apua!!

Nidu

Meillä on 12-vuotias nöffiuros ja haluaisimme sille kaverin. olisiko parempi ottaa pentu vai aikuinen?
kun olen miettinyt myös sitä että saisinko pojalla teetettyä jälkeläisiä sillä haluaisin että rakkaasta lapsesta jäisi kaunis muisto!

6

6476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikö

      Bernoban kenneli muka rekisteröi kaikkia pentujaan..?

      • kyseessä kirjoitusvirhe

        ja tarkoitit Bernobania... Sori, jos näin ei ollut ja tulkitsin viestin väärin:)
        Oma nöffini on vasta pentu, ja vielä uros puolinen, joten meistä ei ole apua sulle kysymässäsi asiassa:)


      • Nidu
        kyseessä kirjoitusvirhe kirjoitti:

        ja tarkoitit Bernobania... Sori, jos näin ei ollut ja tulkitsin viestin väärin:)
        Oma nöffini on vasta pentu, ja vielä uros puolinen, joten meistä ei ole apua sulle kysymässäsi asiassa:)

        juu kirjoitusvirhe siellä on kyseessä on siis bernoban.

        En tiedä miksi koiraamme ei ole rekisteröity ja itse olin silloin 4-vuotias niin en muista tuosta haku reissusta muutakuin ihanan koiran matkustamassa etupenkillä ;) Mutta luulen että siksi kun koirallamme on liian lyhyt/pitkä kaula en tiedä onko tuossa sitten perää vaiko ei! niin ja koirasta tuli "vain" kotikoira. xD
        en tiedä sitten miten asia on!


      • BERNOBAN

        Kennelimme rekisteröi kaikki pennut. Olemme allekirjoittaneet Suomen kennelliiton kasvattajan sitoumuksen 18.06.2001 ja se velvoittaa kasvattajia rekisteröimään kaikki pennut. Kasvattajan sitoumus on otettu Suomen kennelliitossa käyttöön vuonna 2001. 12 vuotta sitten tilanne on ollut toinen ja silloin kasvattajat ovat monesti jättäneet ns. virheeliset pennut rekisteröimättä estäen näin niiden siitoskäytön.
        Nykyisin kasvattaja voi rekisteröidä pennun jolla jokin virhe ej- ( ei jalostukseen) rekisteriin ja näin estää koiran siitoksen käytön ja mahdollisen perinnöllisen virheen periytymisen. Tätä ej rekisteriä ei siloin 12 vuotta ollut käytössä.
        Siksi pennun rekisteröimättä jättäminen oli ainut keino estää siitoskäyttö.
        Kun koira on aikanaan myyty kotikoiraksi silloin 12 vuotta sitten ja jätetty rekisteröimättä
        on nimenomaan tarkoitettu ettei se ole siitoskäyttöön sopiva.

        12 vuotias nöffi joka ei koskaan ole astunuut tuskin edes osaisi astua ja siltä tulisi olla vähintään tutkittu cystinuria testi sekä sen lonkat ja kyynärnivet olisi kuvattava. Suomessa on paljon hyviä näyttelyssä palkittuja tervelonkkaisia ja terveystutkittuja rekisteröityjä newfoundlandinkoira uroksia eli tuskinpa kukaan edes ajattelee 12 vuotiaan rekisteröimättöman uroksen käyttöä. Ymmärrän hyvin että olisi mukavaa ajatella saada oman jo pitkän iän eläneen koiran jälkeläisiä, mutta käytäntö valitettavasti on toinen.
        Hienoa että koira on elänyt noin pitkään ja toivottavasti sillä on vielä monta onnelista ja tervettä elinvuotta jäljellä.
        12 v. vanhan herran omistaja otahan meihin yhteyttä niin katsotaan mistä vanhemmista suvuista se polveutuu. Meillä on koirasi sukulinjaisia nöffejä yhä . Yhteystietomme löydät kotisivuiltamme www.bernoban.fi


      • astuteta
        BERNOBAN kirjoitti:

        Kennelimme rekisteröi kaikki pennut. Olemme allekirjoittaneet Suomen kennelliiton kasvattajan sitoumuksen 18.06.2001 ja se velvoittaa kasvattajia rekisteröimään kaikki pennut. Kasvattajan sitoumus on otettu Suomen kennelliitossa käyttöön vuonna 2001. 12 vuotta sitten tilanne on ollut toinen ja silloin kasvattajat ovat monesti jättäneet ns. virheeliset pennut rekisteröimättä estäen näin niiden siitoskäytön.
        Nykyisin kasvattaja voi rekisteröidä pennun jolla jokin virhe ej- ( ei jalostukseen) rekisteriin ja näin estää koiran siitoksen käytön ja mahdollisen perinnöllisen virheen periytymisen. Tätä ej rekisteriä ei siloin 12 vuotta ollut käytössä.
        Siksi pennun rekisteröimättä jättäminen oli ainut keino estää siitoskäyttö.
        Kun koira on aikanaan myyty kotikoiraksi silloin 12 vuotta sitten ja jätetty rekisteröimättä
        on nimenomaan tarkoitettu ettei se ole siitoskäyttöön sopiva.

        12 vuotias nöffi joka ei koskaan ole astunuut tuskin edes osaisi astua ja siltä tulisi olla vähintään tutkittu cystinuria testi sekä sen lonkat ja kyynärnivet olisi kuvattava. Suomessa on paljon hyviä näyttelyssä palkittuja tervelonkkaisia ja terveystutkittuja rekisteröityjä newfoundlandinkoira uroksia eli tuskinpa kukaan edes ajattelee 12 vuotiaan rekisteröimättöman uroksen käyttöä. Ymmärrän hyvin että olisi mukavaa ajatella saada oman jo pitkän iän eläneen koiran jälkeläisiä, mutta käytäntö valitettavasti on toinen.
        Hienoa että koira on elänyt noin pitkään ja toivottavasti sillä on vielä monta onnelista ja tervettä elinvuotta jäljellä.
        12 v. vanhan herran omistaja otahan meihin yhteyttä niin katsotaan mistä vanhemmista suvuista se polveutuu. Meillä on koirasi sukulinjaisia nöffejä yhä . Yhteystietomme löydät kotisivuiltamme www.bernoban.fi

        No juu, kuten yllä mainittiin, tuskin kukaan käyttäisi jalostukseen 12-vuotiasta urosta, joka ei ole rekattu.

        Ihan käsi sydämellä; kuka uskoo että vanhuksella on enää siittiöitä jäljellä?


      • Anonyymi
        Nidu kirjoitti:

        juu kirjoitusvirhe siellä on kyseessä on siis bernoban.

        En tiedä miksi koiraamme ei ole rekisteröity ja itse olin silloin 4-vuotias niin en muista tuosta haku reissusta muutakuin ihanan koiran matkustamassa etupenkillä ;) Mutta luulen että siksi kun koirallamme on liian lyhyt/pitkä kaula en tiedä onko tuossa sitten perää vaiko ei! niin ja koirasta tuli "vain" kotikoira. xD
        en tiedä sitten miten asia on!

        Ne on sisäsiittiosia ja mielenvikasia niinku kennelin omistajat. Ei siellä koirat voi hyvin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      241
      2278
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1515
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      72
      1281
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1235
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      158
      1140
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      86
      1071
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      938
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      74
      886
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      55
      875
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      779
    Aihe