Vauvan kanssa Hua Hiniin

Matkantekoon

Sawadee Khap,

Me matkustetaan 2 viikoksi Hua Hiniin. Hilton on buukattu ja lennot Hel-bkk Finskillä. Kyselisin kokemuksia:

- Onko jotain erikoista mitä pienen vauvan (3kk) kanssa matkustavan pitäisi tietää?

- Kummat kannattaisi ottaa: kunnon isot vaunut vai sateenvarjorattaat. Eli missä kunnossakadut?

- Saako sieltä äidinmaidonkorviketta, vai pitääkö ottaa mukaan suomesta?

Muuta, mitä?

Kiitti vinkeistä!

11

2886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susususa

      Ihan vain uteliaisuudesta; mistä sait idean lähteä noin pienen vauvan kanssa Thaimaahan?

      • Matkantekoon

        Kiitos viestistä,

        arvasin että tulee tommosta kommenttia. Eiköhän se ole ihan oma päätös, neuvolan jne tukemana.

        Odotan asiallista tietoa.

        Kaunista kevättä,

        Innolla matkaa odottaen


      • haluasiin kysyä
        Matkantekoon kirjoitti:

        Kiitos viestistä,

        arvasin että tulee tommosta kommenttia. Eiköhän se ole ihan oma päätös, neuvolan jne tukemana.

        Odotan asiallista tietoa.

        Kaunista kevättä,

        Innolla matkaa odottaen

        kuka ja missä neuvolassa on suositeltu että voit viedä 3 kk ikäisen vauvan Thaimaahan? Ilmeisesti et imetä kun kysylet vastikkeita niin kuinka hoidat rokotukset kuntoon? MIkä ihme teillä on nykyään tehdä ko juttuja sillä vielä 3 vuotiaskin on siinä ja siinä että voi matkustaa. Pelkästään jo ilamsto on liian kuuma 3 kk ikäiselle.
        Mieti vielä sillä se on minu suositus. Tulee taas hirveä matka kun ko vauva huutaa 5-8 tuntia koko lennon, kiitos siitä sinulle.


    • llllllllll

      itselläni ei kokemusta juuri thamaasta, mutta muualta aasiasta kyllä. Suosittelisin ottamaan matkaraattaat jo ihan siksi että ne ovat vilpoisammat kuin kunnon isot vaunut ja niitä on myös helpompi liikutella ja menee helpommin kasaan. Uskon, että myös thaimaasta ainakin Nania jauheena löytyy. Lento vauvan kanssa varmasti sujuu hyvin ja muutenkin matka kun on noin pieni vielä, eikä tarvetta pahemmin itse liikua ja tutkiskella paikkoja.

    • ejk47

      Moikka!
      En ole ollut vauvan kanssa ,Mutta muuten kyllä Huassa . olen nähnyt kyllä pieniä lapsia niin lennolla kuin perilläkin.
      Maidon vastikkeita näyttää olevan kyllä tavarataloissa(nestle ym.valmistajat)vaipat löytyy.
      Tuo Vaunu/ratas kysymys onkin ihan oma ongelmansa.Laklkakaäytävät ovat yleensä noin metrin levyisiä ja täynnä pylväitä ja muuta estettä,lisäksi jalkakäytävän reunus korkeus on noin 30 senttiä, että liikkuminen on hankalaa vaunujen ,jopa pienten rattaiden kanssa.Kannattaa varmaankin varata mukaan pienet rattaat joissa päivänvarjo kantoliina tai mahareppu lapsen kuljettamiseen. Kuumaa on joten lapsen pitää juoda paljon. Hyviä lasten vaatteita on saatavana paikan päällä.

    • Charlie 1

      Hei,
      lämpöiset onnittelut siitä, että teillä on ilmeisesti terve kolmekuukautinen lapsi, ainakin toistaiseksi.

      Toivoisin kuitenkin, että siirtäisitte vielä vähän matkaanne? Mielestäni otatte tietoisesti suuren riskin.

      Jos kuitenkin aiotte luottaa onneenne, niin muutama ohje matkallenne... varmistakaa että lapsellanne ei ole mitään yliherkkyyksiä tai allergioita. Ettehän voi tietää keitä lähellenne istuu, tai onko paikoillanne vaikka kuljetettu eläimiä edellisellä lennolla. Pahan allergiakohtauksen takia tehty välilasku ei ole halpa ja kaikki vakuutukset eivät sitä kata. Tarkistakaa myös, että lapsellanne ei ole ongelmia korvakäytävien kanssa, jotta mahdolliset koneessa tapahtuvat paineenvaihtelut nousun, laskun tai ilmakuoppien yhteydessä eivät tuota vauvallenne tuskaa. Varautukaa ilmastoinnin aiheuttamaan vetoisuuden tunteeseen ja siihen että se saattaa aiheuttaa vauvalle muutamaksi päiväksi perillä ollessa kurkkukipua. Harjoitelkaa kotona etukäteen epäsäännöllisyystilanteita, kun vauvan oppima rytmi rikkoontuu, jotta ette itse säikähdä vauvan luonnollisia ja joskus hyvin voimakkaita reaktioita.

      Harjoittakaa myös omaa rakentavaa toimintaanne niitä tilanteita varten, kun kanssamatkustajanne ärtyvät, oli syynä sitten se, että vauvan tarvikkeet täyttävät vähäiset säilytystilat, vauva itkee tai kakan lemu ajautuu takana istuvien nenään. Varautukaa myös siihen, että lentoyhtiöstä riippumattomista syistä lennoilla ei ole aina kaikkea luvattua. (Olen itse ollut lennolla, jolla on lähdettäessä Phuketista kuulutettu, että käsienpesuvesi on loppu ja tilalle tarjottiin kosteuspyyhkeitä niin kauan kuin niitä riitti. Ahmalabadin välilaskun jälkeen tuoremehu ja juomavesi loppuivat ja vessassa käyntiä pyydettiin säännöstelemään.)

      Perillä oloon kannattaa ehdottomasti tehdä varasuunnitelmia. Kuumuudelta ja auringolta suojaaminen on vielä helppoa. Ja varmaan pystytte varomaan, ettei vauva saa suuhunsa tai mihinkään naarmuunsa eri bakteerikantaa sisältävää vettä, ei uima-altaasta eikä hanasta. (Yhdellä reissullamme asiakas sai, jo kotona tulleeseen haavaan sitkeän tulehduksen, joka parani lääkityksen avulla vasta useamman viikon kuluttua reissusta.). Olette myös lukeneet ötököiden pistoista ja siitä, että niistä ei ole vaaraa turistialueella. Joten minun on turha kertoa 47-vuotiaasta asiakkaasta, joka sai myöhemmin kuulla tuoneensa tuliaiseksi Bangkokista keltataudin. Älkää tehkä varasuunnitelmia vain vauvan sairastumisen varalle, muistakaan tehdä myös itsenne varalle. Kuka häntä hoitaa, jos saatte itse ankaran vatsataudin? (Tähän asti näkemistäni vatsataudeista osa on vienyt myös raavaita miehiäkin muutamaksi päivää todella heikoksi, huolimatta oikeista toimenpiteistä.)

      Toivon todella, että matkanne on täydellinen, mutta jos se ei ole, niin ette voi ainakaan sanoa jälkeenpäin, että kukaan ei varoittanut, niin kuin usein kuulen asiakkaitteni sanottavan.

      • Onnellinen matkalainen

        Hei,

        Matka meni mainiosti!
        3 kk vauvan kanssa on helppo matkustaa. Sillä se saa kaiken ravintonsa äidin maidosta.
        Oli ihanaa olla perheen voimin yhdessä ja vauva kaikki nautittiin että saatiin rauhassa olla yhdessä. Thaimaalaiset ovat hyvin lapsirakkaita. Vauva vietiin käsistä lepertelemään heti kun astuimme esim. ravintolaan syömään. Ihania ihmisiä.

        Se ei ui uima-altaassa
        Sillä ei ole vielä unirytmiä
        Lennot sujuvat erittäin hyvin
        Vauva pitää lämpimästä ilmasta
        Vauva oli koko ajan varjossa
        Vauva ilahdutti kanssamatkustajia

        On monta näkökantaa asioihin. Tässä tapauksessa sain listalta monta hyvää vinkkiä. Kaikki ei lähtisi vauvan kanssa matkalle. Itse suosittelen lämpimästi! Mutta kun tänne kirjoittaa, kannattaa lukea kriittisesti vastauksia.


    • krx99

      Voisin melkein lyödä vetoa että kyseinen pariskunta ei ole itse käynyt tropiikissa tai lentänyt 10 tuntia putkeen.
      Äidinmaidon vastike taitaa olla se pieninmurhe matkalla. Kun viimeksi olin thaikkulassa niin matkalla oli tosi vähän lapsia. Yksi isä oli ehkä noin 4 vuotiaan kanssa ollut Bkkssa kaksi viikkoa???? Miksi ihmeessä??? Itse olin kolme päivää ja siitä saasteesta kesti toipua monta päivää. Ja jos olette menossa toukokuussa kun ei kyselystä selvää niin onnea vaan. Kuumaa ja kosteaa. Ja kun sanon kuumaa niin se tarkoittaa tukahduttavan kuumaa. Rannalla ei juuri enempää tuntia voi olla ja rasvojen kertoimet 25->.
      Ja onhan se totta että ei ole kiva kuunnella lapsen kitinää kymmentä tuntia.

      • aikoja sitten

        Hei,

        Kiitos vaan negatiivisesta ilonpilausyrityksestä. Olen ollut Thaimaassa monta kertaa. Kerran 6kk putkeen. Mutta en ikinä lapsen kanssa siksi kysyin neuvoja. Onneksi sain hyviä vinkkejä.

        Mutta voi herran tähden mikä teitä negatiivisia ihmisiä vaivaa! Ei maailma ole niin ankea paikka. Sun ei tarvitse lähteä matkalle vauvan kanssa. Mutta älä suhtaudu tolla tavalla meihin jotka rohkenemme väittää että se on lapselle hyväksi. Onneksi sä et ole mun äiti.


      • oletkinollut
        aikoja sitten kirjoitti:

        Hei,

        Kiitos vaan negatiivisesta ilonpilausyrityksestä. Olen ollut Thaimaassa monta kertaa. Kerran 6kk putkeen. Mutta en ikinä lapsen kanssa siksi kysyin neuvoja. Onneksi sain hyviä vinkkejä.

        Mutta voi herran tähden mikä teitä negatiivisia ihmisiä vaivaa! Ei maailma ole niin ankea paikka. Sun ei tarvitse lähteä matkalle vauvan kanssa. Mutta älä suhtaudu tolla tavalla meihin jotka rohkenemme väittää että se on lapselle hyväksi. Onneksi sä et ole mun äiti.

        monet vastaajat olivat rehellisiä ja varoitivat matkasta, jos otat sen negatiivisena niin se on sun ongelma. Ei kannata kysellä jos ei kestä muita kuin sellaisia vastauksia kun haluaa.

        Miksi muuten kyselit jos kerran olet ollut moneen kertaan Thaimaassa ja yhtäjaksoisesti 6 kk??? Eikö sillä kokemuksella jo pitäisi tietää aikas tavalla Thaimaan oloista?

        Mutta hyvä jos meni hyvin. Nyt varmaan voit antaa vinkkejä niille jotka lähtevät pienen lapsen kanssa reissuun.


      • eka lapsi
        oletkinollut kirjoitti:

        monet vastaajat olivat rehellisiä ja varoitivat matkasta, jos otat sen negatiivisena niin se on sun ongelma. Ei kannata kysellä jos ei kestä muita kuin sellaisia vastauksia kun haluaa.

        Miksi muuten kyselit jos kerran olet ollut moneen kertaan Thaimaassa ja yhtäjaksoisesti 6 kk??? Eikö sillä kokemuksella jo pitäisi tietää aikas tavalla Thaimaan oloista?

        Mutta hyvä jos meni hyvin. Nyt varmaan voit antaa vinkkejä niille jotka lähtevät pienen lapsen kanssa reissuun.

        Hei,

        Juu ihan kiva kun vastaavat rehellisesti. Ei vaan paasausta tarvita.

        Kysyin koska en ole ennen lapsen kanssa ollut matkassa. Eka lapsi. Ei tule mieleen katsoa katuja vaunu -kannalta. Eikä ole tullut ostettua vauvan ruokaa.

        Mutta asia selvä..

        Hyvää kesää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7658
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2842
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2155
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1819
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1424
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1349
    Aihe