elikkäs tollanen hommattiin pw jammun jälkeen ja tuntuu pojalle vähän liian äkäseltä.äsken käytiin ajamassa ja ei oikein tahtonut tulla mitää.jammulla ajo sujui paremminkin kuin hyvin mutta nyt sitten tökkii.onkos kukaan onnistunut rajoittamaan kaasua kyseisestä pelistä??auttaisiko kytlkimen säätö??neuvokaa pikaisesti!ajokuume pojalla kova mutta jäi pikkumiehelle pikkupelko kotarin tehoista:)
KTM SX 50
5
9966
Vastaukset
- keino
Meillä oli aikoinaan samat kujeet. PW50:sestä vaihdettiin sx50:seen ja pikkumies keuli pelin ympäri heti eka kokeilulla.
Helpoin keino oli ruuvata kaasuttimesta kansi auki ( siis luistin kansi vaijereineen)ja ottaa luisti ja jousi irti kaasuvaijerista ja laittaa
kaasuvaijeriin pieni pätkä esim bensaletkua, ( katso pituus silleen että luisti aukeaa reilut puolet ) bensaletkun tmv holkin tulee sitten olla sen verran ohkaista että mahtuu hyvin luistin palautusjousen sisään.
Sitten vaan kaasuvaijeri takaisin kiinni luistiin ja kaasariin.
muutaman ajokerran jälkeen kun pikkukuski on muuten tottunut uuteen peliin lyhennät tekemästäsi holkista vaikka kolmanneksen pois , ja taas muutaman ajokerran jälkeen kolmannes...eiköhän siihen mennessä pyörä ole jo sen verran tuttu että holkkia ei tarvita- pikku-kotari
kytkin sitten miten paljon??olen vielä melko noviisi näitten 2 tahti härpäkkeiden kanssa
- keino
pikku-kotari kirjoitti:
kytkin sitten miten paljon??olen vielä melko noviisi näitten 2 tahti härpäkkeiden kanssa
Kytkin? Ilmeisesti tarkoitat jos ei kytkeytymis kierroksia saavuteta, no sitten säädät holkin pituuden silleen että kytkin nappaa kiinni, luistollahan ei ole tarkoitus ajaa.
Onko teillä vesijäähdytteinen vai ilmajäähdytteinen sx50? vesipeleissä on kytkeytymiskierrokset huomattavasti korkeammalla ja meno äkäisempää (lue vaikeampaa aloittelijalle).
Kytkimen tartuntakierroksia pystyy säätämään (selostettu manuaalissa) , voit viedä myöskin merkkiliikeeseen (KTM) säädettäväksi.
yksi hyvä keino jolla saat pyörän myöskin alhaisemmilla nopeuksilla tartuntakierroksille on laittaa eteen pienempi eturatas (1-2 hammasta pienempi)
Kokeile ensin pienemmällä eturattaalla.
Jos on ilmajäähdytteinen niin kytkimen säätöihin ei kannata koskea , laita vaan pienempi eturatas.
Samalla vinkkinä että manuaalissa suositeltua öljynvaihtoväliä 2 tuntia kannattaa noudattaa, säännöllisillä öljynvaihdoilla on huomattava vaikutus kytkimen kitkapalojen kestävyyteen.
Öljytilavuus on 2dl ja öljyksi shell donax t/a
,joten kalliiksi tuo säännöllinen öljynvaihto ei tule. - HUOLTOMIES ISÄ
keino kirjoitti:
Kytkin? Ilmeisesti tarkoitat jos ei kytkeytymis kierroksia saavuteta, no sitten säädät holkin pituuden silleen että kytkin nappaa kiinni, luistollahan ei ole tarkoitus ajaa.
Onko teillä vesijäähdytteinen vai ilmajäähdytteinen sx50? vesipeleissä on kytkeytymiskierrokset huomattavasti korkeammalla ja meno äkäisempää (lue vaikeampaa aloittelijalle).
Kytkimen tartuntakierroksia pystyy säätämään (selostettu manuaalissa) , voit viedä myöskin merkkiliikeeseen (KTM) säädettäväksi.
yksi hyvä keino jolla saat pyörän myöskin alhaisemmilla nopeuksilla tartuntakierroksille on laittaa eteen pienempi eturatas (1-2 hammasta pienempi)
Kokeile ensin pienemmällä eturattaalla.
Jos on ilmajäähdytteinen niin kytkimen säätöihin ei kannata koskea , laita vaan pienempi eturatas.
Samalla vinkkinä että manuaalissa suositeltua öljynvaihtoväliä 2 tuntia kannattaa noudattaa, säännöllisillä öljynvaihdoilla on huomattava vaikutus kytkimen kitkapalojen kestävyyteen.
Öljytilavuus on 2dl ja öljyksi shell donax t/a
,joten kalliiksi tuo säännöllinen öljynvaihto ei tule.on vesijäähdytteisellä koneella.pitääpä kokeilla noita neuvojasi sillä eihän pyörää josta maksoin 1700 euroa kannata tallin nurkaan jättää seisomaan:)
- keino
HUOLTOMIES ISÄ kirjoitti:
on vesijäähdytteisellä koneella.pitääpä kokeilla noita neuvojasi sillä eihän pyörää josta maksoin 1700 euroa kannata tallin nurkaan jättää seisomaan:)
Näin on !
Pikkukuskit tottuvat yllättävän pian uuteen ajopeliinsä ja pääset ripsimään rajoituksia pois.
Tuosta vesipelistä joka on varsin tehokas ja äkäinen suosittelen kesähelteillä tarkkailemaan koneen lämpöjä. Olivat ainakin ennen herkkiä keittämään jos helle oli kova ja ajonopeudet alhaisia. Normaaliolosuhteissa ja ajonopeuksissa ei ongelmia.
Vesipelissä kun tuo kytkimen tartunta on ylempänä niin öljyt ovat vielä kovemmalla kuin ilma peleissä joten noudata orjallisesti niitä manuaalin öljynvaihtovälisuosituksia.
Ei muuta kuin radalle sutimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275