Etsin 70-luvun soivaa unilelua....

gurnauks

... joka on kovaa muovia, nallen pään muotoinen, ehkä sininen/turkoosi, voi olla muunkin värinen.
Ja kun narusta vetää, se soittaa yksinkertaisen sävelmän.
Jos joku sellaisesta tietäisi?
Enemmänkin kaipaan tietoa miten sellaisen löytäisi netinkin kautta; millä nimellä sitä kutsutaan:
soittorasia? soittopeli?
Olen vetänyt vesiperän monesti!
Kierrän kyllä välillä kirppareillakin etsimässä.
Muistan tämän rakkaana leluna, joka on jo kadonnut.. olen jo 40v lähestyvä... :/
Mistä te muut olette löytäneet lapsuutenne leluja ja etsittekökään?
Minulle on 10 vuoden aikana tulleet tärkeiksi lapsuusajan muistot ja niistä etsin paloja.

10

1201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä löytäisi

      Nykypäivänä? Kirpputoreja kiertelemällä? Itselläni oli 70-luvulla keltainen nallen pää =) Poikani sai tädiltään 90-luvulla oranssin linnun joka soittaa jaakko kultaa, oli löytänyt sen jostain halpahallista. Linnussa merkintä Sankyo 1974, made in malaysia.
      Onnea etsintään =)

    • Mammis

      Minulla on pyörinyt jossain lasten entisten lelujen seassa kyseinen sininen nallen pää ja oli tarkoitus viedä se muiden mukana jonnekkin kirppikselle tms. Se on todennäköisesti jossain vielä tallessa, mutta muistaakseni se oli vedetty niin tiukalle ettei se soi tällä hetkellä. Mikäli se tulee minulla vastaan niin voin luopua siitä edullisesti - ehkäpä sen voi korjata? En pysty kyllä sanomaan koska ehdin sitä varsinaisesti etsiä..

      • gurnauks

        ...Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta!
        Aika ei ole ongelma,, jos se vaan löytyy joskus niin ota yhteyttä.Sovitaan sitten yksityiskohdat :)
        Kiitos etukäteen tosi paljon, email: [email protected]


      • gurnauks

        Mahtoiko soittolelu jo löytyä,,:))
        Ajattelin kysyä, ettei unohdu.
        Odotan täällä edelleen.....


      • Mammis
        gurnauks kirjoitti:

        Mahtoiko soittolelu jo löytyä,,:))
        Ajattelin kysyä, ettei unohdu.
        Odotan täällä edelleen.....

        Koko kevääni on ollut opiskelua, jonka sain juuri päätökseen. Katsotaan ehdinkö kesäkuun alkupuolella vähän nuuskia nurkkia...josko tulisi vastaan. En ole unohtanut :-)


      • gurnauks
        Mammis kirjoitti:

        Koko kevääni on ollut opiskelua, jonka sain juuri päätökseen. Katsotaan ehdinkö kesäkuun alkupuolella vähän nuuskia nurkkia...josko tulisi vastaan. En ole unohtanut :-)

        Kiva, ettet ole unohtanut!!!!
        Oli pakko varmistaa...... :)
        Ei ole kiirettä--- olen vain onnellinen jos joskus sellaisen saan--


      • gurnauks
        Mammis kirjoitti:

        Koko kevääni on ollut opiskelua, jonka sain juuri päätökseen. Katsotaan ehdinkö kesäkuun alkupuolella vähän nuuskia nurkkia...josko tulisi vastaan. En ole unohtanut :-)

        ....sitä niin että otathan sähköpostini tuosta yhdestä viestistä talteen ,, niin voit ottaa sitten suoraan yhteyttä, KIITOS, etukäteen :)


      • gurnauks

        Mammiiiiss..... Ethän ole unohtanut vielä soittorasiaa..?
        Usko tai älä, toivon vieläkin että joku päivä saisin sen... :DDDD
        Muista mut kun löydät sen, jookos...
        KIITOS! ja Ihanaa joulunaikaa.


      • Mammiss
        gurnauks kirjoitti:

        Mammiiiiss..... Ethän ole unohtanut vielä soittorasiaa..?
        Usko tai älä, toivon vieläkin että joku päivä saisin sen... :DDDD
        Muista mut kun löydät sen, jookos...
        KIITOS! ja Ihanaa joulunaikaa.

        Hei!

        En ole unohtanut. Otan sinuun yhteyttä jos soittorasia tulee vastaan. Vaatekomeron siivouksessa ei ole vielä tullut vastaan mutta ehkä vielä joskus...


    • mirkkar

      Jep, mulla on keltainen omena, jolla on silmät ja ne liikkuu kun musiikki soi.Siis sellainen mistä vedetään narusta ja musiikki ja silmien pyöriminen alkaa. Leima on sankyo 1974 made in malaysia.
      Soittaa maijalla oli karitsa sävelmää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe