Eli
1. Mikä avaimet käteen talopaketti oli kyseessä?
2. Paljonko itse talopaketti maksoi?
3. Mitä hintaan sisältyi? (sisustus jne.)
4. Paljonko tontti maksoi?
5. Paljonko perustusten ja pohjan ym. teko maksoi?
6. Paljonko kului yhteensä rahaa koko asunnon tekoon eli paljonko tarvitsitte lainaa?
Gallup: Avaimet käteen talopaketti
12
8610
Vastaukset
- xxxXxxx
Mitähän tämänkin gallupin tekijä, tai kukaan muukaan kuvittelee saavansa tuosta irti?
- hyvä...
kysymys. harmi vain että olemme vasta suunnittelemassa rakentamista. muuten kyllä olisin tähän ilomielin vastannut. saavat muuta ihmiset vähän tausta tietoa mistä sitä talopakettiaan lähtisi etsimään/ostamaan ja tehdä hintavertailuja.
- myös tuon gallupin
hyvä... kirjoitti:
kysymys. harmi vain että olemme vasta suunnittelemassa rakentamista. muuten kyllä olisin tähän ilomielin vastannut. saavat muuta ihmiset vähän tausta tietoa mistä sitä talopakettiaan lähtisi etsimään/ostamaan ja tehdä hintavertailuja.
älyttömyyden.
- Nimetön
hyvä... kirjoitti:
teijo talo niin tiedät mitä saat
- korpisosialisti
mutta vähän haastava. meillä työ kesken, mutta tähän astisten tietojen perusteellaö designtalo zirkoni, muutoksineen n 200000, hinta vaihtelee sijainnista riippuen, kaikki kalusteet sisältyy, paitsi pesutorni, tontti on vuokra (mita se tähän liittyy?), perustukset sis pakettiin, mutta maatyot on noin 15 000, rakennusluvat, kaavoitus jne n 3000, mestarointi 2-3000 päälle. joten, ilman autotallia tai pihaa designtalon zirkoniin pääsee muuttamaan noin 220-230 000 kustannuksella.
- ärtsyläinen
1. Älväri 2. n.95000€ 3. Kaikki sisustus;leivinuuni puuhella maks. tietysti itse (n. 4000€) ja tietysti piippu. 4. 75000€ 5 6. yht. (sis.yläkerran valmiiksi teon)n.50000€.Siis koko upea talo tuli maksamaan (pihatöitä vielä jäljellä)paketteineen päivineen sisältäen myösm tontin ELI KAIKKI 224000€ Ja se laina. 6 Se laina;tontin hankintaan 65000€. Että silleen!
- D-rakentaja
1) Elina/Designtalo
2) 138000
3) Asumaan olisi päässyt tuolla hinnalla, kun vessapaperitelineet, pyyhekoukut, tv-antennin, palovaroittimet ja osoitekilven olisi kiinnittänyt. Sittemmin Elinan hinta on kyllä muutamalla tonnilla noussut.
4) Tontti maksoi 10000. (Asumme halvassa kaupungissa.)
5) Perustusten teko kustansi 28000 euroa. Kalliota piti räjäytellä ja maata siirrellä, siksi hintaa kertyi.
6) Asunnon tekoon on palanut muuttoon mennessä likimain 220000 euroa, ja summassa on mukana jo Design-talon rakentama autokatos. Peruspaketti oli edullinen, mutta sen jälkeen emme ole nuukailleet juuri missään. Pihatöihin menee vielä jonkin verran, toukokuu näyttää loppusumman - Vieno 2006
Projektini ei taida olla ns. avaimetkäteen talo, mutta vastaan kuitenkin.
1. Valmisvaaja, Vieno malli 1 1/2 kerrosta.
2. 167000 EUR
3. Alakerta täysin valmis, yläkertavaraus. (takka ei kuulunut mukaan). Lisävalinnoista kalleimmat sivukoroke parvekkeella ja 2 kpl harjakatettua terassia.
4. vuokra 450 EUR vuodessa (ostettaessa noin 11000 EUR)
5. Maanrakennus 8kEUR perustukset 7 kEUR (itse tehden).
6. Yläkerta tehty valmiiksi itse (sähkötyöt ulkopuoliselta) 15 kEUR. kellariin mennyt lisäksi jonkin verran (sähköt, ovet yms.) Yhteessä tähän mennessä 218 kEUR (josta noin 4 kEUR mennyt pihan laittoon, kivetykseen menee vielä noin 5 kEUR). - kastelli vaan
1) valmiskastelli 500
2) 147 000 € (nyt maksaa jokusen 7000 € enemmän)
3)kaikki paitsi pesutorni, vessapaperitelineet ja verhotangot
4)2700€ (tontin hinta 2 € neliö)
5)18 000€ (rinne tontti, mutta talo ei tullut rinteeseen vaan sen päälle)
6)170 000€- puuttumaan.
Mitä maksoi vastaavamestari, pääsuunnittelija ja kvv-vastaava vai oliko sukulainen? Mitä maksoi vesi- ja sähköliittymät? Mitä maksoi lupa-asiat?
- puutu mitään
puuttumaan. kirjoitti:
Mitä maksoi vastaavamestari, pääsuunnittelija ja kvv-vastaava vai oliko sukulainen? Mitä maksoi vesi- ja sähköliittymät? Mitä maksoi lupa-asiat?
korostan..ei jäänyt puuttumaan..Jos kaikki tontin työt ja liittyät ottaa yhteen niin niihin meni se 18 000€. Sähköliittymä oli 3000€, vesi ja viemäri 1500€, vastaavamestari about 2000€. kvvv-vastaava tuli kunnalta...pääsuunnittelija kuuuluu talopaketinhintaa eli kastellilta tuli tosi hyvä rakennusmestari joka vastasi koko projektista.
ei sukulaisia...valmispaketti siis kysessä..
- Näin meillä
1. Mikä avaimet käteen talopaketti oli kyseessä? Muurametalot
2. Paljonko itse talopaketti maksoi? 148 000€
3. Mitä hintaan sisältyi? (sisustus jne.)
Kaikki, myös perustukset. Itse piti tehdä tontin raivaus, maatyöt, salaojitukset, huolehtia sähkö- ja vesiliittymistä,perustuksien täyttö (styrox, sora jne) ja talon ulkomaalaus)
4. Paljonko tontti maksoi?
19 000€
5. Paljonko perustusten ja pohjan ym. teko maksoi?
Perustukset kuului hintaan, pohjiin meni kaiken kaikkiaan 12 000€
6. Paljonko kului yhteensä rahaa koko asunnon tekoon eli paljonko tarvitsitte lainaa?
Kokonaisbudjetti oli 205 000€, mutta hieman alle päästiin. Ja omaa rahoitusta oli joten emme tarvinneet lainaa noin paljoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad911487- 541033
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että384877- 156859
- 56733
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 51668
- 57641
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76632