röhiseekö teidän cavalier?

marze85

mistä johtuu kun cavalier tyttö röhisee kun se innostuu?? saattaa kyl joskus muutenkin röhistä. se on kun joku sika välillä.
ei ainakaan eläinlääkäri ole mitään siltä löytänyt. kuorsaakin ihan kamalan kovaa.

kun laitoin jo edel.viestiin niistä anaalirauhasista niin kun se sit nukutetaan leikkausta varten vaikuttaakohan miten siihen nukutukseen??

9

2046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meidän

vanhempi Cavaneiti kuorsaa nytkin oikein antaumuksella tuossa päydän alla.
      En tiedä mistä jophtuu,mutta joskus olen kuullut,että lyhytkuonoiset rodut ovat tälle röhkimiselle ja kuorsaukselle alttiimpia....en nyt tiedä todenperäisyyttä.

• aina ei auta

Cavasi "röhistessä" voit rauhoitella koiraasi hieromalla kevyesti kaulasta, yrittää kiinnittää koiran huomion muualle, tai painaa keyesti kämmenellä kuonosta. Innostuminen saa jotkut cavat "röhkimään" cavan ollessa tohkeissaan jostakin asiasta.

• 20 vuotta

kun tiedustelin eläinlääkäriltä aikanaan asiasta,sain vastaukseksi että cavalierellä on lyhyt kuono ja pehmeä kitalaki josta tälläinen johtuu.Itse sain sen loppumaan,kun painoin sieraimia vähäksi aikaa kiinni.Kuorsausta olen kaivainnut,kun meillä ei ole enää cavalierjä:) oli turvallisen tuntuinen kun tuttu kuorsaus kuului sängyn vierestä:))))

• 2 cavalierin omistaja
        20 vuotta kirjoitti:

kun tiedustelin eläinlääkäriltä aikanaan asiasta,sain vastaukseksi että cavalierellä on lyhyt kuono ja pehmeä kitalaki josta tälläinen johtuu.Itse sain sen loppumaan,kun painoin sieraimia vähäksi aikaa kiinni.Kuorsausta olen kaivainnut,kun meillä ei ole enää cavalierjä:) oli turvallisen tuntuinen kun tuttu kuorsaus kuului sängyn vierestä:))))

Vanhempi tyttö (3v) cavalier kuorsaa joskus oikein äänekkäästikin. nuorempi ei sit yhtään oikeestaan! joten kuorsaus on siis yksilöllistä, jotkut kuorsaa joka yö ja toiset ei yhtään (:

• tere5

up :)

• kikulitonttu

ei rähise

• leikkaus auttoi

meidän cavalierilta leikattiin pehmyt kitalakea lyhyemmäksi ja samalla poistettiin kitarisat. pehmyt kitalaki oli liian pitkä ja leikkauksen jälkeen röhinä vaimeni paljon. toki vieläki kuorsaa ja olen huomannut, että painoa ei kestä tulla liikaa kun heti alkaa kuorsaamaan enemmän. painaa nyt n. 8 kg.

• kyllä kuorsaa

Tuo "röhkiminen" taitaa olla melko ominaista Cavalierille ja muille lyhytkuonoisille roduille. Itselläni ollut useita cavalieroja ja kaikki ovat röhkineet ja kuorsanneet enemmän ja vähemmän. Meidän cavalier poika 4v. alkaa röhkiä kun innostuu kovasti tai vetää liikaa hihnasta. Olen tuolloin ottanut kuonosta kiinni ja sillä röhkiminen loppuu hyvin nopeasti. Kannattaa ottaa huomioon, että jos röhkiminen on voimakasta ja kestää pitkään, koira saattaa pyörtyä! sinänsä röhkiminen ei ole vaarallista, olen asiasta aikoinaan eläinlääkäriltä kysynyt.

• cavapoika

meidän cava poika 1,5v kuorsaa ja röhisee jos haistaa pihalla tytön hajuja tai sitten kun on haukkunut tai joku outo vieras ääni kuuluu. mutta ei siis mitään vakavaa ja lähinnä semmonen "innostus" röhinä ääntely ainankin vielä kun on noin nuorikin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2075
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      330
      1274
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      91
      1166
    4. 149
      1055
    5. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      928
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      67
      919
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      859
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      797
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      23
      796
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      759
    Aihe