Takka-leivinuunin muurausaika ?

Budjetti kusee

Paljonko kuluu työtunteja kulmamallisen perus takka-leivinuunin muuraamiseen, kun tehdään kokonaan pitkästä tavarasta ? Riittääkö työviikon tunnit vai meneekö tuplaten ?

11

3005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittää

viikko helposti.

• meinaat

teettää tunti-hommina. paljonko on
        muurarin tuntipalkka. ota huomioon
        jos muurari itse kantaa kivet ja
        pilkkoo ne. niin hinta nousee
        mukavasti. ei muuta kun itse
        vasara tai rälläkkä käteen
        ja pilkkomaan, muuten menee
        kallista muuruu aikaa hukkaan.
        ja kurat teet itse.

• tiedustella?

Montako takka-leivinuunia olet läjästä tiiliä tehnyt? Lämpimiksesikö höpiset? Jos kaikki suunnittelu, leikkuu, kantohommat ja laastit sekoittelee itse, ei viikko riitä! se on varma! Taida poikaraasu olla edes ikinä nähnyt tiiliä?

• ex-appari
        meinaat kirjoitti:

teettää tunti-hommina. paljonko on
        muurarin tuntipalkka. ota huomioon
        jos muurari itse kantaa kivet ja
        pilkkoo ne. niin hinta nousee
        mukavasti. ei muuta kun itse
        vasara tai rälläkkä käteen
        ja pilkkomaan, muuten menee
        kallista muuruu aikaa hukkaan.
        ja kurat teet itse.

Siis meinaat itse, että kysyjän pitäisi tehdä muurarin hommista kaikki muut paitsi ne helpoimmat ja nopeimmat ?

Ei normaalin takka-leivinuunin muuraamiseen 40:ää TYÖtuntia enempää mene. Kalenteriaikaa toki viikkoa enemmän, koska laastin ja valumassojen täytyy erinäisissä vaiheissa antaa kovettua.

Tuo kivien ojentelu ja laastin veivaaminen nopeuttaa lähinnä suoran seinän muurausta, mutta takan muuraaminen on muutenkin enempi näpertelyä.

• jouduttaa työtä
        ex-appari kirjoitti:

Siis meinaat itse, että kysyjän pitäisi tehdä muurarin hommista kaikki muut paitsi ne helpoimmat ja nopeimmat ?

Ei normaalin takka-leivinuunin muuraamiseen 40:ää TYÖtuntia enempää mene. Kalenteriaikaa toki viikkoa enemmän, koska laastin ja valumassojen täytyy erinäisissä vaiheissa antaa kovettua.

Tuo kivien ojentelu ja laastin veivaaminen nopeuttaa lähinnä suoran seinän muurausta, mutta takan muuraaminen on muutenkin enempi näpertelyä.

Jos appari leikkaa tiilet ohjeen mukaan.!40 t on tuulesta temmattu etenki jos tulee kuorimuuri leipäuunile.!Kerro mikä on helpoin ja nopeinkohta takan muuruussa.??????

• on muurattu
        tiedustella? kirjoitti:

Montako takka-leivinuunia olet läjästä tiiliä tehnyt? Lämpimiksesikö höpiset? Jos kaikki suunnittelu, leikkuu, kantohommat ja laastit sekoittelee itse, ei viikko riitä! se on varma! Taida poikaraasu olla edes ikinä nähnyt tiiliä?

paljon.
        Laiska muurari ei teitenkään saa viikossa mitään aikaiseksi. Korkeintaan tiputtaa tiiliä varpailleen ja sitten saikkaria...

• kun...
        on muurattu kirjoitti:

paljon.
        Laiska muurari ei teitenkään saa viikossa mitään aikaiseksi. Korkeintaan tiputtaa tiiliä varpailleen ja sitten saikkaria...

näkis vielä, että poju tekee kunnon takkaleivinuunin viikossa läjästä tiiliä! Ja huom. IHAN ITSE! Vois tulla äiteetä ikävä kun joutuis mäkkärin nurkilta töihin...

• rellurei
        kun... kirjoitti:

näkis vielä, että poju tekee kunnon takkaleivinuunin viikossa läjästä tiiliä! Ja huom. IHAN ITSE! Vois tulla äiteetä ikävä kun joutuis mäkkärin nurkilta töihin...

Kerro minne se takka tehdään, niin lupaan että viikossa saat valmiin varaavan takan kuorella tai ilman.
        On lähes neljänkymmenen vuoden kokemus asiasta, enkä tee työtä tuntitaksoilla vaan urakkapalkalla johon vaikuttaa takan koko ja malli, ei niinkään paikka.

• tälläistäkin vaihtoehtoa

Viikko oan aikas lyhyt aika tuollaisen pystyttämiseen. Jo pelkästään takan nielun ja leivinuunin laen valaminen muotintekoineen on aikaa- viepää touhua. Ei hanslankarin homma ole minkään tumpelon ja ammattitaidottoman hommaa. Siinä vasta pitääkin ola ammattilainen. Muurarikaveri sanoi, että jos ottaa sellaiset elementtisisukset niin säästää työajassa parikymmentä tuntia. Puolessa päivässsä sellaiset kasaa ja voikin senjälkeen keskittyä takan kuoruttamiseen. Tuollaiset sydänelementit maksavat about 1e/kg. Valmistajia löytyy sitten muuten useampia eikä tarvitse turunsuunnalta ottaa.

• ...rakennusalalla

Juu, noiden elementtisisuksien hintoihin on tosiaankin leivottu kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin "kustannussäästöt" sisään, ettei enää kannata. Esim. takka-leivinuunin sisäkalut maksavat jo n. 1500 euroa. Kun sama tehdään puoli-ilmaisista tiilistä ja valumassasta jää materiaalien hintaeroksi vielä yli 1000 euroa. Jos tuo parikymmentä tuntia sitten säästetään (säästetäänkö?), niin tappiota tulee vielä tuollaiset 500-600 euroa.

Tokihan muurari mieluusti maksattaa isännällä elementtisydämen ja pitää säästöt itsellään. Urakkahinnassa tuo ei koskaan näy, tuntitöitä tehdessä voipi saada edes jotain takaisin.

• aikaa

menee noin 70-80 tuntia jos pitkästä tavarasta sydän ja kuori päälle toki jos budjettis on laskettu noin tiukalle niin aina voit tilata ultimatelta uunin joka on todella halpa ja myös p.ska et taida tajuta että lämmönvaraus kyky ratkaisee eli kunnon tulitiili varaa parhaiten lämpöä ja myös luovuttaa sitä pitkään joten en suosittele että säästät takassa jos mietit hintaa se tulee takaisin pian lämmityskustannuksissa ja muurattu takka omine pikku toivomuksineen on uniikki sekä todella taideteos joka kodissa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      475
      3562
    2. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      36
      2940
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2866
    4. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      149
      2756
    5. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      201
      2075
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      162
      2073
    7. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      14
      1934
    8. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      99
      1784
    9. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      50
      1559
    10. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      36
      1500
    Aihe