Villikissoilla on tutkitusti isommat aivot
kuin kotikissoilla.
Tiedättekös miksi? =)
Isommat aivot
4
192
Vastaukset
- katju
no kerros? :P
- Miukku maukku
No villikisulla
on isommat aivot ihan sen takia koska sen pitää selviytyä kaikesta itse,hankkia ruoka ja paikka missä nukkua jne jne eli isompia aivoja tarvitaan tällaiseen kun taas kotikissoilla ruoka on heti nenän edessä ja nukkumapaikka on myös eikä tarvitse itsekseen selviytyä.
Hieman vaikea selittää,mutta uskon itse ainakin
kyseiseen tutkimukseen,sillä
tottahan tuo on.
Ja tottakai meillä ihmisilläkin on aivot kasvaneet
vauvasta tähän päivään,aivoissa tarvitaan tilaa kaikelle tiedolle mitä opimme joka päivä.
Hyvin psykologista,mutta moni tämän varmasti arvasikin ;) - Tabby
Miukku maukku kirjoitti:
No villikisulla
on isommat aivot ihan sen takia koska sen pitää selviytyä kaikesta itse,hankkia ruoka ja paikka missä nukkua jne jne eli isompia aivoja tarvitaan tällaiseen kun taas kotikissoilla ruoka on heti nenän edessä ja nukkumapaikka on myös eikä tarvitse itsekseen selviytyä.
tottahan tuo on.
vauvasta tähän päivään,aivoissa tarvitaan tilaa kaikelle tiedolle mitä opimme joka päivä.
Hyvin psykologista,mutta moni tämän varmasti arvasikin ;)Tosiaan ei ollut vaikea arvata, mutta kuka tekisi tutkimuksen siitä, löytyykö luonnonvaraisista kissaeläimistä myös sellaisia hieman "yksinkertaisempia" yksilöitä, joilla ei tuo aivokapasiteetti olekaan verrattavissa muihin saman lajin edustajiin? Kun minä ainakin rohkenen väittää, että tällaisiakin tapauksia on.
Enpä mene yhtäkään kissaa tyhmäksi haukkumaan (en ole vielä törmännyt tyhmään kissaan), mutta nerokkuudessa on kyllä suunnattomia eroja yksilöiden välillä. Omista kissoistamme Laku on se, joka ratkoo ongelmat pähkäilemällä viisi minuuttia (korkeintaan) ja sitten ratkaisemalla sille esitetyn probleeman. Peku on puolestaan se, joka ei jaksa panostaa ongelmien ratkaisuun, mutta osaa sitten erinäisiä temppuja, joita Lakulle on turha opettaa. Kumpi on fiksumpi: Laku, joka ei halua opetella temppuja ja haluaa ratkoa ongelmat itse, vai Peku, jolle voi opettaa suurinpiirtein käsilläänkävelyäkin, mutta ongelmien ratkomisesta ei vain tule mitään? Sanoisin, että yhtä viisaita ovat silti =). - aniliini
Miukku maukku kirjoitti:
No villikisulla
tottahan tuo on.
Hyvin psykologista,mutta moni tämän varmasti arvasikin ;)Aivojen koko ei ole verrannollinen älykkyyteen. Itselläni on todella pieni pää, lasten lippikset ym. sopivat hyvin, mutta en ole huomannut olevani keskimääräistä tyhmempi.
Ja onko tutkimus tehty siis villikissoilla (esim. Afrikassa) vai onko siihen otettu mukaan myös ne lukuisat kissat, jotka esim. Etelä-Euroopassa elävät villeinä kaupunkien laitamilla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938