Onko täällä kiertoilmauunin käyttäjiä?
Mikä merkki toimiva et todellakin voi käyttää kahta peltiä yhtäaikaa?
Kiertoilmauuneista kysyisin..
10
2776
Vastaukset
- kokkailija
Minulla Gaggenaun uuni ja kiertoilma toimii loistavasti. Muutenkin kannattaa ottaa huomioon, että uunin perusrunko suunniteltiin 80-luvun lopussa ja se on silti tänä päivänä vielä tilavin 60 senttiseen asennusaukkoon menevä uuni. Eli kamaa mahtuu.
- silurus
Kiertoilma ei ole mitään rakettitiedettä. Uunissa on yksinksertaisesti vastus, joka lämmittää uunin ja propelli, joka saa ilman kiertämään, joka aiheuttaa suhteellisen tasaisen lämpötilan uunin jokaiseen kolkkaan.
Loput eroista ovat lähinnä esteettisiä.- pinni 73
näin olen kuullut vai onko se sitä ettei osata käyttää?????!!! Kaikissa ei kuulemma ole sitä propelia ja paisto tulos ei hyvä. Eli mitä silloin tekee kiertoilmalla?!
- ~~~~~~------~~~~¨
pinni 73 kirjoitti:
näin olen kuullut vai onko se sitä ettei osata käyttää?????!!! Kaikissa ei kuulemma ole sitä propelia ja paisto tulos ei hyvä. Eli mitä silloin tekee kiertoilmalla?!
Eivät osaa käyttää. Kiertoilma uunissa on pakko olla propelli, muuten se on tavallinen uuni.
Tai sitten joku on koittanut juksata sua tai sitten jotakuta on viilattu pahasti linssiin kodinkoneliikkeessä tai uuni rikki.
- ~~~------~~~~~~
Ei merkillä oikeastaan niin paljon ole väliä. Joitain kalliimpia on saatettu suunnitella jotenkin "paremmiksi" ilmankiertojensa ja vastusten osalta, mutta erot ei voi olla merkittäviä. Vähän sama asiakuin naisten vaihteeton polkupyörä. Kaikillä pääsee eteenpäin jos ovat kunnossa.
Niin, kiertoilmauunien paras puoli onkin se kierto, takuulla toimivat kahden pellin kanssa paremmin kuin tavalliset uunit. käyttöön pitää alussa aina vähän opetella ettei tule polteltua kpkp uunillista karrelle.
Monet kodinkoneet tulevat muuten samoilta valmistus linjoilta ja samoista osista kasattuina. Niissä on jotain ilkonäöllisiä eroja eri logo.- pinni 73
olen kait saanu väärää infoo..
- The Rat
Kiertoilman ongelma, ainakin meillä, on se, että ilma kiertää aina samalla tavalla. Esimerkiksi sämpylöitä paistaessa tämä tarkoittaa sitä, että paistuvat toiselta puolelta enemmän kuin toiselta (ja yläpelliltä hieman nopeammin kuin alapelliltä kahta käytettäessä). Ongelma on tietysti ratkaistavissa, mutta ei tuo mitenkään autuaaksitekevä ole tuo kiertoilma.
Pizzaa sillä on kyllä hyvä tehdä (kiertoilmavastus ja alavastus päällä). - paistaja
Kiertoilman etu on kun on useampi pellillinen uunissa yhtä aikaa. Paistan leipää kahdella pellillä ja vaihdan pellit paiston aikana että saan tasaisen tuloksen. Ja kun käyttää kiertoilmaa niin lämpötila täytyy olla matalampi kuin ohjeessa suositellaan. Täytyy kyllä myöntää että leipä hommelit on nopeutunut kiertoilmalla.
- kisti
Jos uunissa on rengasvastus niin se pystyy paistamaan kolmekin tasoa tasaisesti.
Helvemmissa malleissa tätä ei ole, jolloin suositellaan paistamista vain yhdessä tasossa.- kakfnhl
Oletko huomannut, että nykyään löytyy sisätiloiltaan isommia uuneja, joissa voi oikeasti käyttää kolmea peltiä ja silti mahtuu samaan aukkoon!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517183Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?424992HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002788- 1502103
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki331660Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1331634- 201617
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4001566mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111347Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E111323