apua!!

Nidu

Meillä on 12-vuotias nöffiuros ja haluaisimme sille kaverin. olisiko parempi ottaa pentu vai aikuinen?
kun olen miettinyt myös sitä että saisinko pojalla teetettyä jälkeläisiä sillä haluaisin että rakkaasta lapsesta jäisi kaunis muisto!

6

11541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikö

      Bernoban kenneli muka rekisteröi kaikkia pentujaan..?

      • kyseessä kirjoitusvirhe

        ja tarkoitit Bernobania... Sori, jos näin ei ollut ja tulkitsin viestin väärin:)
        Oma nöffini on vasta pentu, ja vielä uros puolinen, joten meistä ei ole apua sulle kysymässäsi asiassa:)


      • Nidu
        kyseessä kirjoitusvirhe kirjoitti:

        ja tarkoitit Bernobania... Sori, jos näin ei ollut ja tulkitsin viestin väärin:)
        Oma nöffini on vasta pentu, ja vielä uros puolinen, joten meistä ei ole apua sulle kysymässäsi asiassa:)

        juu kirjoitusvirhe siellä on kyseessä on siis bernoban.

        En tiedä miksi koiraamme ei ole rekisteröity ja itse olin silloin 4-vuotias niin en muista tuosta haku reissusta muutakuin ihanan koiran matkustamassa etupenkillä ;) Mutta luulen että siksi kun koirallamme on liian lyhyt/pitkä kaula en tiedä onko tuossa sitten perää vaiko ei! niin ja koirasta tuli "vain" kotikoira. xD
        en tiedä sitten miten asia on!


      • BERNOBAN

        Kennelimme rekisteröi kaikki pennut. Olemme allekirjoittaneet Suomen kennelliiton kasvattajan sitoumuksen 18.06.2001 ja se velvoittaa kasvattajia rekisteröimään kaikki pennut. Kasvattajan sitoumus on otettu Suomen kennelliitossa käyttöön vuonna 2001. 12 vuotta sitten tilanne on ollut toinen ja silloin kasvattajat ovat monesti jättäneet ns. virheeliset pennut rekisteröimättä estäen näin niiden siitoskäytön.
        Nykyisin kasvattaja voi rekisteröidä pennun jolla jokin virhe ej- ( ei jalostukseen) rekisteriin ja näin estää koiran siitoksen käytön ja mahdollisen perinnöllisen virheen periytymisen. Tätä ej rekisteriä ei siloin 12 vuotta ollut käytössä.
        Siksi pennun rekisteröimättä jättäminen oli ainut keino estää siitoskäyttö.
        Kun koira on aikanaan myyty kotikoiraksi silloin 12 vuotta sitten ja jätetty rekisteröimättä
        on nimenomaan tarkoitettu ettei se ole siitoskäyttöön sopiva.

        12 vuotias nöffi joka ei koskaan ole astunuut tuskin edes osaisi astua ja siltä tulisi olla vähintään tutkittu cystinuria testi sekä sen lonkat ja kyynärnivet olisi kuvattava. Suomessa on paljon hyviä näyttelyssä palkittuja tervelonkkaisia ja terveystutkittuja rekisteröityjä newfoundlandinkoira uroksia eli tuskinpa kukaan edes ajattelee 12 vuotiaan rekisteröimättöman uroksen käyttöä. Ymmärrän hyvin että olisi mukavaa ajatella saada oman jo pitkän iän eläneen koiran jälkeläisiä, mutta käytäntö valitettavasti on toinen.
        Hienoa että koira on elänyt noin pitkään ja toivottavasti sillä on vielä monta onnelista ja tervettä elinvuotta jäljellä.
        12 v. vanhan herran omistaja otahan meihin yhteyttä niin katsotaan mistä vanhemmista suvuista se polveutuu. Meillä on koirasi sukulinjaisia nöffejä yhä . Yhteystietomme löydät kotisivuiltamme www.bernoban.fi


      • astuteta
        BERNOBAN kirjoitti:

        Kennelimme rekisteröi kaikki pennut. Olemme allekirjoittaneet Suomen kennelliiton kasvattajan sitoumuksen 18.06.2001 ja se velvoittaa kasvattajia rekisteröimään kaikki pennut. Kasvattajan sitoumus on otettu Suomen kennelliitossa käyttöön vuonna 2001. 12 vuotta sitten tilanne on ollut toinen ja silloin kasvattajat ovat monesti jättäneet ns. virheeliset pennut rekisteröimättä estäen näin niiden siitoskäytön.
        Nykyisin kasvattaja voi rekisteröidä pennun jolla jokin virhe ej- ( ei jalostukseen) rekisteriin ja näin estää koiran siitoksen käytön ja mahdollisen perinnöllisen virheen periytymisen. Tätä ej rekisteriä ei siloin 12 vuotta ollut käytössä.
        Siksi pennun rekisteröimättä jättäminen oli ainut keino estää siitoskäyttö.
        Kun koira on aikanaan myyty kotikoiraksi silloin 12 vuotta sitten ja jätetty rekisteröimättä
        on nimenomaan tarkoitettu ettei se ole siitoskäyttöön sopiva.

        12 vuotias nöffi joka ei koskaan ole astunuut tuskin edes osaisi astua ja siltä tulisi olla vähintään tutkittu cystinuria testi sekä sen lonkat ja kyynärnivet olisi kuvattava. Suomessa on paljon hyviä näyttelyssä palkittuja tervelonkkaisia ja terveystutkittuja rekisteröityjä newfoundlandinkoira uroksia eli tuskinpa kukaan edes ajattelee 12 vuotiaan rekisteröimättöman uroksen käyttöä. Ymmärrän hyvin että olisi mukavaa ajatella saada oman jo pitkän iän eläneen koiran jälkeläisiä, mutta käytäntö valitettavasti on toinen.
        Hienoa että koira on elänyt noin pitkään ja toivottavasti sillä on vielä monta onnelista ja tervettä elinvuotta jäljellä.
        12 v. vanhan herran omistaja otahan meihin yhteyttä niin katsotaan mistä vanhemmista suvuista se polveutuu. Meillä on koirasi sukulinjaisia nöffejä yhä . Yhteystietomme löydät kotisivuiltamme www.bernoban.fi

        No juu, kuten yllä mainittiin, tuskin kukaan käyttäisi jalostukseen 12-vuotiasta urosta, joka ei ole rekattu.

        Ihan käsi sydämellä; kuka uskoo että vanhuksella on enää siittiöitä jäljellä?


      • Anonyymi
        Nidu kirjoitti:

        juu kirjoitusvirhe siellä on kyseessä on siis bernoban.

        En tiedä miksi koiraamme ei ole rekisteröity ja itse olin silloin 4-vuotias niin en muista tuosta haku reissusta muutakuin ihanan koiran matkustamassa etupenkillä ;) Mutta luulen että siksi kun koirallamme on liian lyhyt/pitkä kaula en tiedä onko tuossa sitten perää vaiko ei! niin ja koirasta tuli "vain" kotikoira. xD
        en tiedä sitten miten asia on!

        Ne on sisäsiittiosia ja mielenvikasia niinku kennelin omistajat. Ei siellä koirat voi hyvin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe