röhiseekö teidän cavalier?

marze85

mistä johtuu kun cavalier tyttö röhisee kun se innostuu?? saattaa kyl joskus muutenkin röhistä. se on kun joku sika välillä.
ei ainakaan eläinlääkäri ole mitään siltä löytänyt. kuorsaakin ihan kamalan kovaa.

kun laitoin jo edel.viestiin niistä anaalirauhasista niin kun se sit nukutetaan leikkausta varten vaikuttaakohan miten siihen nukutukseen??

9

2140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meidän

vanhempi Cavaneiti kuorsaa nytkin oikein antaumuksella tuossa päydän alla.
      En tiedä mistä jophtuu,mutta joskus olen kuullut,että lyhytkuonoiset rodut ovat tälle röhkimiselle ja kuorsaukselle alttiimpia....en nyt tiedä todenperäisyyttä.

• aina ei auta

Cavasi "röhistessä" voit rauhoitella koiraasi hieromalla kevyesti kaulasta, yrittää kiinnittää koiran huomion muualle, tai painaa keyesti kämmenellä kuonosta. Innostuminen saa jotkut cavat "röhkimään" cavan ollessa tohkeissaan jostakin asiasta.

• 20 vuotta

kun tiedustelin eläinlääkäriltä aikanaan asiasta,sain vastaukseksi että cavalierellä on lyhyt kuono ja pehmeä kitalaki josta tälläinen johtuu.Itse sain sen loppumaan,kun painoin sieraimia vähäksi aikaa kiinni.Kuorsausta olen kaivainnut,kun meillä ei ole enää cavalierjä:) oli turvallisen tuntuinen kun tuttu kuorsaus kuului sängyn vierestä:))))

• 2 cavalierin omistaja
        20 vuotta kirjoitti:

kun tiedustelin eläinlääkäriltä aikanaan asiasta,sain vastaukseksi että cavalierellä on lyhyt kuono ja pehmeä kitalaki josta tälläinen johtuu.Itse sain sen loppumaan,kun painoin sieraimia vähäksi aikaa kiinni.Kuorsausta olen kaivainnut,kun meillä ei ole enää cavalierjä:) oli turvallisen tuntuinen kun tuttu kuorsaus kuului sängyn vierestä:))))

Vanhempi tyttö (3v) cavalier kuorsaa joskus oikein äänekkäästikin. nuorempi ei sit yhtään oikeestaan! joten kuorsaus on siis yksilöllistä, jotkut kuorsaa joka yö ja toiset ei yhtään (:

• tere5

up :)

• kikulitonttu

ei rähise

• leikkaus auttoi

meidän cavalierilta leikattiin pehmyt kitalakea lyhyemmäksi ja samalla poistettiin kitarisat. pehmyt kitalaki oli liian pitkä ja leikkauksen jälkeen röhinä vaimeni paljon. toki vieläki kuorsaa ja olen huomannut, että painoa ei kestä tulla liikaa kun heti alkaa kuorsaamaan enemmän. painaa nyt n. 8 kg.

• kyllä kuorsaa

Tuo "röhkiminen" taitaa olla melko ominaista Cavalierille ja muille lyhytkuonoisille roduille. Itselläni ollut useita cavalieroja ja kaikki ovat röhkineet ja kuorsanneet enemmän ja vähemmän. Meidän cavalier poika 4v. alkaa röhkiä kun innostuu kovasti tai vetää liikaa hihnasta. Olen tuolloin ottanut kuonosta kiinni ja sillä röhkiminen loppuu hyvin nopeasti. Kannattaa ottaa huomioon, että jos röhkiminen on voimakasta ja kestää pitkään, koira saattaa pyörtyä! sinänsä röhkiminen ei ole vaarallista, olen asiasta aikoinaan eläinlääkäriltä kysynyt.

• cavapoika

meidän cava poika 1,5v kuorsaa ja röhisee jos haistaa pihalla tytön hajuja tai sitten kun on haukkunut tai joku outo vieras ääni kuuluu. mutta ei siis mitään vakavaa ja lähinnä semmonen "innostus" röhinä ääntely ainankin vielä kun on noin nuorikin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      275
      17660
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      192
      12552
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      75
      6264
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      40
      5283
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      85
      5094
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      59
      4223
    7. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      70
      4036
    8. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      60
      3810
    9. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      105
      3732
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3199
    Aihe