VEELA?

maleena75

Mietimme tyttärelle nimeä.. törmäsin joskus viime syksynä nimeen Veela, ja pidin siitä heti!!
Mutta mitä mieltä täällä ollaan? Onko se liian erikoinen? Ensin mieleeni tuli Veera (r-vikaisena) mutta sitten mietin, että onhan sama juttu esim. nimessä Milja (Mirja r-vikaisena). Nimipalvelun mukaan niitä on kastettu vasta 17, ja kaikki 2000-luvulla vasta. Yleistymässä?

10

2880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimi

      mielestäni. Kuulostaa liian lässyttävältä..

    • tiedä pidänkö

      vai en..oli hieman sama juttu Meea nimen kanssa.Pitää vähän maistella nimeä ensin..Ei kuitenkaan huono nimi.Aika neutraali,toisaalta ihan suuhun sopiva ja käy lapsesta mummo ikään asti..miksei...

    • sibyllavon

      sarjaan vääntämällä väännetyt. Mutta makuasia.

    • Loveable.

      Ekan kerran kun kuulin, tuli mieleen tosiaankin ärrävikaisen "Veera".
      Nyt kun näin nimen otsikossa, ajattelin, että se ei ole lainkaan hassumpi.

      Tiesitkö muuten, että veelat olivat Harry Potter -kirjoissa viehättäviä ja kauniita neitoja, jotka saivat kaikki miespuoliset rakastumaan itseensä laulullaan ja tanssillaan? Pottereiden myötä nimi onkin varmaan yleistynyt viimeaikoina.
      Googlettamalla selvisi, että veelat ovat myös Slaavilaisia versioita nymfeistä.

    • petra65

      minulle menee sarakeseen oudot nimet.

    • Hanna

      Mua häiritsee se Harry Potter- yhteys. On niin vahvana mielessä, mitä veela-sana kyseisissä kirjoissa tarkoittaa. Itseäni tavallisena talliaisena voisi jotenkin nolostuttaakin kantaa nimeä, joka merkitsee yliluonnollisen kaunista olentoa... Varsinkin, kun noissa meitä nuoremmissa ikäluokissa on niin paljon ihmisiä, jotka ovat Potterinsa lukeneet ja joille siis on itsestään selvää, mikä on on veela.

    • sisiliskosisko
      • Rukoilija

        Jos joku sanoo Veela, minulle tulee mieleen, että hän sanoo Veera, mutta kärsii ärräviasta ja siksi sanoo r:n l:änä... Näin minusta.
        Mieluummin Veera =)


    • laritsa

      Mielestäni ihana nimi ja hyvä koska on erikoinen:) oli kaverini veeran lempi nimi joskus sillä hän vihasi nimeä veera.. Ja jokaisesta nimestähän saa vääntämällä vaikka mitä ja mitä vaa nimeä voi pitää r tai s ym. vikaisena..kannustan:)

    • Anonyymi

      Minunimeni on veela

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe