elikkäs tollanen hommattiin pw jammun jälkeen ja tuntuu pojalle vähän liian äkäseltä.äsken käytiin ajamassa ja ei oikein tahtonut tulla mitää.jammulla ajo sujui paremminkin kuin hyvin mutta nyt sitten tökkii.onkos kukaan onnistunut rajoittamaan kaasua kyseisestä pelistä??auttaisiko kytlkimen säätö??neuvokaa pikaisesti!ajokuume pojalla kova mutta jäi pikkumiehelle pikkupelko kotarin tehoista:)
KTM SX 50
5
9860
Vastaukset
- keino
Meillä oli aikoinaan samat kujeet. PW50:sestä vaihdettiin sx50:seen ja pikkumies keuli pelin ympäri heti eka kokeilulla.
Helpoin keino oli ruuvata kaasuttimesta kansi auki ( siis luistin kansi vaijereineen)ja ottaa luisti ja jousi irti kaasuvaijerista ja laittaa
kaasuvaijeriin pieni pätkä esim bensaletkua, ( katso pituus silleen että luisti aukeaa reilut puolet ) bensaletkun tmv holkin tulee sitten olla sen verran ohkaista että mahtuu hyvin luistin palautusjousen sisään.
Sitten vaan kaasuvaijeri takaisin kiinni luistiin ja kaasariin.
muutaman ajokerran jälkeen kun pikkukuski on muuten tottunut uuteen peliin lyhennät tekemästäsi holkista vaikka kolmanneksen pois , ja taas muutaman ajokerran jälkeen kolmannes...eiköhän siihen mennessä pyörä ole jo sen verran tuttu että holkkia ei tarvita- pikku-kotari
kytkin sitten miten paljon??olen vielä melko noviisi näitten 2 tahti härpäkkeiden kanssa
- keino
pikku-kotari kirjoitti:
kytkin sitten miten paljon??olen vielä melko noviisi näitten 2 tahti härpäkkeiden kanssa
Kytkin? Ilmeisesti tarkoitat jos ei kytkeytymis kierroksia saavuteta, no sitten säädät holkin pituuden silleen että kytkin nappaa kiinni, luistollahan ei ole tarkoitus ajaa.
Onko teillä vesijäähdytteinen vai ilmajäähdytteinen sx50? vesipeleissä on kytkeytymiskierrokset huomattavasti korkeammalla ja meno äkäisempää (lue vaikeampaa aloittelijalle).
Kytkimen tartuntakierroksia pystyy säätämään (selostettu manuaalissa) , voit viedä myöskin merkkiliikeeseen (KTM) säädettäväksi.
yksi hyvä keino jolla saat pyörän myöskin alhaisemmilla nopeuksilla tartuntakierroksille on laittaa eteen pienempi eturatas (1-2 hammasta pienempi)
Kokeile ensin pienemmällä eturattaalla.
Jos on ilmajäähdytteinen niin kytkimen säätöihin ei kannata koskea , laita vaan pienempi eturatas.
Samalla vinkkinä että manuaalissa suositeltua öljynvaihtoväliä 2 tuntia kannattaa noudattaa, säännöllisillä öljynvaihdoilla on huomattava vaikutus kytkimen kitkapalojen kestävyyteen.
Öljytilavuus on 2dl ja öljyksi shell donax t/a
,joten kalliiksi tuo säännöllinen öljynvaihto ei tule. - HUOLTOMIES ISÄ
keino kirjoitti:
Kytkin? Ilmeisesti tarkoitat jos ei kytkeytymis kierroksia saavuteta, no sitten säädät holkin pituuden silleen että kytkin nappaa kiinni, luistollahan ei ole tarkoitus ajaa.
Onko teillä vesijäähdytteinen vai ilmajäähdytteinen sx50? vesipeleissä on kytkeytymiskierrokset huomattavasti korkeammalla ja meno äkäisempää (lue vaikeampaa aloittelijalle).
Kytkimen tartuntakierroksia pystyy säätämään (selostettu manuaalissa) , voit viedä myöskin merkkiliikeeseen (KTM) säädettäväksi.
yksi hyvä keino jolla saat pyörän myöskin alhaisemmilla nopeuksilla tartuntakierroksille on laittaa eteen pienempi eturatas (1-2 hammasta pienempi)
Kokeile ensin pienemmällä eturattaalla.
Jos on ilmajäähdytteinen niin kytkimen säätöihin ei kannata koskea , laita vaan pienempi eturatas.
Samalla vinkkinä että manuaalissa suositeltua öljynvaihtoväliä 2 tuntia kannattaa noudattaa, säännöllisillä öljynvaihdoilla on huomattava vaikutus kytkimen kitkapalojen kestävyyteen.
Öljytilavuus on 2dl ja öljyksi shell donax t/a
,joten kalliiksi tuo säännöllinen öljynvaihto ei tule.on vesijäähdytteisellä koneella.pitääpä kokeilla noita neuvojasi sillä eihän pyörää josta maksoin 1700 euroa kannata tallin nurkaan jättää seisomaan:)
- keino
HUOLTOMIES ISÄ kirjoitti:
on vesijäähdytteisellä koneella.pitääpä kokeilla noita neuvojasi sillä eihän pyörää josta maksoin 1700 euroa kannata tallin nurkaan jättää seisomaan:)
Näin on !
Pikkukuskit tottuvat yllättävän pian uuteen ajopeliinsä ja pääset ripsimään rajoituksia pois.
Tuosta vesipelistä joka on varsin tehokas ja äkäinen suosittelen kesähelteillä tarkkailemaan koneen lämpöjä. Olivat ainakin ennen herkkiä keittämään jos helle oli kova ja ajonopeudet alhaisia. Normaaliolosuhteissa ja ajonopeuksissa ei ongelmia.
Vesipelissä kun tuo kytkimen tartunta on ylempänä niin öljyt ovat vielä kovemmalla kuin ilma peleissä joten noudata orjallisesti niitä manuaalin öljynvaihtovälisuosituksia.
Ei muuta kuin radalle sutimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752