Hämmästyttävää liiketoimintaa

Jopel

Suomen valtio myi Elisan osakkeensa 16 €/kpl ja sai noin 18 milj. €. Muutama kuukausi sitten niistä olisi saanut 22 €/kpl eli yli 24 milj. €.
Miksi niitä ei myyty silloin?

Ekonomistit ovat kertoneet, että nyt ei enää kannata myydä, jos ei ole pakko.
Miksi myytiin, kun ei ole pakko ja kuka osti?
Aika näyttää.

Siinä meni kuitenkin taas meidän yhteistä omaisuutta halvalla?

21

811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinni!

      Valtio vastaanotti ensin osingot 1.4. a 1,80.

    • Mitä se tässä tapauksessa mahtaa merkitä?

      • siispä

      • Nyt kannattaisi ostaa, eikä myydä, jos on rahaa.


      • joilla
        Jopel kirjoitti:

        Nyt kannattaisi ostaa, eikä myydä, jos on rahaa.

        on siellä hiukan osakkeita?
        En mielestäni ole saanut sieltä ikinä mitään.


      • joilla kirjoitti:

        on siellä hiukan osakkeita?
        En mielestäni ole saanut sieltä ikinä mitään.

        ainaki nminuule maksoi.
        Tietääkö ne sinun osakkeista ja minne rahat lähettäisivät?


      • monoggeli
        joilla kirjoitti:

        on siellä hiukan osakkeita?
        En mielestäni ole saanut sieltä ikinä mitään.

        Maksaa. Piti oikein tarkastaa. On tuolta tullut vaikka minullakaan ei ole kuin 1500 osaketta on osinko niistä tullut 3375,00 vuoden vaihteessa, tietysti siitä menee verot. Unennäkijöille ei tietysti mitään tipu.
        Pieni raha sinänsä mutta onpahan lisänä rikka rokassa.


      • auto simahti
        joilla kirjoitti:

        on siellä hiukan osakkeita?
        En mielestäni ole saanut sieltä ikinä mitään.

        myin 150 HPY eli Elisan osaketta hintaan 48e osakkeen epärealistinen arvo alkoi samantien alenemaan,
        Autontarve auttoi viisaassa myyntipäätöksessä Jotkin teki velkaa ja osti itselleen lisää HPY osakkeita miten he selittävät itselleen asian? nyt


      • monoggeli
        auto simahti kirjoitti:

        myin 150 HPY eli Elisan osaketta hintaan 48e osakkeen epärealistinen arvo alkoi samantien alenemaan,
        Autontarve auttoi viisaassa myyntipäätöksessä Jotkin teki velkaa ja osti itselleen lisää HPY osakkeita miten he selittävät itselleen asian? nyt

        Jos onkin vähän onnistunut keräämään ei missään tapauksessa omenoita kannata pistää samaan koriin.
        Pitkässä aika juoksussa Elisakin tuottaa hyvän koron sijoitukselle. On jo nytkin tuonut sijoituksen monin kerroin takaisin.

        Muuten autohan ei ole mikään sijoitus. Ei tarvise olla talous nero todetakseen paljonko kahdeksassa vuodessa on autoon sijoitetusta rahasta hävinnyt.


      • Talousnerona
        monoggeli kirjoitti:

        Jos onkin vähän onnistunut keräämään ei missään tapauksessa omenoita kannata pistää samaan koriin.
        Pitkässä aika juoksussa Elisakin tuottaa hyvän koron sijoitukselle. On jo nytkin tuonut sijoituksen monin kerroin takaisin.

        Muuten autohan ei ole mikään sijoitus. Ei tarvise olla talous nero todetakseen paljonko kahdeksassa vuodessa on autoon sijoitetusta rahasta hävinnyt.

        oli hyvä: Myydä kannattaa jos tarvitsee rahaa auto toimii vielä hyvin.
        Tähän riitti viisaus sijoituksissa, omistan kyllä vieläkin pienen määrän Elisaa


    • Maalaismies*

      Elisan asiakkaana olen jo pitkään todennut, että hommat eivät suju. Laskutuksessa oli epäselvyyttä koko viime vuoden, välillä niitä ei tullut ensinkään ja sitten kerralla paljon. Piti olla tarkkana kaiken aikaa missä mennään.

      Nyt on tullut epämääräisiä viestejä mailosoitteen muuttumisesta. Jos kysyy, kukaan ei osaa sanoa tarkemmin mitään. Sähköposti hävitti viestit jne. Ehkä valtio myi osuutensa vielä kun jotakin oli myytävissä.

      • Voisivatko he tietää enemmän kuin me?
        Mehän tiedetään jo vaikka mitä.
        Tai ainakin melkein.


      • Maalaismies*
        Jopel kirjoitti:

        Voisivatko he tietää enemmän kuin me?
        Mehän tiedetään jo vaikka mitä.
        Tai ainakin melkein.

        Asioita seuraava kadunmies tietää yllättävän paljon. Kuuntelin aamulla ykkösradiosta Nordean Tyrväisen analyysiä Amerikan taloustilanteesta. Mitä hän sanoi nyt havainneensa meikäläinen havaitsi jo puoli vuotta sitten. Tietenkin hän tiesi, mutta pankkilaisen ei kärsi sanoa eikä hän nytkään sanonut sitä minkä minä (ja hänkin) tiedämme - että nyt mennään syvälle myös täällä.


      • Ikuinen optimistiko
        Maalaismies* kirjoitti:

        Asioita seuraava kadunmies tietää yllättävän paljon. Kuuntelin aamulla ykkösradiosta Nordean Tyrväisen analyysiä Amerikan taloustilanteesta. Mitä hän sanoi nyt havainneensa meikäläinen havaitsi jo puoli vuotta sitten. Tietenkin hän tiesi, mutta pankkilaisen ei kärsi sanoa eikä hän nytkään sanonut sitä minkä minä (ja hänkin) tiedämme - että nyt mennään syvälle myös täällä.

        Helposti tarttuvaahan tuo meno näkyy olevan, vaan hiukkasen optimismia omaavana ja joitakin aloja seuraavana saattaisimme täällä meillä pärjätä kuitenkin ilman pahempaa alamäkeä.
        Tyrväinen taisi olla Aktiasta vai Osuuspankistako, ei Nordeasta, sivuseikka.


      • Maalaismies*
        Ikuinen optimistiko kirjoitti:

        Helposti tarttuvaahan tuo meno näkyy olevan, vaan hiukkasen optimismia omaavana ja joitakin aloja seuraavana saattaisimme täällä meillä pärjätä kuitenkin ilman pahempaa alamäkeä.
        Tyrväinen taisi olla Aktiasta vai Osuuspankistako, ei Nordeasta, sivuseikka.

        Amerikan taloustauti riehuu jo täyttä päätä meilläkin. Ihmiset ottaneet (ottavat vieläkin) ylisuuria lainoja ylipitkällä maksuajalla. Lehdet täynnä myytäviä taloja, rakentaminen hiipumassa - korot nousevat. Eikö se ole juuri sitä ihteään!


      • Ikuinen optimistiko
        Maalaismies* kirjoitti:

        Amerikan taloustauti riehuu jo täyttä päätä meilläkin. Ihmiset ottaneet (ottavat vieläkin) ylisuuria lainoja ylipitkällä maksuajalla. Lehdet täynnä myytäviä taloja, rakentaminen hiipumassa - korot nousevat. Eikö se ole juuri sitä ihteään!

        ... yksityispuolella lienee hiipumista, mutta yrityspuolella ei vielä niin selviä merkkejä ole näkyvissä. Asuntokaupat pelkästään eivät kerro menestymisestämme. Joskin se Amerikoissa aloitti taudin.


      • Ikuinen optimisti
        Maalaismies* kirjoitti:

        Amerikan taloustauti riehuu jo täyttä päätä meilläkin. Ihmiset ottaneet (ottavat vieläkin) ylisuuria lainoja ylipitkällä maksuajalla. Lehdet täynnä myytäviä taloja, rakentaminen hiipumassa - korot nousevat. Eikö se ole juuri sitä ihteään!

        "Kone- ja metalliteollisuuden vienti veti alkuvuonna" (Kauppalehti)


      • Ikuinen optimistiko kirjoitti:

        ... yksityispuolella lienee hiipumista, mutta yrityspuolella ei vielä niin selviä merkkejä ole näkyvissä. Asuntokaupat pelkästään eivät kerro menestymisestämme. Joskin se Amerikoissa aloitti taudin.

        Muistaakseni kansantalouden kurssilla opetettiin, että kun lama uhkaa, niin kunta- ja valtiosektorin tulee työllistää.
        Tietääkseni molemmilla sektoreilla on paljon rästissä tekemättömiä töitä.

        Tuo ruokajonojen piteneminen on kuitenkin aika huolestuttava merkki.
        Kaks-kolmekymmentä luvuillahan oli eriarvoisuus suurta osa kansasta kärsi suoranaista hätää.

        Ei suinkaan vaan.....?


      • siispä
        Jopel kirjoitti:

        Muistaakseni kansantalouden kurssilla opetettiin, että kun lama uhkaa, niin kunta- ja valtiosektorin tulee työllistää.
        Tietääkseni molemmilla sektoreilla on paljon rästissä tekemättömiä töitä.

        Tuo ruokajonojen piteneminen on kuitenkin aika huolestuttava merkki.
        Kaks-kolmekymmentä luvuillahan oli eriarvoisuus suurta osa kansasta kärsi suoranaista hätää.

        Ei suinkaan vaan.....?

        20-30 -luvuilla oli köyhyyttä, pulaa todellisen työttömyyden johdosta. Silloin vaivasi vielä kansalaissodan vaikuttimet, töitä ei annettu, jos epäiltiin punaisten perheenjäseneksi.

        Leipäjonot ovat pidentyneet, kerrotaan. Kerrotaan myös, että työttömyys on vähentynyt. Töitäkin olisi ja työntekijöitä haalitaan ulkomailta, kun ei täältä löydy tekijöitä. ?


      • monoggeli
        Ikuinen optimisti kirjoitti:

        "Kone- ja metalliteollisuuden vienti veti alkuvuonna" (Kauppalehti)

        Ei viennin lisääminen kokonaistilanetta auta. Noussut kotimainen kustannustaso ja nopeasti kasvava inflaattio tekee jo monestakin aimemmin sovitusta toimituksesta tappiollisen. Tuosta asuntokaupasta ja ylihintaisista pikaisia korjausiakin vaativista asunnoista on tehty varsinaisia loukkuja.

        Sääliksi käy yksinkertaisia ihmisiä joilta puuttuu visiot todellisen tilanteen näkemiseen


      • Niin tai näin
        monoggeli kirjoitti:

        Ei viennin lisääminen kokonaistilanetta auta. Noussut kotimainen kustannustaso ja nopeasti kasvava inflaattio tekee jo monestakin aimemmin sovitusta toimituksesta tappiollisen. Tuosta asuntokaupasta ja ylihintaisista pikaisia korjausiakin vaativista asunnoista on tehty varsinaisia loukkuja.

        Sääliksi käy yksinkertaisia ihmisiä joilta puuttuu visiot todellisen tilanteen näkemiseen

        Luulisi sen viennin lisääntymisen jonkinlaista kuvaa antavan. Kustannustaso on noussut, vaan emmekö luottaisi tarjouksissa senkin mahdollisuuden huomioidun. Aika näyttää. Asiasta kolmanteen: Sääli on sairautta. - Vahvaa sanontaa, anteeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe