Etsin kauan sopivaa hääpukua itselleni ja vihdoin löysin sen käytettynä. Vein puvun pesetettäväksi pesulaan ja kun hain sen pois oli kaikki koristekuviot irronneet. Meinasi itku tulla. Pesulassa sanoivat, että koristeet oli liimattu pukuun ja liima ei kestänyt kemiallista pesua. Millä ihmeellä saan koristekuviot takaisin pukuun? Osaako kukaan suositella hyvää kangasliimaa? Ompeleminenkin on harkinnassa, mutta koristeita on ihan julmetun paljon, enkä tiedä tuliko kaikki niistä varmasti mukaan pesulasta. Uutta pukua en aio enää hankkia...
Puku piloilla
3
887
Vastaukset
- Rouva O
Pukuun ei siis jäänyt edes rumia jälkiä kohtiin, joissa koristeita oli ollut liimattuna?
Ompele koristeet, ei ainakaan tule sama ongelma esille koskaan enää.
Minun hääpukukatastrofi oli, kun sain päähäni silittää silkkisen, kohokuvioidun pukuni. Puvun edustassa näkyi osin kankaan taite siltä ajalta kun pukuni vielä oli kaksilevyinen kangas kangaspakalla, joten silitin sitä erityisen voimallisesti edustasta, sillä seurauksella, että kohokuviot katosivat käsitellyltä alueelta!!!
Ryntäsin puvun kanssa pesulaan kysymään neuvoa ja onneksi hyvän neuvon sieltä sainkin. Kuviot tulisivat takaisin höyryttämällä. Ja tulivatkin.
Anoppini oli ommellut puvun, joten kriisi olisi ollut täydellinen, jos olisin pilannut sen.- aloittaja
Kiitos lohdutuksen sanoista, ahdistus alkaa jo helpottamaan. Itse pukuun ei jäänyt mitään liimaläikkiä tai muuta, joten siinä mielessä asiat on hyvin. Täytyy ottaa vaan neula ja lankaa kauniiseen käteen ja aloittaa urakka. Koristeita on useita kymmeniä, joten lähiaikoina ei ole tiedossa vapaa-ajan vietto ongelmia!
- snulle
aloittaja kirjoitti:
Kiitos lohdutuksen sanoista, ahdistus alkaa jo helpottamaan. Itse pukuun ei jäänyt mitään liimaläikkiä tai muuta, joten siinä mielessä asiat on hyvin. Täytyy ottaa vaan neula ja lankaa kauniiseen käteen ja aloittaa urakka. Koristeita on useita kymmeniä, joten lähiaikoina ei ole tiedossa vapaa-ajan vietto ongelmia!
Koristeita useita kymmeniä? Ei kuulosta erityisen pahalta, pahimmillaan sinulla saattaisi olla satoja koristeita ja tuhansia helmiä kiinnitettävänä. Melkein tekisi mieli osallistua talkoisiin, ei kuulosta ollenkaan mahdottomalta haasteelta;) Varo ommellessasi liikaa kireyttä eli jätä mieluummin lanka löyhäksi. Satiinityyppisessä kankaassa kireys näkyy helposti. Eikä sen niin hirveän tarkkaa ole, muista että sinä olet se, joka katsoo hääpukua kaikista tarkimmin muut keskittyvät kokonaisuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882