Olemme lähdössä ekaa kertaa Turkkiin vajaan kahden viikon päästä. Lähtö on lauantai aamuna. Onko hamam avoinna sunnuntaina? Entäs kaupat, onko ne avoinna sunnuntaina tai basaarit...Antaisitteko vinkkejä puuhasteluun, kun emme ole rannalla tai altaalla lötköttäjiä. (Jos sunnuntai olisikin loman loppuvaiheessa, niin se olisi eri juttu, kun kohde olisi hieman jo avautunut).
Tuo hamam kiinnostaa kovasti kokemuksena. Olisi aika vekkulia kun pääsisi sinne sunnuntaiksi hoideltavaksi...
Hamam
12
1927
Vastaukset
- on...
Kyllä on auki myös sunnuntaisin. Itse asiassa et juurikaan huomaa eroa onko sunnuntai vai arkipäivä sillä kaikki basaarin kaupat ovat auki ja myös mm. Tavaratalo Tansas on auki 24 h joka päivä. Siellä hyvät elintarvikevalikoimat. Hamam on kiva kokemus. Ensin ollaan kevyissä löylyntyyppisissä jonka jälkeen pestään ja kuoritaan iho ja lopuksi ihana öljyhieronta. Itsekään en ole rannalla makaaja mutta meriretket ovat kivoja. Niitä järjestetään paljon ja mm. Alin veneretki on hyvä hinta/laatusuhteeltaan. Retkelle voi ilmoittautua rantakadulla Yksel ravintolassa. Retki järjestetään kolme kertaa viikossa ja maksaa noin 22-25 euroa ja sisältää ruuat ja paikalliset juomat koko päivän ajan. Rantautuu paikkaan missä grillataan ja jos lähtee perjantain retkelle niin tuolla rantautumispaikassa on järjestetty dolmus-bussa paikallisee kylään.
- kylpelöimään
Kiitos!
Löysin netin kautta tuolaisen Armutalan hamamin. Kuulostaa hienolta! Tiedätkö / tietääkä joku, pitääkö sinne varata aika, vai voimmeko vaan ukkelin kanssa sännätä napakivelle notkumaan pesua odottelemaan?
Olen aina sanonut, että minä en Turkkiin lähde, ja tässä sitä kieli pitkällä odotellaan, että jokos kohta päästään nousemaan koneeseen. - Näin se maailma ja ajatukset muuttuvat!
Odotan retkeltä hyvää ruokaa, upeita maisemia, joissa silmä lepää, hyvää ruokaa, meren tuoksua, rentoutumista ja mahdoinkohan jo mainita, että hyvää ruokaa...AJatelkaa, en ole maistanut lampaan lihaa koskaan (ainakaan tietoisesti!) joten tällä retkellä saan sitten tutustua siihenkin. Vautsi! - kokemus Hamam
kylpelöimään kirjoitti:
Kiitos!
Löysin netin kautta tuolaisen Armutalan hamamin. Kuulostaa hienolta! Tiedätkö / tietääkä joku, pitääkö sinne varata aika, vai voimmeko vaan ukkelin kanssa sännätä napakivelle notkumaan pesua odottelemaan?
Olen aina sanonut, että minä en Turkkiin lähde, ja tässä sitä kieli pitkällä odotellaan, että jokos kohta päästään nousemaan koneeseen. - Näin se maailma ja ajatukset muuttuvat!
Odotan retkeltä hyvää ruokaa, upeita maisemia, joissa silmä lepää, hyvää ruokaa, meren tuoksua, rentoutumista ja mahdoinkohan jo mainita, että hyvää ruokaa...AJatelkaa, en ole maistanut lampaan lihaa koskaan (ainakaan tietoisesti!) joten tällä retkellä saan sitten tutustua siihenkin. Vautsi!Haman on kiva kokemus ja ainakin kun itse olen käynyt niin ei ole koskaan tarvinnut mitään aikoja varata. Ei kun sinne vaan....olo on ihana sen jälkeen. Noin minäkin joskus ajattelin että ei Turkkiin ja nyt lähden toukukuussa Marmarikseen 12 kerran ja Alanyassa käynyt 3 kertaa...heh... Ja ruoka siellä on todella hyvää. Mihin hotelliin menette?? Ja tuolla veneretkellä mistä kirjoitin näkee kyllä noita ihania maisemia, niissä silmä lepää.
- semmoiseen
kokemus Hamam kirjoitti:
Haman on kiva kokemus ja ainakin kun itse olen käynyt niin ei ole koskaan tarvinnut mitään aikoja varata. Ei kun sinne vaan....olo on ihana sen jälkeen. Noin minäkin joskus ajattelin että ei Turkkiin ja nyt lähden toukukuussa Marmarikseen 12 kerran ja Alanyassa käynyt 3 kertaa...heh... Ja ruoka siellä on todella hyvää. Mihin hotelliin menette?? Ja tuolla veneretkellä mistä kirjoitin näkee kyllä noita ihania maisemia, niissä silmä lepää.
hotelliin kuin AliBaba. Ei näyttänyt olevan mikään 5 tähden hotelli,eikä täyden kahdenkaan, mutta me emme yleensäkään juuri muuta hotellissa tee kuin nukutaan yöt, ja tietenkin päikkärit, jos keretään. Päivän puuhastelujen jälkeen ollaan yleensä niin väsyksissä, että melkein saa norsulauma kaataa talon, että herätään.
Tietysti olisi mukavaa, ettei mitään kissoja pienempiä olioita tuppautuisi petikaveriksi, eli olisi kohtuu siisti paikka...se riittää.
Sitä vaan olen pohtinut, että kun tämä hotelli on markkinatalon takana (jotenkin noin matkaesitteessä sanottiin), niin toivottavasti siellä ei oikein hirvittävästi lemuaisi mätänevät hedelmät, vihannekset ja kala. No, jos lemuaa, niin toivottavsti me olemme tuulen alapuolella.
Lämpötilat Turkissa näyttävät oikein lupaavilta, kun niitä tuossa äsken netistä katselin. Veden lämpötila on ihan se ja sama. Minä en tarkene kastella itseäni, ennenkuin veden lämpötila on väh. 28. Ja tämä on ihan totta. Gambiassa kun oltiin, niin siellä oli vesi 31, ja minuahan ei meinannut saada merestä pois ollenkaan.
Siksi matkakumppanini valitsee rantakohteet ja ajankohdan niin että vesi on vielä viileätä.
Tuntuupa hyvältä odotella lomaa... - tuon
semmoiseen kirjoitti:
hotelliin kuin AliBaba. Ei näyttänyt olevan mikään 5 tähden hotelli,eikä täyden kahdenkaan, mutta me emme yleensäkään juuri muuta hotellissa tee kuin nukutaan yöt, ja tietenkin päikkärit, jos keretään. Päivän puuhastelujen jälkeen ollaan yleensä niin väsyksissä, että melkein saa norsulauma kaataa talon, että herätään.
Tietysti olisi mukavaa, ettei mitään kissoja pienempiä olioita tuppautuisi petikaveriksi, eli olisi kohtuu siisti paikka...se riittää.
Sitä vaan olen pohtinut, että kun tämä hotelli on markkinatalon takana (jotenkin noin matkaesitteessä sanottiin), niin toivottavasti siellä ei oikein hirvittävästi lemuaisi mätänevät hedelmät, vihannekset ja kala. No, jos lemuaa, niin toivottavsti me olemme tuulen alapuolella.
Lämpötilat Turkissa näyttävät oikein lupaavilta, kun niitä tuossa äsken netistä katselin. Veden lämpötila on ihan se ja sama. Minä en tarkene kastella itseäni, ennenkuin veden lämpötila on väh. 28. Ja tämä on ihan totta. Gambiassa kun oltiin, niin siellä oli vesi 31, ja minuahan ei meinannut saada merestä pois ollenkaan.
Siksi matkakumppanini valitsee rantakohteet ja ajankohdan niin että vesi on vielä viileätä.
Tuntuupa hyvältä odotella lomaa...Tiedän tuon hotellin mutta en ole siinä koskaan itse asunut. Sijainniltaan on hyvällä paikalla, sopiva kävelymatka niin rantaan kuin basaareillekin. Ja Turkissa vaikka on vaatimatonkin hotelli niin ainakin ne missä olen asunut niin siivous on todella hyvä ja ne ovat siistejä vaikka ei taso olisikaan niin hyvä. Olen itsekin muutaman kerran ollut 2 tähden hotellissa Marmariksessa eikä mistään ötököistä ole ollut tietoakaan. Nuo markkina on vaan perjattaina ja siellä on suurin osa tavaroista vaatetta, kenkiä, laukkuja, vöitä ym. Alakerrassa myydään elintarvikkeita mm. mausteita, vihanneksia, hedelmiä, teetä, mansikoita jne. Kalaa eikä muuta lihaa ole edes myynnissä noilla markkinoilla, ne on sitten kauppahallissa mikä on kauempana. itselläkin jo tässä kirjoitellessa alkaa matkakuume nousta...vielä reilu kolme viikkoa... Oikein ihanaa lomaa teille, uskon että viihtytte!
- sekerim
Kerrohan sinä hamamin kävijä, että kuinka siellä ollaan? Niin kun, että kaikki vaatteet veks ja pyyhe ympärillä löylyihin. Sitten "lauteille" kuorintaan ja öljyntään :-) Nooh, kait siellä tädit neuvoo.... mutta kun haluisin jo etukäteen tietää kuinka pitäisi toimia.
- Marmariksessa
sekerim kirjoitti:
Kerrohan sinä hamamin kävijä, että kuinka siellä ollaan? Niin kun, että kaikki vaatteet veks ja pyyhe ympärillä löylyihin. Sitten "lauteille" kuorintaan ja öljyntään :-) Nooh, kait siellä tädit neuvoo.... mutta kun haluisin jo etukäteen tietää kuinka pitäisi toimia.
Johtuu vähän siitä onko erikseen miesten ja naisten puoli, yleensä ei ole. Joten sellaisissa kuten tuossakin Marmariksessa olevassa mistä alkuviesteissä kerrottiin niin on ns yhteinen puoli ja miespesijät. Siellä ollaan uimapuku/bikinit päällä, ei tarvii pyyhettä. Saunan keskellä on iso laattakiven tyyppisestä oleva "alusta" johon mahtuu useampi samaan aikaa pötköttämään ja pesijät pesee ja kuorii ihon. Muistan kun eka kerran kävin niin ajattelin kuorinnan jälkeen että ei tuo pask...voi lähteä minun ihostani...heh.. Mutta sitten huomasin että kaikilla sama juttu. eli hieronta on tosi tehokas ja sen jälkeen passittavat suihkuun. Öljyntä on sitten toisessa tilassa kokonaan.
- sekerim
Marmariksessa kirjoitti:
Johtuu vähän siitä onko erikseen miesten ja naisten puoli, yleensä ei ole. Joten sellaisissa kuten tuossakin Marmariksessa olevassa mistä alkuviesteissä kerrottiin niin on ns yhteinen puoli ja miespesijät. Siellä ollaan uimapuku/bikinit päällä, ei tarvii pyyhettä. Saunan keskellä on iso laattakiven tyyppisestä oleva "alusta" johon mahtuu useampi samaan aikaa pötköttämään ja pesijät pesee ja kuorii ihon. Muistan kun eka kerran kävin niin ajattelin kuorinnan jälkeen että ei tuo pask...voi lähteä minun ihostani...heh.. Mutta sitten huomasin että kaikilla sama juttu. eli hieronta on tosi tehokas ja sen jälkeen passittavat suihkuun. Öljyntä on sitten toisessa tilassa kokonaan.
Kiitos tiedosta. Jaapa jaa, että uikkarit yllä siellä ollaan. Eihän siinä sit tule joka paikka kuorittua. Laitan siis bikinit. Olen kuullut samaa, että aikas köhnät lähtee jokaisesta. Tuon käsittelyn jälkeen on hyvä ottaa arskaa kun kuollut ihosolukko on veks.
- Kukkis_10
tuon kirjoitti:
Tiedän tuon hotellin mutta en ole siinä koskaan itse asunut. Sijainniltaan on hyvällä paikalla, sopiva kävelymatka niin rantaan kuin basaareillekin. Ja Turkissa vaikka on vaatimatonkin hotelli niin ainakin ne missä olen asunut niin siivous on todella hyvä ja ne ovat siistejä vaikka ei taso olisikaan niin hyvä. Olen itsekin muutaman kerran ollut 2 tähden hotellissa Marmariksessa eikä mistään ötököistä ole ollut tietoakaan. Nuo markkina on vaan perjattaina ja siellä on suurin osa tavaroista vaatetta, kenkiä, laukkuja, vöitä ym. Alakerrassa myydään elintarvikkeita mm. mausteita, vihanneksia, hedelmiä, teetä, mansikoita jne. Kalaa eikä muuta lihaa ole edes myynnissä noilla markkinoilla, ne on sitten kauppahallissa mikä on kauempana. itselläkin jo tässä kirjoitellessa alkaa matkakuume nousta...vielä reilu kolme viikkoa... Oikein ihanaa lomaa teille, uskon että viihtytte!
Taalla marmariksessa olen jo 2 kertaa kaynyt armutalanin hamamissa. Sinne voi kavella suoraan ovesta sisaan ja nauttia saunasta.
Markkinatalossa on vaate/ruokamarkkinat torstaisin ja pelkat ruokamarkkinat sunnuntaisin.
Ainoa paikka joka on suljettu sunnuntaina on apteekit, joskin yksi apteekki marmariksen alueella on auki paivystavana apteekkina.
Lampoa taalla on ollut paivalla 25-33 astetta varjossa ja yolla n. 15 astetta. Illaksi kannattaa varata pitkahihaista paalle. - kylpylöimään
sekerim kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Jaapa jaa, että uikkarit yllä siellä ollaan. Eihän siinä sit tule joka paikka kuorittua. Laitan siis bikinit. Olen kuullut samaa, että aikas köhnät lähtee jokaisesta. Tuon käsittelyn jälkeen on hyvä ottaa arskaa kun kuollut ihosolukko on veks.
ja sitten on jo lähtö! Kiitos paljon vastauksistanne, tuskin maltan odottaa että päästään matkaan.
Varmaan ihan ekana hyökätään nahan raspaukseen, vaikka tuo ukkeli jo vähän vinkuu ja vikuroi vastaan. Olen perustellut hamamiin menoa sillä, että rusketuksesta tulee tosi upea käynnin jälkeen. Ukko-kulta kun vaan muistaa sen jonkun TV-mainoksen jossa turkkilainen kylvettäjä rusikoi kohtuu kovakouraisesti jotain miestä...Heh...
Veneretki kiinostaa myöskin kovasti. Taitaa tulla kiireinen loma!
Toivotan kaikille Turkkiin tänä kesänä matkaaville hyvää lomaa! - rusketukseen
kylpylöimään kirjoitti:
ja sitten on jo lähtö! Kiitos paljon vastauksistanne, tuskin maltan odottaa että päästään matkaan.
Varmaan ihan ekana hyökätään nahan raspaukseen, vaikka tuo ukkeli jo vähän vinkuu ja vikuroi vastaan. Olen perustellut hamamiin menoa sillä, että rusketuksesta tulee tosi upea käynnin jälkeen. Ukko-kulta kun vaan muistaa sen jonkun TV-mainoksen jossa turkkilainen kylvettäjä rusikoi kohtuu kovakouraisesti jotain miestä...Heh...
Veneretki kiinostaa myöskin kovasti. Taitaa tulla kiireinen loma!
Toivotan kaikille Turkkiin tänä kesänä matkaaville hyvää lomaa!Hamam ei vaikuta rusketukseen milläänlailla ,liijotelua puhetta.
- aloitteen tekijä
rusketukseen kirjoitti:
Hamam ei vaikuta rusketukseen milläänlailla ,liijotelua puhetta.
mutta aionkin käyttää sitä tekosyynä ja verukkeena, että saan kaverin rentoutumaan ja kerrankin oikein syväpuhtaaksi.
Sodassa ja rakkaudessa on kaaaikki keinot sallittu!
Ei tuosta puunauksesta varmaan rusketuksen kannalta haittaakaan ole, ja jos on niin so what! Kerrankos sitä nahka palaa, ja onpahan kotimaassa sitten jotain tekemistä kun ihon riekaleita nyppii kumppanin selkänahasta. Ollaan sitten kuin pienet apinat.
Ei saa aina olla niin tosikko. Jos turisti haluaa uskoa ruskettuvansa, niin annetaan sen uskoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2503335
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?362962Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342208Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari402113Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa761981Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841766Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh441659Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1221547Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561434Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279