Oletukset alkuun: vaakaverhoilu ja pystykoolaus, maalina joku öljymaali, verhouslaudan paksuus 28mm.
Mikäs nyt on tämän hetken viisaus, että mikä on puuverhouksen alla hyvä tuuletusrako?
Toisaalta olen kuullut väitteitä, että 3 senttiä olisi minimi, toisaalta jossain luki että ei saisi olla noinkaan paljon, muuten voi pintalaudat vääntyillä kun kuivuvat liian nopeasti sään muuttuessa sopivasti.
Eli kiitos, jos joku jaksaisi jakaa tietojaan näihin kysymyksiin:
1. mikä on rakennusmääräysten minimi?
2. mikä on järkevä minimi?
3. mikä on järkevä maksimi?
Ulkoverhouksen tuuletusrako
3
3054
Vastaukset
- Rauno Kangas
...normien mukaan ei edellytä tietyn kokoista ilmarakoa - vaan kuitenkin ilmarakoa ja sen ilmaraun tulisi olla alhaalta ylös suuntautuva. Tärkeämpää kuin se, että on tietyt millit koossa, on se, että se on alhaalta ylös asti auki ja aukkojenkin kohdalla tuuletus varmistetaan. Tarvittaessa tuuletus varmistetaan ristiinkoolauksella.
1: ei minimiä
2: 22...25 mm rakoa voi käyttää, jos pelkästään vaakaverhous, jolloin koolaus on kokonaan pystysuota.
3: Hyvin usein rajoittuu tuonne 44 mm (22*100 lauta ristiin koolaten) kun tarvitaan sekä vaaka- että pystysuoraa koolausta verhouslautojen alle.- nm hm
Kiitos tiedoista!
- myös ilman
koolausta pystyverhouksia ns lomalaudotuksella tai pelkästään lautojen raon päälle lyöty rima.
Toiminee muiden kuin lateksien kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191642
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36884Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38791Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50766Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43718Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37710Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37673