Pietarin hintataso

Shoppailija1234

Millainen hintataso Pietarissa on esimerkiksi kenkien ja vaatteiden suhteen?
Eli kannattaako shoppailureissu Pietarissa? Onko edullisempaa kuin Suomessa?
Mistä löytyy parhaimmat valikoimat?

9

5312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....on joo

      Pietarissa on selvästi halvempaa Suomen hintoihin verrattuna:
      - tupakka
      - olut
      - bensiini
      - taksilla ajaminen, ja julkinen liikenne yleensäkin
      - kaikkein halvin rapavodka (laatualkoholit ovat kalliimpia kuin Suomessa)
      - jotkin palvelut, parturi tms..


      Samanhintaista on ruoka, vaatteet, asuminen (vaikka taso ei ole sama kuin Suomessa). Syöminen ja hummaileminen ravintoloissa on jopa kalliimpaa kuin Suomessa. Valikoimat ovat kyllä ihan yhtä hyvät (tai lähes yhtä hyvät) kuin Suomessakin. Keskustasta, vaikkapa Nevskij Prospektin varrelta ja -ympäristöstä löytyy kaikkea mahdollsita jotain vielä lisää. Ennen kuin lähdet shoppailemaan Pietariin, niin pysähdy hetkiseksi miettimään miksi venäläiset reissaavat jatkuvasti bussilasteittain ja yksityisautoillaan Suomeen ostoksille.

      Lisäksi nähtävyyksien katseluun on edelleen vanhoja neuvostoliiton aikaisia hinnotteluita tyyliin venäläiselle 20€ mutta ulkomaalaiselle 40€

      • PekkoOriginal

        ..todistusta !

        Piipahdimme pari viikkoa sitten Parnasin lähellä olevassa kauppakeskus Megassa ( täälä mm. Ikea )ja ei tehnyt mieli niillä hinnoilla juuri shoppailla. Samaa kamaa saa kotona Lr:ssa halvemmalla.

        Tosta museoiden yms. kohteiden kaksoishinnoittelusta pitäis muuten tehdä valitus Euroopan Neuvostolle koska VF on sen jäsen ja sitoutunut siihen että ketään ei aseteta huonompaan asemaan kansallisuuden tai kansalaisuuden perusteella ;-)))


      • Shoppailija1234
        PekkoOriginal kirjoitti:

        ..todistusta !

        Piipahdimme pari viikkoa sitten Parnasin lähellä olevassa kauppakeskus Megassa ( täälä mm. Ikea )ja ei tehnyt mieli niillä hinnoilla juuri shoppailla. Samaa kamaa saa kotona Lr:ssa halvemmalla.

        Tosta museoiden yms. kohteiden kaksoishinnoittelusta pitäis muuten tehdä valitus Euroopan Neuvostolle koska VF on sen jäsen ja sitoutunut siihen että ketään ei aseteta huonompaan asemaan kansallisuuden tai kansalaisuuden perusteella ;-)))

        Hyvä tietää!
        Olemme menossa ryhmämatkalla katselemaan Pietaria ja mietin tosiaan että kannattaako varata shoppailurahaa matkaan.

        Eli ei paljon kannata käyttää aikaa kaupoissa pyörimiseen :)


      • Itäosasto
        Shoppailija1234 kirjoitti:

        Hyvä tietää!
        Olemme menossa ryhmämatkalla katselemaan Pietaria ja mietin tosiaan että kannattaako varata shoppailurahaa matkaan.

        Eli ei paljon kannata käyttää aikaa kaupoissa pyörimiseen :)

        Itse olen mennyt mm. Pietarhoviin paikallisten hinnalla sisään yksinkertaisesti lyömällä tasarahan ruplia tiskiin ja puhumatta mitään...toki asiaa auttaa jos edes vähän näyttää "ei-turistilta". Parhaiten tämä konsti onnistuu kun luukulle on kova jono, mieluiten paikallisia ihmisiä.


      • PekkoOriginal
        Shoppailija1234 kirjoitti:

        Hyvä tietää!
        Olemme menossa ryhmämatkalla katselemaan Pietaria ja mietin tosiaan että kannattaako varata shoppailurahaa matkaan.

        Eli ei paljon kannata käyttää aikaa kaupoissa pyörimiseen :)

        mutta ei välttämättä Nevskin kaupoissa.

        Katsele kauppoja josltain Nevskin sivukadulta 500 metriä Nevskiltä. Sellaisia joissa käy tavallisia kansalaisia. Noista saattaa löytää paljonkin mielenkiintoista. Hinnat ja laatu ovat sitten mitä ovat; välillä voi löytää jotain ihan kohtuuhinnallakin.

        Jos kirjoista tykkäät niin jokainen kirjakauppa Pietarissa on pistäytymisen arvoinen.


      • PekkoOriginal
        Itäosasto kirjoitti:

        Itse olen mennyt mm. Pietarhoviin paikallisten hinnalla sisään yksinkertaisesti lyömällä tasarahan ruplia tiskiin ja puhumatta mitään...toki asiaa auttaa jos edes vähän näyttää "ei-turistilta". Parhaiten tämä konsti onnistuu kun luukulle on kova jono, mieluiten paikallisia ihmisiä.

        näytellä venäläistä?
        Meikä on luonnostaan ja pukeutumisen puoleen sen verran venäläisen näköinen että yksin tai ven. kavereiden kanssa liikkuessa ei tule ongelmia. Kielitaitokin (venäjän) on parempi kuin useimmilla Tuvan alueella asuvilla Venäjän kansalaisilla ;-)

        Ei kesivertoturisti lähde temppuilemaan kassoilla ja esittämään Igor-imitaatiota eikä moiseen ole mitään tarvettakaan. Lopettakoot venäläiset moisen sorron ja alkakoot elämään eurooppalaiseten normien mukkan. Millanen huuto ja älämölö syntyisi siitä jos täällä alettaisiin perimään venäläisiltä korotettuja hintoja?


      • hän itse
        PekkoOriginal kirjoitti:

        mutta ei välttämättä Nevskin kaupoissa.

        Katsele kauppoja josltain Nevskin sivukadulta 500 metriä Nevskiltä. Sellaisia joissa käy tavallisia kansalaisia. Noista saattaa löytää paljonkin mielenkiintoista. Hinnat ja laatu ovat sitten mitä ovat; välillä voi löytää jotain ihan kohtuuhinnallakin.

        Jos kirjoista tykkäät niin jokainen kirjakauppa Pietarissa on pistäytymisen arvoinen.

        eli Pekko, Walpurin tienoilla raiteilla vaiko maanteiden kuningas?


      • PekkoOriginal
        hän itse kirjoitti:

        eli Pekko, Walpurin tienoilla raiteilla vaiko maanteiden kuningas?

        ..vuorobussilla Pietariin ja edellen Novgorodiin karauttaa niin että sitten kai maateitten kuningas?

        Missä hän itse vaikuttaa?


      • Matkustaja
        PekkoOriginal kirjoitti:

        ..vuorobussilla Pietariin ja edellen Novgorodiin karauttaa niin että sitten kai maateitten kuningas?

        Missä hän itse vaikuttaa?

        "Jannen" kyydissä Pietariin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe