiset värit...ja mv-infrapunalla kuulemma päivällä kuvattu näyttää yöllä kuvatulta. :)
Mistä harvinaisia filmit?
4
602
Vastaukset
- user
Kysy kodakilta.
Silloin kun sitä viimeksi käytin se maksoi suunnilleen saman kuin diafilmit.
Se on kylläkin ns. työläisfilmiä ja myydään pienissä erissä, joten voi tänään olla hieman kalliinpaa.
"Epätodelliset kuvat".
Aivan, värit on todella "poskellaan" ja sitä käytetäänkin yleensä vain tieteellisiin tarkoituksiin.
http://wwwfi.kodak.com/global/en/professional/products/films/catalog/kodakEktachromeProfessionalInfraredEIRFilm.jhtml- mulla
ei ole tieteelliset tarkoitukset vaan ihan kokeilun kannalta, olisi hauska kokeilla uusia "värimaailmoja" valokuvissa ja hieman "leikkiä" väreillä. :)
Idean ja innoituksen tuohon sain eräästä valokuvausoppaasta. - Ossi
mulla kirjoitti:
ei ole tieteelliset tarkoitukset vaan ihan kokeilun kannalta, olisi hauska kokeilla uusia "värimaailmoja" valokuvissa ja hieman "leikkiä" väreillä. :)
Idean ja innoituksen tuohon sain eräästä valokuvausoppaasta.Netissä on paljon infrapunakuvia, esim.
Aika kauskoja!
- juu
Tekniikan Maailmassa oli ehkä pari vuotta sitten juttua värillisestä infra-punafilmistä, koetapa metsästää TM:n nettisivuilta infoa, missä numerossa se oli...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m633991Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163815Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3993609Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o813417Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363179Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582658- 502635
- 1212522
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142189Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182179