Naapurille lähestymiskielto?

Cittie**

Mulla oli pari vuotta sitten ongelmia naapurini kanssa. Ensin se ystävystyi lipevästi, pyyteli kahville ym. ja jonkin ajan kuluttua alkoi tulla valituksia ihan joka asiasta. Lähes kaikki mahdolliset viranomaiset ramppasi paikalla, kun tää henkilö väitti että mun kotona on huumeviljelmä (mitä ei tosiaankaan ollut).
Kaiken aikaa se kyttäsi mun menemisiä ja tekemisiä - aina kun lähdin johonkin, se oli kytänny ikkunasta ja soitti perään et "mihin sä oot menossa?" jne. Aikani sitä jaksoin, sitten kyllästyin.
Lopulta se meni niin pitkälle, että kun se tuli meille, se alkoi aina siivota ja järjestellä tavaroita. Lopulta kun en päästänyt sitä kämppään sisään, tuli sitten valituksia asunnon "sotkuisuudesta".
Kun mitta täyttyi ja käskin sitä jättämään mut rauhaan, se pisti äijänsä soittamaan mulle ja haukkumaan pystyyn.
Olen nyt miettinyt numeronvaihtoa, jos ystävälliset kieltäytymiset tapaamisista ja muista eivät auta. Asuinaluetta en vaihda, koska kyllä yksi utelias paska pitää saada jollain muulla tavalla kuriin kuin sillä että itse luovuttaisi. Haluan vain elää rauhassa.
Jos tilanne menee pahaksi, voiko naapurille hommata lähestymiskiellon?

116

52578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lyö luu kurkkuun...

      Kyllähän tuohon nyt joku lakipykälä täytyy löytyä,jos riesa on jo noin törkeää.
      Otappa selvää oikein jonkun lakimiehen kautta,niin luulisi sitä kautta apua löytyvän.

      • eteläsuomen kerrostalokytää...

        sivuun. Nauhoita puhelusi sanoen hei puhelu nauhoitetaan ,ja tee se.Kysy oletko humalassa se saa hänet noloon asemaan kun vaikutta humalaiselta selvin päin.ym.


      • oli......

        Olen pienyrittäjä, yksin asuva vanhapiika, osaketalossa. Teen töitä 6 pvä viikossa, nousen aamuisin ylös klo5, joka kummasti rajoittaa juhlimistani ja yöelämääni.
        Alakerran vanha mummo, ei sentään kutsunut kahville, mutta oli lipevää... Kaikki mitä kerrostalon rapussa kuului tai tapahtui, missä kerroksessa tahansa, valitti asiasta minun osoitteella isännöitsijälle, minulle, ilmoitustaululle... Jopa uuden seinänaapurini pitkin päivää haukkuva koira! Tulin yllättäin kotiin tavallista aikaisemmin kolmen maissa iltapäivällä, ja mummo seisoi tasanteellani ; "Se koira on haukkunut siellä koko päivän" En edes tajunnut ja eläinrakkaana vastasin, että niin varmaan, ja tuskin auttaa, jos huohotat siinä oven takana. Avasin asuntoni oven (naapurin koiran jatkaessa haukkumistaan siis) niin mummo tokaisi; "Mitä, nyt se kuulukin tuolta?" ...ihan kuin haukkuva koirani olisi salaa puikahtanut ilmanvaihtokanavan kautta ykskaks naapuriin haukkumaan... valitus varmasti meni koirastakin mun piikkiin, vaikkeen omista pölypunkkien lisäksi muita lemmikeitä. Kitaran soittokin häiritsi myöhään illalla, kade olen osaisimpa soittaa kitaraa...
        No, mummo lie kuollut tai muuttanut palvelutaloon n. 4kk sitten. Toivon sydämmestäni, että mahdolliset valitukset täst eteenpäin kohdistuvat oikeaan osoitteeseen.Meillä on kivat asukkaat, toki joskus on juhlia, no, se koira haukkuu edelleen, yläkerran avioriidat joskus(mutta harvoin) melko äänekkäitä... mutta toivon, että nuorehkot naapurini ottavat selvää valituksien eteen tullessa, mistä asunnosta on syytä valittaa.


      • oli...... kirjoitti:

        Olen pienyrittäjä, yksin asuva vanhapiika, osaketalossa. Teen töitä 6 pvä viikossa, nousen aamuisin ylös klo5, joka kummasti rajoittaa juhlimistani ja yöelämääni.
        Alakerran vanha mummo, ei sentään kutsunut kahville, mutta oli lipevää... Kaikki mitä kerrostalon rapussa kuului tai tapahtui, missä kerroksessa tahansa, valitti asiasta minun osoitteella isännöitsijälle, minulle, ilmoitustaululle... Jopa uuden seinänaapurini pitkin päivää haukkuva koira! Tulin yllättäin kotiin tavallista aikaisemmin kolmen maissa iltapäivällä, ja mummo seisoi tasanteellani ; "Se koira on haukkunut siellä koko päivän" En edes tajunnut ja eläinrakkaana vastasin, että niin varmaan, ja tuskin auttaa, jos huohotat siinä oven takana. Avasin asuntoni oven (naapurin koiran jatkaessa haukkumistaan siis) niin mummo tokaisi; "Mitä, nyt se kuulukin tuolta?" ...ihan kuin haukkuva koirani olisi salaa puikahtanut ilmanvaihtokanavan kautta ykskaks naapuriin haukkumaan... valitus varmasti meni koirastakin mun piikkiin, vaikkeen omista pölypunkkien lisäksi muita lemmikeitä. Kitaran soittokin häiritsi myöhään illalla, kade olen osaisimpa soittaa kitaraa...
        No, mummo lie kuollut tai muuttanut palvelutaloon n. 4kk sitten. Toivon sydämmestäni, että mahdolliset valitukset täst eteenpäin kohdistuvat oikeaan osoitteeseen.Meillä on kivat asukkaat, toki joskus on juhlia, no, se koira haukkuu edelleen, yläkerran avioriidat joskus(mutta harvoin) melko äänekkäitä... mutta toivon, että nuorehkot naapurini ottavat selvää valituksien eteen tullessa, mistä asunnosta on syytä valittaa.

        Meinas yks naapuri alkaa oikein kunnon talopoliisiksi, annettiin kuonoon. Ja jo kolme vuotta saatu olla rauhassa. Toki vastapuoki oli kaikkitietäväinen MIES.


      • repatsu kirjoitti:

        Meinas yks naapuri alkaa oikein kunnon talopoliisiksi, annettiin kuonoon. Ja jo kolme vuotta saatu olla rauhassa. Toki vastapuoki oli kaikkitietäväinen MIES.

        näin Seinäjoella


      • viljo12
        repatsu kirjoitti:

        Meinas yks naapuri alkaa oikein kunnon talopoliisiksi, annettiin kuonoon. Ja jo kolme vuotta saatu olla rauhassa. Toki vastapuoki oli kaikkitietäväinen MIES.

        Mullakin toimi hyvin,naapuri oli samallainen kyttä ja joka-asiaan laittoi nokkansa,sitten meidän taloon muutti entinen vanki,jonka halonen oli vapauttanut,niin se siitäkin alkoi mulle ja muille juoruamaan ja siitä alkoi seläntakana potaskaa jauhaa,silloin päätin et siitä apu omaankin ongelmaan,sanoin sille miten se minua on kiusannut ja häiriköinyt ja nyt levittää susta juoruja naapurustoon, niin se kun iltasella talvella meni koiransa kusettaa,niin tää entinen kakolalainen kohtasi sen naapurimme sen iltalenkillä metsäpolulla,niin sen jälkeen se ei ole puhunut minulle mitään ja ei ole koko naapurustossa levitellyt juorujansa ,vaan elää täysin tasapainoista ja rauhallista elämää ,ainoastaan tervehtii minua ja muita naapureita,muttei puhu enää kenenkään kanssa potaskaa, vain tervehtii ja jatkaa matkaa,kaikki onnistui yhdellä mustalla silmällä ja muutamalla sanalla kuulemma,kannatan samaa,ei muuta kuin kunnolla kuonoon, kun ei ole todistajia ja samalla tekee selkeeksi ,et keneltä terkut on,ja jos ei tajua ,niin uusii vaan käsittelyn tai sanoo sille et mistä syystä simä mustaksi meni,niin se ei häiritse enää,kun tyhmiä naaapureitakin on,onnea sulle,kun kukaan ei näe,se ei mahda mitään,vain sana sanaa vastaan,niin ei voi mitään todistella,mutta keino on todettu erinomaiseksi,joten älä pilaa kesääsi tuommoisen takia.


      • vammaset
        viljo12 kirjoitti:

        Mullakin toimi hyvin,naapuri oli samallainen kyttä ja joka-asiaan laittoi nokkansa,sitten meidän taloon muutti entinen vanki,jonka halonen oli vapauttanut,niin se siitäkin alkoi mulle ja muille juoruamaan ja siitä alkoi seläntakana potaskaa jauhaa,silloin päätin et siitä apu omaankin ongelmaan,sanoin sille miten se minua on kiusannut ja häiriköinyt ja nyt levittää susta juoruja naapurustoon, niin se kun iltasella talvella meni koiransa kusettaa,niin tää entinen kakolalainen kohtasi sen naapurimme sen iltalenkillä metsäpolulla,niin sen jälkeen se ei ole puhunut minulle mitään ja ei ole koko naapurustossa levitellyt juorujansa ,vaan elää täysin tasapainoista ja rauhallista elämää ,ainoastaan tervehtii minua ja muita naapureita,muttei puhu enää kenenkään kanssa potaskaa, vain tervehtii ja jatkaa matkaa,kaikki onnistui yhdellä mustalla silmällä ja muutamalla sanalla kuulemma,kannatan samaa,ei muuta kuin kunnolla kuonoon, kun ei ole todistajia ja samalla tekee selkeeksi ,et keneltä terkut on,ja jos ei tajua ,niin uusii vaan käsittelyn tai sanoo sille et mistä syystä simä mustaksi meni,niin se ei häiritse enää,kun tyhmiä naaapureitakin on,onnea sulle,kun kukaan ei näe,se ei mahda mitään,vain sana sanaa vastaan,niin ei voi mitään todistella,mutta keino on todettu erinomaiseksi,joten älä pilaa kesääsi tuommoisen takia.

        väkivaltaiset vammaiset pitäisi laittaa työ leirille siperiaan. Mitäpä aivovammaisia suomessa pitämään.


      • pimeä katos jne jne...
        vammaset kirjoitti:

        väkivaltaiset vammaiset pitäisi laittaa työ leirille siperiaan. Mitäpä aivovammaisia suomessa pitämään.

        Toimii eikä tarvi kuin pari kertaa posauttaa.
        Loppuu perkele vitinät.


      • kenkä

        juu.meillä on naapurin iloinen leski joka käy polisi laitoksella raha tukon kas valehteleen mun päähän kaikkee paskaa ja polisit kirjoitta tään valheet ja sain sitten laajennetun lähestymis.kiellon tää naapurin ikoinen leski esim 0120.2019 et olen käynyt soittaam sen ovikelloa joka ei todellakaan pidä paikkaansa.


    • liian pitkälle

      Eihän tuollaisille riitä kuin kovat keinot, niitä sovelletaan turhan harvoin. Juttele poliisille ja kysy, saako naapurille lähestymiskiellon ja mitä tarvitaan todisteeksi. Lisäksi kysy perusteettomista ilmiannoista.

      Ks. esim. www.oikeus.fi, josta löytyy myös hakulomake:

      "Lähestymiskielto tarkoittaa, että henkilön hengen, terveyden, vapauden tai rauhan suojaamiseksi voidaan jotakuta toista kieltää ottamasta häneen yhteyttä.

      Kuka voi hakea lähestymiskieltoa?
      Tyypillisiä tapauksia, joissa lähestymiskieltoa voidaan käyttää, ovat entisen puolison tai asuinkumppanin vakava häirintä yhteydenotoin tai vierailuyrityksin sekä tilanteet, joissa aikuinen lapsi pyrkii kiristämään iäkkäältä vanhemmaltaan rahaa. Lähestymiskiellolla voidaan suojata myös esimerkiksi oikeudenkäynnin todistajaa. Lähestymiskieltoa voi kuitenkin pyytää kuka tahansa, joka perustellusti tuntee itsensä toisen uhkaamaksi tai häiritsemäksi.

      Lähestymiskielto voidaan määrätä samassa taloudessa asuvien välille, jolloin kieltoon määrätyn henkilön on pysyttävä poissa yhteisestä asunnosta. Myös syytäjä-, poliisi- ja sosiaaliviranomainen voi hakea kiellon määräämistä, jos uhattu henkilö ei itse uskalla sitä tehdä.

      Miten lähestymiskieltoa haetaan?
      Lähestymiskieltoa haetaan joko poliisilta tai suoraan käräjäoikeudelta, kirjallisesti tai suullisesti. Heti voimaan tulevan väliaikaisen lähestymiskiellon voi määrätä päällystöön kuuluva poliisi tai syyttäjä. Päätös menee tällöin viipymättä käräjäoikeuden tutkittavaksi.

      Lähestymiskielto on voimassa käräjäoikeuden määräämän ajan, enintään kuitenkin vuoden, mutta tarvittaessa kieltoa voidaan jatkaa. Perheen sisäinen lähestymiskielto on voimassa enintään kolme kuukautta.

      Lähestymiskieltoasian käsittely
      Lähestymiskieltohakemus käsitellään käräjäoikeudessa kiireellisenä. Asia käsitellään rikosasian tavoin oikeuden istunnossa, johon osapuolet kutsutaan. Istunnossa käydään läpi asiassa esitetty selvitys sekä kuullaan molempia osapuolia ja todistajia.

      Lähestymiskiellon rikkominen
      Lähestymiskiellon rikkominen on rangaistavaa. Rangaistus on sakkoa tai enintään yksi vuosi vankeutta. Kiellon rikkominen on virallisen syytteen alainen rikos, jonka syyttäjä vie oikeuteen.

      Lisää tietoa lähestymiskiellosta ja väkivaltatilanteista on poliisin sivuilla.

      Poliisi

      Esite: Lähestymiskielto, oikeusministeriö ja sisäasiainministeriön poliisiosasto, 2005

      Lähestymiskieltoasioihin liittyviä lomakkeita pdf-muodossa."

      • viljo12

        Poliisi ei mahda tuommoiselle mitään,kun et pysty todistelemaan naapurin käytöstä ja kun asuu samassa talossa ,niin tuskin lähestymiskielto auttaa,pitäähän sen dorkankin himaan päästä,pimeällä kunnolla korville,tepsii takula paremmin.


    • vastaan

      ei yleensä saa lähestymiskieltoja, koska niitä ei voi käytännössä juurikaan toteuttaa, miten toinen voi välttää törmäämistä jos vaikka samassa rapussa asuisivat? ja muutenkin lähestymiskieltoa haettaessa pitää yleensä esittää olevansa vakavassa vaarassa tulla häirityksi vakavalla tavalla.

      Kotirauhan häirinnästä voit syytteen tehdä tai kunnialoukkauksesta jos turhaan suutansa soittelevat, jos saat todisteita hankittua kasaan, esim. nuo puhelut nauhoitettua tai puhelun tiedoista näkyy paljon soittoja tai viestejä sekä muiden naapureiden tullessa todistajaksi, rupeaa asia vasta etenemään.

      Myös tuo, jos naapuri pahansuopaisuuttaan ilmoittelee viranomaisille perättömiä, voi ruveta miettimään pitäisikö tehdä vastasyytös perättömistä lausumista esitutkinnan aikana, tästä on oma pykälä, ihan mitä tahansa ei poliiseille voi mennä ilmoittelemaan, poliisit yleensä tutkii vasta, jos on syytä epäillä rikosta. Mutta jos toinen aiheuttamasti haluaa häiritä, pitää tuota vastasyytöstä harkita, ettei koko ajan tarvitse olla viranomaisille selittämässä.

      • voi saada

        elämän tosi vaikeaksi.Meillä yläkertalaiset vetävät vessaa ympäri vuorokauden,mikäli joku tulee kylää siellä ollaan täysin hiljaa samoin puheluiden aikana.Huono ääneneristys tekee sen että tuntuu kun asuisi naapurin kanssa kimpassa.


      • ....-...

        Itse olen sitä mieltä, että pyydät naapurisi kohteliaasti kahville ( molemmat) ja kysyt syitä tällaiseen käyttäytymiseen ja sanot suoraan miten asiat on sinun puoleltasi. Puhutte asiat halki. Tällöin kukaan ei voi väittää ettetkö olisi selvästi ilmaissut heille että heidän käyttäytymisensä ärsyttää sinua suunnattomasti. Sitten sanot että jos tilanne ei palaudu normaaliksi, niin sinä otat yhteyttä viranomaisiin kyseisestä asiasta.


      • kaikki yöt
        voi saada kirjoitti:

        elämän tosi vaikeaksi.Meillä yläkertalaiset vetävät vessaa ympäri vuorokauden,mikäli joku tulee kylää siellä ollaan täysin hiljaa samoin puheluiden aikana.Huono ääneneristys tekee sen että tuntuu kun asuisi naapurin kanssa kimpassa.

        meinaatko tosiaan että joku vetelee vessaa ja valvoo kaikki yöt sun kiusaks?


      • lollerot
        kaikki yöt kirjoitti:

        meinaatko tosiaan että joku vetelee vessaa ja valvoo kaikki yöt sun kiusaks?

        paranoiaa :D


      • luuloa
        lollerot kirjoitti:

        paranoiaa :D

        ei kukaan normaali vedä vessaa kymmeniä kertoja tunnissa yölläkin,ei niin paljoa edes kaljaa pystyisi juomaan.Se pariskunta ei käy töissä.


    • mieluummin

      iso tykki jolla voit ampua naapuria yöllä seinän läpi.

    • ressu-79

      Ilmoita välittämästi poliisille ja isännöitsijälle sen käytöksestä...muuten oot aika heikoilla..mua ahisti yks mummo kurkki postiluukusta jne tein ensin isännälle valituksen.

    • tytteli333

      Minulla itselläni on lähestymiskielto erästä henkilöä kohtaan ja sain sen paljon naurettavammasta syystä kuin mitä sinä tässä etsit, eli en usko että sen saamisessa on mitään ongelmia. Onhan tuo kuitenkin aika ärsyttävä temppu tehdä toiselle ja itseni tilanteessa minä en voi enää sietää kyseistä henkilöä. Minä sain lähestymiskiellon ihmiseen jota en edes tunne! Mutta sinulla voisi olla syytäkin hankkia lähestymiskielto naapurillesi. Ei muuta kun tsemppiä ja koita jaksaa! =)

      • pate--

        Jaa noinko helppoa se on tuntemattomalle saada lähestymiskielto? Epäilen.

        Eihän tuossa mitään lähestymiskielto auta kun ilmeisestikin niin lähellä asuu. Kyyläys jatkuu huolimatta sun muu paska? Kotirauhan rikkominen ja yksityisyyden loukkaus, vedä oikeuteen vaikka.

        Tälläisen takia ei kannata tulla toimeen naapureiden kanssa. ;)(Huonoa huumoria, tosin kuitenkin ihan ymmärrettävä?) Kuitenkin se asuinpaikan vaihtuminen on huonoakin huonompi vaihtoehto, ja lisäksi kallis. Mahdolliset vuokrasopimusrikot (joskaan tässä siitä ei ole kyse - tosin omakotitalo-tilanteesta tulee sitäkin hankalampi) on kalliita tilanteeseen nähden.


      • rauhallisesti

        Minun miniäni uhkaa hakea, joka riidan jälkeen
        pojalleni lähestymiskieltoa tai ottaa lapset ja uhkaa muuttaa pois.
        Olisi kyllä järkevämpää saada puhuttua asiat selväksi, vaikka sitten menisi vähän aikaakin.
        On niillä poliiseillakin parempaakin tekemistä.


      • ole ajatellut
        rauhallisesti kirjoitti:

        Minun miniäni uhkaa hakea, joka riidan jälkeen
        pojalleni lähestymiskieltoa tai ottaa lapset ja uhkaa muuttaa pois.
        Olisi kyllä järkevämpää saada puhuttua asiat selväksi, vaikka sitten menisi vähän aikaakin.
        On niillä poliiseillakin parempaakin tekemistä.

        pyytää poikaasi käyttäytymään asiallisesti ja jätämään miniääsi rauhaan?


      • ---

        Itse hakiessani lähestymiskieltoa, jouduin käymään läpi paperiviidakon. Kyllä minulle aika selväksi tehtiin, että lähestymiskielto on tarkoitettu tilanteeseen, jossa on väkivallan uhka tai mahdollisuus.

        Asiasta järjestetään AINA poikkeuksetta käräjäoikeudessa istunto, jossa käsitellään asiaa. Hakemuksessa täytyy tuoda esille syyt, joiden takia kieltoa haetaan ja todisteet sekä todistajat, jotka istuntoon myös kutsutaan.

        Poliisilla on ilmeisesti oma rekisteri henkilöille, joita vastaan lähestymiskielto on annettu, joten näitä päätöksiä ei mielestäni aivan heppoisin perustein tehdä. Paras olisi tietenkin jos tekisin ilmoituksen kotirauhan häirinnästä tai rikkomisesta.

        Istunnossa käsiteltiin asia perin pohjin ja tuomari määräsi lähestymiskiellon sillä perusteella, että väkivallan uhka ja mahdollisuus oli olemassa ja se vaikutti minuun. Kuitenkin joka kerta kun näen henkilön, joka sai lähestymiskiellon, olen se joka poistuu paikalta, eikä toisin päin, joten uhmakkuutta on löytynyt jopa tässä tapauksessa. Näin ollen siis "heppoisin perustein" annettua kieltoa voidaan myös uhata. Muista, että jos lähdet kieltoa hakemaan, naapurillasi on mahdollisuus nostaa vastakanne sinua vastaan.


    • devilgirl89

      sä voit tehä rikosilmoituksen kotirauhanrikkomisesta ja vaatia korvauksia aiheutuneista kärsimyksistä.. mulla on itelläni samanlaisii kokemuksii vanhempieni luona asuvasta naapurista.. kannattaa kokeilla kanssa sitä lähestymiskieltoa mutta myös kotirauhanrikkomisestä ilmoitus..
      yritä pärjäillä kyllä ne asiat ratkee..

      • joopa joo

        Meneppä heti isännöitsijän luo ja kerro tilanteesi.Sehän on kotirauhan rikkomista. Sieltä voivat laittaa varoituksen.Olet ihan oikeassa ei sinun todellakaan tarvitse muuttaa vaan hänen jos ei jätä sinua rauhaan.Isännöitsijän velvollisuus on asiasta tehdä huomautus vuokralaiselle.Voimia jatkossa!


      • joopas juupas joo
        joopa joo kirjoitti:

        Meneppä heti isännöitsijän luo ja kerro tilanteesi.Sehän on kotirauhan rikkomista. Sieltä voivat laittaa varoituksen.Olet ihan oikeassa ei sinun todellakaan tarvitse muuttaa vaan hänen jos ei jätä sinua rauhaan.Isännöitsijän velvollisuus on asiasta tehdä huomautus vuokralaiselle.Voimia jatkossa!

        Ei päde lahdessa ja Tahden Taloissa,isännöitsijä ei tee mitään!!!!


      • kaarinajaerkki
        joopas juupas joo kirjoitti:

        Ei päde lahdessa ja Tahden Taloissa,isännöitsijä ei tee mitään!!!!

        Minulla ei ole ollut apua isännöitsijästä naapurin kanssa.
        Kuulemma ei kuulu isännöitsijälle.
        Olen ihan uupunut naapurin pahuudesta.
        Olen yrittänyt sovitella rauhallisesti ja saada sopua aikaiseksi... ei tulosta.
        Emme voi mennä omalle pihalle ilman, että nainen tulee kyttäämään mitä teemme ja puhumme. Nauhottaa keskustelut ja ottaa kuvia meistä. Kirjoittelee lappusia.
        Uhkailee poliisilla ja lakimiehillä.
        Enkä minä ole ainoa tämän terrorismin uhri. Säikyttelee taloyhtiön lapsia ja muita naapureitakin.
        Tästä taloyhtiöstä ei osta kohta asuntoa kukaan... maine on jo kiirinyt naapurustoon ja koko kaupunkiin..
        En tiedä enää muuta keinoa kuin äkkiä vaan asunto myyntiin.


    • Pumppu haulikkko.

      Näin meillä.

      • nikosia

        Sähän se varsinainen järjenjättiläinen oot,jos lähet lusii jonkun mielenvikasen naapurin takii.Istut naapurin akan taposta,sehän se siistii vast onki,voi helvetti mitä äbyleit sitä onkaan.


      • on juuri oikea lähestymistapa mitä naapureihin ja perheen jäseniin tulee. Viisi makasiiniin ja yksi piippuun ja liikkuvat taa... Kyllä lähtee. Mossberg


    • we don´t call 911

      Mun piti naulata ulko-oveen teesit, jotta älyäisivät jehovan todistajat pysytellä pois mun tontilta ja ovea kolkuttelemasta.Kävivät sitkeästi kolme kertaa eri porukalla siitäkin huolimatta.Nyt olen saanut olla jonkun viikon ajan rauhassa. Toivottavasti jatkossakin...

    • Sössötin

      Ymmärrän sinua täysin. Itsellä ni oli naappuri joka kerran suutahti jostain olemattomasta huomautuksesta ja sen jälkeen alkoikin jumalaton piina, tekstarein ynnä haukkumalla minut naapureille. Uhkasin lastensuojeluilmoituksellakin vaikka ei mitään syytä ollut. Se tietysti sai pelottamaan vaikka tiesi että kaikki on ok. Koin parhaaksi olla ihan noteeraamatta kyseistä naista ja hän jättikin pikkuhiljaa rauhaan. Sitten hän siirtyikin toisen naapurin kimppuun. Teimme hänestä isännöitsijälle valitusta jne. mutta en tiedä oliko siitä mitään apua. Onneksemme hän sai vihdoin häädön maksamattomien vuokrien takia. Hänellä oli maanisdepressiivisiä ongelmia.
      Pakko kertoa tähän toinenkin minua huvittanut juttu. Veljeni naapuri oli yhtäkkiä alkanut laittaan postiluukusta lappuja että voisitko sammuttaa sen koirankoulutuskoneesi, veljelläni ei kyllä ole eläimiäkään...luojan kiitos hänestäkin selvisi että oli vailla hoitoa =)
      Koita olla täysin noteeraamatta..et väistele muttet noteeraakaan, se on paras keino. Ja jos tosiaan kovin ikävästi häiritsee niin nauhota puheluita ja säästä kirjeet ym. ja ryhdy toimimaan..tsemppiä :)

      • Sössötin

        ..korjaan typojani..siis hän tietysti uhkasi sillä lastensuojeluilmoituksella, en minä, anteeksi muutkin typoilut.


    • Lontoon_trendit

      Meille saisi kyllä tulla joku siivoamaan :)

      Kirjoituksestasi tuli mieleen, että naapurillasi ei taida olla kaikki hyvin omassa elämässään. Ilmeisesti hän ei käy töissä, kun aikaa riittää muiden elämän tarkkailuun? Hän ei tunnu olevan mieleltään ihan tasapainoinen.

      Lähestymiskieltoa kannattaa miettiä vasta viimeisenä keinona, jos tunnet olevasi jollain lailla uhattu.

      Perättömistä ilmoituksista poliisille voit vetää hänet oikeuteen. Poliisi kertoo oikeutesi tässä asiassa, ja heiltä saat todisteet.

      Minusta sinun kannattaisi tehdä naapurillesi täysin selväksi, että et halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Näin asetat hänelle rajat; soitto- ja yhteydenotto kiellon. Mikäli hän silti häiritsee sinua, pidä kaikki todisteet tallella.

      Isännöitsijä ja poliisi sitten asialle, ellei muutosta tule.

    • rangaistava teko

      "tää henkilö väitti että mun kotona on huumeviljelmä (mitä ei tosiaankaan ollut)."
      Eiköhän perättömistä ilmiannoistakin voi syyttää, kyseistä henkilöä??
      Ja kyllä viranomaisetkin nopeasti huomaa tämmöiset hörhelöt jotka valittaa niille joka asiasta. Mutta ikävä tilanne tommoinen on.

      • Vainottunaapuri

        Meitä on jo monta perhettä, jotka ovat joutuneet erään henkilön vainon kohteeksi. Ensin uhkailuja, sitten perättömiä lastensuojelu, eläinsuojelu ja rikosilmoituksia. Metelöintiä yöllä, koirankakkaa rappukäytävässä, kyttäämistä, videokuvaamista, maton puistelua ihmisten päälle. Poliisi, sosiaaliviranomaiset ja isännöitsijä ovat tietoisia näistä asioista. Muutama perhe on käynyt oikeudessa asti, koska kyseinen henkilö on hakenut lähestymiskieltoa muita vastaan.

        Poliisi ei tee asialle mitään, eikä sosiaalitoimisto, isännöitsijä kuunteli ja lupasi tehdä jotakin. Kyseinen henkilö ei edes asu tässä talossa kirjoilla, vaikka hän oleilee perheensä luona lähes kokoajan.

        Poliisi vaan kysyi, että haluatko tähän naapurien väliseen leikkiin mukaan, jossa tehdään ilmoituksia puolin ja toisin. Sanoin, etten halua mutta jouduin mukaan kyseisen henkilön uhkailun vuoksi, eikä tämä ole mitään leikkiä. Joidenkin osalta kiusaaminen on jatkunut jo yli vuoden.


    • Tuttu juttu.

      Tee niin kuin sinusta parhaimmalle tuntuu. Ota vuokranantajaasi yhteyttä, tai muuhun vastaavaan taloyhtiössä.
      Minullakin kokemusta hankalasta naapurista.
      Olen asunu rivitalossa vuoden, ja naapurini oli aluksi ystävällinen, mutta huomasin käytöksestä, että hankala ihminen ja ongelmia on vielä tiedossa.
      Lyhyesti kerrottuna, tuttua tuo että naapuri katsoo ikkunasta tarkasti häpeilemättä jos lähden tai tulen asunnolleni, tietää kuink monta ihmistä luonani käynyt päivän aikana ym. Ja olen joutunut poliisiin ottamaan yhteyttä, kun hän yritti kirveellä lyödä koiraani ja uhkaili minua häädöillä, ja uhkasi tappaa koirani vielä joku kaunis päivä. Myös alle vuoden ikäistä lastani haukkui kakaraksi, sitä ei voinut ottaa kohteliaisuutena eikä hän niin tarkoittanutkaan. Erittäin hankala tapaus tämä, ja pitkiä monia riitoja on vuoden aikana kertynyt hänen puoleltaan kun ei pidä minusta, koska olen nuori yh-äiti.
      Mutta ilman muuta, elä anna periks jos ei ole aihetta antaa!
      Onneksi vuokranantajani on tietoinen naapurini häiriköinnistä, ja on sanonut minulle, että tietää kuinka hankala tapaus tämä on. Vaan ihmettelen, mitä noin hankalat ihmiset tekee rivitalo- tai kerrostaloasunnoissa jos heitä niin häiritsee toisten ihmisten eläminen. Muuttaisivat tuommoset vaan samaan hökkeliin ja riitelisivät keskenään!

    • Nimetön

      kyllä minun mielestä voi hankkia naapurille lähestymiskiellon.ja tässä sinun tapauksessasi se olis jopa suositeltavaa.ei se numeron vaihtaminen auta kuin siihen että puhelut loppuu sit hän voi alkaa seuraa sua ja soitella ovikelloa.joten hanki se lähestymiskielto.tämä on mun mielipide.

      • Poliisiasia

        eli sun kotirauhaasi rikotaan törkeällä tavalla, syytökset on perättömiä ja ilmoitukset myös.


    • mies,,,m

      pyydä joku ilta saunaan selän pesuun,,ja sit,,,sitä vailla se on ei muuta,,

      • yrittäjäelämää

        uskomatonta,mutta niinkin voi käydä..poliisiasia
        ja todisteiden kera tai muuten poliisi ei ota kantaa mitenkään..


    • Maalla

      Kaupungissa, alivuokralaisena ja kerrostalossa, rivitalossa asuminen on toisenlaista kuin harvaan asutulla maaseudulla asuminen, jossa melkein kaikki naapurit ovat sukulaisia tai lapsuudentuttuja.

      • odjgfovbs

        ei kotirauhan rikkominen varmasti mene läpi kun itse olet henkilön sinne kotioisi päästänyt ja siitä ei varmaan ole tappelua syntynyt...ja tuskin saat lähestymiskieltoakaan kun olette naapurit!!vaihda vaan numero ja muuta pois..


      • täälläki

        Yhdet jopa terrorisoi suurinta osaa kyläläisistäkin.


    • Lotus

      Miksi ihmeessä päästät selvästi häiriintyneen naapurin kotiisi??
      Eikö tullut yhtään aikaisemmin mieleen vaihtaa puhelin numeroa ja salaiseksi?
      Tee valitus naisen miehestä, että on tirkistelijä ym.
      Paljon voi tehdä myös vastapainoksi.
      Tai hanki vihainen iso koira.
      Eikö poliisi taaskaan voi tehdä mitään?
      Kotirauhan häirinnästä voi myös tehdä rikosilmoituksen.

      • tmo

        eikä olla täält kyselemässä neuvoja,ku nää näitten neuvot voi olla ihan mitä vaan esim pumppuhaulikko tarjotaan ja jne. Toihan on selvää häirintää,perättömiä ilmiantoja et ota yht poliisiin se kyllä kertoo kuinka menetellä moisen naapurin kanssa. Kyllä se naapurin akka on kyttien kirjoissa ja kansissa,ku se vähän aikaa tota harrastaa ja kiikuttaa sen mielisairaalaan mut on sunki tehtävä jotain,eikä oottaa vaa ihmettä.


    • Rautaneito85

      Laki lähestymiskiellosta (4.12.1998/898) 2.1 §: "Lähestymiskielto voidaan määrätä, jos on perusteltu aihe olettaa, että henkilö, jota vastaan kieltoa pyydetään, tulisi tekemään itsensä uhatuksi tuntevan henkilön henkeen, terveyteen, vapauteen tai rauhaan kohdistuvan rikoksen tai muulla tavoin vakavasti häiritsemään tätä."

      Etsi kyseinen laki, se kertoo voitko lähestymiskiellon saada, mitä se vaatii, mitä hyötyä siitä on ja paljon sen saaminen maksaa. Näin nopeasti arvioiden et tule tuolla perusteella lähestymiskieltoa saamaan, mutta lain tulkinnasta ei koskaan voi olla yksiselitteinen.

    • Tähtisafiiri

      Tosi hirvee tilanne. Kaikenlaisia ihmisiä sitä löytyykin. Lähestymiskiellosta en oikein tiedä. Eikö siinä ole tietty etäisyys, mitä toinen ei saa ylittää? Kun se on sun naapuri, niin sitä olisi aika vaikea pitää. Mut miten olisi kotirauhanrikkomisesta tehty rikosilmoitus?

    • katso peiliin.

      pitäisiköhän katsoa sinunki peiliin ..
      ja monen muukin naisen ,miks ei miehenki ..
      Lähestymis kielto ku ei oo mikää r-kiosi asia että tuosta vaan ku en ENÄÄ pidä tuosta ihmisestä .. Valitettavasti käräjä oikeudet myötyvät kieltoon nykyään varsin heppoisin perustein .. kun yleensä katsotaan että kiellosta ei ole haittaakaan ..

    • minnee vaann

      Käy poliisiasemalla kysymässä neuvoja ja kuvailemassa ongelma, siellä jos jossain ne osaa neuvoa.

    • juttusille

      kannaattaa kokeilla lähestymiskieltoa. sillä voisi ainakin kieltää yhteydenotot jne. vaikka suoranaista "vastaankävelyä" sillä ei voikkaan välttää...
      kysele vaan poliiseilta tai muilta viranomaisilta apua! =)
      kyllä se vielä joskus helpottaa...

    • rotta.

      Laita postiluukusta torakoita ja soita valitukset asunnon "sotkuisuudesta".
      Näin meilläpäin.

      • täälläkin päin...

        Meidän taloyhtiön puheenjohtaja ja alakerran naapurini on koko ajan kyttäämässä minun ja sisareni tekemisiä. Koska olemme nuoria, niin meidän täytyy olla pahoja ja huonosti käyttäytyviä ja silmällä pito on ehdotonta.

        Joka kerta, kun illasta olen ulos lähdössä, kuulen kuinka tuon naapurin sisä ovi käy ja näen kuinka ovi silmään livahtaa hetkeksi varjo. Joskus hän seuraa jopa illalla pyykkitupaan katsomaan missä lämpötilassa pesen pyykkini ja valittaa siitä!!! Ja jos miespuolisia vieraita käy meillä, kuten miesystäväni, saatan vahingossa kuulla kuinka hän selittää jollekin suuvaahdossa kuinka jatkuvasti kylässä ramppaa mitä omituisempia ja erilaisimpia miehiä. Roskatkin se tonkii ja tarkastaa, ettei mitään "luvatonta", kuten vanhoja rikki menneitä muoviastioita ole heitetty normaalien talousjätteiden sekaan.

        Ajattelin käydä pyydystämässä tuolta läheiseltä kaatopaikalta rotan tai pari ja ujuttaa postilaatikosta sisään. Olisi silläkin naapurilla (keski-ikäinen mies) sitten muuta tekemistä kuin nuoria naisia kytätä. :D


      • SAADA

        Olen ollut n. 15 vuotta taloyhtiön yhdyshenkilö eri taloyhtiöissä. Siinä koiranvirassa ei saa, kun paskat silimille. Jatkuvasti tippu lappuja lappujen perään. Viimeinen pisara oli minulle, kun oli puotettu postiluukusta kuollut rapu. Onneksi oli sisäovi kiinni, kun koira oli kotona. Tiedä, vaikka olis ollut myrkytetty. Laitoinkin ilmoitustaululle ilmoituksen, mitä ne nyt siinä pysyi, että kiitos seuraavan kerran keitettynä ravut ;)


      • Nimetön
        SAADA kirjoitti:

        Olen ollut n. 15 vuotta taloyhtiön yhdyshenkilö eri taloyhtiöissä. Siinä koiranvirassa ei saa, kun paskat silimille. Jatkuvasti tippu lappuja lappujen perään. Viimeinen pisara oli minulle, kun oli puotettu postiluukusta kuollut rapu. Onneksi oli sisäovi kiinni, kun koira oli kotona. Tiedä, vaikka olis ollut myrkytetty. Laitoinkin ilmoitustaululle ilmoituksen, mitä ne nyt siinä pysyi, että kiitos seuraavan kerran keitettynä ravut ;)

        ei uskois, että kukaan vakavasti ottaen tekis jotain tuommosta... Vaikka itelläki ottaa päähän tuo taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, jolle nuoret, lapset, sinkut ja eläimet (käytännössä kaikki) ovat silmätikkuina, joskus tekisi mieli vaikka aprillipäivänä koetella huumorintajua. Mutta parempi jättää tekemättä, siitäpä se kyttäämään vasta innostuisi. Eiköhän tuo riitä, että muut hallituksen jäsenet muistuttelevat, ettei kaikkeen tarvi puuttua. :)


    • Jyripekka1

      NIIN ETTÄ VEIKKAANPA ETTÄ KOTONASI ON VILJELMIÄ JOS NAAPURISI ON NÄIN SANONUT NIMITTÄIN ÄITINI SANOI ETTÄ ASIAKAS ON AINA OIKEAZA ;)

      • jokaisella

        Voin kuvitella tilanteesi. Niimpä minä olen varautunut ennalta tälläiseen. En koskaan, siis ei koskaan missään tilanteessa rupea seurusteleen naapureiden kanssa. Vain nopeat heit ja perään et on kiire. Pääse helpommalla eikä tarvi pelätä et kukaan tuppaa uteleen mitään.


      • Tyyli lyyli

        Olet joko homo tai muuten kaman käyttäjä sekä ÄITISI nus...a


    • -telle-

      Meidän perheesstä on tehty ilmoitusia ko. asiohin. Poliisilta olen pyytänyt apua,,, ei voi ottaa asiaa tutkintaan, ilman nimiä.

      • tilda--

        ...meinasin tehdä ilmoituksen, mutta mulla ei ole nimiä.. naapurit vihaa lapsia, soittelee pitkin kaupunkia, seuraa minua jne. Ei ole todisteita vaan, onneksi muutetaan pois.


      • näistä saa

        mitään mustaa valkoisella, sosiaaliviraston lausuntoja siitä, että ei ole havaittu mitään epäkohtia? Joskus kai sieltäkin pitäisi tulla jokin lopullinen päätös, että asiaa ei enää tutkita nimettömien ilmoitusten perusteella? Ei kai se mikään automaatti ole, että voi napista painaa vaikka tuhat kertaa, että tulee hyvä mieli...?


    • taina

      Kyllä voit hakea lähestymiskiellon ja muillekin tiedoksi..naapurin kanssa ei veljeillä

    • tuhatsatakolmekymppinen

      Mieluummin hankkisin työlle lähestymiskiellon! Saan näppylöitä työstä, ja verokarhusta ja hankkisin mielelläni lähestymiskiellon heitä vastaan,,, mutta voiko niitä hakea edes oikeutta eläimille ja mulle järjestöltä?

      Jos tuo kertomasi pitää paikkaansa, olet joutunut jonkin sortin hullun kanssa tekemisiin, jopa hullumman kuin minä, joka en sentään puhu edes kukkasille, vaikka kiroilen yksikseni.

      Mieleen tulee monta ihmeellistä asiaa, joista tulee ottaa opikseen. Miksi helkkarissa naapurin kanssa pitäisi jutella muualla kuin ohimennen hississä tai pihalla, ja silloinkin niitä näitä, kohteliaisuus syistä. Ei kukaan ole velvollinen tilittämään kenellekään muulle kuin omaiselle ( viranomaiselle ) tekemisistään, ja jos tuo tarina on oikein todella tosi, painu poliisilaitokselle kysymään kantaa. Ei vinoilua, vaan sieltä tulee asiantunteva arvio siihen, mitä voit tehdä, heillä on lain tuntemus puolellaan ja neuvo on halvempaa verrattuna oikeusavustajan neuvoon.

      Jos henkistä tukea tarvitset, sitä saa kyllä täältäkin palstoilta, nimittäin jos joku ilmiantaisi minut, että täällä viljellään huumeita , ilmiantaisin heti hänet: Itse tuo pakotti siihen ja vaati vielä suojelusrahaa. No, meillä ei ole huumeita ( paitsi musiikkia ), eikä tehdä muutakaan laitonta, paitsi ei siivota yhtä innokkaasti kuin naapurisi ehkä haluaisi, mutta hänhän voisi tulla meillekin siivoamaan, olisin moisesta erittäin otettu.

      Pazkaa jauhamatta, käy kysymässä poliisilta, mitkä ovat oikeutesi, jos asia on oikeasti noin vakava. Otse en lopsauttaisi korvaakaan, olen ilkee. Sen sijaan lopsauttaisin naapuria korvalle, jos saisin kiinni väärien juorujen levittelystä, enkä yllyttäisi väkivaltaan, eihän toista saa lyödä eikä lopsauttaa.

    • VOI TEHDÄ

      Jokainen ihminen voi tehdä lähdestymiskiellon jos siihen on perusteita ja Sinulla niitä on. Kyllä luulisi häirinnän loppumaan. Mutta kannattaisi ottaa myös talon isännöitsijään yhteyttä. Ei se tarvii, kun kaksi varoitusta ja kolmannesta lentää pellolle. Tsemppiä Sinulle. Itselläni ollut samanlainen tilanne, mutta muutin pois.

    • voi.

      eräällä tuttavallani oli vuoden ajan seinänaapurilleen lähestymiskielto. johan loppui turha perään huutelu...

    • Cittie**

      Kiitos todella fiksusta keskustelusta tähän mennessä. Neuvotkin on olleet tosi hyviä! Vastauksia muutamien ihmettelyihin: Enhän mä tolvana ekana edes tajunnut, kuka niitä ilmoituksia tekee, koska tää naapuri esitti niin hyvää ystävää että. Tajusin vasta liian myöhään, kuka oli ollut ilmoituksia musta tekemässä koko ajan ja sitten oli liian myöhäistä valittaa, koska häirintä oli loppunut.
      Nyt tää rouva on ollut pitkän aikaa hiljaa, kunnes taas on aloittanut soittelemisen. Olen vastannut ystävällisen kohteliaasti ei kaikkiin hänen auttamis-, ja kahvitteluehdotuksiinsa, ja toivon sen tepsivän. Ellei, on mentävä sanomaan ystävällisen tiukasti, että kiitos kohteliaisuudenosoituksista, mutta mieluiten juttelisin vain ohimennen pihalla säästä.
      Toivottavasti tepsii...

      • LAhden Talot oy,ssä

        Saa vuosikaudet haukkua naapurinsa hulluksi,huoraksi laäskiksi ym ym Viime juhannuksena pahoinpitely ja kotirauhan rikkominen,isännöitsijän suopealla luvalla,ystäväni asia ei ole kasitelty vieläkään oikeudessa.Että näin Lahdessa ja jos on isännöitsijän ystävä lakaistaan valitukset ja avun pyynnöt maton alle.Hyvää keväät naapureille ja kaikille!!


      • Cittie**
        LAhden Talot oy,ssä kirjoitti:

        Saa vuosikaudet haukkua naapurinsa hulluksi,huoraksi laäskiksi ym ym Viime juhannuksena pahoinpitely ja kotirauhan rikkominen,isännöitsijän suopealla luvalla,ystäväni asia ei ole kasitelty vieläkään oikeudessa.Että näin Lahdessa ja jos on isännöitsijän ystävä lakaistaan valitukset ja avun pyynnöt maton alle.Hyvää keväät naapureille ja kaikille!!

        Johan nyt on! Tässä näköjään pitää lähteä ystävystymään isännöitsijän kanssa, jotta saa itselleen oikeutta. Ei vain, tänäänkin mä näin sen naikkosen pihalla viedessäni roskia ja vain viileästi nyökkäsin. Jotain se huuteli perääni, mutta en kuullut mitä. Ei kai mitään törkeää, ainakaan en kuullut kirosanoja. En viitsi vastata sotaan sodalla, mutta jos siihen lähdetään, sitten lähdetään kunnolla.


      • lahdessa....
        LAhden Talot oy,ssä kirjoitti:

        Saa vuosikaudet haukkua naapurinsa hulluksi,huoraksi laäskiksi ym ym Viime juhannuksena pahoinpitely ja kotirauhan rikkominen,isännöitsijän suopealla luvalla,ystäväni asia ei ole kasitelty vieläkään oikeudessa.Että näin Lahdessa ja jos on isännöitsijän ystävä lakaistaan valitukset ja avun pyynnöt maton alle.Hyvää keväät naapureille ja kaikille!!

        Ja lahden keskusta se pahin on.. naapurit seuraa, kyttää, tekee perättömiä ilmoituksia, tutkii naapureiden tekemisiä etenkin jos lapsia tai nuoria.


      • Cittie**
        lahdessa.... kirjoitti:

        Ja lahden keskusta se pahin on.. naapurit seuraa, kyttää, tekee perättömiä ilmoituksia, tutkii naapureiden tekemisiä etenkin jos lapsia tai nuoria.

        Sama täällä, tosin ei täällä kyllä muualla kyttäämistä näe - julkisilla paikoilla, meinaan. Täällä noita kyttääjäihmisiä on kolme, joista yksi on edes jollain tavalla "fiksu": huomauttaa vain talon järjestyssääntöihin liittyvistä asioista eikä ole ainakaan mun oven taakse vielä tullut valittamaan mistään. Antaa ihmisten yleensäkin elää omaa elämäänsä kunhan sääntöjä noudatetaan, mikä sinänsä on jollain tavalla edes ymmärrettävää. Siitä naisesta ei ole (vielä) valituksen aihetta. Mutta tää toinen... voi elämä!


      • muista mulla...
        lahdessa.... kirjoitti:

        Ja lahden keskusta se pahin on.. naapurit seuraa, kyttää, tekee perättömiä ilmoituksia, tutkii naapureiden tekemisiä etenkin jos lapsia tai nuoria.

        Sulle on sattunu väärä talo, mitä mä Veskulla tiedän niin ihan mukavaa sakkia täl kadulla asuu...

        Parannusta siitä, mistä ite muutti.


      • Cittie**
        muista mulla... kirjoitti:

        Sulle on sattunu väärä talo, mitä mä Veskulla tiedän niin ihan mukavaa sakkia täl kadulla asuu...

        Parannusta siitä, mistä ite muutti.

        Joka talosta löytyy varmasti joku jolla ei leikkaa yhtä paljon kun muilla.. valitettavasti! En kyllä ole vaihtamassa tätä kämppää vaan yhden elämänsä hukanneen kyylärin takia, kiusahan se on pienikin kiusa jos mua ei kerran siedä... onneksi olkoon jos sun naapurit on normaaleja :)


    • lähestysmiellon hankkinut

      lähestymis kiellon voi saada jos on tarpeeks hyvät perustelut se käsitellään käräjäoikeudessa ja siellä on mahollisesti molemmat osapuolet paikalla

      • Cittie**

        Tää naapuri ei oo varsinaisesti vielä tehnyt mitään sellaista, mistä mä voisin sitä käräjilläkään syyttää. Pyytelee vain sumpille ja yrittää mielistellä, jotta kertoisin sille taas lisää asioistani ja se pääsisi tekemään niitä ilmoituksiaan. Mä olen tän akan kolme vuotta tuntenut ja voin sanoa että siinä on kolme vuotta liikaa.
        Voisin mäkin toisaalta valittaa vaikka siitä, että sen vanhin poika on riehunut kirjastossa, nimitellyt kirjastonhoitajia ja ei kai koulussakaan ole niitä kilteimpiä oppilaita, niin ainakin käsitin, kun tää nainen valitti koululta tulleista valituskirjeistä. Mies istuu päivät pääksytysten kapakassa haastaen riitaa kaikkien kanssa (olen nähnyt senkin).
        Mutta, mä en tahtoisi alentua sen tasolle ilmoittelemaan nimettömästi. Jos se tilanne äityy pahaksi, se tulee siinä vaiheessa kysymykseen. Kostaa en kyllä haluaisi yhtään mitään, haluan vaan elää rauhassa omaa elämääni.


      • huh huh
        Cittie** kirjoitti:

        Tää naapuri ei oo varsinaisesti vielä tehnyt mitään sellaista, mistä mä voisin sitä käräjilläkään syyttää. Pyytelee vain sumpille ja yrittää mielistellä, jotta kertoisin sille taas lisää asioistani ja se pääsisi tekemään niitä ilmoituksiaan. Mä olen tän akan kolme vuotta tuntenut ja voin sanoa että siinä on kolme vuotta liikaa.
        Voisin mäkin toisaalta valittaa vaikka siitä, että sen vanhin poika on riehunut kirjastossa, nimitellyt kirjastonhoitajia ja ei kai koulussakaan ole niitä kilteimpiä oppilaita, niin ainakin käsitin, kun tää nainen valitti koululta tulleista valituskirjeistä. Mies istuu päivät pääksytysten kapakassa haastaen riitaa kaikkien kanssa (olen nähnyt senkin).
        Mutta, mä en tahtoisi alentua sen tasolle ilmoittelemaan nimettömästi. Jos se tilanne äityy pahaksi, se tulee siinä vaiheessa kysymykseen. Kostaa en kyllä haluaisi yhtään mitään, haluan vaan elää rauhassa omaa elämääni.

        ei kannata olla tekemisissä naapureiden kanssa.viilee linja alusta asti.


      • huh huh
        huh huh kirjoitti:

        ei kannata olla tekemisissä naapureiden kanssa.viilee linja alusta asti.

        hälytyskellojen pitäs soida kun "tuntematon" naapuri on yli kiva.


    • Jeezuz

      vittuilee oikeen rankemman kerran. joka kerta kun se ite aukoo päätään niin aukoo takas. yksinkertaista :d

    • nannukka...

      Vaikuttaa tosiaan henkilöltä,jolla mielenterveysongelmia,kinkkinen juttu,sun vaan pitäs saada todistettua,että hänen puheissaan ei ole mitään perää..tai sit ikävä kyllä muuta muualle..

      • Pitäisi olla

        Suomalaisilla pitäisi olla kaikilla omat tiet ulko-ovelle taloon, joka on erämaassa ja jossa on pimennetyt ikkunat, samoin kuin autoissa. Ja kaikkialla, kaikissa laitteissa ja toimissa äänieristys viimeisen päälle sekä puhekielto toisille ihmisille. Nettinäppäimissä tulisi myös olla äänenvaimennin.


      • Kerrospitsa
        Pitäisi olla kirjoitti:

        Suomalaisilla pitäisi olla kaikilla omat tiet ulko-ovelle taloon, joka on erämaassa ja jossa on pimennetyt ikkunat, samoin kuin autoissa. Ja kaikkialla, kaikissa laitteissa ja toimissa äänieristys viimeisen päälle sekä puhekielto toisille ihmisille. Nettinäppäimissä tulisi myös olla äänenvaimennin.

        ...mahdollisesti maahanmuuttaja, kun noin kovin suomalaisvastainen olet?

        Itselläni on maahanmuuttajanaapuri, joka on päihteiden väärinkäyttäjä ja täysiverinen häirikkö. On esimerkiksi aivan tavanomaista, että stereot huutavat täysillä yli 12 tuntia vuorokaudessa.

        Kun sitten tuosta häiriköinnistä huomauttaa, saa parhaimmillaan väistellä nyrkkejä ja tappouhkauksia.


        I


      • suurinpiirtein.
        Pitäisi olla kirjoitti:

        Suomalaisilla pitäisi olla kaikilla omat tiet ulko-ovelle taloon, joka on erämaassa ja jossa on pimennetyt ikkunat, samoin kuin autoissa. Ja kaikkialla, kaikissa laitteissa ja toimissa äänieristys viimeisen päälle sekä puhekielto toisille ihmisille. Nettinäppäimissä tulisi myös olla äänenvaimennin.

        Noin se voisi hyvä olla. Mutta silloin kävisi naapureihin tutustuminen kovin vaikeaksi.

        Minäkin kävin eilen kerrostalossa kyläilemässä,
        matkalla ulko-ovelta hissille tervehdin viittä ihmistä, vain yksi vastasi ystävällisesti hyvän huomenen toivotukseeni.
        Minulle tuli hiukan sellainen tunne, kuin olisin astunut kielletylle alueelle.

        Varmaan monella olisi syytä hioa noita hyviä käytöstapoja. Kohteliaisuus ei maksa mitään, mutta antaa paljon ihmisten välisissä kanssakäymisessä.


    • katju71

      Tos oon itse painiskellu lähellä olevasta asiasta viime kesästä lähtien. Eli työpaikallani häiriköi tosi pahasti mieshenkilö, joka sekoitti koko työillan ja poliisien apupyynöistä ei ollut apua. Koko syksyn ajan olen ollut yhteydessä poliisiin, koska kyseinen henkilö on ottanut yhteyttä koko ajan, koska minut kutsuttiin todistajaksi asiaan. Ja tämä ihminen syytti miuta siitä, että olen vääristellyt todistajan lausuntoa. Poliiseista ei ollut apua niinpä soittelut jatkuivat. Sitten tuli pieni tauko ( olin sitä ennen äänittänyt puhelimeen hänen soittojaan ja sitä ei tarvitse sanoa soitajalle, että änittää puhelut OLEN KYSYNYT TÄMÄN POLIISILTA). Nyt keväällä puhelinsoitot jatkuivat ja otin sitten lakimieheen yhteyttä ( mikä olisi kannattanut jo viime syksynä) ja pakotin työmaan reagoimaan asiaan uhaten lakimiehellä ja sitten vasta alkoi tapahtua. Nyt voin kertoa tästä netissä koska syyte on jo käsittelyssä niin silloin asia on julkinen. Eli jos voin neuvoa antaa vaikkakin miun asia on erityyppinen niin lähestyskieltoa voi aina anoa tai sitten syyte kotirauhan rikkomisesta ( toikin laki on niin monimutkainen, että siun pitää olla kotona niin sitten vasta toteutuu kotirauhan häirinta). Luin ton poliisin viestin ja siinä oli asiaa mutta jos haluat vetää lähestymiskiellon, siun pitää mennä suoraan käräjätalolle ja täyttää kuponnit ja sitten se menee syyttäjän harkintaan, mitä tehdään. toinen vaihtoehto on mitä miun lakimies sanoi, että menet poliisi asemalle ja vaadit asiasta pitää tehdä tutkintapyyntö, niin sitten asia etenee suunnilleen samanlailla. Itse kärsineenä halusin antaa neuvoa mitä oon vihdoin viime kesän jälkeen saanut kokea...

      • AIKA KÄRSITTY

        HEI TAAS SUIMI FINLANS,JAAKKO RYTSÖLÄ FINGER AND BITT,WOMWEN AND JAAKKO RYTSÖLÄ,EEDRIBARE FILLLRES,FINNER AND PITT.RYTSÖLÄT,FINLANDS,SUOMI.RUNKKAA,24 YORS TUNTIA,TAIM VRK.OLVEIS WOMEN ,OLVEIS,ERYRSÖLÄT,JAAKO AND HEIDI RYTSÖLÄ.


    • JOS RYTSÖLÄT

      jos heidi ja jaakko rytsölä kyseessö.täytyy koska jaakon vaimo on lesbo ja jaakko rytsölä raiskaa naisia ainuuna numerona maailmassa,joskus päästää
      lesoa vaimoa pillun edestö vetämä aina ja jokaista oli vauva tai ei.
      tappokone pari,nussii vauvojakin ain noin.nauttivat.onko suomi,entä,jos isku vetöö poikaansa,alituisesti,mitä vaurioita siintä seuraa,minkä yhtistyökorvaus tarjoaa,kuolevaisille,kai ne kuolevat,häh häh h
      ä
      ää































































































      jaska rytsö

    • aika paljon pitää

      olla näyttöä. Suomessa ( oon kuullu) L-kielto on melkein sama, kuin Huomenta, tuu kahveelle naapuri

    • Tuonetar86

      kannattaa soittaa poliisille tai jollekkin asianajajalle ja kysyä asiasta, mutta minä ainakin epäilen lähestymiskiellon saantia, kun nähdäkseni mitään rikosta ei ainakaan vielä ole tapahtunut.
      Tietysti jos saat naapurin silmillesi ja on todistajia, voit nostaa syytteen kunnialoukkauksesta, mikäli naapuri esimerkiksi haukkuu sinua. Toinen konsti on provosoida naapurisi , että hän löisi sinua, mutta silloin provosoinnilla ei kannata olla todistajia, mutta lyönnillä kyllä
      Kehotan kuitenkin soittamaan niille poliiseille tai sille asianajajalle.
      Tsemppiä

    • niin lähestymiskielto on selviö. Laki lähestymiskiellosta lähtee juuri ajatuksesta, että naisilla ei ole mitään muuta mahdollisuuta heikkoina yksilöinä suojautua mitään tai ketään vastaan, kuin juuri POLIISIEN aktiivisesti tukema lähestymiskielto ja sen valvonta. Eli, reippaasti poliisilaitokselle täyttämään muodollinen hakemus lähestymiskiellosta, ja se on siinä. Tarvittaessa POLLIISI auttaa lomakkeen täyttämisessä. Heidän koulutuksessaan on panostettu juuri kyseisen lomakkeen täyttämiseen. Sen vuoksi psykologia (ja filosofia) on jäänyt vähemmälle huomiolle. Mutta mitäs niistä.

      Mutta jos olet mies, sinulla ei ole juuri muuta mahdollisuutta, kuin hakeutua Helvetin Enkeleiden joukkoon. Heiltä saa kyllä "tukea" kun elämä/naapuri kolhii...

      • Jannesi

        Juuri noin on nännit..!


      • kaikentietävä

        NYT KUN 2008
        ALUSSA,MEILLÄ


      • kaikentietävä

        omertan merkitystä
        yhteiskunnassa,voisi il
        mehtiä


      • kaikentietävä

        omertan merkitystä
        yhteiskunnassa,voisi il
        mehtiä


      • kaikentietävä

        omertan merkitystä
        yhteiskunnassa,voisi il
        mehtiä


      • kaikentietävä

        omertan merkitystä
        yhteiskunnassa,voisi il
        mehtiä


    • maxi61

      Ilmoita asiasta isännöitsijälle tai taloyhtiön puheenjohtajalle. Heidän täytyy puuttua asiaan.

      • Pistä viestisi isännöitsijälle, hän luultavasti nakkaa sinusta tulleet valitukset roskiin ja laittaa naapurillesi kirjallisen valituksen. Näin ainakin meillä savossa.


      • auttanu
        Kanone kirjoitti:

        Pistä viestisi isännöitsijälle, hän luultavasti nakkaa sinusta tulleet valitukset roskiin ja laittaa naapurillesi kirjallisen valituksen. Näin ainakin meillä savossa.

        Ei auttanu mitään vaikka savossa mäkin asun. Tuollanen piinaava hullu oli mullakin naapurina, viilteli auton ja soitteli pilapuheluja joka helvatan yö tuntemattomasta numerosta. Nyt älyköt kysyy että mistä tiesin että se oli juuri hän, mutta oikeesti..jännä ku loppui pilarit kun käytiin oikeudesta hakemassa lähestymiskielto. Tällä tyypillä oli vielä prepaid-liittymä ettei muka ois jääny kiinni.. Huooooh. Kumma ku hakkasi nyrkilläkin 4 h ovea ja kuvitteli etten tajua kuka niitä pilareita soittelee. Teki just kaikenmaailman valituksia millon minnekin, jopa verovirastoon! Aluksi kävin lakimiehen kanssa juttelemassa ja hän kirjoitti kirjelmän naapurilleni, että olen käynyt keskustelemassa lakimiehen kanssa, että mikäli häirintä ei lopu, asia viedään oikeuteen. Ei loppunut ja asia vietiin oikeuteen. Tyypille rapsahti lähestymiskielto vaikka asui samassa pihassa. Vuokrayhtiö ei tehnyt yhtään mitään asian eteen, vaikka kerroin että häiriköinti on todella vakavaa. Ei ollut kuulema heidän asiansa.. No, tyyppi (henkilö oli vieläpä naisihminen!) muutti pois jonkin ajan kuluttua, ja oli vielä erittäin marttyyrimaisesti ilmoittanut ettei MINULLE saa kertoa minne hän muuttaa.. Vähän aikaa sen jälkeen hän tappoi itsensä. Tämä tarina on tosi. Uskokaa tai älkää. Todellisuus on tarua ihmeellisempää.

        Suosittelen hakemaan heti vain sitä lähestymiskieltoa.


    • terttu

      Laitanpas minäkin jottain, lähestymis kiellon voi tehdä vaikka entiselle aviopuolisolle tai kaverilleen ,jos se alkaa viellä tunkeutua tiellesi ,mun yhden siskon entinen ex alkoi hiippailla sen rivitalon aunnon ympärillä eli siinä meni tie joka näkyy hänen olohuoneen ikkunasta ,,se alkoi sitä jokapaikkaan lähestyä ja oli mustasukkainen viellä kun erosivat siskoni teki lähestymis kiellon ja täs on aikaa jo monta monta vuotta ,,joten kyllä naapurillekin voi tehdä jos se alkaa tunteutua sun elämääsi oikein kiusalla tee vaan ,

    • käytös

      Nella vaikuta tasapainoiselta ihmiseltä. Hän on seurankipeä, mutta mistä johtuvat perättömät syytökset. Se ei ole kovin hyväntahtoista. Onko sinulla jotain mitä häneltä puuttuu. Kyttäämminen ja keksittyjen syytösten esittäminen vielä poliisille eivät todellakaan ole mitään ystävällistä toimintaa. Epäilen, että naapurisi kärsii luonnehäiriöstä nimeltä kateus (ei välttämättä). Miksi hän terrorisoi juuri sinua vai kohteleeko hän kaikkia samalla tavalla? Tarvitset asian käsittelyssä asiantuntija-apua.

    • Löytyihän se apu viimein

      Asuin minäkin kerrostalossa kerran, yläkerrassa asui nuori mies joka ei uskonut mitään kieltoa liian kovan musiikin soitosta, tai pyyntöä/määräystä sen lopettamisesta!
      Kerran sitten yöllä palo meikäläiseltä käämit, menin ovelle ja kun tää hippi avasi oven, vetäisin sitä turpaan, kävelin olohuoneeseen, kaappasin stereot syliin, menin parvekkeelle ja heitin koko paskan alas neljännestä kerroksesta.
      No kaverikin sitten heräili sen verran että tuli vielä perässä vittuileen jostain omaisuuden rikkomisesta sun muusta paskasta!
      Otin pillistä kii ja sanoin että yksikään inahdus joka hänen taholtaan kuuluu ja joka on normaalia asumisesta johtuvaa ääntä isompaa, tulen uudelleen ja heitän hänet perässä!
      Se tehosi, ei kuulunut enää mitään siitä asunnosta, ei tullut syytteitä kotirauhan rikkomisesta tai mistään muustakaan, ei ees hänen kaverit puhuneet koskaan mitään ja sitten tää kaveri muutti muualle!
      En tiedä minne eikä kiinnosta hevon helvettiä.
      Ainoa paikka tuommoisille ja sinua häirittevälle on 2m maan pinnan alapuolella!

      • Toimintaa

        Et sitten vetänyt tyyppiä klosetista alas..?!? Paska mikä paska.


    • Vanha mummu

      No en kait mä vanhalle mummulle hae lähestymiskieltoa kun se on niin harmiton....

    • Neighborhood

      "Asuinaluetta en vaihda, koska kyllä yksi utelias paska pitää saada jollain muulla tavalla kuriin kuin sillä että itse luovuttaisi."

      Nimenomaan! Mistä ihmeestä näitä kusipäitä sikiää, tuntuu että jokaisesta kerrostalosta jossa olen asunut löytyy vähintään se yksi kyttääjä tms. sekopää, yleensä vanhempi naisihminen. Parasta aikaa seinän takana yksi. Kiertelee rapussa muiden postiluukkujen kautta kuuntelemassa ihmisten asioita, lähettelee lappusia naapureille "älä karista nurmikolle, käytä tuhkakuppia", "talossa on hiljaisuus 22:00, ei 22:01" jne. jne.

      Valitettavaa mutta itsekin täytyy suositella kovia keinoja, jos olisin aavistuksenkaan väkivaltainen kävisin tätäkin mummoa pilliin kiinni - koska se ainoa tässä maailmassa mitä jokainen meistä takuulla tottelee, on kipu. Kivun määrä on vaan yksilöllistä.

      Tsemppiä että pääset tuosta maanvaivasta !

    • Sillä

      Hyvistä Puhutaan aina ja parhaista tehdään laulu.

      • Aimo Lohkare

        Olinpa eilen käräjäoikeudessa todistamassa taloyhtiön työntekijänä. Myös talon asukkaita oli viisi kappaletta ja minulle tulleita valituksia toistakymmentä. Henkilö on skitsofreenikko joka tuntee viehtymystä jopa yli kahdenksankymppisiin naisiin, joilta pyytelee suorasukaisesti seksiä. Aggressiivinen myös miehiä kohtaan. Häätö on ollut vireillä jo kevättalvesta saakka mutta tyyppi pelaa aikaa (lupasi lähteä omatoimisesti), mutta V.tut. Käräjäoikeuden päätös tulee 26.9.2008, ja sen jälkeen hänellä on mahdollisuus valittaa kuukauden sisallä hoviin, niin että ensi kesälle taitaa mennä. Laki suojelee näitä häiriköitä, muttei kunnollisia asukkaita! Kaksi asukasta on lähtenyt vuoden sisällä talosta hänen takiaan, ja kaksi asunnontarvitsijaa ei ole halunnut käydä edes katsomassa asuntoa ko. talosta, koska tietävät että se "Hullu" asuu siellä! Moni asukas on sanonut, että pitääkö heidän sitten muuttaa kun tätä hullua ei saada pois talosta!


    • Nimetön

      EI pRKL oisin lähettäny tollasen jo vittuun siit kyttäämäst. vähä rajaa. ehk sil o jotai henkilökohtast sua vastaa. OIKEUTEE OISIN VIÄNY TOLLASEN MENEE VÄHÄ LIIA PITKÄL KU joku paska kyttää ikkunois et mitäs sitä tehää voi vittu

    • torvi.
    • mutta....

      Kyllä sen voi hommata kun on vain riittävät syyt en tiedä riittääkö nuo mitä luettelit koska ne eivät ole millään tavalla uhkaavia sinun turvallisuudelle..

      • Cittie**

        Ehkä sille saa lähestymiskiellon, jos se todella häiritsee kotirauhaa. Nyt ei ole mitään ilmoitteluja tullut, eikä viranomaisetkaan käyneet oven takana :DD Ei ole mamma myöskään pariin päivään soitellut, liekö uskonut ne kieltäytymiset sitten. Hyvä vaan jos on.


    • maalla

      Jeps!
      Psykopaatti naapurina on ihan kiva juttu. Ketää ei kotiinsa tarvitse laskea. Puhelimeen tulevat turhat puhelut ja textarit vain eteenpäin ja saat lähestymiskiellon ja vielä syytteen kotirauhan rikkomisesta.
      Meillä on vähän toisenlainen naapuri....asiaa hoitaa lakimiehet....yhtiön asiat hoidettu huonosti ja sitten kun on löydetty, mitä tileillä tapahtunut niin kaikki käännetään päälaelle...kokouksissa puututaan henkilökohtaisuuksiin ja asiattomuuksiin...ongelmana on se, että ensin oltiin kavereita...siispä tiedämme toisistamme kaikki paljon...kaikkea sanomaasi, tekemääsi voidaan käyttää sinua vastaan...siis oikean asian käsittely jää taka-alalle....raivoamista ym. kaiken hyvän lisäksi...kosto menttalitteettia...vanhat puut rajalta nurin jne.. postilaakkoon tullut kivasti kirjeitä...lopulta tuntui, että kädet ja polvet tärisee, kun hakee postinsa laatikosta:)....muutin pois, mutta entinen koti olisi saatava myytyä....mutta miten, kun asiat eivät yhtiössä ole ihan kunnossa. Loppujen lopuksi seuraavat saavat jossain vaiheessa tuntea nahoissaan tämän kivan naapurin:)....jippii.....tiukan puoleinen oppimiskokemus, mutta loppujen lopuksi oma henkinen kasvu kääntyy parempaan suuntaan...saamme kiittää kuitenkin naapuriamme:)

    • sinä ja muut

      tekstailijat. Kyttäämistä esiintyy todella vähän! Miettikää, miksi ketään kiinnostaisi toisten tekemiset, jos ovat yöaikaan hiljaa.

      Mä luulen että tuo huumeiden ja muiden aineiden sekakäyttö pehmentää päätä ja saa noita paranoidisia ajatuksia (joku kyttää, joku seuraa).

      Nyt on kevät ja moni haluaa katsella ikkunasta luontoa, lintuja ym.
      Ei normaalia ihmistä kiinnosta toisten puuhat, jollaivat ne häiritse (yörauha).

      Aloittajalle sanoisin, että teetköhän nyt kärpäsestä härkäsen??
      Miksi päästit hänet asuntoosi? Miksi vastaat puheluihin?
      Lähestymiskieltoja EI TARVITA, kun menet aikuisen tavalla kertomaan, että haluat elää omaa elämääsi ilman häntä.

      Rappukäytävässä tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin, mutta sen voi itse valita, ketä kotiinsa päästää!!!

    • Hämeenpuisto

      H**********, Tampere
      Tästä osoitteesta on 24 ilmoitusta:

      1.8.2002, 1:10
      Talossa asuva iäkäs naiskyttääjä johtaa täyspäiväisesti kyttäystoimintaa saaden apua lukuisilta 70 ja kuoleman välissä olevilta asukkailta. Valppauprosentti 100%, lisäksi etuna.
      21.7.2003, 20:00
      Taloyhtiössä ei saa käyttää värillisiä jouluvaloja, asia huomautetaan suullisesti, ilmoituksena hissin seinällä ja lopulta myös uhkaavaan sävyyn kotioveen teipatussa lapussa. Talonyhtiössä käytetään vain värittömiä kynttelikköjä, näin ollaan vanhojen asukkaiden kesken sovittu. Kyttääjä hermostuu kun pyytää nähdä hallituksen kokouksen pöytäkirjan, missä ko. asiasta on päätetty. Vastauksena kyttääjältä:"täällä eivät vuokralaiset hypi silmille!"
      22.7.2003, 17:56
      Talon yhtiön kyttäämistä johtaa ammattimaisesti jo edellä mainittu kyttääjätär.. Menin kerran polkupyörällä käymään ko. talolla ja kyttääjätär hyökkäsi päälle kuin yleinen syyttäjä. Syynä oli se että olin ajanut pyörällä rapun viereen, enkä laittanut sitä telineeseen joka on sisääntulessa melko katveessa.. Perusteluni ei kelvannut sillä "vieraiden tulee etukäteen selvittää kuinka talonyhtiön alueella toimitaan pyörän kanssa..." Melkoisena huippuna voidaan myös pitää avautumista siitä että pihan sora kuluu ja jää jälkiä kun jos pyörällä ajetaan väärissä paikoissa. (?!?) "*****"
      22.7.2003, 17:59
      Talonyhtiön alueelle tulevilta udellaan mallikkaaseen poliisivaltio tyyliin kenen vieraista on kyse.. Lisäksi pidätään kirjaa kenen luona on milloinkin ollut ylimääräisiä ihmisiä yötä ja jos vielä on "kaulailtu" niin voi sitä turmiollisuutta...
      24.7.2003, 9:33
      Biojätteet tulisi paloitella sopivan kokoisiin pikkupaloihin (esim. saksilla), lisäksi muovista tehtyjä Bio-jätepusseja ei saisi käyttää. Jätteiden lajittelu järjestetty muutenkin lähes tieteellisellä tarkkudella. Ja valvonta luonnollisesti pelaa..
      29.7.2003, 15:25
      Ainakin pari vuotta sitten rappuuntulijoita opastettiin iloisesti "SEIS , PYSÄHDY, PYYHI JALAT"
      Kommentti 10.8.2003, 12:12
      Vieläkö se täti riehuu siellä? Yrittäkääpä saada hänet allekirjoittamaan T-lomake jos naama ei miellytä. Ja se pyhä eteisen matto...
      11.8.2003, 20:26
      Muutimme pois talossa sijaistevasta vuokra asunnosta noin 10 vuotta sitten. Huomattuaan että olimme lähdössä kyttääjätär tuli huomauttamaan meille, että eteisessämme oleva peili oli hänen mielestään ollut siinä jo ennen meitä ja tarkisti, ettemme vain varasta sitä. Opintotukianomuksen asumistuki lappuun en ikinä saanut allekirjoitusta, koska hän oli sitä mieltä, että jos ei ole varaa opiskella pitää mennä töihin. Selitin koko tilanteen opitotukitoimistossa ja sain tuen ilman allekirjoituksia.
      4.9.2003, 20:32
      kaikkien henkilöiden taustatiedot tutkitaan tarkasti. Vuokralainen on toisenluokan kansalainen.Talossa ei tapahdu mihinkään vuorokauden aikaan mitään asioita etteikö kyttääjä tiedä.
      7.9.2003, 20:09
      Arvoisa korkeamman kyttäystutkinnon suorittanut kyttääjätär, nimesi meidät uudet vuokralaiset silmääräpäyttämättä huumenuoriksi, ennen kuin muuttoauton ovi oli auki. Muuttoon oli laadittu aivan erityiset ohjeet miten muutto saa tapahtua. Ensinnäkin muuton pitää tapahtua hänen mielestään ulkopihan kautta, vaikka järjestyssäännöissä on maininta siitä, että muuton on tapahduttava sisäpihan puolelta. Sillä seurauksella, saimme ankaran ryöpyn niskamme.
      16.9.2003, 15:38
      Kerran kun kävin talossa oli hauskaa peruutella autoa ruutuun, kun laiha nutturapäinen mummo näkyi peruutuspeilistä opastamassa millintarkasti miten ruutuun peruutetaan. Kyllä on mainio tämä mummo.
      29.9.2003, 13:57
      Tämä on ainoa tuntemani As Oy, jossa sängyn maasäteilystä vapaa ja yökastelua aiheuttamaton paikka tullaan muuton yhteydessä määrittelemään "kauniin" naisen toimesta kultasormuksella.
      29.9.2003, 14:11
      Tämä talo tulee ikuisesti täyttämään sisäisen kyttääjän paikan sydämmessäni ja tuo alituiseen ikimuistoisen hauskoja arkielämän kohokohtia, joille jaksaa nauraa vielä vuosienkin jälkeen. Erään kerran "Madame" oli tapansa mukaan liimannut ala-aulaan kontaktimuovilla konekirjoittamansa ohjeliparin. Ilokseni lipariin oli päässyt yhden kirjaimen painovirhe, minkä siltä näimme parhaaksi punakynällä merkattavan ja lisäsimme siinä samassa puuttuvan kirjaimen. Tapahtuman johdosta em. Aamulla lipari oli kadonnut eikä paikalle tuotu uutta ainakaan viikkoon.
      3.11.2003, 19:55
      As Oy Lehtipuisto
      Kommentti 16.12.2003, 15:01
      Suureksi suruksemme edellä useaan otteeseen mainittu "rakastettu" rouva on syrjäytetty. Tilalla nuori herra, jonka toimintaa rouva pyrkii kaikin tavoin terrorisoimaan ja mustamaalaamaan.kyttääminen lienee nyt muijan kokopäivätoimi. Varoitus! Rouvalla takanaan vankka tukijoukko, joka suunnittelee hallituksen johdon vallankaappausta. Ja se maakaasujuttu...tunki meidänkin makuuhuoneeseen sitä selittämään, vaikkei olla edes uusia asukkaita.
      16.12.2003, 18:17
      Vapiskaa kaikki epäilyttävät ihmiset. Kyylä-rouvan kaikkinäkevä silmä ei jätä ketään rauhaan!
      Kommentti 20.2.2004, 22:01
      Vanha sanonta. Jumala varje ettei järki jätä. Toinen sanonta. Koirat perään haukkuu mutta juna jatkaa matkaa. Mutta koville ottaa, kun ei ymmärrä.
      27.5.2004, 23:18
      Siitä on jo muutama vuosi aikaa, kun hissiin ilmestyi lappu, jossa "selkeällä" suomen kielellä luki kuinka nuoriso ei osaa käyttää hissiä ja saa sen käyttämällä rikki. PS. muistattehan käyttää kotisipsuttimia ;)
      7.9.2004, 14:38
      Taloyhtiössä ennen hallinnut [yli 20v] kyttääjätär on rauhoittunut, enää ei tule kuin osakkaille kymmensivuisia haukkumakirjeitä uuden hallituksen jäsenistä ja apujoukoista. Säälittävä esitys yksinäine ihminen josta kukaan ei kuulu sanovan yhtään positiivista sanaa.
      11.9.2004, 23:21
      Talossa oli asunto myytävänä. Uusi ostaja ihmetteli kunnei iso asunto keskeltä kylää omatonttisesta paikalleen muuratusta talosta mene kaupaksi. Missä vika. Myöhemmin kiinteistönvälittäjä paljasti, että yli 10 ostajaehdokasta oli Tädin toimesta karkoitettu. Oli haluttu valita ostaja, jota täti kuvitteli pyörittelevänsä. Toisin kävi, pistivät hallitukset hajalle ja vaihtoivat Tädin isännöitsijän toimesta eläkkelle. Jos jonkinäköistä lakimies-uhkausta satoi niskaan, mutta täti nujerrettiin. Taloyhtiön yli 20 v piina päättyi.
      Kommentti 14.9.2004, 10:30
      jess,mummon valtakausi on vihdoin ohi ,kyllähän se kestikin suht kauan!!!!!!!!!!!!
      Kommentti 1.5.2005, 22:43
      Muistelen vieläkin kauhulla ko. emännöitsijä Kerberoksen otteita, vaikka pois muutosta kulunut jo kuutisen vuotta! Sen ilkeämpää ihmistä saa hakea! Huusi aina suureen ääneen, että tässä talossa asuu vain sivistyneitä ja kunnon ihmisiä ojentaessaan täysin keksityistä tai suuresti liioitelluista asioista. Tiputteli postiluukusta nuhdekirjeitä, joissa täysin ala-arvoista tekstiä... Ymmärsimme tietysti varsin pian että hän on mieleltään sairas, mutta sitä emme vieläkään ymmärrä, miten koko talo meni siihen vainoamiseen mukaan, tai nieli kaiken hiljaa kärsien.
      Kommentti 13.8.2005, 14:12
      11.09.2004 Kirjoitusajankohtana talossa oli menossa iso putkiremontti.Kuka nyt remontin alla ostaisi varsinkaan suurta asuntoa. Miten Täti voi puuttua kauppoihin; itse ostaessani en nähnyt Tätiä ennen taloon muuttoa. Hyvin piti järjestystä! Ei pahaa sanottavaa.
      Kommentti 2.10.2005, 15:13
      Kommentti:
      Asunnonostajat yleensä ostotilanteessa soittavat isännöitsijälle taloyhtiön asioissa. Osakasisännöitsijä lyö luurin korvaan, on riitainen, tiuskii yms. Ostajakandidaatti ei yleensä halua riitaiseen taloyhtiöön. Moni myös haluaa ostaa remonttien alla asunnon, jotta saa remontoida saneerauksen päälle asunnon oman makunsa mukaisesti. Ja mitä tulee näihin kommentteihin totuus on vielä pahempi.

    • Nimetön

      Kyllä voi seinänaapurikin saada lähestymiskiellon. Meidän ex-naapuri sai. Lähestymiskielto määrätään sen perusteella, että tuntee olonsa uhatuksi. Kovin juttu meidän tapauksessa oli se, kun sai kännyllä nauhoitettua kerran hullun uhkailut.
      Naapurille ei voi tietenkään määrätä lähestymiskieltoa tyyliin "x metrin päähän" mutta voi määrätä kiellon "ei saa tarkkailla, seurata eikä ottaa kontaktia MILLÄÄN TAVALLA". Eivät nämä ole varmaan ihan sanasta sanaan mutta pointti oli tuossa. Ja jokaikisen kerran kun naapurisi rikkoo lähestymiskieltoa, niin soitat poliisille. Lähestymiskiellon rikkominen on RIKOS.

    • Eioikeusvaltio

      Näitä mulkeronaapureita tuntuu Suomessa piisaavan. Kaverin mielisairas kihniöläinen naapuri oli tehnyt perättömän ilmiannon Parkanon Terveyskeskukseen, että kaveri olisi muka heittänyt jotain pommiuhkauksia. Mikä tässä nyt oli törkeintä oli se, että mokoma terveyskeskus oli ottanut tämän hullun valheet todesta ja mobilisoi kytät kaverini kimppuun! Kytät rikkoivat hänen talonsa melkein uuden hienon ulko-oven ja menivät väkivalloin sisään. Kaveria riepoteltiin sitten Parkanoa ja Tamperetta myöten 11 tuntia, maksoi varmaan tuhansia euroja veronmaksajille moinen hulluus. Täysissä luonnollisesti todettiin heti että kaverini on täysin normaali, kaikin puolin mukava ja täysissä järjen voimissa oleva heebo. Kaiken kukkuraksi kaverille tuli maksettavaksi Kelataksia ja terveyskeskusmaksuja sekä Parkanosta että Tampereelta. Eikä uutta ovea ole tietenkään kuulunut. Notta varokaa pirullisia hulluja naapureita!

    • Anonyymi

      Huh huh, ihan ei noin hulluja naapureita ole ollut kuten osalla, mut silti niitä häiriköitä on jotka nukkuu päivät ja valvoo yöt eli aamulla ja päivällä suht hiljaista sitten alkaa iltaa kohden volyymit nousta ja yöllä pitkin yötä kolinaa, tavaroiden tiputtelua, kantapää kävelyä, ovien paiskotaan, rappukäytävästä kuuluu kaikki äänet kun ei väliovea, 75 valmistunut laatikko kanala, lisänä se että naapurit ei välitä muista asukkaista joten soppa on valmis

    • Anonyymi

      Karpalon talo kuusamossa, yksi asukas pilannu koko talon ilmapiirin :( muut asukkaat paskat housussa et mitä asukas keksii :(

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe